امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=14459

محمود نیکنام رئیس شورای اسلامی شهر تنگ ارم:

نکاتی چند در خصوص دکتر رضایی

رئیس شورای اسلامی شهر تنگ ارم در یادداشتی تاکید کرد: به عنوان خادم شما معروض می دارم که دکتر ابراهیم رضایی خیلی فراتر از وظایف خود به بخش ارم تعلق خاطر دارند و برای برطرف کردن مشکلات این بخش اشتیاق دارند، منتهای مراتب کیست که از مشکلات اقتصادی کشور بی خبر باشد؟
متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
بسمه تعالی
با سلام و ادای احترام
با مرور پیام های دیروز در خصوص عملکرد منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی مطالبی را تقدیم می دارم، قبلاً بابت طولانی بودن مطلب پوزش می طلبم و امیدوارم سعه صدر داشته باشید و تا آخر با اینجانب همراه باشید.
ابتدا مقدمه ای کلی از وظایف نمایندگان را یادآور می شوم و سپس به موضوع مرتبط با مردم در بخش ارم و خاصه شهر تنگ ارم می پردازم قطعاً همگان استحضار دارید که به طور کلی مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی دارند: الف – قانونگذاری ب – نظارت،  مجلس حال این دو وظیفه اصلی در برهه ای مربوط به موضوعات ملی و کشوریست و در برهه ای دیگر مربوط به حوزه انتخابی هر نماینده می باشد واقعیت این است که وظایف حوزه بومی یک نماینده به صورت قوانینی نانوشته و فاقد چارجوب مشخص و خارج از محدوده تعیین شده در قانون است.
از این رو، هر نماینده به تشخیص خود در ایفای نقش در حوزه انتخابی اش، اقدام می کند. نماینده مجلس اختیار اجرایی ندارد و در حوزه انتخابیه نیز وظیفه اش نظارتی است مثل نظارت بر نحوه اجرای قانون و مصوبات و بودجه در حوزه انتخابیه که می تواند ضعف مسئولین بومی را به مقامات عالی گزارش دهد.
همچنین معرفی شاخص ها، توانمندی ها، ظرفیت موجود از نظر کمی و کیفی به مسؤلان عالی کشوری و استانی، توسط نماینده می تواند یکی از مصداق های نظارت بر اجرای قانون باشد. بایسته است که یادآور شوم.
۱)- وظیفه نماینده دخالت در اجرا نیست بسیاری از مردم امور اجرایی در حوزه انتخابی مربوطه را جزو وظایف نماینده مجلس می دانند در حالی که این وظایف عمدتاً بر عهده دستگاه های دولتی و قوه مجریه می باشد.
هنگامی که نمایندگان مجلس در محافل عمومی حضور می یابند مردم تقاضای رفع معضلات شهری و معیشتی را دارند، گاهی تمام نارسایی‌های شهرستان را از عملکرد نماینده می‌بینند، در حالی که پرداختن به این مسایل از حیطه وظایف نمایندگان مجلس خارج است.
نماینده مجلس در مقام وکیل مردم موظف به نظارت بر اجرای این امور در منطقه و کشور است و حق دخالت در اجرا را ندارد و این از وظایف قوه مجریه و نماینده عالی دولت در بخش، شهرستان و یا استان است.
۲)- نماینده واسطه مردم و دستگاه های اجرایی نیست نماینده ای که واسطه مردم و دستگاه اجرایی شود به جای وظیفۀ تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن خود وسیلۀ دور زدن قانون و عدم اجرای آن می شود. کار نماینده مجلس رفع مشکلات شخصی یکایک موکلان نیست.
بنابراین، درگیری نماینده با مسایل بومی نباید طوری باشد که اولاً انحراف از وظایف نمایندگی اتفاق بیفتد، ثانیاً باعث عدم تمرکز روی وظایف اصلی بشوذ ثالثاً به حرکت های پوپولیستی (عوام فریبانه) برای جلب آرای مردم برای دوره بعد تبدیل بشود و رابعاً در مدیریت شهری اختلال ایجاد کند و این جاست که جایگاه نمایندگی افول می کند.
با این مقدمه نکاتی چند در خصوص زحمات نماینده فعلی مردم شریف دشتستان جناب آقای دکتر ابراهیم رضایی در مجلس شورای اسلامی و اقدامات موثر ایشان، محضر شما خوبان تقدیم می دارم.
الحق و الانصاف با زبان روزه آنچه از دکتر ابراهیم رضایی، به حق و با چشم و گوش خود دیده و شنیده ام و از نزدیک شاهد بوده ام را بیان می کنم.
۱- انصافاً ایشان بسیار متفاوت تر از نمایندگان سابق، بخش ارم را با دقت نظر موشکافانه ای نگریسته و با تلاش مضاعف در پی بهبود و بهینه سازی جاده مواصلاتی پل نمازگاه تا تنگ ارم که مشکل اصلی مردم بخش است، می باشد و بارها موکداً عنوان نموده که امیدوار است در طول همین دوره نمایندگی این پروژه ی بزرگ، پرهزینه و استراتژیک، از مسیر قانون استارت خورده که این استارت در ادامه چه ایشان باشد یا نباشد، تکلیفی قانونی بر عهده سایر نمایندگان می گذارد، کما اینکه بسیاری از موانع اجرایی و بروکراسی های اداری در این باره نیز به همت ایشان مرتفع گردیده و در آستانه اجرای عملی می باشد.
۲- در خصوص موضوع آب بخش ارم با پیگیری و جدیت ایشان کابل برق و متعلقاتی که تهیه آن از عهده شهرستان هم خارج بود از مرکز استان و از انبار چغادک صورت پذیرفت و همچنین با پیگیری و کمک جناب دکتر رضایی مخزن اصلی آب توسط پیمانکار در حال ساخت می باشد، در همین خصوص خرید ملک محل نصب مخزن هم داستانی داشت که با دخالت دکتر رضایی کار بسیار بسیار تسهیل گردید.
۳- دخالت مستقیم و خارج از حیطه نمایندگی در بحث قطعی فیبر نوری و مشکلات آنتن تلفن همراه که با اصرار دکتر رضایی انجام اساسی، اصولی کار بود و بحمدالله بخشی مرتفع و بخشی در حال انجام و پیگیری می باشد.
۴- برای استقرار دادگاه در بخش ارم به جد پیگیر هستند و به لطف یزدان نتایج خوبی در حال رقم خوردن است.
به عنوان خادم شما معروض می دارم که ایشان خیلی فراتر از وظایف خود به بخش ارم تعلق خاطر دارند و برای برطرف کردن مشکلات این بخش اشتیاق دارند، منتهای مراتب کیست که از مشکلات اقتصادی کشور بی خبر باشد؟
همه می دانیم که شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و قطعاً اینگونه شرایط تا رده های پایین را نیز در بر می گیرد و گاهاً آنچه مصوب مجلس هم هست، بر زمین می ماند. در پایان علاوه بر تأیید عملکرد دکتر ابراهیم رضایی در بخش ارم، ایشان را فردی متعهد، دلسوز، با دانش و کارآمد می بینم که اگر در سنوات گذشته بخشی از ویژگی ایشان در وجود سایر نمایندگان بود و گوشه ای از مشکلات بخش را پیگیری نموده بودند، بخش ارم و شهر تنگ ارم بسیاری از مشکلات کنونی را به خود نمی دید، حال آنچه انتظار شما خوبان هست را ما خادمان شما در جلسات متعدد به سمع ایشان جهت پیگیری رسانیده ایم و ایمان داریم در دوره نمایندگی ایشان اتفاقات خوب و تأثیرگذاری در انتظار منطقه خواهد بود.
با پوزش مجدد بابت اطلاله کلام، پیشاپیش حلول ماه شوال و عید سعید فطر را محضر شما تبریک عرض نموده و امیدوارم طاعات و عبادات شما مورد پذیرش درگاه احدیت قرار گرفته باشد.
با احترام
محمود نیکنام
رئیس شورای اسلامی شهر تنگ ارم
بهار ۱۴۰۲

نویسنده: محمود نیکنام

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: