امروز: پنج‌شنبه - 27 اردیبهشت 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16933

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 18 تا 24 فروردین ۱۴۰۳)؛

گزارش سفر به روسیه/ حضور در نشست پارلمانی بریکس/ بازدید از مرکز اسلامی مسکو/ ملاقات با رئیس مجلس و وزیر خارجه روسیه

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از گزارش سفر به روسیه، حضور در نشست پارلمانی بریکس، بازدید از مرکز اسلامی مسکو و ملاقات با رئیس مجلس و وزیر خارجه روسیه خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱8 تا 24 فروردین ۱۴۰۳) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۱۸ فروردین) در جلسه شورای اداری شهرستان شرکت کردم، در عرایضم اشاره کردم که شاهد تبعیض در حق دشتستان هستیم. بلافاصله راهی فرودگاه بوشهر و عازم تهران شدم.

صبح یکشنبه (۱۹ فروردین) در صحن علنی مجلس کلیات طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های کارگران ساختمانی بررسی شد همچنین بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اعلام وصول شد. بعد از ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. عصر به سالن اجلاس سران رفتم و در جلسه مشترک دولت و منتخبان و نمایندگان مجلس شرکت کردم.

روسای قوای مقننه و مجریه سخنرانی کردند و تمام! قبلاً هم گفته‌ام که برخی جلساتی که با هزینه بیت‌المال برگزار می‌شود هیچ خروجی و در نهایت ضرورتی ندارد، باید تجدیدنظر کنیم.

گفت وگو با رئیس جمهور درباره گرانی و تورم

در حاشیه جلسه با تعدادی از وزرا و مسئولان دولت از جمله وزرای نفت، آموزش و پرورش و اقتصاد در مورد مسائل شهرستان گفتگو کردم. پس از افطار سراغ آقای رئیس‌جمهور رفتم، آقای دکتر رئیسی انتخاب مجدد بنده را تبریک گفتند. به آقای رئیس‌جمهور گفتم که ما نمایندگان هر جا می‌رویم مردم از گرانی و تورم شاکی هستند و گلایه می‌کنند، آقای دکتر رئیسی با گلایه از برخی مصوبات مجلس گفتند که قیمت فعلی ارز ناشی از فضاسازی روانی و حباب است و طی روزهای آینده بهتر می‌شود. ان‌شاءالله.

روز دوشنبه (۲۰ فروردین) در جلسه علنی مجلس طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد، از مصوبات خوب مجلس یازدهم بود. بعد از ظهر در جلسه با تعدادی از همکاران نماینده شرکت کردم، دستور کارهای فعلی مجلس بحث و بررسی شد. در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. در جلسه کوتاهی با رئیس مجلس در مورد حضور در نشست بریکس در مسکو گفتگو کردم.

روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین) در دفتر به نامه‌های مردمی رسیدگی کردم، بعد از ظهر در بین‌الملل مجلس جلسه‌ای در مورد حضور در نشست مجمع پارلمانی بریکس در روسیه داشتیم، آخرین وضعیت را بررسی و رویکردها را مرور کردیم. عصر جلسه‌ای با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا داشتم و مشکلات و مسائل ایشان را بررسی کردیم.

سفر به روسیه برای شرکت در نشست مجمع پارلمانی بریکس

بامداد چهارشنبه (۲۲ فروردین) راهی فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) شدم و از آنجا عازم مسکو پایتخت روسیه شدیم. هدف از این سفر حضور در نشست مجمع پارلمانی بریکس است. ظهر با استقبال نمایندگان شورای فدراسیون و وزارت امور خارجه روسیه و نیز معاون سفیر ایران وارد فرودگاه شرمتیوو مسکو شدیم.

بعد از ظهر و عصر جلساتی داشتیم و آخرین وضعیت و نیز چگونگی اتخاذ مواضع‌مان را بررسی کردیم. شب مهمان سفیر بودیم و گفتگوی مفصلی با وی در مورد آخرین وضعیت روابط ایران و روسیه داشتم.

گروه بریکس متشکل از اقتصادهای نوظهور جهان است که در مقابل غرب قد علم کرده است. این گروه ظرفیت‌های بسیار بالایی برای ارتقای اقتصاد ما و همچنین خنثی‌سازی تحریم‌ها دارد، جمهوری اسلامی ایران از ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) به این گروه پیوسته و انتظار می‌رود که عضویت ما در بریکس منجر به ثبات اقتصادی در میان‌مدت و بلندمدت شود.

امسال روسیه رئیس بریکس است و سفر بنده به مسکو جهت شرکت در نشست پارلمانی گروه بریکس است، میزبان ما شورای فدراسیون روسیه بود و به دعوت ایشان راهی مسکو شدیم، شورای فدراسیون در روسیه معادل مجلس سنا است.

شرکت در جلسه رییس مجلس دوما روسیه

روز پنجشنبه (۲۳ فروردین) ابتدا به مجلس دومای روسیه رفتیم و جلسه‌ای با آقای ویاچسلاو والودین رئیس مجلس دوما داشتیم، به رئیس مجلس ما سلام رساند.

دیدار با وزیر امور خارجه روسیه

سپس در وزارت خارجه روسیه با آقای لاوروف وزیر خارجه ملاقات کردیم، به آقای لاوروف گفتم که از ظرفیت بریکس برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی استفاده شود همچنین تاکید کردم که جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را بخاطر حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه تنبیه خواهد کرد.

ملاقات با رئیس شورای فدراسیون روسیه

آخرین مقصد ما شورای فدراسیون روسیه بود، در آنجا با خانم والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه ملاقات کردیم.

بعد از ظهر نشست عمومی برگزار شد، محور اصلی سخنان بنده بر لزوم فعال‌سازی مکانیسم‌های بریکس برای افزایش و تسهیل مبادلات مالی و اقتصادی بین کشورهای عضو بود.

دیدار با معاون وزیر امور خارجه روسیه

ملاقاتی هم با آقای ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه حول محور تحولات امنیتی منطقه و انتظارات ما از روس‌ها داشتم.

بازدید از مرکز اسلامی مسکو

پس از پایان نشست روز اول راهی مرکز اسلامی مسکو شدم و از این مرکز بازدید کردم، حاج آقا بخت‌آور مسئول مرکز گزارشی از فعالیت‌ها و مشکلات آن ارائه کرد.

صبح جمعه (۲۴ فروردین) بخش دوم نشست بریکس برگزار شد، بنده در دو حوزه اقتصادی و نیز مسائل منطقه، فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی مواضع مجلس شورای اسلامی را تبیین کردم. قرار شد که اجلاس سران مجالس کشورهای عضو بریکس تیرماه سال جاری در سن‌پترزبورگ برگزار شود.

دیدار با آقای واسیلنکو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران در شورای فدراسیون روسیه

ظهر به همراه سفیر ابتدا با آقای واسیلنکو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران در شورای فدراسیون روسیه و آقای واسیلیف رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران در مجلس دومای روسیه ملاقات کردیم.

در هر دو ملاقات آخرین وضعیت روابط و قراردادها و تفاهم‌نامه‌های میان ایران و روسیه و نیز مسائل منطقه بررسی شد. نکته‌ای در مورد وضعیت ایرانیان مقیم روسیه و نیز برخورد با اتباع ایرانی در روسیه گفتم که بنا شد پیگیری کنند، دعوت کردم که به ایران و استان بوشهر سفر و از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کنند.

بلافاصله راهی مجموعه ودنخا شدیم، نشست پایانی در مجمع در آنجا برگزار شد. پس از آن به نمایندگی جامعه‌المصطفی رفتیم و از آن مرکز که به کار علمی و آموزشی در روسیه می‌پردازد بازدید کردیم، حاج آقا عبداللهی مسئول نمایندگی گزارشی از فعالیت‌های آن ارائه کرد.

شب مهمان سفیر بودیم و گفتگوی مفصلی در مورد روابط دوجانبه با روس‌ها و چشم‌انداز آینده آن کردیم. روسیه ظرفیت خیلی خوبی برای حل بخشی از مشکلات ما دارد مشروط بر آنکه عزم جدي داشته باشیم و بسیاری از موانع اداری را از میان برداریم.

 

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: