امروز: پنج‌شنبه - 27 اردیبهشت 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16936

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 25 تا 31 فروردین ۱۴۰۳)؛

ظرفیت‌های روابط با روسیه/ انتقاد شدید از اقدام اخیر هلدینگ خلیج فارس/ گفتگو با مدیرعامل آبفا و معاون وزیر نیرو

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از ظرفیت‌های روابط با روسیه، انتقاد شدید از اقدام اخیر هلدینگ خلیج فارس و گفتگو با مدیرعامل آبفا و معاون وزیر نیرو خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 25 تا 31 فروردین ۱۴۰۳) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: ابتدای این هفته در روسیه و انتهای آن در ایران گذشت.

روز شنبه (۲۵ فروردین) در جلسه با همکاران سفارت جمع‌بندی سفر را انجام دادیم و برخی گزارش‌ها را تنظیم کردم. برخی وعده‌ها و جلساتم را در تهران برای میانه هفته تنظیم کردم. شنبه‌شب کم‌کم اخبار حمله پهپادی و موشکی سپاه به صهیونیست‌ها رسید، شادمان تا صبح خبرها را دنبال کردم.

صبح یکشنبه (۲۶ فروردین) سفیر کشورمان در روسیه خبر داد که در پی حملات دیشب همه پروازها در داخل کشور و نیز به کشور لغو شده و تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی انجام نمی‌گیرد. قرار بود که امروز راهی تهران شویم، ناگزیر در مسکو ماندیم، روز یکشنبه بود و تعطیل! بیشتر وقتم به مطالعه چند طرح و لایحه گذشت، مدتی است که دارم روی اولویت‌های مجلس دوازدهم در بُعد تقنین و نظارت کار می‌کنم، معتقدم که مجلس دوازدهم باید مجلس کارهای بزرگ و شجاعانه باشد، برون‌رفت از وضع فعلی کشور و بهبود حال و روز مردم و رسیدن به یک اقتصاد باثبات تنها با جراحی‌های بزرگ اما نتیجه‌بخش میسر است، این کار البته با همکاری مشترک دولت و مجلس مقدور است. خیلی نمی‌توانیم در این وضع بمانیم باید تصمیم بگیریم، یا “حفظ وضع فعلی” که در نتیجه اوضاع بدتر می‌شود یا انجام کارهای بزرگ که ثمره آن تعالی و پیشرفت ایران و ایرانیان خواهد بود، انجام کارهای بزرگ هم با پوپولیسم و عوام‌فریبی و محبوبیت‌طلبی و ترس از جنگ روانی دشمن منافات دارد، راهی جز پیشرفت نمانده است و بر روی آن باید ایستادگی کرد.

ظرفیت‌های روابط با روسیه

روز دوشنبه (۲۷ فروردین) هم مسکو بودیم، به سفارت رفتم و در گفتگوی جداگانه با تعدادی از مدیران، دیپلمات‌ها و نمایندگان سیاسی و فرهنگی کشورمان آخرین اوضاع را بررسی کردیم. کمک زیادی کرد تا از چالش‌ها در روابط ایران و روسیه مطلع شوم و از آخرین وضعیت تفاهمات و مطالبات باخبر شوم. روسیه ظرفیت بسیار بالایی برای ارتقای روابط و گسترش همکاری‌ها دارد، نمی‌خواهم دیپلماتیک سخن بگویم اما از طریق روسیه می‌توانیم بسیاری از مشکلات‌مان را حل کنیم، بطور مثال روس‌ها مشتاق واردات محصولات کشاورزی ما هستند، روسیه کشور گران و ثروتمندی است و صادرات محصولات ما به این کشور سود قابل توجهی برای مردم ما خواهد داشت. عصر خبر دادند که بالاخره پروازها به حالت عادی برگشته و فردا پرواز انجام می‌شود.

روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) به فرودگاه شرمتیوو مسکو رفتیم و با بدرقه نمایندگان شورای فدراسیون روسیه عازم شدیم، شب به تهران رسیدیم. به محض ورود و روشن شدن موبایل، تماس‌هایی از طرف مردم عزیز و کارآفرینان در مورد مشکلات‌شان داشتم، از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم. سفر بنده به روسیه به دعوت طرف روس و به میزبانی آنها بود و هزینه چندانی نداشت، هیچ حق ماموریتی هم دریافت نکردیم.

گفتگو با مدیرعامل آبفا و معاون وزیر نیرو

قرار بود که صبح چهارشنبه (۲۹ فروردین) به بوشهر و دشتستان بروم اما مشکلی پیش آمد و به‌ناچار تهران ماندم. صبح به مجلس رفتم و به نامه‌های وارده رسیدگی کردم. جلسه‌ای با پیمانکار پروژه مخزن دالکی داشتم، با وجودی که تجهیز کارگاه کرده اما بودجه‌ای پرداخت نشده است، در تماس با مدیرعامل آبفای کشور و نیز معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو مشکلات آن را پیگیری کردم، قول دادند که مساعدت کرده و مشکل را حل کنند.

انتقاد شدید از اقدام اخیر هلدینگ خلیج فارس

با چند تن از صاحب‌نظران در رابطه با تصمیم ناعادلانه هلدینگ خلیج فارس در مورد حمایت از باشگاه‌های پایتخت مشورت کردم، مصداق ظلم در روز روشن است، پول‌شان را در استان ما درو می‌کنند، آلودگی و تخریب و هزینه‌هایشان برای مردم ماست اما سودشان به جیب دیگران می‌رود.

در این سال‌ها وقتی می‌گفتیم به ورزش و فرهنگ و آموزش و درمان استان کمک کنید می‌گفتند که اموال بازنشستگان است و نمی‌توانیم، حالا میلیارد میلیارد برای بازیکنان سلبریتی هزینه خواهند کرد. به مردم شریف‌مان قول می‌دهم که در مقابل این ظلم آشکار سکوت نخواهیم کرد و با همه توان و همه ظرفیت قانونی در برابر این توهین واضح خواهیم ایستاد.

این تصمیم هلدینگ خلیج فارس بر خلاف قانون اساسی، بر خلاف آرمان‌های انقلاب اسلامی، بر خلاف خط عدالت‌طلبانه رهبر معظم انقلاب و بر خلاف منطق و عقل و انصاف است و مدیران آن و نیز منصوب‌کنندگان مدیران آن باید پاسخگوی خون شهدا و پاسخگوی مردم مظلوم استان بوشهر باشند.

آخر هفته بر روی دستور کار هفته آینده مجلس متمرکز بودم و مطالعه و بررسی کردم. با سازمان شهرداری‌ها، وزارت ورزش و وزارت صنعت معدن و تجارت در ارتباط با مسائل مردم و شهرستان تماس داشتم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: