امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4505

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۱۲ تا ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۱)؛

پیگیری مشکلات دشتستان از رئیس‌جمهور، معاونان رئیس‌جمهور و وزرای آموزش و پرورش، بهداشت، جهاد و نفت/ تمرکز بر بودجه ۱۴۰۲ / تلاش برای اتمام مسکن مهر برازجان/ طرح سئوال از سه وزیر

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از پیگیری مشکلات دشتستان از رئیس‌جمهور، معاونان رئیس‌جمهور و وزرای آموزش و پرورش، بهداشت، جهاد و نفت، تمرکز بر بودجه ۱۴۰۲، تلاش برای اتمام مسکن مهر برازجان و طرح سئوال از سه وزیر خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱۲ تا ۱۸ آذر ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح شنبه (۱۲ آذر) به صداوسیما رفتم و در جلسه با معاون و مدیران این سازمان حوادث دو سه ماه اخیر کشور را بررسی و نیز آسیب‌شناسی رسانه‌ای کردیم. تاکید کردم که انتظار از صداوسیما به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگی کشور خیلی بیش از اینهاست.

جلسه دیگری هم در دانشگاه سوره داشتم. در گفتگو با مدیرکل راهداری استان آخرین وضعیت راه‌های دشتستان بویژه پروژه سعدآباد – وحدتیه و نیز راه گیسکان را بررسی کردیم.

اهالی سعدآباد نسبت به کوتاهی پیمانکار در آن پروژه معترضند و اعتراض‌شان نیز درست است. با مدیرکل منابع طبیعی پروژه‌های نیمه‌تمام آبخیزداری صحبت کردم، اگر قول‌های داده‌شده عملی شود، ان‌شاءالله طی یک سال آینده به اتمام خواهد رسید.

عصر تا شب دفتر بودم و در تماس با بنیاد علوی و مستضعفان، آب منطقه‌ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان غذا و دارو، قرارگاه بقیه‌الله، جهاد دانشگاهی، معاونت اول ریاست جمهوری، سازمان انرژی اتمی و جهاد کشاورزی مسائل و مشکلات استان و دشتستان را پیگیری کردم.

تعدادی از کارکنان نفت آمدند و از عدم تبدیل وضعیت کارکنان این دستگاه گلایه کردند، قول دادم که پیگیری کنم.

روز یکشنبه (۱۳ آذر) جلسه مشترک دولت و مجلس در صحن مجلس برگزار شد. فرصتی شد تا مسائل مردم را از اعضای هیات دولت پیگیری کنم، به وزیر بهداشت گفتم که بر خلاف وعده قبلی هنوز کاری برای بیمارستان هفده شهریور برازجان انجام نگرفته است.

گلایه‌های پزشکان مبنی بر تاخیر در پرداخت مطالبات را هم به وی منتقل کردم. کو گوش شنوا؟! گفتگوی کوتاهی با وزیر نفت درباره مسئولیت اجتماعی و تعهدات این وزارتخانه در استان داشتم، به وعده‌های پیشین خوش‌بین نیستم!

با وزیر آموزش و پرورش در مورد مطالبات نیروهای برون‌سپاری و نیز توسعه سواد رسانه‌ای در مدارس صحبت کردم و تاکید کردم که آموزش سواد رسانه‌ای ضرورت انکارناپذیر امروز کشور است.

از وزیر جهاد کشاورزی بخاطر همراهی در حذف عوارض صادرات گوجه‌فرنگی تشکر کردم. معاون جدید اجرایی رئیس‌جمهور را در جریان مصوبات سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان و عدم اجرای اغلب آنها قرار دادم و گفتم که این برای دولت هم خوب نیست که قول‌هایش به مردم استان روی زمین مانده است.

از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کردم که برای پروژه‌های بیمارستان هفده شهریور، سد دهرود و راه وحدتیه – سعدآباد ردیف بودجه قرار دهند.

به سراغ رئیس‌جمهور رفتم و ضمن گلایه از عدم اجرای مصوبات سفر ایشان به بوشهر، از سهل‌انگاری و تسامح یکی از وزرا در عدم برخورد با مفاسد زیرمجموعه‌اش انتقاد کردم.

آقای رئیسی با همه توان در حال کار و خدمت است اما گاهی برخی فرصت‌طلبان راه دیگری می‌روند و زحمت رئیس‌جمهور را دوچندان می کنند.

در انتهای جلسه صبح آقای بذرپاش به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی معرفی شد. در جلسه بعد از ظهر مجلس گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دو فوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بررسی شد.

برخی پیشنهادها فقط وقت مجلس را می‌گیرد. طرح سئوال از وزرای آموزش و پرورش، علوم و ارشاد در مورد توسعه سواد رسانه‌ای در کشور و در میان جمعیت هدف را به جریان انداختم،

بسیاری از نمایندگان استقبال کردند. شب در جلسه‌ای با تعدادی از همکاران وضعیت کشور را بررسی کردیم. با دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، وزارت جهاد و آموزش و پرورش تماس داشتم.

صبح روز دوشنبه (۱۴ آذر) به همراه تعدادی از نمایندگان به خبرگزاری فارس رفتیم و به مناسبت حمله هکری اخیر دشمن به این رسانه انقلابی و نیز تلاش‌های خبرگزاری فارس در خط مقدم جنگ نرم به خبرنگاران و مدیران آن «خدا قوت» گفتیم. نمایندگان از جهاد رسانه‌ای خبرگزاری فارس قدردانی کردند.

در مورد سفر رئیس بنیاد شهید به جلسه‌ای داشتم و هماهنگی‌هایی صورت گرفت. ظهر از نمایشگاه دستاوردهای کمیته امداد در حوزه اشتغال بازدید کردم. عمیقاً معتقدم که راه اصلی مبارزه با فقر، دادن صدقه به فقرا نیست بلکه راه اول توانمند کردن ایشان است به نحوی که خود بتوانند بدون نیاز به دیگران زندگی‌شان را اداره کنند.

کمیته امداد این سال‌ها رویکرد جدیدی در پیش گرفته که امیدوارم تقویت شود و تداوم یابد. بعد از ظهر آقای بذرپاش گزینه پیشنهادی وزارت راه در کمیسیون اصل نود برنامه‌هایش را تشریح کرد و به سئوالات پاسخ داد.

با تعدادی از مراجعه‌کنندگان در دفتر ملاقات کردم. با مدیران اتاق بازرگانی در مورد فروش و رونق خرما صحبت کردم، بازار خرما در هفته‌های اخیر دچار رکود شده اما با ورود مشتریان امیدواریم که به سوی رونق راهی شود.

با تعدادی از دوستان فعال در حوزه مهاجرت در مورد طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت گفتگو کردم، نظرات سازنده‌ای داشتند که با رئیس و اعضای کمیسیون شوراها به عنوان متولی کار در میان گذاشتم.

با معاون اقتصادی استاندار، صنف کشاورزی، بنیاد مسکن، آموزش و پرورش، شرکت برق و… در مورد مشکلات مردم تماس داشتم. موضوع بهبود کیفیت اینترنت در برخی روستاها را از مخابرات پیگیری کردم، قول دادند که حل کنند.

شب به همراه یکی از سرمایه‌گذاران به سازمان غذا و دارو رفتیم و موضوع احداث کارخانه سرم‌سازی در دشتستان را بررسی کردیم، رئیس سازمان استقبال کرد. برادر عزیزم دکتر مالک شریعتی نماینده تهران امروز مهمان استان بود و در چند نشست از جمله در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سخنرانی کردند.

روز سه‌شنبه (۱۵ آذر) در صحن علنی مجلس سئوال از وزیر اقتصاد در مورد بنگاه‌داری بانک‌ها و از وزیر بهداشت در مورد تامین کادر پزشکی کشور مطرح شد، اوضاع بهداشت و درمان کشور مساعد نیست.

برای چندمین بار از معاون درمان وزیر بهداشت درخواست کردم که در صدور مجوز بیمارستان شبانکاره تعجیل کنند. با معاون وزیر ارتباطات در مورد آنتن موبایل روستای ارغون صحبت کردم، اطمینان داد که انجام خواهد شد.

مطلع شدم که وزیر نیرو نامه اختصاص ردیف بودجه برای سد دهرود را امضا کرده است، از سازمان برنامه ادامه کار را پیگیری کردم و با قائم مقام آن دستگاه تماس گرفتم.

طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در جلسه بعد از ظهر مجلس بررسی شد. در گفتگو با رئیس دانشگاه علوم پزشکی پروژه‌های مهم این دستگاه در دشتستان از جمله بیمارستان هفده شهریور، توسعه بیمارستان شهید گنجی و درمانگاه برازجان را مرور کردیم، کارهای خوبی انجام گرفته اما کافی نیست.

در گفتگو با مدیرکل بنیاد مسکن استان اجرای طرح هادی در روستاهای مختلف دشتستان را بررسی کردیم. همچنان موضوع خرما را پیگیری می‌کنم.

اول صبح روز چهارشنبه (۱۶ آذر) وزیر ارتباطات در کمیسیون تلفیق به سئوالات نمایندگان پاسخ داد. به وی در مورد ضرورت حمایت از کسب و کارهای اینترنتی که در ماه‌های اخیر متضرر شده‌اند و نیز در مورد اتصال پیام‌رسان‌های داخلی به یکدیگر نکاتی را گفتم. اغلب وقت جلسه علنی صبح صرف بررسی برنامه‌ها و رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه شد.
متاسفانه بداخلاقی‌هایی هم صورت گرفت که در شأن مجلس نبود.

مهمترین نقد منتقدان نداشتن تخصص مرتبط با وزارت راه بود که به نظرم وارد نبود. مهم توان مدیریتی است. بالفرض هم که طرف بطور مثال در صنعت هوانوردی تخصص داشته باشد، آن وقت تکلیف حوزه راه‌آهن، بنادر، راه‌ها و بزرگراه‌ها، مسکن و شهرک‌ها و… چه می‌شود؟! بررسی کردم و دیدم که در بسیاری از کشورهای دنیا وزیر ترابری لزوماً تخصص آن حوزه را ندارد بلکه مهم توان مدیریتی فرد است.

در حاشیه جلسه مجلس با معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مورد پروژه‌های سد دهرود و جاده نمازگاه صحبت کردم. از وزیر جهاد کشاورزی آخرین وضعیت گوجه‌فرنگی را پرسیدم، پاسخ داد که روزانه وضعیت گوجه‌فرنگی را رصد می کند.

به معاون اول رئیس‌جمهور درباره اجرای دستورات وی در جلسه مهرماه نکاتی را متذکر شدم. کمبود پزشک در برخی مراکز درمانی دشتستان را از دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کردم.

عصر به سازمان ملی زمین و مسکن رفتم و با رئیس این سازمان در مورد پروژه‌های ناتمام مسکن مهر در برازجان گفتگو و درخواست کردم که کمک کنند تا پروژه‌ها بعد از یک دهه به اتمام برسد.

خدا وکیلی یکی از دردهای بنده در دشتستان همین پروژه‌های مسکن مهر است، هر وقت مالکان مستضعف آن را می‌بینم خجالت می‌کشم. گرچه طی دو سال اخیر تعداد زیادی از واحدها تکمیل و تحویل داده شد اما هنوز هم تعداد دیگری باقی مانده است.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن قول داد که با تخصیص اعتبار به اتمام پروژه کمک کند. با شرکت شهرک‌های صنعتی، فراجا، نفت و بنیاد مسکن تماس داشتم.

در تماس با معاون سازمان برنامه و بودجه آخرین وضعیت بودجه استان در لایحه ۱۴۰۲ و اختصاص ردیف‌های جدید را بررسی کردیم.

روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۷ و ۱۸ آذر) جلساتی در مجلس و بیرون مجلس پیرامون بودجه ۱۴۰۲، برنامه هفتم توسعه، مشکلات درمانی دشتستان و اجرای پروژه‌ها و… داشتم.

در گفتگو با دوستان در بین‌الملل مجلس و وزارت امور خارجه در مورد سفر هیات‌های دیپلماتیک و گروه‌های دوستی پارلمانی به ایران جمع‌بندی و تصمیم‌گیری کردیم.

صبح پنجشنبه خبر رسید که مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه به رحمت ایزدی پیوست. یادش بخیر، او در این سال‌ها زحمت زیادی برای رهاندن کشور از مشکلات، دور زدن تحریم‌ها و کمک به محور مقاومت کشید.

مهندس سال‌ها در دشتستان و در برازجان در مهندسی سپاه خدمت کرده بود، یک بار به شوخی به بنده گفت که من کوچه‌های برازجان را بهتر از تو می‌شناسم، روحش شاد.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: