امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=14674

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۲۶ فروردین تا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲)؛

پیگیری مشکلات دشتستان در دیدار با وزرای راه و صنعت/ راه کلمه – برازجان تعریض می‌شود/ تصویب نهایی طرح حمایت از گزارشگران فساد/ احضار وزیر کار به مجلس در رابطه با عدم توسعه بیمارستان تامین اجتماعی برازجان/ پیمانکار بزرگراه دالکی کنارتخته انتخاب شد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از پیگیری مشکلات دشتستان در دیدار با وزرای راه و صنعت، راه کلمه - برازجان تعریض می‌شود، تصویب نهایی طرح حمایت از گزارشگران فساد، احضار وزیر کار به مجلس در رابطه با عدم توسعه بیمارستان تامین اجتماعی برازجان و پیمانکار بزرگراه دالکی کنارتخته انتخاب شد خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲۶ فروردین تا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح شنبه (۲۶ فروردین) در مرکز استان جلساتی در مورد مسائل شهرستان داشتم، از آب و برق تا چالش‌های آموزشی شهرستان نیازمند توجه ویژه است.

ظهر عازم تهران شدم. در گفت وگو با مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس آخرین وضعیت احداث پست‌های جدید در دشتستان (کلمه و سعدآباد) را بررسی کردیم، کار تا حدودی جلو رفته اما وارد فاز اجرایی نشده است.

برخی از تجار و بازرگانان آمدند و از عدم همکاری برای صدور روادید سفر کاری به اروپا گلایه کردند، از وزارت امور خارجه پیگیری و درخواست کردم که مشکل ایشان را حل کنند.

تصویب نهایی طرح حمایت از گزارشگران فساد

روز یکشنبه (۲۷ فروردین) در صحن علنی مجلس بالاخره بررسی طرح حمایت از گزارشگران فساد به پایان رسید و نهایی شد. تصویب و اجرای صحیح و دقیق این طرح تحولی در حوزه مبارزه با فساد خواهد بود و فصل جدیدی در این باب خواهد گشود.

من معتقدم که مبارزه با فساد باید همگانی و مردمی شود بطوری که با «نظارت همگانی» شاهد مشارکت مردم در فرایند مقابله با مفسدان باشیم، این طرح به شرط تصویب و تایید نهایی و اجرای دقیق گامی مهم و عملی در جهت مشارکت مردم در مسیر سخت مبارزه با کانون‌های فساد خواهد بود.

دستور کار دیگر صحن بررسی لایحه دوفوریتی تشکیل سازمان بازرگانی بود، قبلاً هم عرض کرده‌ام که با تفکیک بازرگانی از وزارت صنعت موافقم اما با تبدیل آن به سازمان بدین نحو که خارج از نظارت مجلس قرار گیرد مخالف هستم. در نهایت نه تنها دو فوریت آن بلکه یک فوریت آن هم رای نیاورد.

ظهر کمیسیون اصل نود جلسه داشت. بعد از ظهر در جلسه با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در مورد مسائل دشتستان در این حوزه از جمله قیمت تمام‌شده زمین، فاضلاب و تصفیه‌خانه شهرک صنعتی برازجان و توسعه آن و حمایت از واحد‌های فعال در شهرستان گفتگو کردیم، قول داد که حمایت ویژه کند.

عصر به کمیسیون جهش تولید رفتم، دستور کار این کمیسیون طرح تامین مالی تولید بود، پیشنهادی برای شکستن انحصار و حمایت از شخصیت‌های حقوقی (شرکت‌های تولیدی) جهت کاهش هزینه‌های دعاوی آنها داشتم، پیشنهادم ناظر به اصلاح قانون حمایت از جهش تولید دانش‌بنیان بود.

به همراه چند تن از نمایندگان از پیشنهادی که حاصل یک کار جمعی بود، دفاع کردیم اما رئیس کمیسیون مخالفت کرد و نپذیرفت. به شوخی به ایشان گفتم که از حمله‌ها نترسید!

موضوع برق‌رسانی به منطقه گیسکان را از شرکت توانیر پیگیری کردم، گفتند که بزودی بودجه آن تخصیص داده می شود. در گفتگو با مدیران دانشگاه علوم پزشکی آخرین وضعیت تخصیص بودجه به پروژه‌های درمانی دشتستان را بررسی کردیم.

روز دوشنبه (۲۸ فروردین) در صحن مجلس سئوال نماینده تهران از وزیر اقتصاد در مورد بی‌توجهی به آماده‌سازی زیرساخت‌ها قبل از حذف ارز ترجیحی و عدم کنترل قیمت‌ها مطرح شد. طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس نیز بررسی شد.

پیگیر اجرای طرح توسعه بیمارستان تامین اجتماعی برازجان

در سامانه مجلس سئوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد عدم اجرای طرح توسعه بیمارستان تامین اجتماعی برازجان را مطرح کرده و به جریان انداختم. با توجه به جمعیت و نیاز دشتستان توسعه این بیمارستان -که فقط اسم بیمارستان دارد و خدمات بیمارستانی چندانی ندارد- ضروری است.

حداقل دو سال است که وعده توسعه آن را داده‌اند اما کاری انجام نداده‌اند، هر دفعه هم گفتیم پذیرفتند اما کاری نشد، حالا لازم است وزیر محترم به مجلس احضار شود تا پاسخگوی وعده و وظیفه خود باشد.

تذکر به رئیس جمهور در مورد لزوم اصلاح و افزایش خرید تضمینی گندم

به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور در مورد لزوم اصلاح و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تذکر دادیم، به رئیس جمهور تذکر دادیم چون وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه مسئول، متولی ندارد. این تذکر در پی درخواست های مکرر کشاورزان و گندم‌کاران طی هفته‌های اخیر از بنده و سایر نمایندگان مطرح شد.

این خطر وجود دارد که اگر قیمت پایین باشد گندم تولیدشده به کشورهای همسایه قاچاق شود و مجبور شویم که چند برابر اینها هزینه کنیم تا گندم وارد کشور کنیم، یک چرخه معیوب غیرمنطقی.

طرح «توسعه بهره‌برداری صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای» را مطالعه کردم و پس از مشورت با تعدادی از کارشناسان پیشنهادهایی روی آن ثبت کردم.

رایزنی با وزیر راه و شهرسازی در مورد مسائل راه دشتستان

بعد از ظهر وزیر راه مهمان کمیسیون عمران بود، دقایقی با آقای بذرپاش در مورد مسائل راه شهرستان دشتستان صحبت و از کندی برخی پروژه‌ها گلایه کردم. قرار شد که در جلسه‌ای ویژه مسائل راه و مسکن دشتستان را بررسی کنیم.

آقای بذرپاش گفت که در سفر اخیر دولت به استان بنا داشته که به دشتستان بیاید اما هر چه تماس گرفته بنده را پیدا نکرده‌اند و لذا نیامده است، احتمالاً همزمان با ساعات سفر رئیس جمهور تماس گرفته بودند، دعوت کردم که از دشتستان بازدید کنند.

با معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مورد پروژه بزرگراه دالکی – کنارتخته گفتگو کردم، خبر داد که پیمانکار پروژه (قرارگاه سازندگی خاتم) انتخاب شده و بزودی کار خود را آغاز می کند. خبر خوبی بود، این پروژه مصوبه سفر پیشین دولت را دارد و تامین مالی اولیه هم شده است، فقط مانده بود پیمانکار که الحمدلله پیمانکار معتبری نیز برای آن انتخاب شده است.

جلسه کوتاهی با رئیس سازمان بنادر در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران این دستگاه داشتم. نشست دیگری نیز با رئیس و معاون سازمان راهداری در مورد تعریض و بهسازی راه کلمه – نی‌نیزک – برازجان داشتم، توافق کردیم که بصورت مشارکتی با مشارکت ایشان و بودجه‌ای که ما از منبع دیگری جذب خواهیم کرد کار انجام شود، این پروژه از اولویت‌هاست، در شأن مردم شریف بخش بوشکان نیست که برای تردد به مرکز شهرستان از مسیر یک شهرستان دیگر استفاده کنند، ان‌شاءالله با اجرای این پروژه ضمن حل این مشکل بزرگ، رونق به روستاهای این مسیر باز خواهد گشت و گردشگری این منطقه نیز جان خواهد گرفت.

در مورد تعریض راه ورودی روستاهای عطیبه، چاه‌زنگی، سمیعا و چهل‌زرعی نیز صحبت کردیم و قرار شد که حمایت کنند. از کندی عملیات اجرایی پروژه تعریض و بهسازی مسیر سعدآباد – وحدتیه گلایه کردم.

بررسی واحدهای تولیدی و صنعتی با وزیر صمت

عصر به همراه تعدادی از صنعتگران و کارآفرینان دشتستان به وزارت صنعت معدن و تجارت رفتیم و در جلسه با وزیر صمت مسائل شهرستان و واحد‌های تولیدی و صنعتی را بررسی کردیم. آقای فاطمی امین دستوراتی برای حل مسائل شهرستان داد. از آقای وزیر خواستم که در ارائه لایحه واردات خودروهای کارکرده سرعت ببخشند، احساس می کنم که جامعه نسبت به این موانع پی‌درپی اداری و حقوقی برای واردات خودرو و این بازی‌های سخیف در قرعه‌کشی خودرو کلافه و معترض شده است. وزیر توضیحاتی در مورد واردات خودرو و شرایط آن داد. به مجلس برگشتم و با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم.

روز سه‌شنبه (۲۹ فروردین) گزارش کمیسیون انرژی مجلس در مورد تعرفه‌گذاری گاز قرائت شد. وزیر نفت نیز گزارشی در این زمینه ارائه کرد. یک بار دیگر طرح اصلاح قانون انتخابات به کمیسیون شوراها ارجاع داده شد.

گفت وگو با وزیر نفت در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران صنعت نفت

با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران صنعت نفت گفتگو و دغدغه‌های کارکنان آن را منتقل کردم. با معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت در مورد احداث پالایشگاه یا پتروپالایشگاه در دشتستان گفتگو کردم، توضیحاتی داد و بنا شد که بررسی بیشتری کنیم.

پس از جلسه علنی به همراه جمعی از همکاران در جلسه‌ای با موضوع راهکارهای مهار تورم شرکت کردم. موضوع تعویض کف‌پوش برخی سالن‌های ورزشی شهرستان را از اداره کل ورزش و جوانان پیگیری کردم.

روز چهارشنبه (۳۰ فروردین) در گفتگو با معاون سازمان استاندارد در مورد سفر رئیس سازمان استاندارد روسیه به تهران برنامه‌ریزی کردیم. در دفتر ملاقات هایی داشتم.

در گفتگو با دبیر کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت در مورد مجوز بیمارستان شبانکاره صحبت کردم. با معاون وزیر آموزش و پرورش برای جلسه تعدادی از فرهنگیان نخبه با ایشان هماهنگ کردم.

هیچ نقطه ای در دشتستان در موضوع آب وضعیت مطلوبی ندارد

صبح پنجشنبه (۳۱ فروردین) عازم بوشهر و دشتستان شدم. در دفتر برازجان ملاقات‌هایی داشتم. در گفتگو با مدیران آبفا، آخرین وضعیت آب شهرستان بویژه در بخش‌های سعدآباد، ارم و بوشکان را پیگیری کردم. گرچه هیچ نقطه‌ای در دشتستان در موضوع آب وضعیت مطلوبی ندارد اما اوضاع سعدآباد نگرانی بیشتری دارد. نیاز به احداث چاه در بوشکان و ارم و راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب سعدآباد وجود دارد.

بعد از ظهر در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان جوان شهرستان دشتستان شرکت کردم. یکی از انتقادات وارده بر بنده از سوی نخبگان شهرستان کم‌توجهی به ایشان بود از سوی دیگر شاهد تلاش دشمن برای مهاجرت نخبگان از کشور هستیم. از این‌رو به پیشنهاد دستگاه‌های متولی و با میزبانی اداره ورزش و جوانان تصمیم گرفتیم که با همکاری آنها مراسم تجلیل از افتخارآفرینان جوان شهرستان دشتستان را برگزار کنیم.

انتخاب برگزیدگان و تجلیل‌شوندگان برعهده دستگاه‌های متولی (ورزش و جوانان، ارشاد، آموزش و پرورش و اوقاف) بوده و تنها از اصل کار و برگزاری برنامه حمایت و مشارکت کردیم (البته در حوزه اجتماعی با مدل دیگری عمل شد)، به نظرم نیازمند یک برنامه جامع برای حمایت از نخبگان هستیم، در قانون جهش تولید دانش‌بنیان که یک سال پیش در مجلس تصویب شد، تمهیداتی اندیشیده شد اما کافی نیست.

خیلی تمایل دارم که به عنوان یک سنت دائمی تداوم یابد. در برنامه اشاره کردم که بسیار علاقه‌مندم که روزی همایش چهره‌های ماندگار دشتستان بزرگ را برگزار کنیم. آخر شب در جمع نورانی اعتکاف نوجوانان مومن و متعهد برازجانی در حوزه علمیه حضور یافتم و دقایقی پاسخگوی سئوالات ایشان در مورد مسائل کشور بودم. رئیس کل دادگستری استان خبر داد که موضوع تعیین تکلیف اسناد اراضی و املاک مردم پیشرفت زیادی داشته و حل خواهد شد.

شرکت در  نماز جمعه شهر سعدآباد

روز جمعه (اول اردیبهشت) در نمازجمعه شهر سعدآباد شرکت کردم. پس از نماز پاسخگوی مراجعات مردمی و سئوالات فعالان اجتماعی شهر بودم. توضیحاتی در مورد پروژه‌های حال و آینده شهر و بخش سعدآباد دادم.

بعد از ظهر از یک واحد پرورش ماهی بخش سعدآباد بازدید و مسائل آن را پیگیری کردم. یک کشاورز خلاق از منابع موجود استفاده بهینه کرده اما موانعی برایش پیش آورده‌اند.

شب در اختتامیه مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در مسجد قدس برازجان شرکت کردم، چند سالی است که جمعی از جوانان قرآنی شهر در ماه مبارک رمضان یک حرکت عظیم فرهنگی را آغاز کرده‌اند و الحمدلله سال به سال موثرتر، گسترده‌تر و بهتر می‌شود.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: