امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16864

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 21 تا 27 بهمن ۱۴۰۲)؛

کلنگ‌زنی جاده نمازگاه و سد دهرود با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور/ آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی شهید سلیمانی/ اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای انتقال آب سد دالکی/ طرحی برای توسعه صادرات خرمای کبکاب

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از کلنگ‌زنی جاده نمازگاه و سد دهرود با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی شهید سلیمانی، اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای انتقال آب سد دالکی و طرحی برای توسعه صادرات خرمای کبکاب خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 21 تا 27 بهمن ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح روز شنبه (۲۱ بهمن) به همراه معاون عمرانی استاندار، مدیرکل ارتباطات، فرماندار و تعدادی دیگر از مدیران اجرایی به روستای چاهخانی رفتیم، سایت اینترنت تلفن همراه روستا افتتاح شد، مدت‌ها بود که مطالبه مردم تقویت اینترنت روستا بود که الحمدلله پس از پیگیری‌های فراوان محقق شد، طی سالیان اخیر دشتستان در حوزه توسعه ارتباطات و آنتن‌دهی متحول شده و اقدامات زیادی انجام گرفته است.

در ادامه سه پمپ بنزین، پایگاه سلامت برازجان و مسکن مددجویان بهزیستی افتتاح شد. در حاشیه برنامه‌ها از مدیر مخابرات استان درخواست کردم که سایت آنتن تلفن همراه روستای میاندشت را نیز اجرا کنند، قبلا شروعی کرده بودند اما کار متوقف شده است، شب خبر و قول دادند که سایت همراه اول روستای میاندشت اجرا خواهد شد، تشکر کردم.

آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی شهید سلیمانی

بعد از ظهر به همراه استاندار و تعدادی از مسئولان جهت کلنگ‌زنی پروژه دام‌شهر به روستای زیارت رفتیم، از عوامل آن تشکر می‌کنم. سپس به بخش سعدآباد رفتیم، در مجاورت روستای اسلام‌آباد پروژه مهم احداث ناحیه صنتعتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی کلنگ‌زنی شد، از ابتدای خدمتم موضوع توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و احداث ناحیه صنعتی در بخش‌های مختلف را در دستور کار قرار دادم، اقدامات خوبی همچون توسعه شهرک صنعتی برازجان و حل مشکل برخی نواحی و نیز واحدهای صنعتی به نتیجه رسید و امروز هم این پروژه مهم که نقش زیادی در اقتصاد بخش سعدآباد خواهد داشت، کلنگ‌زنی شد، سال گذشته مديرعامل شهرک‌های صنعتی کشور را برای بازدید و کمک به راه‌اندازی پروژه دعوت کردیم.

در ادامه تلاش خواهیم کرد که این تجربه در دیگر مناطق نیز تکرار شود. در زیارت تعدادی از دام‌داران مشکل حمل دام به استان را با استاندار مطرح کردند بنده هم که در جریان بودم توضیحاتی دادم، قرار گذاشتیم که با استاندار از ستاد مبارزه با قاچاق پیگیری کنیم.

با رئیس سازمان تعاون روستایی در مورد مشکلات و مسائل خرمای دشتستان گفتگو کردم، آقای فصاحت که در جریان مشکلات خرمای دشتستان بوده، قول داد که برای رفع مشکل اقدام جدی کند.

صبح یکشنبه (۲۲ بهمن) به فرودگاه بوشهر رفتم و از معاون اجرایی رئیس‌جمهور که مهمان استان بود، استقبال کردم. در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراسم پرشور راهپیمایی در برازجان شرکت کردم. ظهر میزبان معاون اجرایی رئیس‌جمهور در دشتستان بودیم، ابتدا کمربندی جنوبی شهر برازجان افتتاح شد، سپس از پروژه احداث بزرگراه دالکی کنارتخته بازدید کردیم.

کلنگ‌زنی جاده نمازگاه و سد دهرود با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور

در ادامه عازم بخش ارم و روستای دهرود شدیم و با حضور پرشور مردم این بخش پروژه سد دهرود و همچنین احداث جاده نمازگاه ارم بوشکان کلنگ‌زنی شد تا به انتظار دیرینه مردم این منطقه پاسخ داده شود، امروز و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک روز خوب و بیادماندنی بود چرا که بخش محروم ارم شاهد آغاز عملیات اجرایی دو پروژه مهمی بود که سال‌ها مطالبه مردم بوده است، خدا را شکر. لطف و محبت مردم موجب شرمندگی حقیر شد.

وظیفه خود می‌دانم که به عنوان نماینده مردم دشتستان از تلاش‌ها و زحمات رئیس‌جمهور محترم، معاون اجرایی ایشان و وزیر نفت جهت اجرای پروژه قدردانی کنم. ترافیک موجب شد تا برای رفتن به دهرود از مسیر جاده نی‌نیزک کلمه برویم تا مسئولان کیفیت بسیار ضعیف این جاده را ببینند، به معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مورد مسائل و مشکلات این جاده و سایر راه‌های بخش بوشکان توضیحاتی دادم و درخواست کردم که از بهسازی و تعریض آن حمایت کنند.

اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای انتقال آب سد دالکی
روز دوشنبه (۲۳ بهمن) در دفتر ملاقات مردمی داشتم، شب در جلسه با تعدادی از ورزشکاران شنونده مشکلات ایشان بودم. با مدیران وزارت راه و بهداشت در مورد پروژه‌های دشتستان و نیز با مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت در مورد حمایت از تولیدکنندگان شهرستان گفتگو کردم. با مدیران منابع طبیعی در مورد حل اختلاف مرتع‌داران فارس و بوشهر تماس داشتم.

از دولت خبر دادند که بالاخره ۱۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح آبیاری و زهکشی کلل و دالکی اختصاص داده شده است، این مبلغ با ابلاغ معاون اول به مصوبات سفر سال گذشته رئیس‌جمهور اضافه شده و از منابع سازمان برنامه و با همکاری وزارت نیرو اجرا خواهد شد. کاری ضروری و مهم بود چرا که لازم است همزمان با افتتاح سد دالکی، شبکه انتقال آب آن نیز آماده شود تا کشاورزان بتوانند از آب سد بهره‌مند شوند.

روز سه‌شنبه (۲۴ بهمن) نیز در دفتر ملاقات داشتم، عصر عازم تهران شدم. با وزارت آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در مورد مشکلات مردم تماس داشتم. تعدادی از اعضای شوراها تماس گرفتند و مشکلات روستای خود را مطرح کردند که از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کردم. با مدیر ارتباطات قوه قضائیه در رابطه با پرونده های کثیرالشاکی گفتگو کردم، خلا قانون باعث شده تا افرادی اموال مردم را بالا بکشند و فرار کنند.

روز چهارشنبه (۲۵ بهمن) در صحن علنی مجلس ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال۱۴۰۳ رفع شد. ظهر در دفتر میزبان تعدادی از تولیدکنندگان بودم و برخی مشکلات ایشان را پیگیری کردم. تا آخر شب در دفتر ماندم و به نامه‌های مردمی رسیدگی کردم.

طرحی برای توسعه صادرات خرمای کبکاب

آخر هفته در دشتستان با اقشار مختلف مردم ملاقات داشتم. با معاونان استاندار در مورد چند مطالبه مردم دشتستان گفتگو کردم. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی خبر داد که به منظور حمایت از صادرات خرمای کبکاب، تعرفه صادرات آن حذف شده اما بر روی خرمای مضافتی تعرفه وضع شده است. با این اقدام انتظار داریم که خرمای باقی‌مانده در سردخانه ها و انبارها تخلیه شود.

و اما در پایان درد دلی با مردم شریف‌مان؛
این روزها مقطع حساسی از تاریخ ایران اسلامی و دشتستان بزرگ است، روزهایی که شاهد انواع تخریب‌ها، توهین‌ها، تهمت‌ها، دروغ‌ها و ناجوانمردی‌ها از سوی دغل‌بازان سیاسی‌کار و قدرت‌‌طلبان بی‌اخلاق و نیز کارگران سیاسی و مجازی ایشان هستیم.

اینجانب به عنوان فرزند کوچک دشتستان بزرگ تلاش کرده‌ام تا درگیر حواشی و فتنه‌انگیزی‌ها نشوم، تلاش کرده و می‌کنم که انتخابات بر مسئولیت مهم نمایندگی مردم سایه نیندازد لذا تا آخرین لحظه برای خدمت به مردم در میدان خواهم بود.

بنا نداشته و ندارم که پاسخی به تخریب‌های مواجب‌بگیران پراشتها و طراحی‌های محافل ریاکاری بدهم که عقیده دیروزشان و رفتار امروزشان زمین تا آسمان تفاوت دارد چرا که معتقدم بالاترین مصالح، مصالح مردم و نظام است.

عده‌ای از روشن شدن حقیقت می‌ترسند و همه همت‌شان را برای دادن آدرس اشتباه به جامعه مصروف می‌کنند، چه بسا که اگر مردم در جریان واقعیت‌ها قرار بگیرند رسوایی سهم آن عده خواهد گشت اما با خدای خود عهد کرده‌ام و به مردم قول داده‌ام که مصلحت ایشان را بر مصالح خود ترجیح دهم، این روزها جامعه بیش از هر چیزی نیازمند آرامش است و این آرامش بالاتر و بسیار بالاتر از مصلحت کمترینی چون حقیر است لذا از همه مردم عزیزمان که تا این لحظه بزرگوارانه فرزند کوچک خود را مورد لطف قرار داده‌اند می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کنند، از همه دوستان عزیز خواهش می‌کنم که تخریب‌ها و توهین‌ها را بی‌پاسخ بگذارند چرا که عمیقاً معتقدم این مردم بزرگ بابصیرت‌تر و هوشیارتر از آن هستند که کانون‌های ثروت و قدرت فکر می‌کنند.

من برای مهندسین ناکام و قدرت‌طلبان جمودی که وقت ارزشمند خدمت به مردم را صرف بازی‌های سیاسی می‌کنند متاسفم، به اتاق‌های ثروتمند توطئه هم قول می‌دهم که وقتم را برای پاسخ به دروغ‌های ایشان تلف نکنم اما به مردم قول می‌دهم که تا پای جان پای حقوق و منافع ایشان و آرمان‌های انقلاب امام خمينی و امام خامنه‌ای ایستاده‌ام.

دست همه منتقدان را می‌بوسم و تاکید می‌کنم که مخاطب این وجیزه هیچ منتقد یا کاندیدای قانون‌مدار و اخلاق‌مداری نیست. حماسه نزدیک است.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: