امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16205

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 6 تا 12 خرداد ۱۴۰۲)؛

گزارشی از سه سال خدمت/ پیگیری مسائل دشتستان در ملاقات با وزیر ارشاد و رئیس سازمان بهزیستی/ ۱۱۹۶ تذکر و ۷۲۱ سئوال از مدیران اجرایی کشور/ اشکالات طرح هوشمندسازی نان برطرف می‌شود/ چرا به وزیر آموزش و پرورش رای منفی دادم؟

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از گزارشی از سه سال خدمت، پیگیری مسائل دشتستان در ملاقات با وزیر ارشاد و رئیس سازمان بهزیستی، ۱۱۹۶ تذکر و ۷۲۱ سئوال از مدیران اجرایی کشور، اشکالات طرح هوشمندسازی نان برطرف می‌شود و چرا به وزیر آموزش و پرورش رای منفی دادم؟ خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 6 تا 12 خرداد ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: این هفته وارد سال چهارم مجلس شدیم. به توفیق الهی و با حمایت مردم شریف دشتستان و استان در سه سال گذشته اقدامات خوبی انجام گرفته یا آغاز شده است.

در دو سال اول خدمت بنده سراسر کشور از جمله استان و شهرستان دشتستان درگیر بیماری کشنده کرونا شد از سوی دیگر کشور با مدیریت دولت ضعیف وقت درگیر فشارها و محدودیت ها بود با این وجود موفق شدیم با همکاری بخش‌های مختلف و به صحنه آمدن مردم، ضمن مدیریت موفق این ابرچالش‌ها، شاهد خدمات ارزشمندی برای مردم باشیم.

دشتستان امروز به یک کارگاه برزگ عمران و آبادانی شده است

دشتستان امروز تبدیل به یک کارگاه بزرگ عمران و آبادانی شده است، در بخش‌های مختلف شهرستان پروژه‌های راه‌سازی و مدرسه‌سازی و… فعال شده و خواهد شد، در حوزه درمان به لحاظ کمی و کیفی سطح خدمات بالاتر رفته است و یک بیمارستان به ظرفیت شهرستان اضافه خواهد شد البته تا نقطه مطلوب فاصله‌ها داریم.

در حوزه آب هر چند کماکان مشکلات زیادی داریم اما نسبت به گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم و امیدوارم با آبگیری سد دالکی در سال آینده، شروع بکار سد دهرود و احداث سازه‌های آبخیزداری و خطوط انتقال آب و تکمیل سایر پروژه‌ها سالیان آتی شاهد بهبود وضعیت آب در دشتستان باشیم.

آغاز عملیات اجرایی پروژه های جاده نمازگاه و جاده کلمه برازجان

پس از سال‌ها توانستیم وزارت نفت را به مردم و استان پاسخگو کرده و اعتبارات کم‌نظیری را از این صنعت سرازیر شهرستان کنیم، همچنین توانستیم در حوزه اجتماعی و اشتغال تا اندازه‌ای حقوق جوانان و متخصصان بومی را استیفا کنیم، کار احداث فاز ۲ شهرک صنعتی برازجان و نواحی صنعتی، مجتمع پتروشیمیایی، طرح آبیاری نوین، لایروبی کانال‌های زهکشی، بزرگراه دالکی کنارتخته و… آغاز شده و با جدیت دنبال خواهد شد و منتظر آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های جاده نمازگاه، و جاده کلمه برازجان هستیم.

در این سال‌ها توفیق شد تا به همه روستاها و شهرهای شهرستان سفر کرده و مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و پیگیری نمایم. از طرف دیگر مجلس یازدهم علیرغم برخی حواشی و کاستی‌ها عملکرد مثبتی در حوزه قانونگذاری داشته و توانسته با تصویب قوانینی مهم برخی گره‌ها را باز کند.

از کل عملکرد مجلس دفاع نمی کنم

بنده از کل عملکرد مجلس دفاع نمی‌کنم اما تصویب قوانینی که منجر به گشایش در زندگی و کسب و کار مردم شده را جزء افتخارات مجلس فعلی می‌دانم، حقیر به عنوان عضوی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نیز کمیسیون اصل نود مجلس، نماینده کشورمان در اتحادیه بین‌المجالس و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با روسیه، عراق، کویت و نیجر کوشش کرده ام تا در هر عرصه ای از منافع ملی ایرانیان دفاع کنم.

۱۱۹۶ تذکر و ۷۲۱ سئوال از مدیران اجرایی کشور

در بعد نظارتی نیز در مجلس در سه سال گذشته ۱۱۹۶ تذکر و ۷۲۱ سئوال از مدیران اجرایی کشور با امضای بنده به جریان افتاده است که تقریباً همگی آنها ناظر به مسائل و مشکلات و مطالبات مردم بوده است.

با شفافیت حداکثری آراء و اعلام شفاف آراء خود به وعده خود عمل کردم

مهمترین شعار و قول بنده «شفافیت» بود که تلاش کردم با شفافیت حداکثری آراء و اعلام شفاف آراء خود از ابتدا تا کنون، گزارش‌های زنده ماهانه و در ادامه گزارش‌های هفتگی و نیز با حضور مستمر در میان مردم و پاسخگویی، به این وعده خود عمل کنم.

برخورد با اژدهای هفت سر فساد راحت نیست

اضافه بر این در حوزه مبارزه با فساد در مجلس تلاش کردیم تا با تصویب طرح‌های «حمایت از گزارشگران فساد» و «شفافیت قوای سه‌گانه» و نیز استفاده از ابزارهای قانونی و نظارتی برای برخورد با مفسدان اقتصادی و حامیان آنها در کشور، استان و شهرستان سهمی هر چند کوچک در مسیر مبارزه با فساد داشته باشم البته راهی بسیار طولانی در پیش داریم و برخورد با اژدهای هفت‌سر فساد راحت نیست.

گردن کلفت ها در انتظار برخورد سهمگین شمشیر عدالت باشند

گردن‌کلفت‌هایی که بیت‌المال را «بیت‌الحال» و شرکت‌های ثروتمند دولتی را ملک شخصی خویش می‌پندارند و به خیلی جاها هم وصل هستند در انتظار برخورد سهمگین شمشیر عدالت باشند.

گرچه با وضعیت مطلوب فاصله بسیار داریم اما اگر معدل توان مدیریت‌های اجرایی بیش از این بود امروز حتماً بسیاری از کارها به سامان رسیده بود و جلوتر بودیم با این وجود به همه مردم شریف‌مان اطمینان می دهم که با همه توان از حقوق ایشان دفاع کنم. یک بار دیگر بر خود لازم می‌دانم که از حمایت‌های مردم شریف استان بوشهر علی الخصوص آحاد مردم غیور و انقلابی دشتستان سپاسگزاری نمایم.

صبح شنبه (ششم خرداد) به مرکز پژوهش‌های مجلس رفتم و در گفتگو با کارشناسان مرکز در مورد طرح‌ها و لوایح در دست بررسی گفتگو و همفکری کردیم. عصر مجدداً با تعدادی دیگر از کارشناسان خبره مرکز پژوهش‌ها در دفتر جلسه داشتم و ضمن بررسی کارشناسی طرح‌ها برای ماه‌های پیش‌رو برنامه‌ریزی کردیم.

اشکالات طرح هوشمندسازی نان برطرف می‌شود

ظهر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. بعد از ظهر در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با موضوع بررسی تبعات امنیتی اجتماعی و ابعاد مختلف طرح هوشمندسازی نان و نحوه توزیع و نظارت بر این طرح شرکت کردم، مدیران و نمایندگان دستگاه های مختلف از شیوه ارائه طرح گزارش دادند، نمایندگان اصناف شاکی بودند، بنده هم به برخی اشکالات طرح از جمله کمبود آرد در برخی نانوایی‌ها و محاسبه غیردقیق میزان مصرف ایشان و نیز عدم پیش‌بینی موارد مصرفی خارج از قاعده همچون برنامه‌های مذهبی و… اشاره کردم، قول دادند که در ادامه اشکالات آن را برطرف کنند.

انتظارات‌مان در حوزه آموزش و پرورش شهرستان دشتستان را به سرپرست این وزارت خانه منتقل کردم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تماس گرفت و خوش و بش کرد، انتظارات‌مان در حوزه آموزش و پرورش شهرستان دشتستان را به ایشان منتقل کردم. با وزارت بهداشت، هلال احمر، استانداری و سازمان انرژی اتمی در مورد مسائل مردم تماس داشتم.

پروژه ساخت بزرگراه دالکی و کنارتخته باید بدون وقفه فعالیت کند

در گفتگو با معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌ ساخت بزرگراه دالکی کنارتخته اخذ و تاکید کردم که پروژه باید بدون وقفه فعالیت کند.

شب برنامه های گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را مطالعه کردم و نیز نظرات تعدادی از نخبگان فرهنگی شهرستان را دریافت کردم.

روز یکشنبه (هفتم خرداد) طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در صحن علنی مجلس بررسی شد. یک مصوبه خوب و پربحث تناسبی شدن انتخابات در تهران بود که به نظرم شیوه انتخابات در پایتخت را عادلانه‌تر کرده است بدین معنا که کرسی‌های تهران تنها به یک لیست که رأی اول مردم را کسب کرده تعلق نگیرد بلکه نامزدهای لیست‌های دیگر هم که توانسته‌اند رأی مردم را بگیرند، امکان راهیابی (به نسبت کل آراء) داشته باشند.

گفت وگو با وزیر علوم در باره صدور مجوز رشته های جدید برای دانشگاه پیام نور شبانکاره

ظهر در دفتر با دو تن از نخبگان دانش‌آموز و دانشجوی استان ملاقات کردم. بعد از ظهر وزیر علوم مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود، با او در مورد صدور مجوز رشته‌های جدید برای دانشگاه پیام نور شبانکاره و سایر مراکز آموزش عالی صحبت کردم، قول مساعدت داد.

عده ای در حوادث اخیر طالبان به خاطر منافع اقتصادی مانع برخورد می شوند

آقای کاظمی قمی سفیر ایران در افغانستان و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور این کشور گزارشی از آخرین وضعیت افغانستان و طالبان و حوادث اخیر ارائه کرد، خلاصه‌اش اینکه با طالبان در رأس ارتباط خوبی داریم اما به دلیل سردرگمی حکومت افغانستان اتفاقاتی خارج از اراده آنها رخ می‌دهد.

تاکید کردم که در قضایای اخیر انتظار می رفت که از شأن و منزلت ملت بزرگ ایران با اقتدار دفاع شود و اجازه تعدی داده نشود اما گویا عده‌ای بخاطر منافع اقتصادی مانع برخورد می‌شوند، جلسه تا شب طول کشید. با تعدادی از اعضای شوراها در مورد مشکلات مناطق مختلف شهرستان تماس داشتم.

صبح روز دوشنبه (هشتم خرداد) در صحن مجلس با دعوت از فرمانده نیروی دریایی ارتش و فرماندهان ناوگروه ۸۶ که بیش از هشت ما با حضور مقتدرانه در آبهای آزاد جهان جلوه‌ای از عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران را به نمایش گذاشتند، از حماسه و ایثار ایشان تجلیل شد، باعث افتخار بود که تعدادی از افسران سلحشور بوشهری و دشتستانی در این ناوگروه بودند و در مجلس یکی از فرزندان پرافتخار دشتستان از خطه بوشکان و طلحه را زیارت کردیم.

پیگیری مسائل دشتستان در ملاقات با وزیر ارشاد

طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها همچنان در دستور کار مجلس قرار دارد. ظهر به همراه تعدادی از مدیران فرهنگی به وزارت ارشاد رفتم و در جلسه با وزیر ارشاد اهم مسائل و مشکلات این حوزه در استان و شهرستان را مطرح و بررسی کردیم، تصمیمات خوبی اخذ شد، درخواست ما تسریع در ساخت سه مجتمع فرهنگی هنری در بخش‌های آبپخش، سعدآباد و شبانکاره است.

سفرای ما همه مثل هم نیستند اما به نظرم معدل توانمندی‌های ایشان متوسط یا ضعیف است

بلافاصله به مجلس برگشتم، گفتگویی با وزرای دادگستری و ارتباطات در مورد مسائل مردم داشتم، سپس به سالن مشروطه رفتم و در جلسه مشترک سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و اعضای کمیسیون امنیت ملی و نیز روسای گروه‌های دوستی شرکت کردم، سفرای ما همه مثل هم نیستند اما به نظرم معدل توانمندی‌های ایشان متوسط یا ضعیف است و لازم است که تقویت شود.

رایزنی با سفیرمان در عراق و قطر و روسیه در مورد مسائل فی‌مابین 

در حاشیه جلسه با سفیرمان در عراق و قطر و روسیه در مورد مسائل فی‌مابین کشورمان با کشورهای مقصد رایزنی کردم و قرارهایی برای پیگیری های بعدی گذاشتیم.

چرا به وزیر آموزش و پرورش رای منفی دادم؟

عصر در جلسه با مدیرعامل بانک ملی در مورد حمایت از سرمایه‌گذاران دشتستان بویژه در حوزه خرما گفتگو کردم. دستور کار روز سه شنبه (نهم خرداد) مجلس بررسی برنامه‌ها و رای اعتماد به گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش بود. از روزهای قبل در چند نوبت برنامه ایشان را مطالعه کردم، با تعدادی از فرهنگیان مشورت و همفکری کردم، نظر برخی اعضای کمیسیون آموزش و برخی مدیران را نیز اخذ کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که ایشان صلاحیت تصدی این پست را ندارد به این دلیل که اولاً برنامه ایشان ضعیف و عمدتاً شعاری و کلی‌گویی بود ثانیاً عملکرد او در آخرین مسئولیتش ضعیف بود، یکبار در دانشگاه فرهنگیان ایشان را آزموده بودیم، ثالثاً نکاتی هم در مورد سوابق ایشان مطرح بود که پاسخی داده نشد، رابعاً ایشان در دفاع از خود اگر چه قول‌های خوبی داد اما راه حلی ارائه نکرد اضافه بر اینها تعدد سفارش در مورد ایشان هم بر نگاه منفی بنده افزود لذا (با توجه به تجربه گذشته!) بیم آن را داشتم که چند ماه دیگر خود ما نمایندگان پشیمان شویم و زمان از دست برود لذا به عنوان مخالف گزینه پیشنهادی ثبت نام کردم. اما باز هم در قرعه‌کشی بیرون نیامدم.

برای شمارش آراء از بنده هم دعوت کردند که کمک کنم، نمایندگان غرب کشور برای حصول نتیجه عجله داشتند. عاقبت آقای صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد گرفت.

رایزنی با رییس سازمان بهزیستی درباره مطالبات شهرستان دشتستان

بعد از ظهر به سازمان بهزیستی کشور رفتم و در جلسه با رئیس این سازمان عمده مطالبات شهرستان در این حوزه از جمله مسکن معلولان و تجهیزات مورد نیاز آنها، توسعه زیرساخت اورژانس اجتماعی، کمبود اعتبارات و امکانات و… مطرح و بررسی شد. توضیحات و قول‌هایی برای بهبود وضعیت مددجویان بویژه مسکن ایشان داده شد.

عصر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. با رئیس سازمان نوسازی مدارس و معاون سازمان محیط زیست و سازمان مالیاتی در مورد مشکلات مردم تماس داشتم.

درباره تقویت اعتبارات طرح های کشاورزی کم کاری های زیادی داریم

روز چهارشنبه (۱۰ خرداد) در جلسه ای در مجلس موضوع تقویت اعتبارات طرح‌های کشاورزی را با حضور مدیران این حوزه بررسی کردیم، معتقدم که ما در این زمینه کم‌کاری‌های زیادی داریم.

بارها در مورد فساد در مجموعه های اقتصادی دولت تذکر و هشدار داده ام

یکی از دوستان رسانه‌ای تماس گرفت و بابت فساد در برخی پتروشیمی های منطقه پارس جنوبی و بی‌توجهی به این مسئله گلایه داشت، گفتم دلمان پر است از بی‌خیالی برخی مدیران ارشد دولت نسبت به این مسئله، طرف مدیرعامل یک پتروشیمی می‌شود و همچون مال مفت از آن بذل و بخشش و ریخت و پاش می‌کند و کسی هم مدعی‌اش نمی‌شود، یک بار به وزیر مربوطه اعتراض کردم، گفت «من به جوان‌ها میدان داده‌ام، تو با جوان‌ها مشکل داری؟!».

بارها خصوصی و سپس علنی در مورد فساد در مجموعه های اقتصادی دولت تذکر و هشدار داده‌ام اما انگار حضرات دلشان برای بیت‌المال نمی‌سوزد. ما در اداره کشور بیش از حد اسیر تعارفات شده‌ایم و گهگاه امر رهبری و مصالح مردم تحت‌الشعاع ملاحظات فرعی قرار می‌گیرد. از فلان پتروشیمی دولتی گزارش‌های متعددی از زدوبند می‌رسد اما هر چه می‌گوییم نه تنها خبری نمی‌شود بلکه متهمان فربه‌تر و قدرتمندتر هم می‌شوند.

آخر هفته عازم بوشهر و دشتستان شدم. عمده وقتم در ملاقات با مردم و مراجعه‌کنندگان گذشت. روز جمعه در نمازجمعه برازجان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌ها ارائه دادم.

 

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: