امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=9630

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱)؛

پیگیری سفر رئیس جمهور به استان در دیدار با معاون اجرایی رئیس‌جمهور/ افتتاح پروژه‌ها در دشتستان/ کلنگ‌زنی مجتمع پتروشیمیایی/ شفافیت، اصلی‌ترین راه مبارزه با فساد/ حمایت از گروه‌های جهادی در کمیسیون تلفیق/ دفاع از بازنشستگان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از پیگیری سفر رئیس جمهور به استان در دیدار با معاون اجرایی رئیس‌جمهور ، افتتاح پروژه‌ها در دشتستان، کلنگ‌زنی مجتمع پتروشیمیایی، شفافیت، اصلی‌ترین راه مبارزه با فساد، حمایت از گروه‌های جهادی در کمیسیون تلفیق و دفاع از بازنشستگان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: ابتدای هفته بر روی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کار کردم، تعدادی پیشنهاد از سوی مردم رسیده بود که تلاش کردم ضمن تطبیق با قوانین بالادستی، آنها را برای طرح در کمیسیون تلفیق آماده کنم.

روز یکشنبه (۱۶ بهمن) در جلسه علنی مجلس بخش‌هایی از طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شد. قبل از ظهر، بعد از ظهر و شب کمیسیون تلفیق جلسه داشت.

ظهر به صندوق بازنشستگی کشوری رفتم و در جلسه ای با مدیرعامل آن، برخی مطالبات مردم بویژه در استان از این دستگاه از جمله معوقات بازنشستگان، فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه در استان، سپرده‌گذاری در بانک‌های استان و توجه به نیروهای بومی مورد بحث قرار گرفت.

عصر در جلسه ای با مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان و کشور وضعیت بودجه‌ای این دستگاه و پیشنهادهای آن را بررسی کردیم.

از کم توجهی به دشتستان گلایه کردم

شب به ریاست جمهوری رفتم و در ملاقات با معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مورد سفر آتی دولت به استان و مصوبات سفر پیشین مفصل صحبت کردیم. از کم‌توجهی به دشتستان گلایه و تاکید کردم که در مصوبات، محرومیت های شهرستان دیده شود. قول‌های خوبی داده شد که امیدوارم اجرایی شوند.

روز دوشنبه (۱۷ بهمن) مجلس جلسه داشت. آقای قالیباف در جلسه غیرعلنی در مورد مصوبه مولدسازی توضیحاتی ارائه کرد. در کمیسیون تلفیق پیشنهاد کردم که معافیت مالیاتی برای گروه‌های جهادی در نظر گرفته شود به این علت که اولاً فعالیت اقتصادی و منفعت‌محور ندارند و ثانیاً به محروم‌ترین مردم و نقاط خدمت‌رسانی می‌کنند، تصویب شد.

در تماس با سفیر ایران در نیجر در مورد سفر گروه دوستی پارلمانی نیجر به ایران همفکری کردیم.

در مورد پوشش حوادث اخیر از رییس سازمان صدا و سیما پاسخ دقیقی دریافت نکردم

اول صبح روز سه‌شنبه (۱۸ بهمن) رئیس سازمان صداوسیما مهمان فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس بود. در مورد رعایت آبروی افراد در تریبون رسانه ملی، مدیریت چهره‌ها و پوشش حوادث اخیر نکاتی را گفتم، پاسخ دقیقی دریافت نکردم.

شفافیت یکی از ضرورت های مبارزه با فساد است

اصلاحات طرح ساختار و وظایف بانک مرکزی در صحن علنی مجلس تصویب شد. طی نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس درخواست کردم که سامانه شفافیت آرا برای بنده بصورت داوطلبانه فعال شود، شفافیت اگرچه هزینه‌هایی هم دارد اما معتقدم که یکی از ضرورت‌های امروز ما بویژه در دستگاه قانون‌گذاری و اصلی‌ترین راه مبارزه با فساد است.

هزینه‌های شفافیت را باید بپردازیم تا ان‌شاءالله میوه شیرین آن که نظارت عمومی مردم و پاسخگویی مسئولان، سالم‌سازی منافذ تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و در نهایت اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی نظام اسلامی است را بچینیم.

ایجاد یک مکانیسم شفاف برای شفافیت ضروری است

اگرچه بنده همه آراء خود را از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم تا امروز بر روی سایت شخصی خود قرار داده ام اما ایجاد یک مکانیسم شفاف برای شفافیت ضروری است.

بر روی طرح تعارض منافع پیشنهادهایی ثبت کردم. ظهر از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی در مجلس بازدید کردم، تعدادی از دوستان قدیمی دست‌اندرکار آن بودند، افتخارآمیز بود، فرزندان ملت ایران در برخی حوزه‌ها به قله‌های دانش و پیشرفت رسیده اند.

با مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس برای همکاری جهت نصب آنتن موبایل روستای ارغون تماس داشتم، موضوع مدتی بود که حل نشده بود و ناچار شدم که خودم پیگیری کنم.

ضرورت ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی در کشور 

بعد از ظهر آقای صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارشی از وضعیت مبادلات تجاری و اقتصادی کشورمان با سایر کشورها ارائه کرد، آنچه امروز ضرورت دارد ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی، ریلی، دریایی و هوایی در کشور است که اگر اکنون فراهم بود حداقل سالانه یکصد میلیارد دلار درآمد داشتیم.

ما بخاطر کار غیرکارشناسی و عادت کردن به پول مفت نفت اولاً خودمان را چندان به زحمت برای کسب ثروت از روش‌های غیرنفتی نینداخته‌ایم و ثانیاً اندک ثروت و سرمایه‌ای هم که در کشور بوده بصورت کارشناسی و مبتنی بر نیاز و اولویت‌های اصلی کشور هزینه نشده است.

این‌همه برای پروژه‌های غیرضروری هزینه کرده‌ایم اما برای تکمیل شبکه ریلی، ایجاد و توسعه بنادر، احداث آزادراه بین‌المللی و کریدور شمال جنوب و توسعه فرودگاهی کار زیادی انجام نداده‌ایم و اکنون انبوهی از کارهای انجام‌نداده داریم که اگر دیروز و دیروزها انجام شده بود امروز خیلی بیشتر از نفت به ما سود می‌رساند، هنوز هم دیر نیست.

مصوبه کمیسیون تلفیق درباره شفاف شدن درآمدهای نفتی و هزینه های آنها

روز چهارشنبه (۱۹ بهمن) هم اگرچه صحن علنی مجلس تعطیل بود اما کمیسیون تلفیق فعال بود و مصوبات خوبی داشت که یکی از آنها شفاف شدن درآمدهای نفتی و هزینه‌های آنها بود.

پیشنهادی در مورد وصول مطالبات کشور از کشورهای خارجی داشتم که مصوب شد. ظهر جلسه‌ای در اداره کل بین‌الملل مجلس در مورد روابط با عراق داشتم. آخرین هماهنگی‌ها را با هلدینگ خلیج فارس در مورد راه‌اندازی مجتمع پتروشیمیایی در دشتستان انجام دادم.

کلنگ احداث صنایع پایین دستی نفت در دشتستان

روز پنجشنبه (۲۰ بهمن) عازم بوشهر شدم. بالاخره و پس از سال‌ها پیگیری توانستیم کلنگ احداث صنایع پایین دستی نفت در دشتستان را به زمین بزنیم.

بنده از ابتدای دوره خدمتم در مجلس مسیرهای مختلفی را برای استقرار صنایع پایین دستی نفت در دشتستان دنبال کردم که مسیر هلدینگ خلیج فارس نتیجه داد.

ماه‌ها پیش، از این هلدینگ بزرگ برای سرمایه‌گذاری در دشتستان دعوت کردیم، نمایندگان آنها پس از بازدید و بررسی‌ مناطق مختلف دشتستان و تطابق استانداردهایشان با زمین مورد نظر، بالاخره در نقطه‌ای در بخش آبپخش جمع‌بندی کردند، البته هنوز همه چیز قطعی نشده و امکان تغییراتی وجود دارد.

صنایع پایین دستی مشکلات اشتغال را مرتفع می کند

اضافه کنم که این واحد (بویژه اشتغال آن) متعلق به همه دشتستان است، آلایندگی ندارد و میزان مصرف آب آن حداقلی است که در تلاش هستیم تا از خارج دشتستان تامین شود، اساساً یک مزیت نسبی استان نفت‌خیز و گازخیز بوشهر در حوزه انرژی و صنایع پایین دستی است که می‌تواند مشکلات اشتغال ما را مرتفع کند و اقتصادی قوی برای استان شکل دهد.

از طرف دیگر به نفع همه است که این صنایع در نقاط مختلف استان توزیع شود. در صورت تکمیل پروژه در فاز بعدی باید کارخانه ها و صنایع مرتبط نیز در شهرستان شکل بگیرد که اشتغال قابل توجهی به دنبال خواهد داشت. بعد از ظهر تا شب دیدارهای مردمی داشتم.

روز جمعه (۲۱ بهمن) به همراه استاندار محترم و جمعی از مدیران استان و شهرستان تعدادی از پروژه ها را در دشتستان و در بخش‌های مرکزی، سعدآباد، شبانکاره و آبپخش افتتاح یا کلنگ‌زنی کردیم.

بخشی از این پروژه‌ها از اعتبارات شهرستان و استان تامین شده و بخشی نیز با پیگیری حقیر از اعتبارات ملی و نفت و… تامین شده است.

لزوم لایروبی کانال های زهکشی در مناطق مختلف دشتستان

با استاندار در مورد توسعه شهرک صنعتی برازجان و دیگر نواحی صنعتی و نیز لزوم لایروبی کانال‌های زهکشی در مناطق مختلف دشتستان صحبت کردم.

یکی از اقدامات خوب این ایام آغاز عملیات دیوار حفاظتی در محلات محروم شهر برازجان بود که از عوامل و بانیان آن تشکر می‌کنم. شب بر روی محورهای عرایضم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مطالعه کردم.

پی‌نوشت: به علت جلسات کمیسیون و برنامه های دهه مبارک فجر گزارش هفتگی با تاخیر آماده شد که از همه شما پوزش می‌طلبم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: