امروز: پنج‌شنبه - 29 شهریور 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=17170

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 17 تا 23 شهریور ۱۴۰۳)؛

پاسخگویی در پویش ۴۸-۴۸ / پیگیری مشکلات شبانکاره/ بررسی تهدیدات امنیتی جنوب شرق کشور در سفر به استان کرمان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از پاسخگویی در پویش ۴۸-۴۸، پیگیری مشکلات شبانکاره و بررسی تهدیدات امنیتی جنوب شرق کشور در سفر به استان کرمان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 17 تا 23 شهریور ۱۴۰۳) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۱۷ شهریور) در دفتر برازجان با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. شب جهت شرکت در برنامه پویش ۴۸-۴۸ به مصلای برازجان رفتم. گزارشی از فعالیت مجلس دوازدهم، کمیسیون امنیت ملی در سه ماهه اخیر دادم همچنین در رابطه با مسائل و مشکلات شهرستان توضیحاتی ارائه کردم.

در ادامه پاسخگوی سئوالات ملی و منطقه‌ای بودم. آخر شب راهی تهران شدم. با معاون توسعه وزیر بهداشت در مورد مشکلات و مطالبات کادر درمان دشتستان و با معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و نیز دستیار وزیر در مورد حل مسائل تولیدکنندگان استان گفتگو کردم.

در جلسه با شهردار و اعضای شورای شهر شبانکاره مسائل و مشکلات شهر را پیگیری کردیم، در گفتگو با معاون سازمان راهداری از وی خواستم که نسبت به روکش آسفالت و روشنایی بلوار خلیج فارس شبانکاره اهتمام ورزد، قول مساعد دادند.

مسئله فعالیت دانشگاه پيام نور شبانکاره را از دانشگاه پيام نور و وزارت علوم و موضوع کمک به شهرداری شبانکاره را از سازمان شهرداری‌ها، احداث ناحیه صنعتی را از مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان و احداث مسکن ملی در شبانکاره را از مدیرکل راه و شهرسازی استان پیگیری کردم.

روز یکشنبه (۱۸ شهریور) به مجلس رفتم و به برخی امور عقب‌افتاده رسیدگی کردم. با مدیران دانشگاه علوم پزشکی در مورد تامین نیروی انسانی مورد نیاز شهرستان و با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مورد سهمیه سوخت تراکتورها گفتگو کردم.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۹ و ۲۰ شهریور) بر روی چند طرح پیشین کمیسیون امنیت ملی مطالعه و بررسی کردم. با مدیران هلدینگ سیمان غدیر در مورد اشتغال ورزشکار پرافتخار دشتستان و دارنده مدال برنز پارالمپیک پاریس آقای علیرضا بخت گفتگو کردم، قول جذب ایشان را دادند.

با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد رفع مشکل انتقال دام به استان بوشهر گفتگو و بر حل فوری آن تاکید کردم، دامداران شاکی هستند و یک سال است که امروز و فردا می‌کنند، در نهایت قول دادند که بزودی حل شود.

روز چهارشنبه (۲۱ شهریور) در دفتر مجلس پس از ملاقات با تعدادی از مراجعه‌کنندگان، مسائل شهرستان را در گفتگو با مدیران سازمان برنامه و بودجه، فراجا، راهداری و استانداری پیگیری کردم.

صبح پنجشنبه (۲۲ شهریور) به همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عازم استان کرمان و شهر جیرفت شدیم. ابتدا از فرودگاه جیرفت با بالگرد وضعیت امنیتی جنوب استان کرمان از جمله مسیرهای قاچاق انسان و سوخت را بازدید کردیم.

بعد از ظهر در جلسه سه ساعته عمده‌ترین مسائل امنیتی شهرستان‌های جنوبی استان کرمان را در جلسه شورای تامین بررسی کردیم. جنوبی‌ها متقاضی استانداری هستند، کرمان پهناورترین استان کشور است و با توجه به شرایط امنیتی، اقتصادی و اجتماعی ظرفیت ایجاد استانداری جدید وجود دارد، شهید رئیسی هم در این زمینه قول‌هایی داده بود.

عصر از جیرفت عازم کرمان شدیم، شب رسیدیم و مستقیماً جهت زیارت مزار مطهر سردار دل‌ها شهید جاوید سپهبد حاج قاسم سلیمانی راهی گلزار شهدای کرمان شدیم. نایب‌الزیاره شما بودم، زیارت سردار شهید رزق ما در این سفر بود، چقدر دلم برایش تنگ شده بود.

اول صبح روز جمعه (۲۳ شهریور) به همراه اعضای کمیسیون امنیت از پایگاه هوانیروز ارتش در شهر کرمان بازدید کردیم سپس به استانداری رفتیم و در جلسه با سردار رادان فرمانده انتظامی کشور و معاونان وی عمده مسائل انتظامی استان کرمان بررسی شد. جلسه تا ظهر طول کشید.

بعد از ظهر ابتدا با فرمانده قرارگاه قدس که متولی امنیت جنوب شرق است جلسه‌ای داشتیم و سپس با اعضای شورای تامین استان کرمان نشست مشترک داشتیم. مهم‌ترین تهدیدات امنیتی استان کرمان حضور گسترده اتباع بیگانه، قاچاق انسان و سوخت و اسلحه است.

دوستان در اتاق بازرگانی استان کرمان تماس گرفتند و برای یک نشست دعوت کردند، پذیرفتم و شب پیش از پرواز در جلسه با ایشان شرکت کردم، سابقه آشنایی ما به اقدامات مشترک جهت صادرات خرما و فعالیت‌های انجمن خرما برمی‌گردد، مذاکرات خوبی به منظور تسهیل صادرات خرما و محصولات کشاورزی و افزایش آن، همکاری مشترک در نمایشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر مطرح و جمع‌بندی خوبی شد، یکی از دغدغه‌های بنده افزایش حضور تجار خارجی در استان بوشهر است که قرار شد بصورت مشترک دنبال کنیم.

آخر شب عازم تهران شدیم. دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تماس گرفت و خبر داد که مکاتبات و اقداماتی برای حل موضوع انتقال دام از خوزستان به بوشهر انجام گرفته است، رونوشت مکاتبات را گرفتم که پیگیری کنم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: