امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4259

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 21 تا 27 آبان ماه ۱۴۰۱)؛

پیگیری ویژه وضعیت گوجه‌فرنگی در تماس و ملاقات با وزیر جهاد/ مذاکره با سفیر روسیه و تجار روس/ انتقاد از سهم ناچیز مسئولیت اجتماعی سیمان/ عمر جوانان در دانشگاه های پولکی تلف می شود/ ملاقات با شهردار تهران و وزیر خارجه

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از پیگیری ویژه وضعیت گوجه‌فرنگی در تماس و ملاقات با وزیر جهاد، مذاکره با سفیر روسیه و تجار روس، انتقاد از سهم ناچیز مسئولیت اجتماعی سیمان، عمر جوانان در دانشگاه های پولکی تلف می شود و ملاقات با شهردار تهران و وزیر امور خارجه خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲۱ تا ۲۷ آبان  ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح شنبه (۲۱ آبان) در دفتر مجلس میزبان گروهی از سرمایه‌گذاران بودم، برای ایشان در مورد شرایط و وضعیت سرمایه‌گذاری در دشتستان توضیحاتی دادم، از آنجا که شناخت چندانی از شهرستان نداشتند قرار شد که از نزدیک با ظرفیت های دشتستان آشنا شوند.

با معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد مشکلات گوجه‌فرنگی‌کاران بویژه قیمت پایین آن صحبت کردم. با معاونان وزیر ارشاد و بنیاد شهید در مورد مراسم سالگرد شهادت شهید گنجی تماس داشتم. با مدیران سازمان برنامه و بودجه در مورد تامین مالی پروژه‌های شهرستان صحبت و تاکید کردم که نگذارند پروژه ها متوقف شود.

در تماس با مدیران حوزه اقتصادی وزارت دفاع از سهم ناچیز مسئولیت اجتماعی کارخانه سیمان دشتستان گلایه و انتقاد کردم، شب معاون وزیر تماس گرفت و قول داد که جبران کنند. تعدادی از اعضای شوراها تماس گرفتند و مشکلات ایشان را از دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، شهرک صنعتی و… پیگیری کردم.

بعد از ظهر باخبر شدم که برادر عزیزمان سرهنگ مولایی از نیروهای ارزشمند انقلاب اسلامی که سال‌ها در سنگرهای مختلف از جمله سپاه به انقلاب و مردم خدمت کردند، دعوت حق را لبیک گفته اند. رحمت و رضوان الهی بر این مرد مومن و دوست داشتنی.

روز یکشنبه (۲۲ آبان) در جلسه علنی مجلس، فوریت طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در فراهم نمودن فرصت‌های لازم جهت مشارکت عموم مردم در مسائل کشور تصویب نشد. در دو نوبت صبح و عصر طرح تأسیس سازمان ملی اقامت و اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو بررسی شد. برای در اولویت قرار گرفتن طرح تشدید مجازات جاسوسی تلاش کردیم، خلأ قانونی داریم.
همچنان پیگیر وضعیت گوجه فرنگی هستم و موضوع را از وزیر جهاد و سازمان تعاون روستایی دنبال می کنم. با معاون وزیر ارتباطات در مورد آنتن موبایل روستای ارغون گفت وگو کردم، قول اجرا دادند. از اتاق بازرگانی برای حضور در جلسه مشترک با تجار روسی دعوت کردند.
با معاون پارلمانی وزارت ارشاد پیرامون جلسه با سازمان فرهنگ و ارتباطات در آخر هفته توافق کردیم. با اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی درباره برخی مسائل کشورهای عضو تماس داشتم. ظهر ملاقاتی با معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در مورد وضعیت رسانه‌ای کشور داشتم. شب به همراه جمعی از همکاران مهمان شهردار تهران بودیم، در این مدت یکساله کارهای بزرگی انجام داده یا شروع کرده‌اند که چهره پایتخت را متحول خواهد کرد.
روز دوشنبه (۲۳ آبان) در دفتر میزبان تعدادی از مراجعه‌کنندگان و نیز نخبگان استان بودم. جمعی از کارکنان بومی صنعت نفت در استان آمدند و خواستار رسیدگی به وضعیت کارکنان قراردادی نفت شدند. قول دادم که پیگیری کنم، به همین منظور نامه‌ای به وزیر نفت نوشتم و خواستار رسیدگی به حقوق این عزیزان شدم، ان‌شاءالله در هفته‌های آینده نیز پیگیری می‌کنم.
نماینده بازنشستگان نفت در استان نیز مراجعه کرد، به ایشان توجه لازم نشده است. ظهر به شرکت فرودگاه‌ها رفتم و دقایقی در مراسم افتتاح باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد شرکت کردم. بلافاصله به مجلس برگشتم و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی لایحه عضویت ایران در پیمان شانگهای را بررسی کردیم، قرار شد که پس از مطالعه کامل سند تصمیم بگیریم.
عصر در جلسه فراکسیون دانشگاهیان با حضور وزیر علوم شرکت کردم. از بودجه کم دانشگاه‌ها و نیز بهم زدن فضای علمی دانشگاه توسط اغتشاشگران ابراز نگرانی کردم و از روند پذیرش دانشجو و توسعه بی‌رویه و بی‌برنامه برخی رشته‌ها در دانشگاه های پولکی انتقاد جدی کردم. اغلب همکاران تایید کردند، متاسفانه در این سال‌ها به بهانه‌های مختلف در برخی دانشگاه ها سطح علمی پایین آمده و در رقابت برای جذب دانشجو (بخوانید شهریه!)، کیفیت علم‌آموزی را بشدت کاهش داده‌اند.
از وزیر علوم به‌عنوان متولی آموزش عالی در کشور خواستم که جلوی روند استهزای علم در کشور را بگیرد، متضرر اصلی افرادی هستند که عمر و پول خود را در این دانشگاه‌ها تلف می‌کنند و در آخر به چیزی جز یک تکه کاغذ به نام مدرک نمی‌رسند.
با معاون درمان وزارت بهداشت ملاقات کوتاهی داشتم، قول صدور مجوز بیمارستان شبانکاره و تخصیص تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی دشتستان دادند. با برخی کارشناسان و مدیران مرتبط در مورد نطقم در اتاق بازرگانی در مورد روابط ایران و روسیه مشورت کردم و از تعدادی تجار و بازرگانان استان برای حضور در جلسه دعوت کردم. ملاقات کوتاهی با وزیر آموزش و پرورش داشتم و از وی برای سفر به استان و بازدید از مدارس و دیدار با دانش‌آموزان و فرهنگیان دعوت کردم.
روز سه‌شنبه (۲۴ آبان) در صحن مجلس سئوال از وزیر ارتباطات در مورد شبکه ملی اطلاعات مطرح شد. گزارش کمیسیون بهداشت در مورد زنجیره تامین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور نیز قرائت شد. در تامین قریب به ۵۰۰ ژنریک دارویی با کمبود مواجه هستیم که مهمترین علل آن ضعف در نحوه و زمان قیمت گذاری دارو، عدم برنامه‌ریزی موثر سازمان غذا و دارو ، عدم نظارت بر هزینه کرد اعتبارات یارانه دارو، عدم تخصیص منظم ارز ترجیحی، ناهماهنگی میان دستگاه‌ها و… است.
نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران موافقت نکردند. پیش از ظهر به محل برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان ایرانی و روسی رفتم، در سخنان خود بر نزدیکی روابط دو طرف و مصمم بودن ما برای توسعه روابط اقتصادی و نیز برداشتن موانع موجود تاکید کردم.
در حاشیه برنامه صحبت کوتاهی با سفیر جدید روسیه در ایران در مورد روابط پارلمانی دو کشور داشتم، از وی برای سفر به استان دعوت کردم. با تعدادی دیگر از تجار روسی هم در مورد سرمایه‌گذاری در ایران گفت وگو کردم. به مجلس برگشتم. در جلسه علنی عصر لایحه ساماندهی صنعت خودرو بررسی و موادی از آن اصلاح شد.
قبل از اذان مغرب به همراه مجمع نمایندگان استان با وزیر جهاد کشاورزی در مورد وضعیت گوجه فرنگی ملاقات کردیم. دو خواسته اصلی ما برداشتن عوارض صادرات و خرید تضمینی است. اطمینان داد که مشکل را حل خواهد کرد.
دقایقی با معاون درمان وزارت بهداشت در مورد مجوز بیمارستان شبانکاره و تجهیزات مورد نیاز برای مراکز درمانی دشتستان از جمله رادیولوژی گفت وگو کردم، قول کمک دادند. شب به وزارت امور خارجه رفتم و در جلسه مشترک روسای گروه‌های دوستی پارلمانی مجلس با وزیر و مدیران وزارت امور خارجه شرکت کردم، بر روی استفاده از ظرفیت گروه‌های دوستی و کمک و جایگاه آنها در سیاست خارجی کشور تاکید کردم.
روز چهارشنبه (۲۵ آبان) در صحن مجلس لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو با رای نمایندگان به کمیسیون برگشت و همه تصمیمات روزهای قبل هوا شد! طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی نیز بررسی شد.
قبل از ظهر در کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای فوق‌العاده درباره حوادث اخیر کشور برگزار شد، از مدیریت ضعیف و منفعلانه وزیر کشور انتقاد و پیشنهاد کردم که تعطیلات مجلس لغو شود و بر روی این مسائل متمرکز شویم. بعد از ظهر به همراه تعدادی از اعضای ستاد برگزاری یادواره شهید گنجی به سازمان فرهنگ و ارتباطات رفتیم و در گفت وگو با رئیس این سازمان برنامه‌های مختلف جهت بزرگداشت یاد و نام این شهید شهیر بررسی شد. سپس عازم فرودگاه شدم، شب به بوشهر و سپس دشتستان رسیدم.
روز پنجشنبه (۲۶ آبان) عمدتاً به ملاقات با مردم و مراجعه کنندگان گذشت. شب در جمع مردم مومن آبپخش در مسجدالنبی این شهر پیرامون حوادث و اغتشاشات اخیر صحبت کرده و به سئوالات پاسخ دادم. مردم از مماشات با اغتشاشگران شاکی هستند.
در تماس با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی درخواست کردم که در مورد گوجه‌فرنگی «اقدام عاجل و فوری» کنند، کشاورزان نگران هستند و حق دارند.
روز جمعه (۲۷ آبان) دفتر نماینده دشتستان در آبپخش افتتاح شد. اشاره کردم که کسانی که به بهانه‌های واهی یا شخصی، معتقدین به انقلاب را از قطار انقلاب پیاده می‌کنند، دانسته یا نادانسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و در عمل بسان موتور براندازان عمل می‌کنند.
بخش زیادی از وقتم صرف پیگیری موضوع گوجه‌فرنگی شد، تعدادی از کشاورزان تماس گرفتند و از وضعیت پیش‌آمده گلایه کردند. با وزیر جهاد کشاورزی در مورد قیمت پایین گوجه‌فرنگی صحبت و از عدم اقدام در این زمینه گلایه کردم. وزیر اطمینان داد که وضعیت بهتر خواهد شد، درخواست کردم که رئیس سازمان تعاون روستایی به نمایندگی از وزیر به استان بیاید و پاسخگوی کشاورزان باشد، آقای ساداتی نژاد دستور داد که معاون ایشان به استان و دشتستان سفر کند و از نزدیک مسائل را دنبال کند. برنامه‌ریزی کردیم که به بخش‌های ارم و بوشکان برویم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: