امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16961

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 22 تا 28 اردیبهشت ۱۴۰۳)؛

پیگیری طرح تحول نخیلات و آبیاری نوین در جلسه با وزير جهاد/ گفتگو با وزیر نفت در مورد سهمیه سوخت دشتستان/ پیگیری مشکلات دانشگاه پيام نور شبانکاره از وزیر علوم/ کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی وحدتیه/ برگزاری کمیته جنگ نرم با موضوع فلسطین/ جلسه با وزير امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی/ اصلاح مجدد طرح ساماندهی کارکنان دولت

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از پیگیری طرح تحول نخیلات و آبیاری نوین در جلسه با وزير جهاد، گفتگو با وزیر نفت در مورد سهمیه سوخت دشتستان، پیگیری مشکلات دانشگاه پيام نور شبانکاره از وزیر علوم، کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی وحدتیه، برگزاری کمیته جنگ نرم با موضوع فلسطین، جلسه با وزير امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی و اصلاح مجدد طرح ساماندهی کارکنان دولت خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 22 تا 28 اردیبهشت ۱۴۰۳) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) را در دفتر مجلس گذراندم، میزبان تعدادی از مدیران بودم و مباحث مختلف کشور و استان را بررسی کردیم.

با برخی دستگاه‌ها برای پیگیری امور و جلسات در هفته جاری هماهنگی کردم. با تعدادی از مراجعه‌کنندگان از جمله چند تن از مدیران و خبرگان صنعت کشور هم ملاقات کردم.

با معاون وزرای امور خارجه در ارتباط با تعدادی از اتباع ایرانی زندانی در خارج از کشور، با معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با موضوع مسکن، با معاون وزیر بهداشت در مورد پرداخت معوقات کادر درمان، با معاون وزیر اقتصاد درباره تسهیلات تولید، با معاون وزیر ارتباطات راجع به برخی مطالبات مردم و با معاون بانک مرکزی در مورد رفع تعهد ارزی صادرکنندگان گفتگو کردم.

اول صبح روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) به سازمان زمین و مسکن رفتم و در جلسه با رئیس این سازمان در مورد پروژه‌های مسکن گفتگو کردم. به مجلس آمدم، در صحن مجلس ایرادات شورای نگهبان به دو لایحه موافقتنامه فرهنگی و امنیت اطلاعات میان ایران و روسیه رفع شد، مدت‌ها بود که منتظر تصویب نهایی آنها بودیم. کلیات طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی هم تصویب شد همچنین لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری که به موارد مربوط به تغییر روزهای تعطیل هفته و ساعات کار کارمندان می‌پردازد، بررسی شد.

بعد از ظهر رئیس سازمان انرژی اتمی مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود و گزارشی از سفر دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران ارائه کرد، سئوالاتی در ارتباط با اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها پرسیدم که پاسخ قانع‌کننده‌ای نداد. عصر تا شب به نامه‌های مردمی رسیدگی کردم.

پیگیری طرح تحول نخیلات و آبیاری نوین در جلسه با وزير جهاد

با دو معاون بهداشتی و توسعه وزیر بهداشت در رابطه با مشکلات بهداشتی و درمانی دشتستان گفتگو و دعوت کردم که از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان بازدید کنند. با معاون وزیر جهاد کشاورزی برای ملاقات با وزیر هماهنگی کردم و با تعدادی از مدیران مربوطه و نیز نخبگان در این مورد مشورت کردم.

 

ابتدای روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) به شرکت پتروشیمی رفتم و مذاکراتی در مورد مطالبات مردم از ایشان و نیز سرمایه‌گذاری در این حوزه داشتم. سپس در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. بعد از ظهر به دیدار وزیر جهاد کشاورزی رفتم، اجرای طرح تحول نخیلات و آبیاری نوین و تامین مالی آنها محور اصلی جلسه با وزير بود همچنین درخواست کردم که وزارت جهاد اعتباراتی را برای احداث جاده بین مزارع در نقاط مختلف دشتستان و بتنی کردن کانال‌های آبرسانی در نظر بگیرد، وزیر همان‌جا با معاون آب و خاک خود تماس گرفت و دستوراتی داد، همچنان نگرانیم.

برگزاری کمیته جنگ نرم با موضوع فلسطین

پس از جلسه به مجلس آمدم و جلسه کمیته جنگ نرم و دیپلماسی عمومی را با موضوع مانع‌زدایی از حرکت‌های مردمی در راستای قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی با حضور تعدادی از همکاران و فعالان این حوزه برگزار کردیم، جلسه خوبی بود و مباحث مفیدی مطرح شد، قرار شد که در جلسات بعدی از دستگاه‌های مربوطه هم دعوت کنیم تا پاسخگو باشند، این یک اشکال است که در کشوری که در خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌هاست، کالاهای صهیونیستی تولید و پخش و مصرف شود.

در ارتباط با مدیران وزارت نفت و ورزش پیرامون مشکلات برخی روستاهای دشتستان پیگیری کردم. با معاونان وزیر خارجه و ارشاد و فراجا پیرامون مسائل مردم تماس داشتم.

اول روز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) معاون وزیر راه تماس گرفت و توضیحاتی درباره پروژه تقاطع غیرهمسطح سه‌راه وحدتیه ارائه داد، سابقه‌ای از پروژه و پیگیری‌ها بویژه در سال‌های اخیر و مطالبه مردم و نیز بازدید اخیرم از محل آن دادم و از اینکه نتوانستم در مراسم حضور یابم عذرخواهی کردم همچنین از همه عزیزانی که در به سامان رسیدن این پروژه کمک کردند تشکر می‌کنم.

در صحن علنی مجلس گزارش کمیسیون انرژی در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع‌آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل قرائت شد و با موافقت نمایندگان و با توجه به قصور وزارت نفت، این پرونده به قوه قضائیه ارجاع شد. متاسفانه وزیر نفت به وعده‌های خود مبنی بر جمع‌آوری گازهای فلر که ثروت ملی است، عمل نکرده است.

اصلاح مجدد طرح ساماندهی کارکنان دولت

دستور کار دیگر مجلس رسیدگی به طرح ساماندهی کارکنان دولت بود که نمایندگان بخشی از آن را اصلاح کردند و مجلس بر تبصره ۲ آن در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی اصرار کرد، متاسفانه ساماندهی طرح ساماندهی خیلی به طول انجامیده و این موجب رنجش نیروهای پیمانکاری و شرکتی شده است، امیدوارم که این بار نتیجه گرفته شود.

جلسه با وزير امور خارجه 

ظهر به همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مهمان وزیر امور خارجه بودیم، در واقع جلسه تودیع اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با وزیر بود، آقای امیرعبداللهیان گزارشی از آخرین وضعیت و تحولات دستگاه دیپلماسی دادند و اعضای کمیسیون هم نکاتشان را گفتند. بنده در رابطه با موضوع افغانستان و لزوم تعیین تکلیف آن نکاتی گفتم، در پاسخ آقای قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان که در جلسه حضور داشت، مطالبی بیان کرد.

پس از جلسه به سراغ آقای امیرعبداللهیان رفتم و درخواست کردم که در موضوع آزادی تعدادی از اتباع کشورمان در کشورهای همسایه بویژه کشورهای عربی کمک کنند، پذیرفت و توضیحاتی در مورد اقدامات گذشته داد و قول داد که مسئله را دنبال کند. آقای امیرعبداللهیان به رسم یادبود یک مهر و تسبیح و تربت کربلا به ما هدیه دادند.

گفتگو با وزیر نفت در مورد سهمیه سوخت دشتستان

به مجلس و کمیسیون اصل نود برگشتم، وزیر نفت مهمان کمیسیون با موضوع چالش‌های صنعت نفت بود، غالب پاسخ‌ها قانع‌کننده نبود. پس از جلسه گفتگویی با وزیر نفت و معاون وی و مديرعامل شركت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مورد کاهش سهمیه سوخت تراکتورها، کمباین‌ها و ماشین‌آلات و چاه‌های کشاورزی داشتم و از مدیریت ضعیف وزارت نفت در این باره انتقاد کردم، آقایان پاسخی نداشتند و بیشتر توجیه کردند و به ستاد مبارزه با قاچاق ربط دادند.

پیگیری مشکلات دانشگاه پيام نور شبانکاره از وزیر علوم

وزیر علوم نیز مهمان مجلس بود، به سراغش رفتم و برای چندمین بار درخواست کردم که مشکل دانشگاه پيام نور شبانکاره را حل کند، توضیحاتم را شنید و به معاون خود دستور پیگیری داد.

عصر به مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص نظام رفتم و در گفتگویی مفصل با دوست عزیزم دکتر جبرائیلی عمده‌ترین چالش‌های کشور بویژه در حوزه تقنین را بررسی کردیم. شب در جلسه با تعدادی از نمایندگان مجلس دوازدهم شرکت کردم. با تعدادی از مدیران استان و شهرستان در رابطه با مشکلات شهرستان تماس داشتم.

روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) در صحن مجلس لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری بررسی و در ماده واحده این لایحه تعطیلی شنبه‌ها به تصویب مجلس رسید، بنده موافق بودم چرا اولاً که درخواست فعالان بخش خصوصی و دیپلمات‌ها و فعالان خارج از کشور بود و به رونق اقتصادی و افزایش ارتباط کشورمان با دنیا کمک می‌کند ثانیاً بسیاری از کشورهای مسلمان (حتی در غزه) هم همین کار را کرده‌اند ضمن اینکه همچنان جمعه به عنوان تعطیلی رسمی و اول در تقویم خواهد بود و تنها جای پنجشنبه و شنبه (به لحاظ کارکرد) عوض شده است. در ادامه با رای نمایندگان ساعات کار کارمندان نیز کاهش یافت. اینها تجربه دنیاست و ما نیز باید از تجربه موفق دیگران مشروط بر عدم مخالفت با شرع و قانون اساسی استفاده کنیم.

بعد از ظهر به فرودگاه مهرآباد رفتم و عازم بوشهر شدم، پس از جلسه‌ای در سپاه استان راهی دشتستان و برازجان شدم. شب با تعدادی از نخبگان ملاقات کردم.

از صبح پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) تا شب در دفتر پذیرای مراجعه‌کنندگان و نیز تعدادی از مدیران استان و شهرستان بودم. با مدیران سازمان امور استخدامی، بنیاد مسکن، آموزش و پرورش، توانیر، ارتباطات، علوم‌ پزشکی، راه و شهرسازی، بیمه سلامت، راهداری، بهزیستی و معاون عمرانی استاندار در رابطه با مشکلات مردم و شهرستان گفتگو کردم.

روز جمعه (۲۸ اردیبهشت) پس از شرکت در نمازجمعه برازجان و پاسخ به مراجعات مردمی، در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. شب جلسه‌ای با برخی مسئولان شهرستان داشتم. با معاون وزیر آموزش و پرورش در رابطه با تعیین تکلیف معلمان خرید خدمت، با معاون وزیر راه در مورد تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر سازمان بنادر و با معاون وزیر نفت پیرامون ایفای تعهدات مسئولیت اجتماعی این وزارتخانه گفتگو کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: