امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=6322

در گفت وگوی ویژه خبری؛

دکتر رضایی: گسترش ارتباط ایران و روسیه عامل تسهیل کننده روابط خارجی کشور است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گسترش ارتباط ایران و روسیه در عرصه های گوناگون از قبیل اقتصادی، امنیتی و ژئوپلتیکی و سیاسی را عامل تسهیل کننده ای در روابط خارجی کشورمان عنوان کرد.

دکتر ابراهیم رضایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه همکاری های مشترک و موفق ایران و روسیه دستاوردهای بزرگی برای دو کشور داشته است، گفت: روسیه به عنوان پهناورترین کشور دنیا، نهمین کشور پرجمعیت و همین طور یازدهمین اقتصاد برتر دنیا از طریق مرزهای آبی همسایه شمالی کشور ما محسوب می شود که منافع مشترک ایران با این کشور سبب ارتقاء سطح روابط دو کشور در سال های اخیر شده است.

وی میزان تولید ناخالص داخلی روسیه را یک و نیم تریلیون دلار عنوان کرد و افزود: بازار این کشور ۱۵۰ میلیون نفری برای ما ظرفیتی خوب در راستای تأمین منافع اقتصادی کشورمان محسوب می شود.

رضایی گسترش ارتباط ایران و روسیه در عرصه های گوناگون از قبیل اقتصادی، امنیتی و ژئوپلتیکی و سیاسی را عامل تسهیل کننده ای در روابط خارجی کشورمان عنوان کرد.

وی جایگاه ایران در دنیای امروز را جایگاهی متفاوت عنوان کرد و افزود: موفقیت ایران از نظر ژئوپلتیکی و سیاسی ایران را به کشوری مهم، اثرگذار و تعیین کننده در مناسبات بین المللی و منطقه ای تبدیل کرده، از سویی همکاری های موفق و مشترک ایران و روسیه به خصوص در امور سوریه و مبارزه با تروریسم سبب دستیابی به دستاوردهای بزرگی برای دو کشور ایران و روسیه شد.

رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه با اشاره به اینکه روسیه با هدف گیری روابط خارجی خود به سمت شرق آسیا و مشخصاً رسیدن به هندوستان برای تأمین منافع خود در سیاست خارجی همواره در منطقه به جمهوری اسلامی ایران نیاز داشته و دارد، گفت: در واقع روابط ایران و روسیه به نفع هر دو کشور است.

رضایی با گلایه از دست اندرکاران گفت: جای تأسف است که هنوز نتوانسته ایم مسیر تجاری مستقیمی از طریق دریاچه خزر با روسیه برقرار کنیم. هنوز از طریق کشورهای آذربایجان و حاشیه خزر با روسیه ارتباط داریم، خط ریلی ما به روسیه متصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه امید می رود برقراری خطوط ریلی و مسیر حمل و نقل دریایی با روسیه را از اهم تصمیمات خود با روسیه قرار دهیم، گفت: تجار ایرانی به شدت از این بابت گلایه دارند.

منبع خبر: شبکه دو سیما

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: