امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=9050

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۶ تا ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱)؛

گفتگو با رئیس‌جمهور برای حل مشکلات دشتستان؛ در آسمان تصویب شد!/ سفر چهار وزیر به شهرستان/ مصوبات مثبت مجلس/ پیگیری مطالبات مردم از وزرای نیرو، نفت، راه و بهداشت/ رسیدگی به شهرک و نواحی صنعتی/ پیشنهادی که می‌توانست استان را متحول کند/ با مردم در مورد جهالت‌ها و خیانت‌ها سخن خواهم گفت

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از گفت ,گو با رئیس‌ جمهور برای حل مشکلات دشتستان؛ در آسمان تصویب شد!، سفر چهار وزیر به شهرستان، مصوبات مثبت مجلس، پیگیری مطالبات مردم از وزرای نیرو، نفت، راه و بهداشت، رسیدگی به شهرک و نواحی صنعتی، پیشنهادی که می‌توانست استان را متحول کند و با مردم در مورد جهالت‌ها و خیانت‌ها سخن خواهم گفت، خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۶ تا ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (ششم اسفند) مجلس در سه نوبت صبح، بعد از ظهر و شب به منظور بررسی لایحه بودجه جلسه علنی داشت.

تیم اقتصادی دولت توانایی و انسجام لازم را برای مدیریت بازار ارز ندارد

پیش از جلسه علنی صبح، مسئله افزایش شدید قیمت ارز در جلسه غیرعلنی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد بررسی شد، جلسه خوبی نبود، دولتی‌ها تنها توجیه کردند، برداشت بنده این بود که تیم اقتصادی دولت توانایی و انسجام لازم را برای مدیریت بازار ارز ندارد. وقتی به جای مباحث فنی و کارشناسی، به حاشیه می رویم معنایش این است که راه حل نداریم و ناتوان از مدیریت اوضاع هستیم.

در تبصره یک بودجه پس از بحث فراوان بالاخره ۲۵ همت برای قیر رایگان جهت روستاها، مدارس و… تصویب شد. موضوع قیر در کشور ما مرثیه هایی دارد که در فرصتی شرح خواهم داد.

توطئه دشمن شکست خورده است

ظهر جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی با حضور معاون وزیر اطلاعات جهت بررسی حادثه اخیر اصفهان و… برگزار شد، الحمدلله توطئه دشمن شکست خورده است، در مورد اهمیت حفاظت اطلاعات نکاتی را مطرح کردم.

با معاون وزیر علوم در مورد رشته های جدید دانشگاه پیام نور شبانکاره و با مدیرکل کتابخانه‌های استان در مورد احداث کتابخانه‌های جدید در دشتستان گفتگو کردم. در گفتگو با معاون اجرایی رئیس‌جمهور از قطعی شدن سفر رئیس جمهور به دشتستان اطمینان حاصل کردم، گرچه زمان دقیق و مکان برنامه را هم گفتند اما احتیاط کردم و جزئیات را اعلام نکردم.

عمده وقت مجلس در روز یکشنبه (هفتم اسفند) در تبصره‌های ۶ و ۷ و ۸ بودجه گذشت. موضوع مالیات بر خانه‌های لوکس به کمیسیون تلفیق ارجاع شد، این مسئله حاشیه‌هایی در جامعه به دنبال داشت و برخی تفسیرهای غیرواقعی کردند، توضیحاتی به برخی دوستان رسانه‌ای دادم.

آنکه ثروت بیشتری دارد مالیات بیشتری هم باید پرداخت کند

مجلس بر روی واردات تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار عوارض ۱۵ درصدی گذاشت، این یعنی آنکه ثروت بیشتری دارد مالیات بیشتری هم باید پرداخت کند. ما در کمیسیون تلفیق افزایش ۲۰ درصدی تعرفه عوارض خروج از کشور را تصویب کردیم و هزینه آن را نیز برای معرفی ایران و توسعه زیرساخت‌های گردشگری تعیین کردیم (البته زیارت عتبات مستثنی بود) اما این مصوبه در صحن حذف شد.

معافیت مالیاتی طرح‌های عام‌المنفعه گروه‌های جهادی، مجوز به وزارت راه برای واردات ماشین آلات راه‌سازی، رایگان شدن برق و آب و گاز مدارس و مالیات خودروهای لوکس از مصوبات دیگر در تبصره ۶ بود.

در تبصره ۸ که مربوط به حوزه کشاورزی است، تعرفه آب کشت‌های گلخانه‌ای و کشاورزی صنعتی در شهرک‌های صنعتی، نواحی صنعتی و شهرک‌های کشاورزی به نرخ مصوب فعالیت‌های کشاورزی تعیین شد همچنین به دولت برای تخصیص اعتبار جهت پرداخت بدهی صندوق کشاورزی به بانک کشاورزی مجوز داده شد.

عوارض صادرات محصولات کشاورزی آب‌بر نیم درصد تعیین شد

یکی از مصوبات خوب در تبصره ۸ تایید پیشنهاد کمیسیون تلفیق مبنی بر کاهش عوارض صادرات محصولات کشاورزی بود، با رای نمایندگان، عوارض صادرات محصولات کشاورزی آب‌بر نیم درصد تعیین شد.

پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۳ درصد بود که بسیار بالا بود و می‌توانست منجر به تعطیلی کشاورزی در برخی نقاط و تهدید امنیت غذایی کشور شود، ما هم معتقد به اجرای الگوی کشت هستیم اما اولاً اجرای هر کاری مقدمات و برنامه خاص خود را دارد و نمی‌توان بدون فراهم شدن شرایط لازم طرحی را اجرا کرد ثانیاً کشاورزان حرف‌هایی دارند که متاسفانه مدیران اجرایی آنها را نشنیده‌اند.

همانند اینکه زمین‌ها و آب کشاورزی ایشان تنها به محصولات خاصی جواب می دهد و منع کردن آنان از کشت (به شیوه وضع عوارض سنگین) صرفاً منجر به کاهش تولید و تعطیلی کشاورزی می‌شود. مصوبه خوب دیگر مجلس تصویب پیشنهاد کمیسیون کشاورزی بود که دولت را مکلف به توسعه روش‌های آبیاری نوین می‌کند.

رایزینی با مدیران شهرداری تهران جهت عرضه خرمای دشتستان

با مدیران شهرداری تهران جهت عرضه خرمای دشتستان در پایتخت گفتگو کردم، قرار شد که در فرصت منتهی به ماه مبارک رمضان این کار با مشارکت بخش خصوصی دشتستان و استان انجام گیرد.

روز دوشنبه (هشتم اسفند) با تصویب مجلس شهرک‌های صنعتی مکلف شدند بخشی از فضای شهرک خود را در اختیار تولیدکنندگان صنایع دستی قرار دهند همچنین مصوب شد که صنایع دستی از تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات و هرگونه تعرفه و عوارض صادراتی معاف شوند.

صدور مجوز دادگاه بخش بوشکان

رئیس دادگستری دشتستان خبر داد که بالاخره مجوز دادگاه بخش بوشکان صادر شده و بزودی با تامین نیروی انسانی آن، افتتاح خواهد شد. انصافاً کاری ضروری و ارزشمند برای این بخش بود، مردم برای برخی کارها مجبور بودند مسیری سخت و پرهزینه را تا مرکز شهرستان بپیمایند، ان‌شاءالله که در آینده نزدیک شاهد افتتاح دادگاه ارم هم باشیم.

شرکت در مراسم سالگرد استقلال کویت

پس از جلسه علنی صبح به همراه مجمع نمایندگان استان جلسه‌ای با استاندار پیرامون سفر رئیس جمهور به استان داشتیم و برنامه‌ها تشریح شد. بلافاصله عازم مراسم شصت‌ودومین سالگرد استقلال کویت شدم، سفیر کویت در ایران از بنده برای حضور در این مراسم دعوت کرده بود، برخی دیپلمات‌های قدیمی و سفرای کشورهای مختلف را در آنجا دیدم و گفتگو کردیم.

به مجلس آمدم و به همراه آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس با اعضای گروه دوستی پارلمانی نیجر ملاقات کردیم. جلسه دیگری هم برای خداحافظی با بنده داشتند، پس از بازدید از کشورمان نگاهشان نسبت به ایران عوض شده بود، می‌گفتند تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌های غربی فکر می‌کردیم که زنان ایرانی حق ورود به خیابان ندارند! با ستادکل نیروهای مسلح، ارتش و سازمان برنامه و بودجه تماس داشتم.

روز سه‌شنبه (نهم اسفند) با وزرای راه، نفت، نیرو، بهداشت و آموزش و پرورش برای سفر به دشتستان گفتگو کردم و دعوت کردم که در شهرستان حضور یابند. در صحن، مجلس، حقوق کارمندان و حقوق‌بگیران تا سقف ۱۰ میلیون تومان را معاف از مالیات کرد.

بی‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌های داخل نیز غیرقابل انکار است

در نوبت بعد از ظهر صحن تعطیل شد تا کمیسیون تلفیق به موارد ارجاعی رسیدگی کند. ظهر جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی با حضور معاون امنیت اقتصادی وزیر اطلاعات پیرامون مشکلات ارزی اخیر تشکیل شد، گرچه نقش دشمن در این مسائل محرز است اما بی‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌های داخل نیز غیرقابل انکار است.

در جلسه عصر کمیسیون تلفیق مصوب شد که فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی و موسسات رسانه‌ای از پرداخت مالیات معاف باشند همچنین حقوق ورودی ماشین آلات و مالیات بر خانه‌های لوکس پس از بحث فراوان تعیین تکلیف شد. در پایان جلسه کمیسیون تلفیق عازم فرودگاه شدم، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مهمان ما بود و برای همراهی ایشان جهت حل مشکلات این حوزه راهی استان شدم.

مواردی از مصوبات سفر رئیس جمهور را از مدیران استان و کشور پیگیری کردم. با معاون توسعه وزیر بهداشت در مورد تامین مالی پروژه‌های دشتستان گفتگو کردم.

روز چهارشنبه (دهم اسفند) با وزیر جهاد کشاورزی برای سفر به دشتستان گفتگو کردم، قول داد که بیاید. صبح به همراه معاون وزیر صنعت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کشور از فاز ۲ شهرک صنعتی برازجان و نیز تصفیه‌خانه و دو واحد تولیدی فعال‌شده شهرک بازدید کردیم.

برخی ناهماهنگی ها مانع پیشرفت کار در شبانکاره شده است

دستورات خوبی برای حل مشکلات شهرک صادر شد. سپس از زمین محل احداث ناحیه صنعتی در بخش سعدآباد (وحدتیه) و محل احداث ناحیه صنعتی شبانکاره بازدید کردیم. در شبانکاره علیرغم پیگیری های پیشین، برخی ناهماهنگی ها مانع پیشرفت کار شده است که بنا گذاشتیم در استان پیگیری کنیم.

شورای شبانکاره نسبت به لطمات وارده به منابع طبیعی این منطقه گلایه داشتند که در گفتگو با مدیرکل صنعت از وی خواستم به مسئله رسیدگی کند. بعد از ظهر راهی فرودگاه بوشهر و عازم تهران شدم. به نوبت شب جلسه علنی مجلس رسیدم، پیشنهاد مهمی داشتم که باید خودم را به مجلس می‌رساندم.

مسئولیت اجتماعی نفت در کشور ما یا اجرا نمی‌شود یا سلیقه‌ای اجرا می شود / با مردم در مورد جهالت ها و خیانت ها سخن خواهم گفت

در تبصره یک پیشنهادی را مطرح کردم که به موجب آن شرکت‌های تابعه وزارت نفت مکلف می‌شدند چهار درصد اعتبارات طرح‌های توسعه ای خود را در استان محل اجرای طرح هزینه کنند. در دفاع از آن به موضوع مهم مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نفتی اشاره کردم و گفتم که مسئولیت اجتماعی نفت در کشور ما یا اجرا نمی‌شود یا سلیقه‌ای اجرا می شود در حالی که ساکنان مناطق نفت‌خیز بابت توسعه پروژه‌های نفتی هم زمین می‌دهند، هم دچار آلایندگی می‌شوند و هم انواع معضلات اجتماعی و فرهنگی و ترافیکی را متحمل می‌شوند.

بلافاصله پس از دفاع به سراغ نمایندگان استان های نفت‌خیز رفتم و توضیح دادم که با تصویب این پیشنهاد اعتبارات قابل توجهی روانه استان‌های نفت‌خیز و گازخیز همچون خوزستان، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و ایلام خواهد شد و این حق این استان‌هاست.

همه همراه شدند و یکصدا تلاش کردند، نمایندگان استان نیز بجز یک نفر همه همراهی و تلاش کردند و با وجودی که اکثریت رای دهندگان رای دادند، رای نیاورد چرا که تعدادی از نمایندگان حاضر اساساً در رای‌گیری شرکت نکردند اما به عنوان حاضر در جلسه در مخرج کل حاضران حساب شدند لذا پیشنهاد ۴۵ درصد رای آورد.

بخشی نگری و منفعت طلبی آسیب بزرگ ماست 

بعد از رای گیری یکی از دوستان با ناراحتی نماینده‌ای که مخالفت کرد را خائن خواند، گفتم که بنده ایشان را خائن نمی‌دانم بلکه منشأ آن را جهل و ترجیح منافع شخصی بر جمعی می‌دانم. گرچه اگر آن یک رای هم اضافه می‌شد تفاوتی نمی‌کرد اما بخشی‌نگری و منفعت طلبی آسیب بزرگ ماست، در این وانفسا در مقابل هم قرار گرفتن خطری بزرگ است.

مردم عزیز سراسر استان بدانند که اگر این طرح تصویب می‌شد منابع بسیار زیادی از وزارت نفت نصیب کل استان می‌شد و نیز بدانند که تصویب آن مانع تخصیص هیچ‌کدام از منابع دیگر و پیشین نبود، با تصویب این طرح تنها منابع جدیدی به استان اضافه می‌شد و به همه شهرستان ها از جنوب تا شمال استان می‌رسید ضمن اینکه مرجع تصمیم‌گیری برای هزینه‌کرد آن شورای برنامه‌ریزی استان بود.

در واقع قرار بود که تصمیم بگیریم که صدها و هزاران میلیارد تومان منابع جدید برای کمک به مردم وارد استان بشود یا نشود که با مخالفت مخالفان پیشرفت استان مواجه شد، حیف شد. تاریخ گواه خوبی برای آنچه این روزها می‌گذرد خواهد بود.

مردم عزیز بدانند که این پیشنهاد می‌توانست بهترین هدیه مجلس یازدهم به استان باشد و نیز بدانند که اصلی‌ترین مانع توسعه استان و اولین عاملی که موجب شده نتوانیم حق‌مان را از صنعت نفت بگیریم در خودمان است. حرف بسیار است، من با مردم عهد بسته‌ام که بدون محافظه‌کاری و بدون ملاحظه از حق ایشان دفاع کنم و در این راه با کسی تعارف نکنم، ان‌شاءالله در آینده بیش از این با مردم درباره منابع عظیمی که به‌واسطه جهالت‌ها و خیانت‌ها از دست رفت، سخن خواهم گفت.

ابتدای صبح روز پنجشنبه (۱۱ اسفند) به پاویون فرودگاه مهرآباد رفتم و به همراه رئیس جمهور محترم، تعدادی از وزرا و نمایندگان استان عازم عسلویه شدیم. در هواپیما فرصتی دست تا با آقای دکتر رئیسی در مورد مشکلات دشتستان گفتگو کنم. در مورد مسائل و پروژه‌های آب، راه، راه‌آهن، کشاورزی و الگوی کشت، اشتغال، درمان و… صحبت کردم.

گفت وگو با رئیس جمهور ؛ در آسمان تصویب شد

به آقای رئیس جمهور یادآوری کردم که قول ایشان در سفر پیشین درباره احداث راه نمازگاه – ارم – بوشکان و سد دهرود اجرایی نشده و کاری انجام نگرفته است. آقای رئیسی پذیرفتند و بلافاصله همان‌جا وزیر نفت و معاون اجرایی خود را خواستند و به وزارت نفت تکلیف کردند که تامین مالی هر دو پروژه را انجام دهد و به معاون اجرایی هم دستور دادند که این دو پروژه را در مصوبات سفر بیاورند سپس رو به بنده گفتند «بفرما! در آسمان تصویب شد»، تشکر کردم.

در مورد الگوی کشت هم درخواست کشاورزان شبانکاره و دشتستان را به ایشان دادم، قول دادند که مطالعه و پیگیری کنند. نگران لغو سفر رئیس جمهور به دشتستان بودم (بالاخره برخی دوست نداشتند!)، از آقای رئیسی بخاطر موافقت با درخواست ما برای حضور در دشتستان تشکر کردم و گفتم که مردم انقلابی دشتستان منتظر حضور ایشان در این شهرستان هستند، تاکید کردند که حتماً به دشتستان می‌آیند.

رایزنی با وزیر نفت درباره احداث پالایشگاه یا پتروپالایشگاه در دشتستان

با وزیر نفت در مورد احداث پالایشگاه یا پتروپالایشگاه در دشتستان و تامین ورودی آن صحبت کردم و نامه‌ای را که به همراه فرماندار نوشته بودیم به وی دادم، با کلیات موافق بود و دستوراتی به معاون برنامه‌ریزی خود داد.

با آقای فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در مورد تامین مالی طرح‌های آبخیزداری در دشتستان و نیز دو منطقه هدف ارم و بوشکان صحبت کردم، قرار شد که در جلسه‌ای بررسی و تصمیم گیری شود. در فرودگاه عسلویه از رئیس جمهور جدا شدم و به همراه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عازم دشتستان شدیم.

آقای ضرغامی در مسیر سه ساعته تا دشتستان خاطرات جالبی از زمان مدیریتش در صداوسیما نقل کرد. او به واسطه برخی قرابت‌ها شناخت خوبی از دشتستان داشت.

افتتاح کارخانه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی 

ظهر به دشتستان و ناحیه صنعتی خوشاب رسیدیم. ابتدا کارخانه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی افتتاح شد و سپس به دالکی رفتیم و از کاروانسرای مشیر و امامزاده احمد این شهر بازدید کردیم.

در مسیر برگشت از محل احداث بازارچه صنایع دستی و پارک روستای قلعه‌سفید بازدید شد. در ادامه کاروانسرای مشیر برازجان و مجموعه باستانی چرخاب مورد بازدید قرار گرفت. آقای ضرغامی در هر کدام از این بازدیدها دستوراتی صادر کرد و قرار شد که جلسه جمع‌بندی سفر ایشان را بزودی در تهران داشته باشیم.

در تماس با دوستان در نهاد ریاست جمهوری در مورد حضور رئیس جمهور در دشتستان هماهنگی کردیم. شب به بوشهر رفتم و پس از استقبال از وزیر آموزش و پرورش در فرودگاه و افتتاح یک مدرسه در بوشهر به همراه وی و مدیران آموزش و پرورش استان عازم دشتستان شدیم و از مدارس تخریبی در شهرهای سعدآباد، وحدتیه، دالکی و برازجان بازدید کردیم.

این بازدیدها تا ساعت ۲ بامداد طول کشید و وزیر محترم بدون کمترین گلایه یا خستگی همراهی کردند و دستورات خوبی صادر کردند. بعد از ساعت ۲ شب در گروه جهادی شام خوردیم.

افتتاح آب شیرین کن وحدتیه دالکی

صبح جمعه (۱۲ اسفند) ابتدا به روستای سرقنات رفتم و در مراسم افتتاح آب‌شیرین‌کن وحدتیه دالکی شرکت کردم، رئیس جمهور بصورت برخط از بوشهر افتتاح کرد. با دست‌اندرکاران سفر رئیس جمهور تماس گرفتم و تاکید کردم که بگونه‌ای حرکت کنند که راس ساعت مقرر در دشتستان باشند.

در مسیر سرقنات باخبر شدم که مجری و هنرمند توانمند دشتستانی آقای حسین دهقان در حادثه‌ای فوت کرده است، شدیداً متاثر شدم، مکرراً ایشان را در مراسمات می‌دیدم و با اجراهای قوی ایشان آشنا بودم، ان‌شاءالله با اولیاء الهی محشور شوند.

با وزیر نیرو برای سفر به دشتستان تماس گرفتم، از اینکه بخاطر طولانی شدن برنامه‌ها نتوانست به شهرستان بیاید عذرخواهی کرد اما از بنده خواست تا لیست پروژه‌های ضروری را برایش بفرستم تا شخصاً پیگیری کند.

با وزیر بهداشت هم صحبت کردم و قول داد که حتماً از مراکز بهداشتی و درمانی دشتستان بازدید خواهد کرد. تماس مشابهی هم با وزیر جهاد داشتم. پیش از ظهر به نمازجمعه برازجان رفتم و تا قبل از آغاز خطبه‌ها پاسخگوی مراجعات مردم بودم.

افتتاح همراه سرای بیمارستان شهید گنجی

آقای رئیس جمهور در اواخر خطبه دوم وارد مصلای نماز جمعه برازجان شدند، نکاتی را در مورد مسائل شهرستان به ایشان گفتم. بلافاصله پس از نمازجمعه و سخنان رئیس جمهور به بیمارستان شهید گنجی رفتم و با حضور وزیر بهداشت، همراه‌سرای بیمارستان افتتاح شد. این پروژه که سال‌ها معطل مانده بود به همت خیرین به سرانجام رسید.

از وزیر دعوت کردم تا از پروژه ناتمام توسعه اورژانس بیمارستان شهید گنجی بازدید کند و اعتبار لازم را برای تکمیل آن قرار دهد، یکی از علل نارضایتی مردم از بیمارستان شهید گنجی به وضعیت نابسامان اورژانس آن برمی‌گردد و با تکمیل این پروژه سطح رضایت بطور معناداری افزایش خواهد یافت.

افتتاح درمانگاه فردوس

در ادامه به همراه وزیر بهداشت درمانگاه فردوس نیز افتتاح شد. پس از بدرقه وزیر بهداشت راهی بخش بوشکان و روستای فاریاب شدم، وزیر جهاد پیش از بنده رسیده بود و مشکلات کشاورزان را شنیده بود. پس از پایان بازدید وزیر به همراه وی راهی بوشهر و جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان شدیم.

در مسیر مشکلات کشاورزان و کشاورزی دشتستان از جمله مسئله الگوی کشت را برای آقای ساداتی نژاد تشریح کردم. یک نکته مهم اینجا عرض کنم و آن هم اینکه تلاش و برنامه‌ریزی ما برای حضور وزرا در همه بخش‌ها بود اما برنامه‌ها بطور کامل محقق نشد و در برخی بخش‌ها وزرا حضور نیافتند، از مردم عزیز آن بخش‌ها عذرخواهی می‌کنم.

گرچه مشکلات ایشان منتقل شد اما ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم تا در آینده فرصت حضور مسئولان در آن بخش‌ها فراهم شود. در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فرصت صحبت به همه نمایندگان داده نشد و تنها رئیس مجمع به نمایندگی از نمایندگان استان صحبت کرد، اعتراض کردم و قول داده شد که وقت بدهند اما ظاهراً فراموش شد!

البته بنده عمده مشکلات و دغدغه‌های مردم را در چند فرصت به استحضار رئیس‌جمهور رسانده بودم، اشتیاقی برای کار رسانه‌ای نیز نداشتم. در فرودگاه بوشهر رئیس کل دادگستری استان خبر داد که بزودی ساختمان‌های دادگاه آبپخش و سعدآباد افتتاح خواهد شد، از جدیت ایشان با وجود تنگناهای مالی تشکر کردم.

رایزنی با وزیر راه و شهرسازی درباره مشکلات راه های دشتستان

در پرواز برگشت فرصتی پیش آمد تا با وزیر راه در مورد مشکلات راه‌های دشتستان گفتگو کنم، در نهایت قرار شد در جلسه ای با حضور وزیر و معاونان مربوطه موضوعات را بررسی و پیگیری کنیم.

با وزیر کشور در مورد اختصاص شهرداری به دهقاید صحبت کردم، بی‌فایده بود. با وزیر بهداشت در مورد مجوز بیمارستان شبانکاره و اعتبارات بیمارستان هفده شهریور گفتگو کردم، قول داد که بطور ویژه پیگیری کند.

با وزیر اقتصاد در مورد بهره‌مندی مراکز آموزشی و درمانی دولتی از اموال سازمان اموال تملیکی صحبت کردم، نظر مساعدی داشت. از رئیس‌جمهور و معاون اجرایی وی بخاطر سفر به استان و دشتستان و برخی مصوبات موثر تشکر و درخواست کردم که با جدیت پیگیری و اجرا شود.

سفر دولت به استان علیرغم نکات مثبت، تلخی‌هایی نیز داشت که می‌گذارم برای وقتی دیگر. در اینجا از هوشمندی، همراهی، حمایت و بصیرت مردم عزیز سپاسگزاری می‌کنم.

پ.ن: از اینکه گزارش هفتگی طولانی شد، پوزش می‌طلبم

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: