امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3783

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 26 شهریور تا 1 مهر ماه ۱۴۰۱)؛

تحقیق و تفحص از سفرهای خارجی مقامات و فرزندانشان/ ادامه فعالیت دانشگاه آبپخش/ گلایه از معاونان رئیس‌‌جمهور/ پیگیری مطالبات بازنشستگان/ بررسی حقوقی پتروشیمی مهر/ خط قرمز ایران/ مراقب نقشه‌های شیاطین باشیم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از تحقیق و تفحص از سفرهای خارجی مقامات و فرزندانشان، ادامه فعالیت دانشگاه آبپخش، گلایه از معاونان رئیس‌‌جمهور، پیگیری مطالبات بازنشستگان. بررسی حقوقی پتروشیمی مهر، خط قرمز ایران و مراقب نقشه‌های شیاطین باشیم، خبر داد.
دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲۶ شهریور تا ۱ مهر ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: ابتدا و انتهای این هفته در دشتستان و میانه آن در تهران بودم. روز شنبه (۲۶ شهریور) در اداره آموزش و پرورش آبپخش جلسه‌ای به منظور تداوم فعالیت دانشگاه آبپخش داشتیم. تصمیمات خوبی گرفته و تلاش شد تا کلاس‌ها و امتحانات دانشجویان در شهر برگزار شود. شب در برنامه بسیج دانش‌آموزی دشتستان حاضر شدم، فعالیت‌های ارزشمند دانش‌آموزان بسیجی مایه مباهات است. برخی از برادران نظامی در مورد حذف حقوق فوق‌العاده مناطق جنگی سئوال یا گلایه داشتند که قول دادم پیگیری کنم.
روز یکشنبه (۲۷ شهریور) عمدتاً صرف ملاقات مردمی و نیز پیگیری مسائل شهرستان شد. در تماس با مدیران راه، کمیته امداد، بانک، دادگستری، تامین اجتماعی، منابع طبیعی، ستاد اجرایی، علوم پزشکی، شهرک صنعتی، نفت و… برخی موضوعات را دنبال کردم.
گلایه از معاون اجرایی رئیس جمهور
در تماس با معاون اجرایی رئیس‌جمهور از تاخیر در اجرای مصوبات سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان از جمله راه نمازگاه – ارم و سد دهرود گلایه و دعوت کردم که از پروژه‌های سفر بازدید داشته باشند. قول پیگیری مجدد دادند.
قول مساعد معاون استاندار برای مشکلات مزارع میگو
ساعتی بعد از اداره کل پیگیری مصوبات تماس گرفتند و موضوع را مرور کردیم. گفتند که بزودی سفر انجام می شود. در تماس با معاون اقتصادی استاندار در مورد مشکلی که اخیراً برای مزارع میگو پیش آمده صحبت کردیم، قرار شد که طی جلسه‌ای رفع کنند. یکی از اهالی روستای محروم ارغون از توابع بوشکان در مراجعه به بنده از بی‌توجهی به این روستا گلایه کرد.
تامین اجتماعی به مساله کاهش حقوق بخشی از کارکنان این نهاد ورود کند
حرفش درست بود، دو سال قبل به همراه معاون بنیاد مسکن کشور از روستا بازدید کردیم و علیرغم برخی قول‌ها کاری نشد. در تماس با مدیرکل بنیاد مسکن از ایشان خواستم که رسیدگی ویژه کنند. در تماس با معاون سازمان تامین اجتماعی از ایشان خواستم که به مسئله کاهش حقوق بخشی از کارکنان این نهاد ورود کنند.
پیگیری برخی موضوعات از وزارت نفت و بنیاد مسکن
روز دوشنبه (۲۸ شهریور) عازم تهران و مجلس شدم. در دفتر نامه‌های مردمی را مطالعه و پاسخ دادم. معمولاً همه نامه‌هایی را که به دستم می‌رسد شخصاً مطالعه می‌کنم چون احساس می‌کنم که نویسنده انتظار دارد که خودم مطلبش را بخوانم. معاون عمرانی استاندار در تماسی خبر از سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به استان داد، به علت حضور در جلسه علنی مجلس امکان همراهی ندارم اما روز قبل هم به ایشان توصیه کرده بودم که از سد دالکی و بخش ارم بازدید کنند. برخی موضوعات را از نفت و بنیاد مسکن پیگیری کردم.
روند واردات و تولید خودرو تسهیل می شود
روز سه‌شنبه (۲۹ شهریور) در صحن علنی مجلس گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیک قرائت شد. وزیر ارتباطات و رئیس سازمان اداری و استخدامی توضیحاتی در این باره دادند. به دو فوریت لایحه الحاق یک تبصره به ماده دهم قانون ساماندهی صنعت خودرو رای مثبت دادم. تصویب نهایی آن روند واردات و تولید خودرو را تسهیل می کند.
تحقیق و تفحص از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز در صحن مطرح شد، به اولی رای مثبت و دومی رای منفی دادم. همچنین تحقیق و تفحص از سفرهای خارجی مقامات کشور و فرزندان آنها را امضا کردم، جزء مسائلی است که باید برای مردم شفاف شود.
گلایه از معاون پارلمانی رییس جمهور
در ارتباط با معاون پارلمانی رئیس جمهور از عدم اجرای مصوبات سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان گلایه کردم. با معاون وزیر ارتباطات در مورد آنتن موبایل روستای ارغون پیرو قول پیشین صحبت کردم، قول داد که پیگیری و اعلام نتیجه کند. ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم.
در جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی که با کمیسیون شوراها بطور مشترک برگزار شد، وزیر کشور گزارشی از اقدامات انجام‌شده در حماسه پیاده‌روی اربعین داد. در مجموع عملکرد دولت را مثبت ارزیابی کردیم. در جلسه دوم کمیسیون امنیت ملی رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای کشور داد.
مسائل پادمانی با آژانس برای همیشه حل شود
دغدغه ما این بود و هست که مسائل پادمانی با آژانس برای همیشه حل شود و دوباره پرونده جدیدی باز نکنند. در پایان جلسه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های خود را ارائه کرد، از وی که هم‌اکنون سرپرست وزارتخانه است درخواست کردم که مسئله کسورات فیش حقوقی بازنشستگان را حل کند و به معلولان از جمله کودکان معلول توجهی ویژه داشته باشد.
پاسخ به بارزانی خائن
شب با حضور دوستان حقوقی جلسه مفصلی در مورد پتروشیمی مهر داشتیم، آخرین وضعیت را مرور کردیم. نگرانیم که حق ملت ایران به‌ویژه بازنشستگان از دست برود. وقتی وقاحت مسعود بارزانی در دخالت در امور داخلی کشورمان را دیدم، ناراحت شدم و ضمن گلایه از وزارت خارجه، پاسخ این خائن را در توییتر دادم، مورد استقبال قرار گرفت.
ثروت پتروشیمی مهر نباید به دست بیگانگان بیفتد
صبح چهارشنبه (۳۰ شهریور) در تماس با مقامات قضایی موضوع پتروشیمی مهر را دنبال کردم. نباید بگذاریم که این ثروت ملی بدست بیگانگان بیفتد. همراهی مثبتی داشتند. به ابتکار بسیج مجلس و به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایندگان با چفیه بسیجی در جلسه علنی مجلس حاضر شدند.
در صحن طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد انتخابات داخلی بررسی شد. انتخابات مجامعی که نمایندگان در آن عضویت دارند نیز برگزار شد. به علت نقص آیین‌نامه برخی انتخابات‌های داخلی مجلس صوری است! پیش از ظهر کمیسیون امنیت ملی جلسه فوق‌العاده با موضوع بررسی مسائل قفقاز و حمله آذربایجان به ارمنستان داشت. خط قرمز ایران تغییر ژئوپلیتیک در مرزهاست.
دستور رهبر انقلاب درباره ثبت نام دانش آموزان افغانستانی به درستی اجرا نمی شود
بعد از ظهر میزبان یکی از دوستان دشتستانی مقیم قم بودم که پیگیر حقوق و ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس کشور بود. از قائم مقام وزیر کشور و مدیرکل اتباع وزارت کشور پیگیری کردیم. دستور چند سال قبل رهبر معظم انقلاب به درستی اجرا نمی‌شود ضمن اینکه عدم ثبت نام اینها عوارض ناخوشایندی خواهد داشت. عصر عازم فرودگاه شدم، از نقاط مختلف تهران عبور کردم، الحمدلله شهر آرام بود. در تماس با مدیران استان و شهرستان از آخرین وضعیت امنیتی شهرستان مطلع شدم. شب به بوشهر آمدم.

روز پنجشنبه (۳۱ شهریور) به ابتکار همکارانم در دفتر برازجان و با همکاری مدیران شهرستان از ابتدای صبح تا آخر شب در حسینیه الزهرا (برجویی) برازجان برنامه ملاقات مردمی داشتیم. تجربه موفقی بود و قرار شد که ان‌شاءالله ادامه یابد.

تعداد بسیاری از مردم عزیزمان تقاضای ملاقات با حقیر و طرح مشکلات خود را دارند، مشکلاتی که عمدتاً در حوزه دستگاه‌های اجرایی است، بنابراین با یک برنامه‌ریزی و همکاری مشترک و تقسیم کار بسیاری از این موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد و مراجعان هم کمتر در انتظار می‌مانند.

دغدغه ما احداث راه، توسعه شبکه برق و حل مشکل بی آبی است

در اینجا لازم می‌دانم که از یکایک عزیزانی که در برپایی این برنامه همکاری کردند سپاسگزاری نمایم. در تماس با مدیران وزارت نفت و بهداشت و علوم، جهاد، فراجا، ارتباطات، بنیاد مسکن، آب منطقه‌ای، مخابرات و دخانیات برخی موضوعات را پیگیری کردم. آخر شب با تعدادی از اهالی شریف گیسکان و باغتاج جلسه داشتم. مردم این سامان مظلوم و نجیب هستند. دغدغه فعلی ما برای آنجا احداث راه، توسعه شبکه برق و حل مشکل بی‌آبی است.

همه باید مراقب نقشه های شیاطین باشیم

صبح جمعه (اول مهر) در برنامه بزرگ‌داشت شهدای سلامت و تجلیل از بانوان مدافع سلامت در برازجان شرکت کردم. آنجا عرض کردم که نظام جمهوری اسلامی در تامین امنیت مردم با احدی تعارف ندارد همه باید مراقب نقشه‌های شیاطین باشیم.

ظهر در نمازجمعه و سپس راهپیمایی باشکوه مردم در محکومیت اقدامات اغتشاشگران حضور یافتم. باورم این است که سناریوی اخیر برای تحت‌الشعاع قرار دادن حماسه عظیم اربعین حسینی و نیز کاهش قدرت چانه‌زنی نظام در مذاکرات و نیز سفر رئیس جمهور به نیویورک طراحی شده است.

نظام اهل ظلم نیست

همه باید مراقب باشیم، نظام جمهوری اسلامی اهل ظلم نیست و در صورت احراز خطا یا جرم حتماً با عاملان برخورد قاطع خواهد کرد. رسانه‌های سعودی و انگلیسی و آمریکایی دلسوز مردم ایران نیستند بلکه آرزوی محقق‌ناشدنی آنان ناامن شدن ایران و تضعیف ملت و دولت ایران است چه که در این سال‌ها از هیچ تلاشی برای تحریم و تهدید و فشار بر مردم ما کوتاهی نکرده‌اند.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: