امروز: یکشنبه - 18 شهریور 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=17069

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 23 تا 29 تیر ۱۴۰۳)؛

پیگیری مشکلات آب دشتستان/ نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس در مشهد/ بازدید از نقاط محروم برازجان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از پیگیری مشکلات آب دشتستان، نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس در مشهد و بازدید از نقاط محروم برازجان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 23 تا 29 تیر ۱۴۰۳) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۲۳ تیر) در دفتر با تعدادی از مدیران و مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. با مدیران آبفا، صنعت، اقتصاد، بنیاد مسکن، تامین اجتماعی و کار در رابطه با مشکلات مردم تماس داشتم، برخی کارآفرینان از مشکلات حوزه تولید گلایه داشتند که از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم.

شب به مراسم عزاداری حسینی (ع) در دهقاید رفتم، به درخواست مردم دقایقی در جمع ایشان صحبت و تاکید کردم که از آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه نخواهیم آمد و تلاش می‌کنیم که دولت جدید در چارچوب ارزش‌های انقلابی حرکت کند.

انتقاد از کاهش سهمیه آب دشتستان

روز یکشنبه (۲۴ تیر) نیز در دفتر گذشت و در چند جلسه شرکت کردم. با مدیرکل ارتباطات در مورد راه‌اندازی آنتن تلفن همراه در برخی نقاط دشتستان گفتگو و بر لزوم تسریع در اجرای آنها تاکید کردم. در تماس با مدیر آبرسانی خلیج فارس از کاهش سهمیه آب دشتستان انتقاد کردم و خواستار تخصیص سهمیه به حالت قبل شدم، برخی نقاط از جمله شبانکاره بابت این کار متضرر شده‌اند، اظهار داشتند که سهمیه کم نشده اما گرمای هوا موجب افزایش مصرف آب شده است، قرار شد که بازنگری کنند. شب به مراسم عزاداری در برازجان رفتم.

شرکت در مراسم عزاداری در مسجد امام خمینی (ره) برازجان

روز دوشنبه (۲۵ تیر) مصادف با روز تاسوعا در چند مراسم از جمله در مراسم عزاداری مسجد امام خمينی (ره) برازجان شرکت کردم، بعد از ظهر دقایقی نظاره‌گر مراسم تعزیه‌خوانی در محله علی آباد برازجان و نیز در روستای درودگاه بودم.

در شب عاشورا در مراسمات هیئات برازجان شرکت کردم. انصافاً مراسم‌ها بسیار پرشور و با حضور گسترده مردم همراه شده بود. لازم می‌دانم که به‌عنوان خدمتگزار مردم مومن دشتستان از بانیان هیئات، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مجالس عزاداری اهل بیت (ع) که تجلی‌گر شور و شعور حسینی در این ایام حماسی بودند تشکر کنم، این همه حماسه‌آفرینی حقیقتاً دیدنی و زیبا بود.

پیگیری قطع آب در یکی از محلات شهر وحدتیه

روز سه‌شنبه (۲۶ تیر) روز عاشورا هم مهمان برخی مراسم‌ها بودم، عصر جلساتی راجع به امورات مردم در دفتر داشتم. شب هم به برخی هیئات رفتم. با رئیس کل دادگستری استان راجع به بازدید ایشان از دشتستان هماهنگی کردم. امام جمعه وحدتیه در تماسی بخاطر قطع آب در یکی از محلات شهر گلایه کرد، از آبفا پیگیری کردم. دو موضوع دیگر را هم از آبفا پیگیری کردم، یکی آبرسانی به منطقه گیسکان و دیگری رفع مشکل آبرسانی به تنگ ارم. قرار شد که هر سه مورد تسریع شود، در برخی موارد پیمانکاران کوتاهی می‌کنند از سوی دیگر قوانین و مقررات هم بگونه‌ای است که فرایند تغییر پیمانکار را زمان‌بر می‌کند.

صبح چهارشنبه (۲۷ تیر) در چند جلسه شرکت کردم، بعد از ظهر به همراه رئیس کل دادگستری استان، فرماندار، مدیرکل ثبت اسناد و تعدادی دیگر از مدیران از محلات آبرسانی و ۶۹هکتاری برازجان بازدید کردیم، مردم در گرمای ظهر برای حل مشکل‌شان تجمع کرده بودند و نسبت به ولتاژ ضعیف برق، قرار نگرفتن در محدوده شهر و نداشتن سند رسمی برای املاکشان گلایه و مطالبه داشتند.

فرماندار توضیحاتی راجع به روند حل مسائل ایشان داد و قرار شد که بزودی مشکل برق حل شود، رئیس کل دادگستری هم در اقدامی مسئولانه و انقلابی دستور داد که با مسئولیت ایشان مشکل برق رفع شود، همچنین قرار شد موضوع قرار گرفتن در محدوده شهر و صدور سند هم پیگیری شود، بنده هم اعلام آمادگی کردم که موضوع را در تهران پیگیری کنم.

شرکت در مراسم تودیع و معارفه مسوول دفتر ارتباطات مردمی

عصر در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی شرکت کردیم. در اینجا وظیفه است که یک بار دیگر از زحمات و خدمات استاد فاضل و مومن حاج خداکرم یزدان‌پناه در اداره دفتر و خدمت به مردم تشکر کنم، دفتر نماینده دشتستان در دوره گذشته منشا خدمات زیادی و پاسخگوی مراجعات مردمی بود و آقای یزان‌پناه و سایر همکاران در دفتر مرکزی و دفاتر بخش‌ها زحمات زیادی برای حل مسائل مردم کشیدند.

بازدید از خانواده های زندانیان در شهر برازجان

شب به همراه رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل زندان‌های استان، مدیر زندان برازجان و مدیرکل ثبت اسناد استان از تعدادی از خانواده‌های زندانیان در شهر برازجان بازدید کردیم. این رویه ارزشمندی است که عالی‌ترین مقام قضایی استان بصورت مکرر و منظم به خانواده زندانیان سرکشی و برای رفع مشکل ایشان تلاش می‌کند.

شرکت در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

صبح روز پنجشنبه (۲۸ تیر) جهت شرکت در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عازم مشهد شدم. بلافاصله از فرودگاه راهی محل برگزاری نشست شدم. به جلسه صبح نرسیدم اما در جلسه عصر که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اطلاعات و معاون توسعه و امور مجلس وزارت دفاع برگزار شد، شرکت کردم.

مسائل مفصلی راجع به هر دو وزارتخانه و فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های ایشان مطرح شد. شب نایب‌الزیاره شما در حرم مطهر امام رضا(ع) بودم همچنین مزار سیدالشهدای خدمت آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی را نیز زیارت کردم.

در جلسه صبح جمعه (۲۹ تیر) کمیسیون، رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان ارائه کرد. اعضای کمیسیون نسبت به تعطیلی صنعت هسته‌ای در دولت جدید نگرانی دارند.

در جلسه بعد از ظهر ابتدا معاون امنیت داخلی وزیر اطلاعات گزارشی از وضعیت امنیت کشور و طرح‌ها و توطئه‌های دشمن علیه ایران بیان کرد، در ادامه جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی با شورای تامین استان خراسان رضوی برگزار شد، با توجه به هم‌مرز بودن خراسان رضوی با افغانستان، چالش‌های امنیتی آن قابل توجه است، جلسه تا شب طول کشید. به علت مسئولیت سخنگویی کمیسیون، تا ساعتی پس از جلسات مشغول اطلاع‌رسانی و نشر اخبار جلسه هستم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: