امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=12865

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۱۲ تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲)؛

گفتگو با وزرای نفت، نیرو، علوم، صنعت، بهداشت، جهاد و آموزش و پرورش در مورد مشکلات مردم/ تصویب طرح حمایت از گزارشگران فساد/ ملاقات با مردم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از گفت وگو با وزرای نفت، نیرو، علوم، صنعت، بهداشت، جهاد و آموزش و پرورش در مورد مشکلات مردم، تصویب طرح حمایت از گزارشگران فساد و ملاقات با مردم خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱۲ تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۱۲ فروردین) در دفتر برازجان برنامه ملاقات مردمی داشتم، تا عصر طول کشید. افطار مهمان گروه‌های جهادی در وحدتیه بودم. شب به همراه جهادگران و نیز مسئولان منطقه از تعدادی از خانه‌های محرومان بازدید کردیم، از دیدن آن‌همه محرومیت احساس شرمندگی کردم. قرار گذاشتیم که با همکاری گروه‌های جهادی و مسئولان محلی مشکل ایشان رفع شود. توفیقی شد تا در مراسم قرآن‌خوانی در روستای تل‌سرکوه شرکت کنم. دقایقی نیز با حضور در پایگاه مقاومت سعدآباد به بسیجیان این پایگاه خداقوت گفتم.

روز یکشنبه (۱۳ فروردین) در دفتر برازجان با تعدادی از مردم و مدیران ملاقات داشتم. شب به مسجد روستای زیارت رفتم و در جمع مردم مومن این روستا مشکلات آن را بررسی کردیم. مردم نسبت به وضعیت زهکشی و نیز آب و راه و کشاورزی مطالباتی دارند، کارهای خوبی انجام گرفته و امید داریم که امسال هم شاهد کارهای بهتری باشیم. مسائل ورزشی و آموزشی شهرستان را از ادارات کل آنها پیگیری کردم.

نگرانی های ما در حوزه آب، درمان و راه همچنان برقرار است
روز دوشنبه (۱۴ فروردین) را در مرکز استان گذراندم. توفیقی شد تا آیت‌الله صفایی و سردار رزمجو را ملاقات کنم. پروژه‌های عمرانی دشتستان را از دستگاه‌های مختلف پیگیری کردم، نگرانی‌های ما در حوزه آب، درمان و راه همچنان برقرار است. شب عازم تهران شدم، معمولاً به علت کمبود وقت یکی دو جلسه! هم در فرودگاه دارم.

صبح سه‌شنبه (۱۵ فروردین) اولین جلسه علنی مجلس در سال جدید برگزار شد، عمده فضای مجلس مشغول استعفای وزیر آموزش و پرورش و مسئله تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان بود. گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد بررسی علل تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ۱۴۰۱ فرهنگیان قرائت شد.

یکی از مقصران اصلی سازمان برنامه و بودجه است که متاسفانه حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند. بعد از ظهر جهت دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و شرکت در جلسه مسئولان نظام به حسینیه امام خمینی (ره) رفتم. بیانات حضرت آقا روشنگرانه، دقیق و هوشمندانه بود، ایشان نقشه راه سال جدید را ترسیم کردند.

گلایه از وزیر نیرو به خاطر عدم تخصیص کامل بودجه سد دالکی 

در حاشیه مراسم از وزیر نیرو بخاطر عدم تخصیص کامل بودجه سد دالکی گلایه کردم، ابتدا منکر شد و تاکید داشت که همه اعتبارات آن تخصیص یافته است، وقتی دلایل متقن آوردم پذیرفت و قول داد که پیگیری ویژه کند.

از وزیر بهداشت هم خواستم که در مورد وضعیت بودجه‌ای حوزه بهداشت و درمان استان شخصاً ورود کند. با مدیران اوقاف، قوه قضائیه، استانداری و شهرک صنعتی تماس و گفتگو داشتم.

مهار تورم مستلزم اتخاذ تصمیمات بزرگ و کارشناسی در دولت است

در جلسه علنی روز چهارشنبه (۱۷ فروردین) مجلس بخش‌هایی از طرح حمایت از گزارشگران فساد بررسی و تصویب شد. بعد از ظهر در جلسه‌ای به همراه تعدادی از نمایندگان در مورد چگونگی تحقق شعار سال و بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در روز گذشته همفکری کردیم، مهار تورم مستلزم اتخاذ تصمیمات بزرگ و کارشناسی در دولت است.

تعدادی از پیشکسوتان متعهد و دلسوز آموزش و پرورش در تماس‌هایی دغدغه‌های خود را در ارتباط با مسائل و مشکلات این دستگاه مهم و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در میان گذاشتند، قول دادم که دغدغه‌هایشان را به رئیس‌جمهور منتقل کنم. عصر به سالن اجلاس سران و جلسه مشترک دولت و مجلس رفتیم.

روسای قوای مجریه و مقننه نکاتی مطرح کردند. فرصت مناسبی بود تا مسائل شهرستان را از وزرا پیگیری کنم. با وزیر نفت در مورد کمک به دشتستان، با وزیر علوم در مورد بودجه دانشگاه‌های دولتی استان، با وزیر جهاد کشاورزی در مورد قیمت خرید تضمینی گندم، با وزیر صنعت در مورد گرانی خودرو و با سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مورد گلایه‌های فرهنگیان گفتگو کردم.

در گفتگو با مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آخرین وضعیت پروژه سد دالکی را بررسی کردیم. با مدیران تامین اجتماعی، وزارت ارتباطات، صندوق بازنشستگی، وزارت نفت، پتروشیمی و… در مورد مسائل و مشکلات مردم تماس داشتم.

برخی اعضای شوراها هم تماس گرفتند و مشکلات خود را مطرح کردند، از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم.

آخر هفته در جلساتی با نخبگان دستور کار هفته آینده مجلس از جمله «لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» را بررسی کردیم. جمع‌بندی این شد که به کلیات لایحه رای دهیم اما تلاش کنیم تا برخی اشکالات آن در کمیسیون رفع شود. در گفتگو با مدیران بنیاد مسکن راهکارهای تکمیل پروژه‌های این نهاد در دشتستان را بررسی کردیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: