امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4396

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۲۸ آبان تا ۴ آذر ماه ۱۴۰۱)؛

پیگیری شبانه‌روزی برای رفع مشکل گوجه‌فرنگی‌کاران؛ تماس با وزرای جهاد، اقتصاد و صمت/ حضور سه معاون وزیر در دشتستان/ پاسخگویی به دانش‌آموزان/ افتتاح چند پروژه/ پاسخ به تروریست‌ها: مصمم‌تر از قبل ایستاده‌ایم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از پیگیری شبانه‌روزی برای رفع مشکل گوجه‌فرنگی‌کاران؛ تماس با وزرای جهاد، اقتصاد و صمت، حضور سه معاون وزیر در دشتستان، پاسخگویی به دانش‌آموزان، افتتاح چند پروژه و پاسخ به تروریست‌ها: مصمم‌تر از قبل ایستاده‌ایم خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲۸ آبان تا ۴ آذر ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: برنامه‌ریزی کرده بودم که روز شنبه (۲۸ آبان) در تهران و در کمیسیون امنیت ملی مسائل اخیر کشور را بررسی کنیم اما به علت مشکلات پیش‌آمده برای کشاورزان گوجه‌فرنگی و متعاقب آن حضور رئیس سازمان تعاون روستایی در استان و دشتستان، سفرم را لغو کردم و ابتدای صبح به همراه رئیس سازمان تعاون روستایی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان عازم بخش‌های بوشکان و ارم شدیم.

پس از جلسه‌ای کوتاه در بخشداری کلمه به بوشکان رفتیم و در مسجد این شهر پای درد دل کشاورزان گوجه‌فرنگی نشستیم. همه دغدغه قیمت پایین محصول را داشتند و از مشکلات فراوان تولید گوجه‌فرنگی خارج فصل گفتند. اطمینان دادم که تا آخر در کنار کشاورزان زحمتکش هستیم.

سپس به ارم رفتیم و در کنار مزارع گوجه‌فرنگی در جمع کشاورزان مشکلات ایشان را بررسی کردیم. همان‌جا با وزیر جهاد کشاورزی تماس گرفتم و دغدغه کشاورزان مبنی بر حذف عوارض صادرات گوجه‌فرنگی را از ایشان مطالبه کردم. بالاخره کوتاه آمد و قرار شد که در جلسه جمع‌بندی در مرکز استان در این مورد تصمیم‌گیری کنیم.

به بوشهر آمدیم و در جلسه‌ای به همین منظور جمع‌بندی و تصمیم‌گیری کردیم و به وزارت جهاد اعلام کردیم، قول دادند که به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کنند.

در جلسه پایانی به انبوه مشکلات کشاورزان برای تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل اشاره کردم و گفتم که این انصاف نیست که انتظار داشته باشیم که قیمت گوجه‌فرنگی خارج از فصل با آن همه مشقت برای تولید آن همانند سایر فصول باشد. شب مجدداً با وزیر جهاد کشاورزی تماس گرفتم و خواستار تسریع در انجام کار شدم.

روز یکشنبه (۲۹ آبان) پس از اطلاع از ابلاغ نامه بازگشت عوارض صادرات گوجه‌فرنگی در تماس با سازمان توسعه تجارت بر تسریع در ابلاغ نهایی آن به گمرک تاکید کردم.

در تماس با مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از ایشان برای خرید گوجه‌فرنگی استان بوشهر و عرضه آن در تهران دعوت و توافق کردیم.

ابتدای صبح به بخش بوشکان رفتم و پس از بازدید سالن ورزشی در حال ساخت این شهر، در جمع دانش‌آموزان مدرسه شبانه روزی دخترانه کلمه به سئوالات پاسخ دادم. استعدادهای ارزشمندی در این منطقه وجود دارد که اگر مورد توجه قرار گیرد آینده درخشانی خواهند داشت.

حوالی ظهر در دفتر کلمه پاسخگوی تعدادی از مراجعه‌کنندگان بودم. سپس به بخش ارم رفتم و در دفتر تنگ‌ارم با تعدادی از شوراهای منطقه و نیز مردم ملاقات کردم. شب به برازجان آمدم و در جمع مدیران مدارس در رابطه با حوادث اخیر صحبت کردم.

تلاش کردم که به شبهات پاسخ دهم. سپس جلسه‌ای با همکاران دفتر داشتم. با مدیران آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، شرکت برق، کمیته امداد، آب و آبفا در ارتباط با مشکلات مردم تماس داشتم.

هماهنگی های لازم را با اداره کل ورزش استان و فرماندار برای بازدید معاون وزیر ورزش از شهرستان انجام دادم و برنامه‌ریزی کردیم. پاسی از شب گذشته بود و تازه به منزل رسیده بودم که دوستان و همکاران خبر دادند که تروریست‌ها به دفتر برازجان حمله کرده‌اند و دفتر دچار آتش‌سوزی شده است، اطمینان حاصل کردم که راه درستی در پیش گرفته‌ایم، با این جنایت‌ها مصمم‌تر از قبل از حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.

روز دوشنبه (۳۰ آبان) در دشتستان میزبان معاون امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان بودیم. به همراه آقای شکوه‌فر از اماکن، سالن‌های ورزشی، ورزشگاه‌ها و پروژه‌های ورزشی شهرهای آبپخش، شبانکاره، سعدآباد، وحدتیه و برازجان بازدید کردیم، مسئولان هر بخش مشکلات خود را مطرح کردند و قول‌های خوبی برای ترمیم و تکمیل پروژه‌ها داده شد.

بعد از ظهر هم جلسه‌ای با هیات‌های ورزشی و جمعی از فعالان ورزشی دشتستان داشتیم که مشکلات خود را مطرح کردند. قرار بود که عصر و شب جلساتی با کشاورزان وحدتیه و شبانکاره و نیز با دامداران داشته باشیم که بخاطر تمرکز بر حل مسئله گوجه‌فرنگی لغو شد.

با وزیر جهاد کشاورزی برای اجرای مصوبه کاهش عوارض صادرات گوجه‌فرنگی تماس گرفتم. کار در سازمان توسعه تجارت متوقف شده، با وزیر صنعت، معدن و تجارت تماس گرفتم و درخواست کردم که هرچه زودتر به گمرک اعلام کنند.

با رئیس سازمان توسعه تجارت هم در این مورد تماس گرفتم. با معاون عمرانی استاندار و معاون آب وزیر نیرو در مورد صدور مجوزهای پروژه سد دهرود تماس داشتم. با معاون بنیاد شهید در مورد یادواره شهید گنجی هماهنگی کردم.

صبح روز سه‌شنبه (اول آذر) به هنرستان شهید مطهری برازجان و سپس به دبیرستان نمونه شهید بهشتی سعدآباد رفتم و به سئوالات دانش‌آموزان عزیز پاسخ دادم. انصافاً سطح اطلاعات و سواد دانش‌آموزان امروزی بیشتر از گذشته است.

برای بمباران تبلیغاتی امپراطوری دروغ باید تدبیر کرد. ظهر در دفتر سعدآباد با تعدادی از مراجعه‌کنندگان و مردم و نیز برخی مسئولان شهر ملاقات کردم. از سعدآباد به شبانکاره رفتم و در دفتر شبانکاره هم با تعدادی از مردم و ملاقات داشتم.

قبل از ظهر پیامکی به دستم رسید که حاج شکرالله عطارزاده به رحمت ایزدی پیوسته است. متاثر شدم، ایشان را بیش از دو دهه می‌شناختم: انقلابی، شجاع و صریح. در دورانی که خیلی‌ها سختشان بود نامی از انقلاب و ولایت ببرند او شجاعانه پای عقایدش ایستاد و هزینه‌ها داد تا جریان انقلابی و ارزشی پس از دو دهه در این استان شکل بگیرد و بساط تمامیت‌خواهان جمع شود.
حاج شکرالله که یک پایش را در جنگ با صدام تقدیم انقلاب کرده بود، در پیکار با جریانات غربگرا، آبرویش را به میدان آورد و به همین دلیل است که آنان که ظاهر و باطن‌شان کاملاً متفاوت است هنوز هم کینه‌اش را در دل دارند. رحمت و رضوان الهی بر او.
روز چهارشنبه (دوم آذر) با وزیر آموزش و پرورش تماس گرفتم و درخواست کردم که در سفر به استان به دشتستان هم سفر کند، قول داد که بیاید. ابتدای صبح به دادگستری کل استان رفتم و در جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان با شورای قضایی استان شرکت کردم.
مدیران دستگاه‌ قضایی استان و نیز روسای سازمان‌های بازرسی، پزشکی قانونی، ثبت اسناد، زندان‌ها و تعزیرات و نیز دادستان گزارشی از عملکرد و مشکلات دستگاه مربوطه دادند. بنده هم در محورهای استفاده از ظرفیت های بومی، دفاع از حقوق عامه، اعمال ماده ۴۷۷، کمبودهای بودجه‌ای دستگاه قضایی، مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ در استان و پرونده‌های خاص و بزرگ به نکاتی اشاره کردم.
قوه قضائیه و دستگاه‌های زیرمجموعه آن بیشترین فشار کاری را دارند اما در حوزه بودجه و امکانات مورد کم‌توجهی قرار گرفته‌اند و بسختی روزگار می‌گذرانند. پس از این جلسه در نشست شورای راهبردی استان شرکت کردم، اهم مسائل و مشکلات استان از جمله موضوع راه‌آهن مطرح و بررسی شد.
ظهر به بسیج سپاه امام صادق (ع) رفتیم و فرا رسیدن هفته بسیج را به فرماندهی و عموم بسیجیان دریادل تبریک گفتیم. با استاندار در مورد ورزش دشتستان و با سازمان برنامه درباره بودجه پروژه‌های شهرستان تماس داشتم.
شب مجدداً با وزیر اقتصاد در مورد اعمال بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی در گمرک صحبت کردم. تماس‌های زیادی از اقشار مختلف مردم در نقاط گوناگون دشتستان در مورد حادثه تروریستی دفتر داشتم، محبت مردم زیاد بود و مثل همیشه شرمنده شدم.
روز پنجشنبه (سوم آذر) با مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران پیرامون خرید گوجه‌فرنگی استان تماس داشتم، قول دادند که ورود و خرید کنند. صبح به روستای چهل‌زرعی در بخش شبانکاره رفتم و از کار جهادی گروه شهید سلیمانی بازدید کردم.
تعدادی از جوانان و طلبه‌های بسیجی مشغول ساخت خانه برای خانواد‌ه‌ای نیازمند بودند، با شور و عشق کار می کردند. با وزیر آموزش و پرورش که به استان آمده بود، برای سفر به دشتستان تماس داشتم، بر خلاف قول‌ قبلی، گفتند که به علت برنامه‌ریزی انجام‌شده فرصت حضور در دشتستان را ندارند و از این بابت عذرخواهی کردند، قرار شد که معاون ایشان و رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور از مدارس دشتستان بازدید کنند.
ظهر به همراه رئیس جدید سازمان نوسازی مدارس از مدرسه ای در بخش آبپخش بازدید کردیم، سپس چمن اردوگاه دانش‌آموزی شبانکاره و مدرسه روستای دهداران علیا افتتاح شد و در پایان از مدارس شهید رئیسی نژاد شبانکاره و شهید موسوی سعدآباد بازدید شد، مدارس تخریبی بودند و نیازمند بازسازی هستند.
پس از بازدید به همراه رئیس سازمان نوسازی به استانداری بوشهر رفتیم و در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست وزیر آموزش و پرورش شرکت کردیم، به اواخر جلسه رسیدیم. در صحبت کوتاهی خواستار پرداخت مطالبات فرهنگیان بویژه معلمان طرح برون‌سپاری، انجام کارهای فرهنگی در مدارس و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز مدارس استان شدم و از بدقولی دانشگاه فرهنگیان در عدم راه‌اندازی پردیس دشتستان گلایه کردم.
بعد از این جلسه، ملاقات کوتاهی هم با وزیر داشتیم و برخی مشکلات دیگر را به ایشان منتقل کردیم. با معاون عمرانی استاندار آخرین وضعیت برخی پروژه‌های عمرانی دشتستان را مرور کردیم. برخی اعضای شوراها تماس گرفتند و از عدم بازدید رئیس سازمان نوسازی مدارس گلایه کردند، توضیح دادم که بخاطر کمبود وقت و فشردگی جلسات و اصرار ایشان برای افتتاح و نیز حضور در جلسه بوشهر ناچار شدیم که برخی بازدیدها را لغو کنیم و شرمنده شویم. همچنان پیگیر وضعیت گوجه‌فرنگی هستم.
روز جمعه (چهارم آذر) ضمن شرکت در نمازجمعه برازجان پاسخگوی مراجعات و سئوالات مردم و نیز ابراز محبت ایشان بودم. دقایقی کوتاه نیز پس از اقامه نماز جمعه به مناسبت روز مجلس گزارشی از اقدامات یک سال اخیر خود دادم و تاکید کردم که تهدیدات دشمن، ما را در دفاع از حقوق مردم و انقلاب اسلامی مصمم‌تر خواهد کرد.
عصر با تلاش همکارانم، دفتر ارتباطات مردمی نماینده دشتستان در مجلس با حضور پرشور مردم بازگشایی شد. تاکید شد که محکم‌تر از قبل پای کار مردم هستیم. با معاون امور اقتصادی استاندار برای بازدید از مزارع گوجه‌فرنگی دشتستان برنامه‌ریزی کردیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: