امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16569

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۱8 تا 24 شهریور ۱۴۰۲)؛

پیگیری مشکلات فرهنگیان و دانش‌آموزان دشتستان در دیدار وزیر آموزش و پرورش/ تلاش برای اصلاح برنامه هفتم توسعه/ برنامه ویژه برای نجات خرما و حل مسائل آب

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از پیگیری مشکلات فرهنگیان و دانش‌آموزان دشتستان در دیدار وزیر آموزش و پرورش، تلاش برای اصلاح برنامه هفتم توسعه و برنامه ویژه برای نجات خرما و حل مسائل آب خبر داد.
دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 18 تا 24 شهریور ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: عمده وقت بنده در روز شنبه (۱۸ شهریور) حول گزارش کمیسیون تلفیق در مورد برنامه هفتم توسعه گذشت.تعدادی از پیشنهادها را روی گزارش کمیسیون تلفیق ثبت کردم.
در تماس با راهداری آخرین وضعیت پروژه‌های دشتستان را پیگیری کردم. موضوع راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان برازجان را از برخی دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم.
صبح روز یکشنبه (۱۹ شهریور) در دفتر رئیس مجلس به همراه آقای قالیباف با آقای «بافل طالبانی» رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق ملاقات کردیم، عمده مباحث در مورد روابط دیرینه این حزب با مجاهدان ایرانی و آینده روابط ایران و عراق بود.
قبل از ظهر به همراه شهردار و اعضای شورای شهر شبانکاره به دانشگاه جامع علمی کاربردی رفتیم و در جلسه با رئیس این دانشگاه در مورد ادامه فعالیت مرکز علمی کاربردی شبانکاره و نیز حل مشکل تعداد دیگری از واحدها گفتگو کردیم، یک مصوبه شورای عالی اداری و سماجت سازمان امور اداری و استخدامی موجب تعطیلی تعدادی از واحد‌های غیرخصوصی شده است، بنا شد که از معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری کنیم.
عصر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. تا آخر شب روی برنامه هفتم کار کردم.
در جلسه علنی روز دوشنبه (۲۰ شهریور) دو فوریت طرح تمدید اجرای قانون برنامه ششم توسعه تا پایان سال تمدید شد، از اشکالات دولت قبلی و فعلی تاخیر در تدوین برنامه بود.
موضوع خرما باعث شد که دیگر چندان امیدی به تدبیر وزارت جهاد کشاورزی نداشته باشم و ناچار شوم که از ابزارهای نظارتی برای حل مسئله استفاده کنم.
بعد از ظهر سردار تنگسیری فرمانده دلاور نیروی دریایی سپاه گزارشی از آخرین وضعیت این نیرو و تهدیدات دشمن در خلیج فارس ارائه کرد، افتخارآمیز بود. بنده در مورد وضعیت حقوقی نیروهای مسلح نکاتی را گفتم.
شب در دفتر دولت با وزیر آموزش و پرورش ملاقات و مهمترین مسائل حوزه آموزش و پرورش شهرستان را مطرح کردم. راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان برازجان، رفع کمبود نیروی آموزشی و نیز خدماتی در مدارس، پرداخت مطالبات فرهنگیان، استقلال نمایندگی آموزش و پرورش بخش‌های ارم و بوشکان، بازسازی و رسیدگی به مدارس تخریبی، اختصاص امکانات به مدارس و ادارات آموزش و پرورش دشتستان، احداث سالن و زمین چمن مصنوعی در مدارس و راه‌اندازی اداره آموزش و پرورش عشایری در استان از مهم‌ترین مطالبات ما از وزیر آموزش و پرورش بود. آقای دکتر صحرایی دستوراتی برای حل این موارد صادر کرد.
در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۲۱ شهریور) مجلس و در ضمن بررسی لایحه تجارت مرزی، در مورد مشکلات نخل‌داران نکاتی را گفتم، معاون وزیر جهاد کشاورزی به سراغم آمد و خبر داد که به دستور وزیر دو معاون وزارت جهاد جهت بررسی مسئله و تصمیم‌گیری به دشتستان سفر خواهند کرد.
ظهر در جلسه با معاون آبفا پروژه‌های این شرکت در دشتستان از جمله آخرین وضعیت مخازن آب برازجان، کلمه و دالکی، خط انتقال ارغون، ارم و خیرآباد و احداث چاه آب گیسکان و چنیر مرور و بررسی شد، تعدادی از پروژه‌ها ابلاغ شده و قرار شد که مابقی هم ابلاغ شود.
جلسه کمیسیون امنیت ملی لغو شد و به جای آن در جلسه‌ای در هیأت رئیسه مجلس موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده بررسی شد.
در گفتگو با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مورد اختصاص ماشین‌آلات به شهرداری‌های شهرستان رایزنی کردم.
اول صبح روز چهارشنبه (۲۲ شهریور) وزیر ورزش و جوانان مهمان کمیسیون اصل نود بود و برنامه خود را ارائه کرد، اشراف خوبی به مسائل حوزه ورزش داشت.
در صحن مجلس ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی رفع شد، امیدوارم که این بار تایید شود. به هیأت رئیسه مجلس در مورد تفسیر سلیقه‌ای از قانون اساسی تذکر دادم.
با معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مورد اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفتگو کردم. در تماس با فرماندار، رئیس جهاد استان و تعدادی از کشاورزان و فعالان کشاورزی در مورد برنامه‌های فردا و سفر معاونان وزیر به دشتستان برنامه‌ریزی کردیم.
بعد از ظهر تا شب بر روی لایحه برنامه هفتم توسعه کار کردم و تعدادی پیشنهاد روی لایحه ثبت کردم، در حین مطالعه گزارش کمیسیون با تعدادی از کارشناسان بومی مشورت کردم.
صبح پنجشنبه (۲۳ شهریور) به همراه معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی و مشاور وزیر جهاد عازم بوشهر و سپس دشتستان شدیم. معاون باغبانی وزیر هم که بصورت زمینی سفر کرده بود، در دشتستان همراه شد.
از نخیلات و عملیات برداشت خرما و نیز وضعیت سردخانه ها در آبپخش، سعدآباد، وحدتیه و دالکی بازدید کردیم، دوستان از نزدیک بخشی از خرماهای پارسال که همچنان در سردخانه ها باقی مانده را دیدند و متوجه عمق معضل شدند.

پس از بازدیدها، در فرمانداری دشتستان جلسات جداگانه ای با تعدادی از نخل‌داران و کشاورزان و نیز فعالان کشاورزی، صاحبان صنایع حوزه خرما و تجار و صادرکنندگان داشتیم، عمده معضلات و مشکلات حوزه نخل و خرما مطرح و بررسی شد، در موضوع تسهیلات و صادرات و نیز خرید توافقی قول‌های خوبی داده شد که باید برای اجرایی شدن آن تلاش کنیم.

در جلسه با اشاره به فشاری که این روزها بر کشاورزان می رود گفتم که اگرچه امروز سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و تعطیل است اما حل مشکلات کشاورزان مظلوم دشتستانی مورد رضایت الهی است. جلسات تا عصر طول کشید.

در تماس با رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد ابلاغ مصوبه تهاتر خرما گفتگو کردم، اطمینان داد که مشکلی در این باره نیست. شب به وحدتیه رفتم.

روز جمعه (۲۴ شهریور) در دفتر با تعدادی از مردم، مراجعه‌کنندگان و نخبگان ملاقات کردم. ظهر به نمازجمعه برازجان رفتم، پس از نماز پاسخگوی سئوالات و مراجعات مردم بودم. با بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم و وزارت راه در مورد مسائل شهرستان تماس داشتم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: