امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16851

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 7 تا 13 بهمن ۱۴۰۲)؛

پیگیری مشکلات آب و برق دشتستان در ملاقات با وزیر نیرو/ میزبانی هیأت شورای فدراسیون روسیه/ اتمام لایحه بودجه/ تهدید وزیر به استیضاح/ دادگاه ارم راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از پیگیری مشکلات آب و برق دشتستان در ملاقات با وزیر نیرو، میزبانی هیأت شورای فدراسیون روسیه، اتمام لایحه بودجه، تهدید وزیر به استیضاح و دادگاه ارم راه‌اندازی می‌شود.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 7 تا 13 بهمن ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت:

اتمام لایحه بودجه

دستور کار روز شنبه (هفتم بهمن) صحن علنی مجلس بررسی لایحه بودجه سال آینده بود که در نهایت به اتمام رسید.

بر اساس آنچه که در مجلس به تصویب رسید بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور بالغ بر ۶۴ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۱۲۳ میلیارد و ۹۹۷ میلیون ریال است که از این میزان، ۲۸ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به منابع بودجه عمومی دولت، (۲۵میلیون و ۶۲۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به منابع عمومی و ۲ میلیون و ۷۵۱ هزار میلیارد ریال درآمد اختصاصی دولت) و ۳۷ میلیون و  ۴۱۵ هزار و ۷۲۳ میلیارد و ۹۹۷ میلیون ریال بودجه شرکت‌های دولتی است، انتظار داریم که در سال آینده وضعیت معیشتی مردم و بویژه بازنشستگان بهبود یابد.

میزبانی هیأت شورای فدراسیون روسیه

با بین‌الملل مجلس درباره سفر هیأت روسی به تهران هماهنگی کردم. با معاونان وزرای جهاد کشاورزی و نفت و سازمان انرژی اتمی در مورد مسائل استان و شهرستان تماس داشتم.

روز یکشنبه (هشتم بهمن) اصلاحات لایحه برنامه هفتم توسعه تصویب شد. ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم، همچنین در گفتگو با وزیر اقتصاد برخی مطالبات و مسائل مردم را پیگیری کردم.

بعد از ظهر از آقای دیمیتری واسیلنکو رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی شورای فدراسیون روسیه استقبال کردم، ابتدا مذاکرات مشترک گروه دوستی ایران و روسیه را داشتیم، محورهای گفتگوهای پیشین (آذر ۱۴۰۲) از جمله در حوزه، اقتصادی، اجرایی شدن توافقات میان دولت‌ها، تسهیل در تردد شهروندان ایرانی در روسیه و کیفیت آموزش دانشجویان ایرانی را مرور کردیم، آقای واسیلنکو اعلام کرد که طی این مدت این موارد را در دولت خود پیگیری و تسریع و تسهیل کرده است.

مواضع ما در مورد غزه و منطقه به یکدیگر بسیار نزدیک بود البته اشاره کردم که قطعنامه ضد یمنی شورای امنیت سازمان ملل اشتباهی بزرگ بود. شام هم میزبان هیأت روس بودیم. یکی از نمایندگان روسیه در مورد اینکه در یکی از نقشه های مجلس، شبه جزیره کریمه جزء اوکراین ترسیم شده بود سئوال کرد، توضیح دادم و گفتم شما که اینقدر حساسیت دارید چرا مواضع بی‌ربط درباره جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج فارس گرفتید، این جزایر ایرانی بوده و هستند و خواهند بود و جزء تمامیت ارضی ایران هستند، حالا درک می‌کنید که مواضع نسنجیده و اشتباه روسیه چه تاثیری در روابط دارد. با وزارت نیرو جهت جلسه با وزير هماهنگی کردم.

روز دوشنبه (نهم بهمن) به همراه هیأت روس با نایب رئیس مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ملاقات کردیم. آنها از صحن مجلس هم بازدید کردند، توضیحاتی در مورد روند قانونگذاری در ایران به ایشان دادم. سفیر روسیه در مورد سرنوشت دو لایحه همکاری فرهنگی و امنیتی ایران و روسیه پرسید که پاسخ دادم. پیشنهاد کردم که موضوع حذف کامل روادید بین ایران و روسیه در دستور کار مشترک قرار گیرد.

از مدیران آب و برق استان آخرین وضعیت پروژه‌ها و مشکلات حوزه آب و برق دشتستان را برای ملاقات با وزیر گرفتم، با فرماندار و مدیران قرارگاه خاتم (پیمانکار سد دالکی) جهت جلسه با وزير هماهنگی کردم.

تهدید وزیر به استیضاح

برخی دوستان خبر دادند که چند تن از مدیران دولت به دنبال وضع تعرفه بر روی صادرات خرما و به عبارت دیگر اعمال محدودیت در صادرات خرما هستند، برآشفته شدم و بلافاصله با وزیر جهاد کشاورزی و دو تن از معاونان وی تماس گرفتم و تاکید کردم که جلوی این اشتباه بزرگ را بگیرند، به صراحت گفتم که اگر باز هم این اشتباه بزرگ (که لطمه آن در سال گذشته بر زندگی و معیشت کشاورزان همچنان جاری‌ست) تکرار شود از همه ابزارهای خود برای برخورد با وزیر استفاده خواهم کرد و کوتاه نخواهم آمد، همین حالا اوضاع فروش و قیمت خرما وضع خوبی ندارد و اندک اندک در حال رشد است وای به حال آنکه محدودیت‌های صادراتی هم اضافه شود، یک بار در شهریورماه امسال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را کلید زدم و این موضوع همچنان برقرار و در دستور کار مجلس است، در نهایت قول دادند که تعرفه نگذارند و مشکلی پیش نیاورند.

با دفتر معاون اول رئیس جمهور هم تماس گرفتم و همین توضیحات را دادم و درخواست کردم که معاون اول هم مداخله کند. شب معاون بین‌الملل وزیر جهاد کشاورزی تماس گرفت و گزارشی داد مبنی بر اینکه امسال تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار تن خرما صادر شده و روند صادرات در جریان است.

پیگیری مشکلات آب و برق دشتستان در ملاقات با وزیر نیرو

ابتدای صبح روز سه‌شنبه (دهم بهمن) به وزارت نیرو رفتم و به همراه فرماندار دشتستان و مدیران پروژه سد دالکی با وزیر نیرو ملاقات کردیم. موضوع اصلی جلسه تامین آب شهرستان در سال آینده با تکمیل پروژه‌های مرتبط، تامین مالی سد دالکی و تامین نیازمندی‌های آن و توسعه و تقویت شبکه برق در گیسکان، بوشکان و سعدآباد بود. توضیحات مفصلی درباره معضلات بی‌آبی شهرستان دادیم و درخواست کردیم که بصورت ویژه حمایت کنند. تفاهم‌نامه احداث سد عنبری را نیز به وزیر تحویل دادیم.

آقای محرابیان به معاونین خود دستور داد که بصورت اضطراری از طرح های آبی دشتستان حمایت کنند، برای تأمین مالی و تهاتر قیر سد دالکی دستور دیگری داد، جهت فعال شدن پروژه مخزن دالکی هم به آبفا دستور داد، دستوری هم برای توسعه شبکه برق در گیسکان و نیز احداث پست برق در کلمه و سعدآباد صادر کرد. از وزارت نیرو به مجلس آمدم و به نامه‌های مردمی رسیدگی کردم، بعد از ظهر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. شب عازم بوشهر شدم.

دادگاه ارم راه‌اندازی می‌شود

روز چهارشنبه (۱۱ بهمن) در مرکز استان برخی امور شهرستان را پیگیری کردم. رئیس کل دادگستری استان خبر دادند که کار صدور اسناد املاک و اراضی مردم وارد فرایند اجرایی شده است. همچنین موافقت قوه قضائیه برای راه‌اندازی دادگاه بخش ارم جلب شده است و ان‌شاءالله در آینده دادگاه این بخش محروم راه‌اندازی خواهد شد.

شب توفیق شد تا دقایقی در یادواره شهدای دهقاید شرکت کنم. با مدیر عمران مناطق نفت‌خیز در مورد تامین مالی پروژه‌های نفت در دشتستان و نیز با مدیران راهداری در مورد اتمام راه گیسکان گفتگو کردم.

صبح پنجشنبه در مراسم ۱۲ بهمن و سالروز ورود امام (ره) در برازجان شرکت کردم، سردار سرافراز سپاه اسلام سردار مرتضی صفاری سخنران برنامه بود.

آخر هفته عمدتاً به ملاقات با اقشار مختلف مردم گذشت. با مدیران جهاد کشاورزی، برق، قوه قضائیه، راه، تامین اجتماعی، وزارت نیرو، وزارت دفاع، بانک مرکزی، استانداری و آموزش و پرورش در مورد مسائل مردم تماس داشتم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: