امروز: پنج‌شنبه - 27 اردیبهشت 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16913

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 11 تا 17 فروردین ۱۴۰۳)؛

دیدار با رهبر خوبان/ برگزاری برنامه ملاقات مردمی/ پیگیری مسائل و مشکلات دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از دیدار با رهبر خوبان، برگزاری برنامه ملاقات مردمی و پیگیری مسائل و مشکلات دشتستان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 11 تا 17 فروردین ۱۴۰۳) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: ابتدای هفته در دشتستان بودم، عمدتاً به ملاقات مردمی گذشت.

روز شنبه (۱۱ فروردین) جلساتی در چند دستگاه اجرایی شهرستان داشتم. بعد از ظهر تا شب در دفتر ملاقات‌هایی با نخبگان، کارآفرینان و مراجعه‌کنندگان داشتم. مشکلات کارآفرینان شهرستان را در تماس با دو تن از معاونان وزارت صنعت معدن و تجارت پیگیری کردم، مشکل قطع آب چند نقطه شهرستان را از آبفا و موضوع قطع بیمه برخی کارگران را از تامین اجتماعی پیگیری کردم.

روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۲ و ۱۳ فروردین) نیز که تعطیل بودند عمدتاً به همین منوال گذشت. موضوع بکارگیری نیروهای بومی را از مدیران وزارت نفت و پارس جنوبی و وزارت دفاع و وزارت کار و موضوع بازسازی و اصلاح برخی راه‌های روستایی دشتستان را از راهداری پیگیری کردم همچنین در گفتگو با مدیران آموزش و پرورش، ستاد اجرایی، فنی حرفه ای، دارایی و فراجا مسائل و مطالبات مردم را پیگیری کردم. در شب‌های قدر توفیق شد تا خدمت خواهران و برادران مومن و هیاتی در شهرهای شبانکاره، سعدآباد، آبپخش و برازجان و نیز تعدادی از روستاها برسم. در روستای بنداروز از چند پروژه بازدید کردیم.

روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) نیز در دفتر برنامه ملاقات داشتم. تعدادی از کشاورزان آمدند و از اینکه ناگزیرند که گازوئیل مورد نیاز خود را از بازار سیاه با قیمت بالا خریداری کنند شِکوِه داشتند، علت اینکه سهمیه گازوئیل ندارند این است که چاه‌هایشان فاقد پروانه است و طبق قانون نمی‌شود به آنها سهمیه داد از سوی دیگر روزی و معیشت و اشتغال آنها از همین راه (کشاورزی) است و کار دیگری ندارند ضمن اینکه اگر آبیاری نکنند درختان آنها خشک می‌شود. این هم جزء چالش‌هایی است که باید فکری برای آن کرد، بنده با مدیران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و آب منطقه‌ای تماس گرفتم و مسئله را منتقل کردم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان و شهرستان آمدند و گزارشی از فعالیت‌هایشان دادند، تشکر و تاکید کردم که امروز راهکار اصلی اشتغال جوانان ما مهارت‌آموزی است که از مسیر فنی حرفه‌ای (و نه لزوماً دانشگاه) می‌گذرد.

با مدیران راهداری، آموزش و پرورش، دیوان محاسبات، کمیته امداد، ارتباطات، سازمان شهرداری‌ها و پارس جنوبی در ارتباط با مسائل مردم تماس داشتم.

صبح چهارشنبه (۱۵ فروردین) عازم تهران و مجلس شدم. بعد از ظهر به دفتر مقام معظم رهبری رفتم و در حسینیه امام خمينی(ره) با رهبر خوبان حضرت امام خامنه‌ای دیدار کردیم، ملاقات آقا بهترین هدیه امسال بود، معظم‌له نکات مهم و ارزشمندی در رابطه با پرهیز از کارهای تبلیغاتی، ظرفیت‌های عظیم کشور و راهکارهای تحقق شعار سال فرمودند. در حاشیه دیدار فرصتی دست داد تا با برخی مسئولان کشور و وزرا در رابطه با مسائل شهرستان و استان صحبت کنم و برای بررسی آنها برنامه‌ریزی کنیم.

روز پنجشنبه (۱۶ فروردین) عازم بوشهر شدم، با تعدادی از مراجعه‌کنندگان در بوشهر و دشتستان ملاقات کردم. دیروز و امروز پیگیری زیادی به همراه جوانان و بزرگان مومن و انقلابی شهر وحدتیه برای تشییع پیکر شهید پرافتخار محسن صداقت در این شهر داشتم، با بخش‌های مختلف سپاه و بنیاد شهید و نیز سپاه استان و قم تماس داشتم اما بخاطر فشردگی برنامه‌ها میسر نشد، رحمت و رضوان الهی بر این شهید بزرگ که افتخاری جاویدان برای دشتستان و استان است.  در گفتگو با رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مورد حل مسائل بیمارستان شبانکاره همفکری کردیم.

روز جمعه (۱۷ فروردین) در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان شرکت کردم، انصافاً جمعیت امسال بیشتر و بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بود. در جمع مردم از حضور شورانگیز و حماسی ایشان تشکر کردم. بعد از ظهر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم، با مدیران راه و شهرسازی و کار در مورد مسائل مردم تماس داشتم. شب در مراسم تجلیل از نخبگان و افتخارآفرینان شهرستان دشتستان و نیز در تعدادی از مراسم‌های قرائت قرآن کریم در برازجان شرکت کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: