امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=15100

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 9 تا 15 اردیبهشت ۱۴۰۲)؛

پیگیری مشکلات مردم در گفتگو با رئیس جمهور و وزرای راه، کار، ارشاد، نیرو و ارتباطات/ ملاقات با رئیس مجلس عراق/ تلاش برای عرضه خرمای دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از پیگیری مشکلات مردم در گفت وگو با رئیس جمهور و وزرای راه، کار، ارشاد، نیرو و ارتباطات، ملاقات با رئیس مجلس عراق و تلاش برای عرضه خرمای دشتستان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 9 تا 15 اردیبهشت ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح شنبه (نهم اردیبهشت) عازم تهران شدم، از فرودگاه مهرآباد راهی مجلس شدم. رئیس جمهور عراق مهمان کشورمان بود، به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق به همراه رئیس مجلس با ایشان ملاقات کردیم.

مباحث مختلفی مطرح شد، آقای قالیباف خواستار تشکیل گروه دوستی پارلمانی عراق شد، مطالب خوبی هم در مورد دریافت مطالبات ایران از عراق مطرح شد و رئیس مجلس شجاعانه از منافع کشور دفاع کرد.

رایزی با سفیر عراق در تهران درباره صادرات خرما

در حاشیه این دیدار در گفتگو با سفیر کشورمان در عراق، سفیر عراق در کشورمان و یکی دیگر از مقامات آنها در مورد صادرات محصولات کشورمان به عراق از جمله محصولات کشاورزی و خرما گفتگو کردم.

در گذشته مقدار قابل توجهی خرمای کشور به عراق صادر می‌شده اما قانونی در پارلمان عراق تصویب شده که به موجب آن واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارند را ممنوع کرده است و این باعث انسداد در صادرات خرما شده است. در عین حال بنا شد که بررسی شود و حتی‌المقدور راهی پیدا شود.

اسامی نمایندگانی که ادعا می شود خودرو دریافت کردند منتشر شود

پس از ملاقات رئیس جمهور عراق به رئیس مجلس پیشنهاد کردم که اسامی نمایندگانی که ادعا می‌شود خودرو دریافت کرده اند منتشر شود، اینکه این همه در سالیان اخیر بر شفافیت تاکید داشتیم به همین خاطر بود، اگر از روز اول همه فرآیندها و امتیازات شفاف بود حالا تروخشک با هم نمی‌سوخت و نمی‌توانستند با یک دروغ همه یا بخشی از افکار عمومی را فریب دهند.

در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. مدیرکل ارتباطات خبر داد که موضوع فیبر نوری بخش‌های ارم و بوشکان که موجب قطع مکرر اینترنت در این دو بخش شده بود در حال حل شدن است.

با مدیران صمت، شهرک صنعتی و منطقه ویژه برای حضور برخی سرمایه‌گذاران در استان هماهنگی کردم.

رای عدم اعتماد به وزیر صنعت، معدن و تجارت

روز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت) روز پرماجرای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بود. آقای فاطمی امین پیش از جلسه علنی در کمیسیون اصل نود گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد، جلسه علنی به درازا کشید و در نوبت بعد از ظهر هم ادامه یافت.

تلاش کردم که در بررسی کارنامه وزیر به نظر کارشناسی برسم، آقای فاطمی امین اگر چه دست خالی نبود و اقداماتی نیز انجام داده بود اما در تحقق وعده خود در حوزه خودرو ناموفق عمل کرده بود و همین موجب نارضایتی شدید مردم شده است. سرانجام به ایشان رای عدم اعتماد دادم.

گلایه از رئیس جمهور درباره ابلاغ نشدن مصوبات سفر استانی

در حاشیه جلسه استیضاح فرصتی شد تا با رئیس و اعضای کابینه در مورد مسائل شهرستان و استان گفتگو کنم. به آقای رئیس جمهور گلایه کردم که هنوز مصوبات سفر استانی اسفندماه ایشان ابلاغ نشده است.

فرماندهی اقتصادی دولت نیاز به تجدید نظر دارد

دقایقی با معاون اول دولت در مورد چالش‌های اقتصادی صحبت و تاکید کردم که فرماندهی اقتصادی دولت نیاز به تجدید نظر دارد.

انتقاد از وزیر نیرو به خاطر خلف وعده زیر مجموعه وی

با وزیر نیرو در مورد پروژه‌های آب و برق دشتستان گفتگو و از خلف وعده زیرمجموعه او انتقاد کردم. قرار شد که بزودی در جلسه‌ای با حضور وزیر و معاونانش مسائل آب و برق دشتستان بررسی شود.

با وزیر راه هم در مورد مصوبات سفر دولت و لزوم تسریع در اجرای آن گفتگو کردم. با وزرای ارشاد، ارتباطات، کار و رئیس دفتر رئیس‌جمهور در مورد مسائل دیگر گفتگو‌ کردم.

عصر جلساتی در هلدینگ غدیر و خلیج فارس در مورد حقوق مردم استان و نیز سرمایه‌گذاری در دشتستان داشتم. در تماس با مدیرعامل آبفای کشور از رکود در پروژه‌ها و عدم تحقق وعده‌ها انتقاد کردم، قول تجدید نظر داد.

در جلسه علنی روز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت)، مجلس با دوفوریت لایحه تسهیل در واردات خودرو موافقت کرد، هدف از این تصمیم کاهش و ثبات قیمت در بازار خودرو است. موادی از طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی نیز تصویب شد.

بعد از ظهر در جلسه کمیسیون امنیت ملی وزیر اطلاعات گزارشی از آخرین وضعیت امنیتی کشور در حوزه های داخلی و خارجی ارائه کرد.

مسیر راحتی در پروژه سد دالکی در پیش نداریم

در دفتر نشستی با مدیران پروژه سد دالکی داشتم و مسائل و مشکلات پروژه را بررسی کردیم، راه سختی پیموده شده و مسیر راحتی در پیش نداریم.

انتقاد از وزیر بهداشت درباره تعلل در صدور مجوز بیمارستان شبانکاره

در گفتگو با وزیر بهداشت از تعلل در صدور مجوز بیمارستان شبانکاره انتقاد کردم.

برای فروش خرما تدبیر کنید

در جلسه با معاون سازمان توسعه تجارت و نیز معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد به فروش نرفتن بخشی از خرمای دشتستان گفتگو و تاکید کردم که تا دیر نشده تدبیر کنند. قرار شد که خریداران داخلی و خارجی خرما را دعوت به حضور در دشتستان کنند.

تماشای مسابقه فینال فوتبال نونهالان تیم پارس دشتستان

عصر به ورزشگاه آزادی رفتم و دقایقی مسابقه فینال لیگ فوتبال نونهالان کشور مابین تیم‌های پارس دشتستان و فولاد خوزستان را تماشا کردم، این بچه‌ها که همگی فرزند دشتستان هستند سن کم اما همت بلندی دارند. اگرچه با بدشانسی و اختلاف کم نایب قهرمان ایران شدند اما ارزش کارشان از قهرمانی خیلی بیشتر بود چرا که با حداقلی از امکانات، قوی‌ترین و ثروتمندترین تیم‌های کشور را شکست دادند و قدرتمندانه به فینال رسیدند. از تک تک بازیکنان، مربیان، عوامل و مدیران باشگاه و خانواده‌هایشان بابت این افتخارآفرینی بزرگ برای دشتستان و بوشهر تشکر می‌کنم.

تجربه یکپارچه کردن مدیریت صنعت و بازار موفق نبوده است

ابتدای صبح روز سه‌شنبه (۱۲ اردیبهشت) وزیر اقتصاد در کمیسیون تلفیق توضیحاتی در مورد مشکلات ارزی کشور ارائه داد. در صحن دو فوریت بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی رای آورد، معتقدم که تجربه یکپارچه کردن مدیریت صنعت و بازار موفق نبوده است و تفکیک بازرگانی از صنعت بازدهی بیشتری خواهد داشت، نیاز است که یک وزارتخانه بصورت تخصصی بر بازار و قیمت‌ها و صادرات و واردات متمرکز شود و پاسخگو باشد از طرف دیگر وسعت اختیارات و مسئولیت‌های وزارت صمت فعلی مانع رسیدگی کافی به موضوع مهم تنظیم بازار شده است و ایجاد وزارت بازرگانی می‌تواند این مشکل را حل کند. تماس هایی با سازمان غذا و دارو و وزارت راه در ارتباط با مشکلات مردم داشتم.

صبح چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) عازم بوشهر و دشتستان شدم. دقایقی مهمان مراسم (قرائت زیارت عاشورا) بسیج ادارات در برازجان بودم.

قبل از ظهر از اداره ثبت احوال دشتستان بازدید کردم. بعد از ظهر جلسه مفصلی با نخل‌داران و تولیدکنندگان خرما داشتم، نگرانی این روزهای ایشان به فروش نرفتن بخشی از خرمای دشتستان است. توضیح دادم که هم‌اکنون ظرفیت عرضه خرمای دشتستان در پایتخت و سایر نقاط وجود دارد و می‌توان با وحدت و هماهنگی عملی همه بخش‌ها مسیر را هموار کرد.

شب به مراسم تجلیل از معلمان در بخش آبپخش رفتم. آخر شب از مدرسه دکتر حسابی آبپخش بازدید کردم و در جریان مشکلات آن قرار گرفتم، در تماس با مدیران آموزش و پرورش پیگیر شدم.

روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ اردیبهشت) با همراهی برخی مدیران از صبح تا شب در برازجان برنامه ملاقات مردمی داشتم.

در گفتگو با رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مورد تامین مالی پروژه‌های دانشگاه در دشتستان همفکری کردیم. در تماس با آبفا مسائل آب شهرستان از جمله در بخش سعدآباد را پیگیری کردم. تعدادی از کارکنان زیرمجموعه وزارت نفت آمدند و از وضعیت حقوقی خود شکایت کردند، در گفتگو با معاون منابع انسانی وزیر انتقادات ایشان را منتقل کردم، قول دادند که در آینده بهتر شود.

پنجشنبه‌شب مهمان فرهنگیان بخش شبانکاره در مراسم بزرگداشت مقام معلم در روستای بهر بودم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: