امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16761

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 4 تا 10آذر ۱۴۰۲)؛

پیگیری مشکلات سد دالکی از وزارت نیرو و سازمان برنامه/ دعوت از وزیر ارشاد برای به دشتستان/ بازدید از روستاهای بخش‌های مرکزی و سعدآباد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از پیگیری مشکلات سد دالکی از وزارت نیرو و سازمان برنامه، دعوت از وزیر ارشاد برای به دشتستان و بازدید از روستاهای بخش‌های مرکزی و سعدآباد خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 4 تا 10آذر ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (چهارم آذر) از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه بازدید کردیم، سپس در جلسه با رایزن جوان کشورمان مسائل فرهنگی میان ایران و روسیه بررسی شد و او گزارشی از فعالیت های این مرکز در روسیه ارائه کرد.

آموزش زبان فارسی، بزرگداشت مفاخر ایرانی، تقویت مرکز ایران‌شناسی، گفتگوهای دینی با علمای مسیحیت ارتودکس، نشست بین دانشگاه‌ها و دانشگاهيان ایران و روسیه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری و… از اهم برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران در روسیه بود، تاکید کردیم که از ظرفیت عظیم ایرانیان مقیم بویژه دانشجویان برای ارائه و اشاعه فرهنگ ایرانی بهره ببرند.

در جلسه با سفیر کشورمان در روسیه در مورد سفر بحث و جمع‌بندی کردیم و ابعاد مختلف روابط تهران و مسکو آسیب‌شناسی شد، قرار شد که مواردی را در تهران پیش و پس از سفر آينده رئیس‌جمهور به روسیه پیگیری کنیم.

روز یکشنبه (پنجم آذر) راهی فرودگاه شرمتیوو مسکو و در نهایت عازم فرودگاه امام خمينی(ره) تهران شدیم، فرصتی دست داد تا در فرودگاه با همکاران جهت ادامه پیگیری‌ها گفتگو و تقسیم کار کنیم. شب به تهران رسیدیم، از ابتدای ورود بعضی مشکلات مردم را از دستگاه‌ها پیگیری کردم.

صبح دوشنبه (ششم آذر) برخی مسائل شهرستان را در تهران پیگیری کردم، با وزیر نیرو و مدیران سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با تامین مالی پروژه سد دالکی گفتگو کردم. با نماینده ویژه رئیس‌جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ارتباط با گلایه‌های تجار و فعالان اقتصادی استان از دستورالعمل اخیر (در موضوع ته‌لنجی) گفتگو کردم، قرار شد که بررسی بیشتری صورت گیرد. عصر عازم بوشهر و دشتستان شدم، شب از تمرینات هیأت بوکس بازدید کردم و در جریان فعالیت‌ها و موفقیت‌های ایشان قرار گرفتم.

روز سه‌شنبه (هفتم آذر) سلسله جلساتی در دفتر و خارج از آن پیرامون مسائل مردم داشتم. با وزیر ارشاد در مورد سفر وی به دشتستان جهت حضور در یادواره شهید گنجی تماس داشتم، قول داد که شرکت کند.

روز چهارشنبه (هشتم آذر) پس از شرکت در مراسم زیارت عاشورا در جوار شهدای گمنام، به همراه مدیرکل بنیاد مسکن استان و جمعی دیگر از مدیران شهرستان از روستاهای راهدار، قراول خانه، خیرآباد، دهقاید، نظرآقا و بشیرآباد بازدید کردیم، برخی پروژه ها شروع شده و برخی دیگر نیز شروع خواهد شد، تلاش ما بهره‌گیری از اعتبارات ملی و استانی برای اجرای سریع‌تر این طرح‌هاست. بعد از ظهر تا شب در دفتر ملاقات مردمی داشتم.

با مدیران راه در مورد پروژه‌های مسکن شهرستان، با مدیران راهداری در مورد پروژه‌های راه‌های روستایی و با مدیران آب در مورد پروژه‌های آب گفتگو کردم. آخر هفته عمدتاً در ملاقات با اقشار مختلف مردم گذشت.

تعدادی از دهیاران و اعضای شوراها تماس گرفتند و مشکلات روستای خود را مطرح کردند که از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم. پ.ن: شدت کارها باعث شده تا گزارش‌ها خلاصه‌تر از گذشته و نیز بعضاً با تاخیر منتشر شود (و بسیاری از اقدامات از قلم بیفتد)، از این بابت پوزش می‌طلبم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: