امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=5290

دکتر رضایی در کمیته فرهنگی PUIC:

کشورهای عضو PUIC قاطعانه در خصوص توهین غربی‌ها به مقدسات مسلمانان موضع‌گیری کنند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در اجلاس پارلمان های اسلامی تاکید کرد: کشورهای عضو PUIC قاطعانه در خصوص توهین غربی‌ها به مقدسات مسلمانان موضع‌گیری کنند.

کمیته فرهنگی هفدهمین کنفرانس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی روز شنبه در محل مرکز کنفرانس های بین المللی شهر الجزیره آغاز شد.

در این کمیته که امروز کار خود را آغاز کرد، دکتر ابراهیم رضایی و فاطمه قاسم پور به نمایندگی از هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

راهکارهایی برای احترام، صیانت و محافظت از اماکن مقدس مسلمانان محور گفت و گوهای این کمیته است.

در این کمیته نماینده پارلمان جمهوری اسلامی با انتقاد از رفتار برخی از کشورهای غربی مانند فرانسه، سوئد و دانمارک در توهین به مقدسات مسلمانان خصوصا پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم از اعضای این اجلاس خواست ضمن محکومیت این رفتار، موضع‌گیری قاطعی در این خصوص صورت گیرد.

از دیگر مباحث این کمیته تلاش همه کشورها برای دسترسی آزاد همه مذاهب اسلامی به مراکز دینی و مراقب و حفاظت همه کشورها از اماکن دینی و تاریخی مسلمانان است.

دکتر ابراهیم رضایی با اشاره به جنگ جهانی رسانه‌ای علیه اسلام گفت: این جنگ جهانی با سرمایه‌گذاری کلان غرب انجام شده است، کشورهای غربی حتی بیشتر از آن که در حوزه نظامی سرمایه‌گذاری می‌کنند، در این حوزه متمرکز شده‌اند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درگذشته جریان سلطه و استعمار بیشتر برای غارت ملت ها و کشورها اقدام به اشغال، لشکر کشی و اقدامات نظامی می کرد، افزود: استعمار فرا نو که با لشکر عظیم و ناتوی فرهنگی انجام می پذیرد و به جای اشغال سرزمین ها ذهن و اندیشه ملت ها را اشغال می کند و کنترل مغزها را به دست می گیرد و عملا شهروندان کشورها را تبدیل به شهروندان غربی می کند.

رضایی با بیان اینکه کشور ایران در این سال‌ها و خصوصا ماه‌های اخیر آماج شدیدترین حملات رسانه های غرب بوده است، افزود: حملات رسانه‌ای غرب به شکلی بود که در ۴۵ روز بیش از ۳۸ هزار محتوای رسانه‌ای منتشر کرد.

عضو هیات پارلمانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروزه جبهه غرب با انواع ابزارهای رسانه‌ای از تلویزیون، سینما و کتاب، فیلم و سریال و شبکه‌های اجتماعی مد و لباس و بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند، گفت: وقت آن رسیده است که جهان اسلام در حوزه‌های فضای مجازی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی خود را در مقابل سلطه غرب قوی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه رسانه‌ای غرب در خصوص هرگونه انتشار مطالب توهین‌آمیز علیه اسلام و قرآن منفعل است اما کافی است در نقد یهود یا هلوکاست جمله‌ای منتشر شود تا بلافاصله با سانسور مواجه شود و حتی تصاویر ژنرال سلیمانی قهرمان بین المللی دفاع از حقوق بشر و مقابله با تروریسم را را از شبکه های اجتماعی حذف کنند.

رضایی با بیان اینکه غرب می خواهد ارزش های خود را به ارزش های مسلط تبدیل کند، گفت: مقاومت و وحدت اسلامی باید برای مقابله با حمله جهانی فرهنگی غرب، هم افزایی و انتقال تجربیات تلاش کند.

کمیته های هفدهمین کنفرانس اتحادیه پارلمان های کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی از روز پنحشنبه ۶ بهمن در قالب کمیته‌های اجرایی، فلسطین، حقوق بشر، زنان و خانواده، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کار خود را آغاز کرده است و مراسم اصلی این اجلاس روزهای ۹ و ۱۰ بهمن ماه در محل کنفرانس های بین المللی شهر الجزیره با حضور روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی برگزار خواهد شد.

در این اجلاس نمایندگان پارلمان های بیش از ۴۰ کشور و روسای مجالس ۱۷ کشور حضور خواهند داشت.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: