امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16823

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 9 تا 15 دی ۱۴۰۲)؛

گفتگو با وزیر نیرو در مورد سد دالکی و کاهش آب‌بهای کشاورزی/ پیگیری ایفای مسئولیت اجتماعی نفت/ تعیین روش اجرای آزادراه بوشهر شیراز/ پیگیری مشکلات دشتستان و تعیین تکلیف اراضی مردم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از گفتگو با وزیر نیرو در مورد سد دالکی و کاهش آب‌بهای کشاورزی، پیگیری ایفای مسئولیت اجتماعی نفت، تعیین روش اجرای آزادراه بوشهر شیراز و پیگیری مشکلات دشتستان و تعیین تکلیف اراضی مردم خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 9 تا 15 دی ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: اول صبح روز شنبه (نهم دی) به همراه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از واحدهای ۱، ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کردیم، همانند اکثر پروژه‌های کشور مشکل اصلی در کندی ساخت واحدهای ۲ و ۳ مالی و کمبود بودجه است، در جلسه‌ای برخی مشکلات و مطالبات نیروگاه بررسی و پیگیری شد.

قبل از ظهر در جلسه شورای تامین استان با حضور استاندار و سایر اعضا شرکت کردیم، عمده مسائل امنیتی استان بررسی شد، الحمدلله همکاری خوبی میان بخش‌های مختلف اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و قضایی وجود دارد.

شرکت در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی

چالش آب و موضوع ته‌لنجی را به عنوان دو مسئله استان توضیح دادم. سپس راهی دشتستان شدیم. پس از بازدید از نخلستان ها، در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی و نیز افتتاح میدان ۹ دی در برازجان و نیز یک برنامه دیگر شرکت کردیم، شب عازم تهران شدم.

روز یکشنبه (۱۰ دی) در صحن مجلس طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی بررسی شد. با معاونان وزرای نفت و جهاد در مورد مسائل استان و شهرستان گفتگو کردم. ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم.

رایزنی با وزیر امور خارجه درباره آزادی زندانیان ایرانی در قطر

در جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وزیر امور خارجه گزارشی از آخرین تحولات منطقه و غزه ارائه کرد، از آقای امیرعبداللهیان خواستم که با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، تلاش بیشتری برای آزادی زندانیان ایرانی در قطر و امارات بکند.

مهمان دیگر کمیسیون معاون سیاسی سپاه قدس بود که او نیز ضمن بیان خاطراتی ناب از سردار دل‌ها، آخرین وضعیت صحنه منطقه را تشریح کرد.

در جلسه کمیسیون اصل نود مسائل خودروسازی بررسی شد. عصر به موسسه ایران رفتم و در جلسه‌ای با حضور تعدادی از دیپلمات‌های ارشد کشورمان، آخرین وضعیت روابط با افغانستان بررسی شد، در حاشیه جلسه موضوع صادرات خرما به افغانستان را پیگیری کردم، قرار شد که زمینه‌های توسعه صادرات به افغانستان فراهم شود.

گفتگو با وزیر نیرو در مورد سد دالکی و کاهش آب‌بهای کشاورزی

اول صبح روز دوشنبه (۱۱ دی) جلسه‌ای در قوه قضائیه داشتم، بلافاصله به مجلس آمدم، وزیر نیرو مهمان صحن علنی مجلس بود، با آقای محرابیان در مورد تامین مالی سد دالکی، افزایش سرسام‌آور آب‌بها و نیز تامین آب کشاورزان گفتگو کردم، قول داد که همه موارد را دنبال کند و خبر داد که مبلغی را برای سد دالکی گذاشته‌اند.

با معاون شرکت توانیر در مورد ادامه برق‌رسانی به منطقه گیسکان گفتگو کردم و خواستار تامین مالی کامل پروژه تا برق‌رسانی به آخرین خانه روستا شدم، قول مساعد داد.

وزیر کشور مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود و گزارشی از برنامه‌های این وزارتخانه برای برگزاری انتخابات ارائه کرد، تاکید کردم که ضرورت دارد که از همه ابزارها و فناوری‌ها برای ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم استفاده شود. نایب رئیس کمیسیون گزارشی درباره حادثه تروریستی راسک ارائه کرد.

با رئیس سازمان شهرداری‌ها در مورد تامین ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌های دشتستان گفتگو کردم.

پیگیری ایفای مسئولیت اجتماعی نفت

پس از جلسه کمیسیون امنیت به کمیسیون انرژی رفتم و در جلسه‌ای کوتاه با مدیرعامل شرکت ملی نفت در مورد ابلاغ تعهدات وزارت نفت در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان و نیز ایفای مسئولیت اجتماعی نفت در دشتستان گفتگو کردم.

تعیین روش اجرای آزادراه بوشهر شیراز

سپس به کمیسیون عمران رفتم و در جلسه تامین مالی آزادراه بوشهر شیراز شرکت کردم. معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار، نمایندگان استان فارس در مجلس و مدیران وزارت راه و دفاع و قرارگاه خاتم هم حضور داشتند. مباحث مختلفی در مورد این پروژه ۲۱۳ کیلومتری مطرح شد، در نهایت مقرر شد که ۵۰ درصد هزینه پروژه با سرمایه‌گذاری دولت (وزارت راه)، ۲۵ درصد وزارت دفاع و ۲۵ درصد نیز توسط بخش خصوصی تامین شود.

شب جلسه‌ای با تعدادی از سرمایه‌گذاران جهت کارآفرینی در دشتستان داشتم. با مدیران نهاد ریاست جمهوری، فراجا، ارتش و وزارت کشور پیرامون مسائل کشور تماس داشتم.

روز سه‌شنبه (۱۲ دی) مجلس جلسه غیرعلنی در مورد سیاست های ارزی و کنترل نقدینگی و تورم داشت و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های ارزی و پولی بانک مرکزی و آثار آن بر شاخص‌ها قرائت شد. موضوع پرونده چای دبش هم مطرح شد.

رئیس کل بانک مرکزی در این باره گفت که این شرکت از سال ۹۴ ارز می‌گرفته اما از سال ۱۴۰۰ افزایش دریافت ارز داشته و در سامانه می‌گرفته، عموما هم به نرخ آزاد و برای واردات چای و ماشین آلات بوده است، در مجموع ۳ و ۲ دهم میلیارد دلار وارد کرده که از این میزان ۶۰۰ میلیون دلار را رفع تعهد کرده و بیش از یک میلیارد دلار رفع تعهد نکرده است.

در جلسه علنی سئوال از وزیر صنعت معدن و تجارت در مورد تاخیر در واردات خودروهای خارجی مطرح شد، در نهایت تعهد کردند که با تخصیص ارز واردات خودرو تسریع شود. رئیس مجلس هم با اشاره به اینکه کیک اقتصاد در حال کوچک شدن است و باید تصمیمات ملی بگیریم، خطاب به دولت تاکید کرد که ارز خودرو را تخصیص دهید.

بعد از ظهر به سراغ معاون آب وزیر نیرو رفتم و با وی در مورد تامین مالی سد دالکی گفتگو و تاکید کردم که سد دالکی باید اولویت وزارت نیرو باشد. آقای جوانبخت با تایید حرف بنده اعلام کرد که وزارتخانه تخصیص لازم را داده و منتظر اجرا از سوی سازمان برنامه است. به دفتر برگشتم و در جلسه با مدیران پروژه سد دالکی وضعیت پروژه را بررسی کردیم، تاکید کردم که سد دالکی اولویت دشتستان و استان است.

پیگیری حذف تعرفه صادرات گوجه فرنگی

موضوع حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی را از وزارت جهاد و تامین مالی پروژه‌های دشتستان را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کردم. با مشاور اجتماعی وزیر نفت در مورد ابلاغ تعهدات نفت بویژه در دشتستان گفتگو و تاکید کردم که برخی پروژه‌ها منتظر ابلاغ شرکت ملی نفت هستند، گفتند که بزودی با حضور و جلسه در استان در این باره برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

روز چهارشنبه (۱۳ دی) دفتر بودم و به انبوه نامه‌های مردمی رسیدگی کردم. طرح سه فرزندی (زمین) را از استاندار پیگیری کردم. عصر عازم بوشهر شدم. تعدادی از اعضای شوراها در تماس‌هایی مشکلات خود را مطرح کردند که از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم.

روز پنجشنبه (۱۴ دی) راهی بخش بوشکان شدم و در دفتر کلمه با جمعی از مردم و مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم همچنین جلساتی با برخی از اعضای شوراها داشتم و مشکلات شهر و روستا را پیگیری کردم.

با مدیرعامل آبفای استان در مورد پروژه‌ تامین آب شهر بوشکان، با معاون عمرانی استاندار در مورد تامین ماشین‌آلات برخی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و با راهداری در مورد ترمیم برخی راه‌های شهرستان گفتگو و پیگیری کردم. شب در مسجد شهر کلمه پاسخگوی سئوالات و مطالبات مردم شریف این شهر بودم.

یگیری مشکلات دشتستان و تعیین تکلیف اراضی مردم

صبح جمعه (۱۵ دی) در جلسه بررسی وضعیت تعیین تکلیف اراضی آبپخش و برخی نقاط دشتستان در آبپخش و با حضور فرماندار و مدیرکل ثبت اسناد استان و نیز مسئولان بخش آبپخش و شهرستان شرکت کردم، با همت رئیس کل دادگستری استان و رئیس سازمان ثبت اسناد کشور و نیز مدیران استان و شهرستان بخشی از موضوع حل شده و بخشی دیگر هم در مسیر حل شدن است، ان‌شاءالله بزودی جلسه نهایی آن برگزار خواهد شد. مابقی وقتم را در بخش‌های مرکزی و سعدآباد گذراندم و با جمعی از مردم ملاقات داشتم.

شب توفیقی شد تا تماشاگر نمایش بزرگ شلیکا در شهر وحدتیه باشم، کاری فاخر و مومنانه که حاصل زحمات جوانان انقلابی و خوش‌فکر وحدتیه بود، به همه عوامل و دست‌اندرکاران این کار مهم و ارزشمند خداقوت می‌گویم. همچنان پیگیر حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی هستم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: