امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3118

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۱ تا ۷ مرداد ماه ۱۴۰۱)؛

پیگیری سیل بارندگی‌های شدید در دشتستان/ دیدار با فرمانده فراجا/ پیگیری بیمارستان شبانکاره/انتقاد از عدم شفافیت در وزارت امور خارجه

ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱ تا ۷ مرداد ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: این هفته با خبر خوب تغییر مدیرعامل پرمساله یکی از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی آغاز شد.

از آنجا که به موضوع ورود کرده و اطلاعات مستندی دریافته بودم، پیگیر بوده و معضلات آن را به اطلاع مدیران مجموعه رسانده بودم. برای صیانت از بیت‌المال این اقدام ضروری بود.

از معاون وزیر مربوطه تشکر و به وی تأکید کردم که برای جبران خسارت‌ها و رسیدگی به اتهامات فرد معزول اقدام قضایی کنند.

روز شنبه (اول مرداد) پس از حضور در جلسه‌ای در بانک کشاورزی درباره افزایش خدمات بانک به کشاورزان عازم تهران شدم. از فرودگاه مهرآباد راهی شرکت ملی صنایع پتروشیمی شدم و در جلسه‌ای با موضوع توسعه صنعت پتروشیمی شرکت کردم مباحث کارشناسی خوبی مطرح شد.

بانک مرکزی نیازمند تحول ساختاری و اساسی است

به مجلس شورای اسلامی رفتم و در جلسه کارشناسی صحن مجلس پیرامون طرح اداره بانک مرکزی همفکری کردیم. بانک مرکزی نیازمند تحول ساختاری و اساسی است.

مدیر مخابرات استان از آغاز عملیات اجرایی نصب آنتن موبایل در روستای میاندشت خبر داد.

با مدیران جهاد کشاوزی و صنعت، معدن و تجارت در مورد میز خرما، با معاون عمرانی استاندار درباره پل درودگاه و با مدیران دانشگاه علوم پزشکی در مورد مشکلات درمانی دشتستان تماس داشتم.

ساعت ۶:۳۰ صبح یکشنبه (۲ مرداد) جلسه فراکسیون انقلاب با حقوق‌دانان پیشنهادی شورای نگهبان بود هر کدام به طور خلاصه نگرش و رویکردهای خود را بیان کردند. از ایشان در مورد اصولی از قانون اساسی سئوالاتی کردم.

تذکر به وزیر نفت در مورد عدم استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران

در صحن مجلس بررسی طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی تخصصی به پایان رسید. برخی پیشنهادها فقط برای پیشنهاد بود! به وزیر نفت در مورد عدم استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران وزارتخانه و به وزیر اقتصاد در مورد بریز و بپاش بانک‌ها تذکر دادم.

با معاونان وزیران آموزش و پرورش، نفت، اطلاعات، نیرو و ورزش و جوانان در مورد برخی مشکلات صحبت کردم.

ظهر جلسه مجمع نمایندگان استان بود. با فرمانده فراجا استان در مورد پاسگاه دهرود تماس داشتم، متعاقب آن از معاون فراجا (ناجا سابق) به خاطر تاخیر در راه‌اندازی پاسگاه‌های دهرود، طلحه و درودگاه گلایه کردم.

قرار شد که از سردار حسین اشتری دنبال کنیم. ظهر با تعدادی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان جلسه داشتم و مشکلات ایشان را از برخی مدیران استان پیگیری کردم.

گفت وگو با معاون درمان وزیر بهداشت

بعد از ظهر در کمیسیون بهداشت با معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد مجوز بیمارستان شبانکاره و برخی تجهیزات مورد نیاز صحبت کردم. قول همکاری و کمک دادند.

با معاون توسعه وزارت بهداشت در مورد تکمیل کلینیک تخصصی برازجان صحبت کردم، قول‌های خوبی دادند. از رئیس سازمان شهرداری‌ها دستورات ایشان در جلسه با شهردار و اعضای شورای شهر کلمه را پیگیری کردم.

در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعضای پیشنهادی حقوق‌دان شورای نگهبان حاضر شده و برنامه خود را ارائه کردند.

انتقاد از عدم شفافیت در وزارت امور خارجه

علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه هم مهمان کمیسیون بود و آخرین وضعیت منطقه، جنگ اوکراین و مذاکرات را تشریح و تحلیل کرد. از وی بابت عدم شفافیت وزارت خارجه انتقاد کردم.

عصر انتخابات هیات رییسه کمیسیون اصل نود برگزار شد برخی همکاران عضو کمیسیون به خاطر محدودیت انتخاب در هیأت رئیسه کمیسیون انتقاد داشتند.

مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان از خریداری نهایی زمین فاز دوم شهرک صنعتی برازجان خبر داد. خبر خوبی بود. باید تلاش کنیم تا هرچه زودتر زیرساخت‌های لازم آن هم ایجاد شود.

قبلاً هم گفته‌ام که راه حل اول اشتغال در دشتستان در داخل شهرستان از طریق تکمیل و توسعه زنجیره ارزش با ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

روز دوشنبه (۳ مرداد) جلساتی در مجلس شورای اسلامی و بنیاد شهید داشتم. ظهر میزبان یکی از فعالان و تولیدکنندگان باسابقه خرمای دشتستان بودم. برای فعال‌سازی مجدد واحد ایشان برنامه‌ریزی کردیم.

بعد از ظهر در دفتر استانداری بوشهر در تهران جلسه‌ای با حضور استانداران بوشهر و فارس و نماینده کازرون درباره برخی مسائل داشتم.

دیدار با رییس ستاد کل نیروهای مسلح

عصر به ستاد کل نیروهای مسلح رفتم و به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی با سرلشکر حسن باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار کردیم. مهمترین مطلبی که بر روی آن تاکید کردم، اهمیت و لزوم هوشیاری، طراحی و اقدام برای مقابله با جنگ نرم دشمن به عنوان مهمترین تهدید حاضر علیه کشور بود.

به سردار عرض کردم که از دولت و مجلس برای اقدام در این زمینه ناامید هستم اما با توجه به کارنامه موفق نیروهای مسلح کشورمان امید داریم که ایشان برای دفاع از مرزهای نرم کشور کاری کنند.

سئوالاتی هم از سردار داشتم که پاسخ دادند سرلشکر باقری ضمن تجلیل از نیروهای مسلح استان خبر دادند که سردار پرافتخار استان سردار رزمجو به درجه سرتیپ‌تمامی ارتقا یافته‌اند.

در حاشیه جلسه موضوع احداث پاسگاه دهرود و طلحه و درودگاه را با سردار سلیمانی معاون طرح و برنامه ستاد کل مطرح کردم. شب فرماندار از گردوخاک شدید در استان و دشتستان خبر داد.

تمرکز مجلس باید بر حل مشکلات اساسی مردم باشد

روز سه‌شنبه (۴ مرداد) طرح‌های تحقیق و تفحص از شرکت‌های ایمیدرو و ایدرو در حوزه فولاد و نیز سازمان حفظ نباتات در صحن مجلس تصویب شد. همچنین رسیدگی به طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌ها آغاز شد.

به عنوان مخالف ثبت نام کردم اما نوبت نشد که صحبت کنم، به تعدادی از همکاران عرض کردم که در این شرایط سخت کشور و مردم و با وجود مشکلات بزرگ گرانی و قحطی و خشکسالی و بیکاری، ارائه چنین طرح‌هایی اولویت نیست و تمرکز مجلس باید بر حل مشکلات اساسی مردم باشد.

یک فوریت لایحه پروتکل تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب شد. در سفر سال گذشته به مسکو و در ملاقات بنده با وزیر اقتصاد این اتحادیه این موضوع مطرح شد.

برای دفاع از آن ثبت نام کردم اما به علت انصراف مخالفان لایحه، فرصت صحبت نشد. در نهایت با رای قاطع نمایندگان تصویب شد. اجرایی شدن و دائمی شدن این موافقتنامه به توسعه صادرات و رونق کشاورزی ما کمک زیادی خواهد کرد.

ارسال سوال به هیات رییسه درباره تاخیر طرح بیمارستان ۱۷ شهریور

با رای نمایندگان سه نفر حقوق‌دان شورای نگهبان انتخاب شدند. یک سئوال از وزیر بهداشت در مورد تاخیر در اجرای طرح بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان طراحی و به هیأت رئیسه مجلس ارسال کردم.

دیدار با فرمانده انتظامی کل کشور

ظهر به ملاقات فرمانده فراجا رفتم و با سردار حسین اشتری در مورد پاره‌ای مسائل از جمله پاسگاه دهرود و طلحه و درودگاه صحبت کردم بار دیگر دستوراتی دادند.

آب چالش امروز و آینده ایران است

در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موضوع آب کشور به عنوان یک مساله ملی و استراتژیک بررسی شد. آب چالش جدی امروز و آینده ایران است.

گفت وگو با شهردار تهران

با معاون درمان دانشگاه و سپس معاون درمان وزیر بهداشت در مورد مجوز بیمارستان شبانکاره که در انتظار کمیسیون ماده ۲۰ است، صحبت کردم و مستندات را برایشان ارسال کردم. در تماس با شهردار تهران در مورد عرضه خرمای دشتستان در تهران صحبت کردم توافق خوبی صورت گرفت.

روز چهارشنبه (۵ مرداد) در صحن مجلس کلیات طرح اصلاح قانون حمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌ها تصویب شد. به شرکت ملی نفت ایران رفتم و در جلسه با مدیرعامل آن موضوع فعالیت و خدمات شرکت نفت در دشتستان و وحدتیه را بررسی کردیم. گلایه مردم از عملکرد نفت در دشتستان و وحدتیه را به ایشان ابلاغ کردم.

قرار شد که در آینده با حضور مدیران مرتبط این موضوع پیگیری شود. در وزارت نفت برخی مسائل را پیگیری کردم. ظهر میزبان تعدادی از فعالان عرصه ایثار و شهادت بودم. برنامه‌ریزی و کارهای ارزشمندی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دشتستان از جمله شهید گنجی با محوریت برادر همیشه رزمنده حاج عباس دهقان انجام داده‌اند که ان‌شاءالله پرخیروبرکت خواهد بود.

گشایش های خوبی برای صادرات خرما به روسیه صورت گرفته است

روز پنجشنبه (۶ مرداد) مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه تماس گرفتند و در مورد صادرات خرما به روسیه صحبت کردیم. گشایش‌هایی ایجاد شده که امیدواریم به امسال برسد.

در تماس با معاون وزیر بهداشت موضوع کلینیک تخصصی برازجان را پیگیری و تاکید کردم که باید به هفته دولت امسال برسد. تماس‌هایی با مدیران آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان داشتم.

دولت باید به مشکلات واحدهای مرغداری فکری کند

برخی واحد‌های مرغداری در تماس با بنده از مشکلاتشان گفتند، دولت باید فکری کند. پس از شنیدن خبر بارندگی‌ها تا آخر شب و بامداد جمعه پیگیر خسارات و صدمات احتمالی در مناطق مختلف بودم. بیشترین مشکل در شهر برازجان و محله محروم علی‌آباد بوده است. از تعدادی از گروه‌های جهادی درخواست کردم که کمک کنند.

روز جمعه هم عمدتاً صرف پیگیری موضوع بارندگی‌ها شد. حدود ۹۰ میلیمتر بارش داشته‌ایم، بارندگی باعث کاهش ورودی آب به دشتستان شده که ان‌شاءالله برطرف خواهد شد.

دعوت از وزیر کشور برای بازدید از دشتستان

تعدادی از منازل مردم دچار خسارت شده‌اند که باید جبران شود. همه بخش‌ها در آماده‌باش هستند. با معاون عمرانی استاندار، مدیرکل بحران، فرماندار و مدیران کل آب و راه و بنیاد مسکن و… در تماس بودم، اقدامات زیادی انجام داده‌اند تا کمترین خسارت به مردم برسد.

همه باید کمک کنیم تا بی‌خطر از موج جدید بارش عبور کرده و البته برنامه‌ریزی کنیم تا در آینده شاهد تکرار این‌گونه حوادث نباشیم. موضوع تخریب زمین‌های مردم در آبپخش را از مدیران مربوطه پیگیری کردم. همچنان موضوع بارش‌ها را لحظه به لحظه دنبال می‌کنم.

از احمد وحیدی وزیر کشور برای بازدید از دشتستان دعوت کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: