امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16484

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 21 تا 27 مرداد ۱۴۰۲)؛

پیگیری مشکلات دشتستان در ملاقات با وزرای بهداشت و نفت، رئیس سازمان ثبت اسناد و مدیران عامل تامین اجتماعی و آبفا/ توضیحات مهم درباره ثبت‌نام در انتخابات/ تحقیق و تفحص از پتروشیمی‌های دولتی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از پیگیری مشکلات دشتستان در ملاقات با وزرای بهداشت و نفت، رئیس سازمان ثبت اسناد و مدیران عامل تامین اجتماعی و آبفا، توضیحات مهم درباره ثبت‌نام در انتخابات و تحقیق و تفحص از پتروشیمی‌های دولتی خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 21 تا 27 مرداد ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: اغلب وقت حقیر در روز شنبه (۲۱ مرداد) صرف کار بر روی برنامه هفتم توسعه گذشت، در چند جلسه در این زمینه شرکت کردم و نظرات کارشناسان و دستگاه‌های مختلف را گرفتم.

با مدیران وزارت اقتصاد در مورد تسهیلات کشاورزی و با وزارت نفت در مورد تعهدات ایشان به استان گفتگو کردم. با تعدادی از اعضای شوراها در مورد مشکلات شهرها و روستاهای آنها تماس داشتم و از دستگاه‌های مختلف پیگیری کردم.

در جلسه علنی روز یکشنبه (۲۲ مرداد) مجلس تصویب شد که لایحه عفاف و حجاب در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی شود بدین معنی که که مجلس به کمیسیون تخصصی اختیار می‌دهد که لایحه را بررسی کند و این قانون پس از تصویب نهایی بصورت آزمایشی و برای مدت محدود و مشخص اجرا می‌شود.

در جلسه امروز بالاخره طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی بررسی و اصلاح شد بدین ترتیب انتظار می‌رود که پس از تایید نهایی آن، هزینه صدور پروانه ساختمانی کاهش یابد.

بعد از ظهر به همراه اعضای شورای شهر آبپخش به شرکت آب و فاضلاب کشور رفتیم و در جلسه با مدیرعامل این شرکت مسائل آب دشتستان از جمله آبپخش را مطرح و بررسی کردیم.

بنده پروژه‌های ساخت مخزن دالکی، کلمه، برازجان و دهقائد، خط انتقال ارغون، خیرآباد و ارم، نوسازی شبکه، آبرسانی به تعدادی از روستاها، نوسازی شبکه‌های دشتستان و افزایش سهمیه ما از خط کوثر را مطرح کردم، همانجا با مدیر استان ارتباط مستقیم برقرار و دستوراتی داده شد.

در جلسه با رئیس سازمان اورژانس کشور در مورد مشکلات اورژانس در دشتستان و نیاز ضروری به آمبولانس در مراکز درمانی صحبت کردم، آقای میعادفر قول داد که در اولین خرید، تعدادی به دشتستان اختصاص دهند.

عصر به همراه اعضای شورای آبپخش به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رفتیم و در جلسه با رئیس و مدیران این سازمان، موضوع تعیین تکلیف اسناد مالکیت املاک و زمین‌های مردم در دشتستان را بررسی کردیم.

همانجا با رئیس کل دادگستری استان و تعداد دیگری از مدیران مربوطه تماس حاصل و آخرین وضعیت اخذ شد، جلسه پیشرفت خوبی داشت، ابعاد مختلف این موضوع کهنه بررسی شد، احساس کردم که برادر عزیزم دکتر بابایی رئیس سازمان ثبت و همچنین رئیس کل محترم دادگستری استان عزم جدی برای حل این مسئله دارند، قرار شد که در آینده نزدیک جلسه دیگری با حضور مدیران مربوطه داشته باشیم.

شب جلسه ای با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تحولات امنیتی و سیاسی کشور داشتم.

توضیحات مهم درباره ثبت‌نام در انتخابات

امروز جهت حضور در انتخابات مجلس یازدهم پیش‌ثبت‌نام کردم. اینجا بنا ندارم در رابطه با انتخابات چیزی بگویم و بنویسم فقط لازم است این توضیح را به مردم عزیز بدهم که اولاً اگرچه بخاطر قانون جدید انتخابات فرآیند اجرای انتخابات و ثبت‌نام اولیه قریب هفت ماه پیش از انتخابات آغاز شده است اما بنده از این فرصت برای ادامه خدمت به مردم استفاده خواهم کرد ثانیاً متعهد می شوم که در فرصت باقیمانده تا قبل از انتخابات کماکان و همچون گذشته وظایف نمایندگی خود را انجام دهم و در بازدیدها، مراسم‌ها و برنامه‌ها کار انتخاباتی نکنم.

ثالثاً انجام هر کار و خدمتی از سوی بنده و همکارانم در دفاتر نمایندگی بدون چشم‌داشت و فارغ از رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی خواهد بود لذا در دفتر نماینده دشتستان کمافی‌السابق صرفاً به امورات و مراجعات مردمی رسیدگی و پیگیری خواهد شد. خداوند آخر و عاقبت همه ما را ختم بخیر کند.

در جلسه علنی روز دوشنبه (۲۳ مرداد) اصلاحات طرح‌های حمایت از گزارشگران فساد و ساماندهی بازار زمین و مسکن مورد تصویب قرار گرفت و نهایی شد. به همراه نمایندگان استان نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتیم و خواستار صدور مجوز سفر لنج‌های تجاری استان شدیم.

ظهر به سازمان تامین اجتماعی رفتم و در گفتگو با مدیرعامل این سازمان از عملکرد تامین اجتماعی در قبال بیمارستان مهر برازجان انتقاد کردم و گفتم که علیرغم مصوبه سفر رئیس جمهور و تعهدات پیشین، سازمان تامین اجتماعی به قول خود جهت توسعه بیمارستان مهر عمل نکرده است این در حالی است که استان بوشهر بیشترین سود را به این سازمان می‌رساند و جمعیت شهرستان دشتستان با محیط پیرامون آن بالاست، موضوع دیگر تجهیزات مورد نیاز و احداث پروژه شبانکاره بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انتقاد بنده را پذیرفت و به دو معاون خود ماموریت داد که مسئله را دنبال کنند و قول داد که در آینده نزدیک پیمانکار پروژه توسعه بیمارستان مهر برازجان انتخاب شود و نیز شخصاً از بیمارستان بازدید کند.

دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

از تامین اجتماعی راهی وزارت بهداشت شدم و در جلسه با وزیر بهداشت و معاونان وی، عمده مسائل حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان دشتستان را مطرح و بررسی کردیم.

توسعه بیمارستان شهید گنجی و تامین مالی پروژه بیمارستان ۱۷ شهریور، پرداخت بدهی پروژه‌های پیشین، شبانه روزی شدن درمانگاه بوشکان، تامین دستگاه رادیولوژی جهت مراکز جامع سلامت در سعدآباد و تنگ‌ارم، تخصیص تجهیزات جهت بیمارستان شهید گنجی و مراکز بهداشتی شهرستان، راه‌اندازی رشته پرستاری در دشتستان، تامین آمبولانس جهت مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس و… را مطرح و بررسی کردیم، آقای وزیر دستورات خوبی بخصوص در بحث تخصیص تجهیزات و تامین مالی دادند که پس از قطعی شدن، آن را اعلام خواهیم کرد.

رایزنی با معاون وزیر بهداشت درباره راه اندازی رشته پرستاری

جلسه دیگری با معاون آموزشی وزارت بهداشت برای راه‌اندازی رشته پرستاری در دشتستان داشتم، امکانات خوبی داریم و شرایط مهیاست اما برخی مدیران وزارت بهداشت کوتاهی می‌کنند، آقای دکتر باقری فرد دستور تسریع در صدور مجوز جذب دانشجو داد.

روز سه‌شنبه (۲۴ مرداد) در صحن مجلس موضوعات تحقق احکام بودجه و وضعیت تامین نهاده‌ها بررسی شد. همچنین طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات مطرح و تصویب شد، از آن قصه‌های پرغصه است، حکایت عجیبی از حیف و میل بیت‌المال و تعدی به اموال ملت در آن سوی مرز است، با اطلاعات و تجربه‌ای که در این زمینه دارم بنا دارم که با هیأت تحقیق و تفحص همکاری کنم.

ظهر وزیر نفت مهمان کمیسیون اصل نود با موضوع ناترازی گاز و مشکلات صنعت نفت کشور بود. برنامه‌ریزی خوبی در نفت صورت گرفته و به شرط اجرایی شدن چالش‌های صنعت نفت رفع خواهد شد.

گفت وگو با وزیر نفت در مورد تعهدات این وزارتخانه به استان

با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت در مورد تعهدات این وزارتخانه به استان بویژه در سفر رئیس جمهور گفتگو و تاکید کردم که لازم است بسرعت مصوبات ابلاغ شود، آقای اوجی توضیحاتی داد و قول داد که در آینده نزدیک ابلاغ شود.

در جلسه دیگری با وزیر بهداشت در کمیسیون اصل نود مسائل کلان حوزه بهداشت و درمان بررسی شد. دقایقی در جلسه کمیسیون کشاورزی با مدیران سازمان بسیج کشاورزی کشور شرکت کردم.

شب با تعدادی از نمایندگان در مورد مسائل کشور و راهکارهای برون‌رفت از وضع موجود همفکری کردیم. با معاون توسعه وزیر بهداشت در مورد دستورات وزیر جهت دشتستان گفتگو کردم و خواستار پیگیری ویژه آنها شدم. با مدیر دفتر کشاورزی سازمان برنامه و بودجه جهت برگزاری جلسه‌ای پیرامون طرح تحول نخیلات هماهنگی کردم.

روز چهارشنبه (۲۵ مرداد) جلساتی در دستگاه‌ قضایی، سپاه، فراجا و… داشتم و ضمن پیگیری برخی مسائل مردم، شنونده نظرات ایشان بودم، عصر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم.

گفت وگو با معاون ویر اقتصاد در مورد تسهیلات حوزه کشاورزی

با معاون وزیر اقتصاد در مورد تسهیلات حوزه کشاورزی گفتگو کردم. با مدیران وزارتخانه های نفت، جهاد، ورزش و آموزش و پرورش در مورد مشکلات مردم تماس داشتم.

گفت وگو با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت 

با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد اقدام اخیر چند شرکت خودروسازی علیه مردم گفتگو و درخواست کردم که با عاملان آن برخورد کنند، تعدادی از این شرکت‌ها از مردم جهت دریافت خودرو به قیمتی مشخص ثبت نام کرده‌اند سپس قیمت رسمی پایین آمده، حالا نه تنها حاضر نیستند که خودرو را به قیمت جدید به مردم واگذار کنند بلکه حتی حاضر نیستند که پول مردم را برگردانند! رسماً دارند به ملت زور می گویند و ظاهراً کسی حریف‌شان نیست.

همه وقت بنده در روز پنجشنبه (۲۶ مرداد) صرف جلسه با نخبگان و شنیدن نظرات ایشان در ارتباط با برنامه هفتم توسعه شد، جلسات بسیار مفیدی بود.

روز جمعه نظرات را جمع‌بندی و همچنین دستور کار هفته آینده مجلس را مطالعه کردم. با مدیرعامل آبفا در مورد راه‌اندازی خط جدید بنداروز و نصب انشعابات جدید گفتگو کردم.

با معاونان وزرای جهاد، راه، صنعت، آموزش و پرورش و دفاع برای پیگیری برخی مشکلات و تشکیل جلسه هماهنگی کردم. تعدادی از مدیران نهضت سوادآموزی نسبت به حذف این سازمان در برنامه هفتم توسعه نقد داشتند، قرار شد که در جلسه‌ای کارشناسی بررسی کنیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: