امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4165

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 14 تا 20 آبان ماه ۱۴۰۱)؛

پیگیری مسائل دشتستان در ملاقات با مدیران سازمان برنامه، راهداری، سازمان شهرداری‌ها و بنیاد مسکن/ دیدار با دانشجویان و عیادت از مجروحان فراجا/ فروش مستقیم خرمای دشتستان در پایتخت/ وام ازدواج برای یک میلیون زوج ایرانی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از پیگیری مسائل دشتستان در ملاقات با مدیران سازمان برنامه، راهداری، سازمان شهرداری‌ها و بنیاد مسکن، دیدار با دانشجویان و عیادت از مجروحان فراجا، فروش مستقیم خرمای دشتستان در پایتخت و وام ازدواج برای یک میلیون زوج ایرانی خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱۴ تا ۲۰ آبان  ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت:
صبح شنبه (۱۴ آبان) در همایش بزرگداشت حماسه زنان لرده در مرکز استان شرکت کردم. حماسه زنان لرده بخشی درخشان از تاریخ ماست.

بعد از ظهر جلساتی در چند دستگاه دولتی داشتم و مسائل شهرستان در حوزه راه و راهداری، بهداشت و درمان و کشاورزی را پیگیری کردم. نگران تعطیلی برخی پروژه‌ها همچون تعریض راه سه‌راهی وحدتیه به سعدآباد هستیم.

شب به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رفتم و در جمع دانشجویان این دانشگاه به سئوالات ایشان پاسخ دادم. جلسه در فضایی نسبتاً آرام برگزار شد و همه دانشجویان حتی دانشجویان معترض به آرامی و متانت سئوالات و مطالبات خود را مطرح کردند.

نسل جوان ما امروز آماج حملات فرهنگی دشمن است و پاسخ به شبهات ضرورت دارد. به نظرم ضرورت دارد که برای ارتباط مسئولان با دانشگاه «مکانیسم قانونی» تعریف شود. اواخر شب عازم تهران شدم.

اول صبح یکشنبه (۱۵ آبان) وزیر اطلاعات در کمیسیون اصل نود گزارشی از آخرین وضعیت حوادث و اغتشاشات اخیر ارائه داد. تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی و بسیج ستودنی است، الحمدلله با صبوری حافظان امنیت و البته تقدیم تعدادی شهید، میدان مدیریت شده است.

طرح بانکداری جمهوری اسلامی در صحن بحث شد و بخش‌های باقیمانده آن تصویب شد. مجلس هم صبح و هم بعد از ظهر جلسه علنی داشت و کمیسیون‌ها تعطیل بود.

دو فوریت طرح الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی رای نیاورد اما یک فوریت آن رای آورد. من به فوریت آن رای ندادم. قبلاً مطالعه کرده بودم، محتوای ضعیفی دارد و اغلب یک مشت بدیهیات است، خواستم در مخالفت با آن صحبت کنم که نوبت نشد.

تعدادی از تجار و کشاورزان در تماس‌هایی نسبت به رکود در بازار خرما ابراز نگرانی کردند، قرار شد که دور جدیدی از پیگیری‌ها را آغاز کنیم. از کمیسیون انرژی موضوع تحقیق و تفحص از پارس جنوبی را پیگیری کردم و جلسه ای به همین منظور تشکیل شد و دلایلی را برای لزوم تحقیق و تفحص از بخش‌های مختلف مجموعه بزرگ پارس جنوبی بیان کردم.

صبح روز دوشنبه (۱۶ آبان) در دفتر پذیرای تعدادی از مراجعین بودم. قبل از ظهر به همراه تعدادی از فعالان حوزه کشاورزی استان به سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران رفتیم و در جلسه با رئیس این سازمان راه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی دشتستان و استان در تهران را بررسی کردیم، به نتایج امیدوارکننده‌ای رسیدیم.

ظهر به وزارت کشور رفتم و در گفتگو با قائم‌مقام وزیر برخی مسائل را پیگیری کردم. سپس به همراه دهیار و اعضای شورای روستای طلحه به سازمان شهرداری‌ها رفتیم و در جلسه با رئیس جدید این سازمان مشکلات روستای بزرگ طلحه بررسی شد.

در ادامه به بنیاد مسکن رفتیم و جلسه مشابهی با معاون عمران روستایی آن نهاد داشتیم. به دفتر آمدم و برخی برنامه‌های فردا را هماهنگ کردم.

در تماس با آب منطقه‌ای، صنعت و معدن و برنامه و بودجه موضوعات شهرستان را پیگیری کردم. چالش این روزهای دشتستان همچنان «آب» است، البته آب کشاورزی، برای مقدار محدودی آب، تقاضاهای نامحدودی وجود دارد، باید تدبیر کرد.

اول صبح روز سه‌شنبه (۱۷ آبان) به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفتم و عمده مسائل شهرستان در حوزه راهداری از جمله راه‌های سه‌راهی وحدتیه – سعدآباد، طلحه – شاه‌پسرمرد، کمربندی طلحه، کلمه – نی‌نیزک، آبپخش – جاده ساحلی، سعدآباد – نظرآقا – برازجان و نمازگاه – ارم را مرور کردیم.

از تعلل سازمان راهداری در اجرای برخی پروژه‌ها علیرغم دستور چندباره وزیر راه گلایه کردم. رئیس سازمان راهداری متواضعانه عذرخواهی کرد و قول داد که اجرای پروژه‌ها را تسریع بخشند.

راجع به تعمیر ماشین‌آلات راهداری استان هم قول مساعد دادند. بلافاصله پس از جلسه به مجلس برگشتم و با اندکی تاخیر در جلسه علنی مجلس شرکت کردم. طرح شفافیت قوای سه‌گانه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. تحقیق و تفحص از استانداری و بازرسی خراسان رضوی نیز رای آورد البته بنده رای منفی دادم و دلایل خود را داشتم.

گزارش مشترک کمیسیون‌های بودجه و جهش تولید در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص بند «الف» تبصره ۱۸ لایحه بودجه قرائت و محل بحث شد.

معیشت و اشتغال هر دو اولویت مجلس هستند و ۱۳ هزار میلیارد تومان از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها به اشتغال (از محل این تبصره) تخصیص پیدا نکرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مهمان مجلس بود، مشکلات مالی برخی پروژه‌های دشتستان را با وی در میان گذاشتم. در جلسه عصر، نمایندگان مجلس با کلیات طرح تأمین مالی و جهش تولید موافقت کردند. بالاخره پس از مدت‌ها، طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل وارد دستور صحن مجلس شد که با تشخیص رئیس جلسه، جهت بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد.

نمایندگان همچنین به ارجاع لایحه سازوکار اسقاط خودرو به کمیسیون صنایع و معادن جهت رفع ابهام رای دادند. ظهر به همراه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و
همچنین آقای پزشکیان و خانم الهیان نمایندگان تبریز و تهران به بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) فراجا رفتیم و از مجروحان حوادث و اغتشاشات اخیر عیادت کردیم.

مظلومانه مورد حمله شدید اراذل و اوباش قرار گرفته بودند، مردان مردی که برای تامین امنیت ایران تا پای جان ایستاده‌اند، حال یک نفر از این عزیزان وخیم بود.

در تماس با معاون توسعه وزیر بهداشت، پروژه های این وزارتخانه در دشتستان از جمله بیمارستان ۱۷ شهریور و توسعه اورژانس بیمارستان شهید گنجی را پیگیری کردم. مبلغی به پروژه‌ها تخصیص داده اند اما کم است و توقع ما بیشتر است.

با امور مالیاتی، شهرک صنعتی، وزارت جهاد، آموزش و پرورش و بنیاد مسکن راجع به مسائل شهرستان تماس داشتم.

روز چهارشنبه (۱۸ آبان) پیش از جلسه علنی، وزیر کشور در کمیسیون تلفیق گزارشی از آخرین وضعیت امنیتی کشور ارائه داد و مخاطرات و مشکلات پیش‌رو را نیز تشریح کرد.

در صحن، مجلس با هدف حل موانع دریافت وام ازدواج با دو فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از خانواده (اعطای وام ازدواج به یک میلیون زوج ایرانی) موافقت کرد.

همچنین آیین نامه داخلی مجلس در مورد بودجه سالانه کشور نیز اصلاح شد که موجب افزایش نظارت مجلس بر بودجه می‌شود. ظهر و عصر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان از جمله اعضای شورای روستای شاهیجان ملاقات داشتم و به نامه‌ها پاسخ دادم.

از صداوسیما برای حضور در یک برنامه اقتصادی دعوت کردند، موضوع را که پرسیدم گفتم تخصصی در این حوزه ندارم و عذرخواهی کردم.

با بنیاد مسکن، بنیاد شهید، وزارت دفاع، سازمان سنجش، سازمان برنامه و دانشگاه علوم پزشکی تماس داشتم و برخی مسائل و موضوعات را دنبال کردم.

روز پنجشنبه (۱۹ آبان) به دعوت برادران بسیجی به قزوین رفتم و در برنامه‌ای مسائل اخیر کشور را بررسی کردیم. آخر هفته عمدتاً صرف مطالعه طرح‌ها و دستور کار هفته آینده مجلس شد، همچنین در تماس با شوراها، برخی مسائل ایشان را از دستگاه‌ها پیگیری کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: