امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16185

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

یکی از کارهای خوب دولت سیزدهم متوازن کردن سبد دیپلماسی است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: یکی از کارهای خوب دولت سیزدهم متوازن کردن سبد دیپلماسی است.

دکتر ابراهیم رضایی درباره تفاوت دولت روحانی با دولت رئیسی در حوزه دیپلماسی اظهار داشت: یکی از اشکالات دیپلماسی ما در سال‌های گذشته عدم تکیه بر داشته‌های منطقه و دیپلماسی با همسایگان بود، این در صورتی است که ما با بازارهای بکر، فرهنگ‌های مشابه و تمدن‌های مشترک مواجه هستیم.

رضایی با اشاره به غفلت دولت روحانی برای تعامل با همسایگان، افزود: متاسفانه در دولت قبل به اسم ارتباط با غرب از این مهم غفلت شد و امروز ما ثمره آن را مشاهده می‌کنیم. یکی از کارهای خوب دولت سیزدهم متوازن کردن سبد دیپلماسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره اقدامات موثر دولت سیزدهم در گسترش روابط با همسایگان، گفت: دولت علاوه بر گام‌های خوبی که برای ارتباط با شرق برداشته، توانسته ارتباط خوب و دیپلماسی موفقی را با همسایگان داشته باشد، آغاز ارتباط با عربستان و تقویت دیپلماسی با دیگر همسایگان می‌تواند زمینه ساز نظم جدید منطقه‌ای باشد.

رضایی در پایان با تاکید بر اینکه البته دولت در این ارتباطات باید دو موضوع را مد نظر داشته باشد، گفت: در گام نخست و با پیوست رسانه‌ای باید جامعه را اقناع کرده و ثمرات آن را در آینده برشمرد. یکی از مباحث امیدآفرین همین موضوعات روزانه است. مبحث دوم سرریز ثمرات این ارتباطات به زندگی روزانه مردم و معیشت آنهاست. مردم باید اثرات این ارتباطات را در تسهیل معیشت خود ببینند و لمس کنند.

منبع خبر: جهان نیوز

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: