امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16839

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 23 تا 29 دی ۱۴۰۲)؛

کاهش تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی/ کلنگ‌زنی مرکز جامع سلامت بنداروز/ ادامه تلاش‌ها برای صادرات خرما

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از کاهش تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی، کلنگ‌زنی مرکز جامع سلامت بنداروز و ادامه تلاش‌ها برای صادرات خرما خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 23 تا 29 دی ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت:

روز شنبه (۲۳ دی) در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان، نخبگان و اعضای شوراها ملاقات کردم، مسائل و مشکلات تعدادی از روستاها را در گفتگو با مدیران آبفا، بنیاد مسکن، راهداری و… پیگیری کردم.

کاهش تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد که تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفتم نظر ما این است که تعرفه صفر شود، تولید گوجه‌فرنگی خارج فصل و در زمستان هزینه‌های بیشتری نسبت به سایر فصول دارد و طبیعی است که قیمت آن هم اندکی بالاتر باشد، دولت اگر بر قیمت پایین اصرار دارد مابه‌التفاوت آن را به کشاورزان نقداً پرداخت کند. مشکلات برخی واحدهای تولیدی را از وزارت صنعت پیگیری کردم.

از صبح تا بعد از ظهر روز یکشنبه (۲۴ دی) در مرکز استان و در جلسه با مدیران تعدادی از دستگاه‌ها پیگیر امور و مطالبات شهرستان دشتستان بودم، جلسه‌ای هم با تعدادی از فعالان فرهنگی مرکز استان داشتم. عصر در دشتستان با جمعی از فعالان فرهنگی و هیئات جلسه داشتم و شنونده مشکلات و دیدگاه‌های ایشان بودم.

مشکلات برخی تیم‌های ورزشی را در گفتگو با رئیس فدراسیون فوتبال پیگیری کردم. معاون وزیر امور خارجه تماس گرفت و گزارشی از اقداماتی که برای صادرات خرما و حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی انجام داده بود، ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان و رئیس سازمان ثبت اسناد کشور خبر دادند که امور اداری مربوط به آزادسازی اسناد املاک و اراضی مردم آبپخش در حال انجام است، تشکر کردم.

روز دوشنبه (۲۵ دی) پس از مطالعه بر روی لایحه بودجه سال آینده، به دفتر رفتم و تا شب پذیرای تعدادی از مراجعه‌کنندگان بودم. شب مشکلات و دغدغه های فرهنگیان را شنیدم.

با مدیران صندوق بازنشستگی در مورد سرمایه‌گذاری در دشتستان و با مدیران سازمان توسعه تجارت در مورد شیوه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان و با مدیران گمرک در مورد ابلاغ کاهش تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی گفتگو کردم.

کلنگ‌زنی مرکز جامع سلامت بنداروز

روز سه‌شنبه (۲۶ دی) هم دیدگاه‌ها و نقدهای وارده درباره بودجه سال آینده را مطالعه کردم. در دفتر ملاقات داشتم. بعد از ظهر ابتدا به همراه رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی به پایگاه سلامت محله اکبرآباد برازجان برای افتتاح ساختمان جدید این مرکز رفتیم. سپس به روستای بنداروز رفتیم و پروژه احداث مرکز جامع سلامت این روستا کلنگ‌زنی شد، مجوز آن را ماه‌ها قبل از وزیر بهداشت گرفته بودیم و ان‌شاءالله با کمک وزارت نفت و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان احداث خواهد شد.

روز چهارشنبه (۲۷ دی) عمدتاً به ملاقات مردمی گذشت. با مدیر نظارت بر عمران مناطق نفت‌خیز در مورد ابلاغ تعهدات نفت و نیز اجرای آن و رفع مشکل چند پروژه گفتگو کردم. در گفتگو با معاون وزیر اقتصاد گلایه‌های اصناف در مورد مالیات را منتقل کردم.

با معاون امور اقتصادی استاندار پیرامون اجرای چند طرح در دشتستان و رفع مشکلات آنها گفتگو داشتم. با وزارتخانه‌های نفت و جهاد کشاورزی در مورد مشکلات مردم تماس داشتم. با مدیران وزارت نیرو در مورد مشکلات حوزه آب در شهرستان دشتستان گفتگو و راجع به چالش‌های احتمالی تذکر دادم.

روز پنجشنبه (۲۸ دی) به روستای شهیدپرور سربست رفتم و در مراسم یادواره شهدای این روستای پرافتخار شرکت کردم. بعد از ظهر تا شب ملاقات مردمی داشتم. با معاون وزیر ارشاد دررمورد تکمیل چند طرح در دشتستان و با معاون وزیر نیرو در مورد پروژه‌های آب شهرستان گفتگو کردم. آخرین وضعیت ساخت مدارس تخریبی سعدآباد را از سازمان نوسازی گرفتم.

روز جمعه (۲۹ دی) نیز در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. برخی مدیران آمدند و برای بهبود وضعیت وزارتخانه متبوع خود در بودجه سال آینده کمک خواستند. در گفتگو با مدیران سازمان راهداری آخرین وضعیت پروژه‌های راهداری در شهرستان را جویا شدم.

با مدیران آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، صنعت، توانیر، برنامه و بودجه و… در مورد پروژه‌ها و مشکلات دشتستان تماس داشتم. آخر شب در گفتگو با رئیس کل دادگستری استان در مورد سفر رئیس قوه قضائیه به استان همفکری کردیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: