امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4907

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۱۰ تا ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱)؛

دفاع از تحقیق و تفحص از پارس جنوبی/ بازار خودرو بهبود می‌یابد/ رسیدگی خارج از نوبت مجلس به طرح ساماندهی کارکنان دولت/ رونق سرمایه‌گذاری در دشتستان/ گفت‌وگو با وزیر نیرو و معاون وزیر جهاد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از دفاع تحقیق و تفحص از پارس جنوبی، بازار خودرو بهبود می‌یابد، رسیدگی خارج از نوبت مجلس به طرح ساماندهی کارکنان دولت، رونق سرمایه‌گذاری در دشتستان و گفت وگو با وزیر نیرو و معاون وزیر جهاد خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱۰ تا ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۱۰ دی) میزبان حاج آقا نبویان در استان بودیم. پس از بازدید از منطقه دوم دریایی سپاه، از بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر بازدید شد، متخصصان بومی نیروگاه توضیحاتی درباره ساخت و سوخت آن ارائه دادند.

این نیروگاه امروز به طور صد درصد توسط ایرانی‌ها اداره و نگهداری می شود. بعد از ظهر در مراسم گرامی‌داشت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه اعظم برازجان شرکت کردم. شب عازم تهران شدم. تماس هایی با راهداری، وزارت دفاع و استانداری در رابطه با مشکلات شهرستان داشتم. در تماس با رئیس کل دادگستری استان خبر خوشی مبنی بر آغاز فرایندی برای تعیین تکلیف اسناد املاک و زمین‌های مردم شنیدم.

در جلسه علنی روز یکشنبه (۱۱ دی) بخش‌هایی از طرح عدالت آموزشی اصلاح و تصویب شد. همچنین طرح شفافیت قوای سه گانه جهت بررسی بیشتر مجدداً به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ارجاع شد. مجلس در هر دو نوبت صبح و عصر جلسه علنی داشت و کمیسیون‌ها تعطیل بود.

با معاون پارلمانی وزیر علوم در مورد رشته های جدید دانشگاه پیام نور شبانکاره صحبت کردم، قرار شد که در شورای گسترش دنبال کنند. عصر به همراه نمایندگان استان به وزارت نفت رفتیم و در جلسه با معاون منابع انسانی وزیر پیرامون جذب نیروهای بومی در صنعت نفت بحث و تبادل نظر کردیم.

ابتدای صبح روز دوشنبه (۱۲ دی) به دفتر استانداری بوشهر در تهران رفتم و به همراه نمایندگان استان و استاندار و معاون عمرانی وی در مورد مسئولیت اجتماعی نفت در استان و نحوه هزینه کرد اعتبارات نفت همفکری کردیم.

به مجلس و کمیسیون انرژی رفتم و در جلسه کمیسیون که با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت و تعداد دیگری از مدیران وزارت نفت برگزار شد در مورد تحقیق و تفحص از پارس جنوبی و ضرورت آن صحبت و دفاع کردم، تلاش کردم تا به عنوان طراح اصلی این طرح از محورهای آن از جمله در حوزه مسائل نیروی انسانی بویژه کارگران پارس جنوبی، توسعه فازها، وضعیت پتروشیمی‌ها، واگذاری زمین، مسئولیت اجتماعی و استخدام نیروهای بومی، رانت‌خواری و سوء استفاده و… دفاع کنم.

علیرغم اصرار برخی دوستان برای پس گرفتن درخواست تحقیق و تفحص بر انجام آن اصرار کردم. در کمیسیون اصل نود مجلس با وزیر نیرو در مورد پروژه های کلان این وزارتخانه در دشتستان از جمله آبرسانی به روستاها صحبت کردم. برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب، قول جدی داد.

پیش از ظهر جلسه مشترکی با سردار محمودزاده معاون طرح و برنامه نیروی انتظامی، سردار اسحاقی معاون مهندسی فراجا و سردار فریبا معاون آماد و پشتیبانی فراجا در مورد پاسگاه‌های دهرود، طلحه و درودگاه داشتم، قرار شد که مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

بعد از ظهر به مرکز پژوهش‌های مجلس رفتم و در همایش «مطالبه گری و پیگیری حقوقی ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» شرکت و سخنرانی کردم. به مجلس برگشتم و با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم. شب به همراه تعدادی از همکاران به وزارت صنعت معدن و تجارت رفتیم، وزیر توضیحاتی درباره برنامه وزارتخانه جهت حل مشکلات خودرو و صنعت خودرو ارائه کرد که امیدوارکننده بود.

باب واردات خودرو باز شده و تلاش می شود تا خودروی باکیفیت خارجی با قیمت مناسب وارد کشور شود، برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و امید است که تا پایان سال مردم شاهد تغییرات مثبتی در این حوزه باشند. آخر شب جلسه دیگری با تعدادی از همکاران داشتم. با سازمان امور استخدامی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت، آب منطقه‌ای، سازمان تبلیغات و بنیاد مسکن در مورد مسائل شهرستان تماس داشتم.

روز سه‌شنبه (۱۳ دی) انتخابات ریاست دیوان محاسبات برگزار و آقای دستغیب به عنوان رئیس دیوان انتخاب شد. سئوال یکی از نمایندگان از وزیر ورزش در صحن علنی مطرح شد، در نهایت وزیر کارت زرد گرفت. وزیر ورزش با این وضع ورزش کشور، کم‌کم باید برای استیضاح آماده شود.

بر روی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشنهادهایی ثبت کردم. در نوبت عصر موادی از طرح ارزشمند مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی با وجود مخالفت عجیب و غیرمنتظره برخی نمایندگان تصویب شد.

پس از جلسه به همراه نمایندگان استان و معاون عمرانی استاندار به وزارت نفت رفتیم و جلسه‌ای با معاون منابع انسانی وزیر داشتیم. با معاون عمرانی استاندار راجع به پروژه‌های عمرانی دشتستان گفتگو کردم. با سازمان برنامه، دیوان محاسبات، وزارت نیرو، شرکت برق، فراجا، وزارت کار، وزارت بهداشت، معاون اقتصادی استاندار و تامین اجتماعی در مورد مشکلات مردم تماس داشتم.

روز چهارشنبه (۱۴ دی) در صحن، مجلس با رسیدگی خارج از نوبت گزارش کمیسیون اجتماعی پیرامون طرح ساماندهی کارکنان دولت موافقت کرد، بدین ترتیب در آینده نزدیک این طرح که مطالبه بسیاری از کارکنان شریف دستگاه‌های مختلف است، بررسی و ان‌شاءالله تصویب خواهد شد. همچنین با رای نمایندگان بخشی از بدهی دولت به شرکت توانیر تسویه خواهد شد.

با معاون وزیر بهداشت در مورد دانشجویان ایرانی بازگشته از اوکراین صحبت کردم. با وزارت نیرو، وزارت دفاع، وزارت آموزش و پرورش، هلدینگ خلیج فارس، بنیاد شهید و وزارت ورزش در مورد پروژه ها و مسائل شهرستان تماس داشتم.

شب به وزارت جهاد کشاورزی رفتم و در جلسه با معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر در مورد سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی کشاورزی دشتستان و نیز تامین سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی حوزه کشاورزی گفتگو کردم. با گذشت ۱۰ ماه سال هنوز اعتبارات مربوط به تسهیلات کشاورزی ابلاغ نشده است! تعدادی از اعضای شوراهای دشتستان راجع به مشکلات‌شان تماس داشتند که از دستگاه های ذیربط پیگیری کردم. هماهنگی‌هایی با برخی مدیران کشور برای سفر به استان داشتم.

صبح پنجشنبه (۱۵ دی) عازم بوشهر شدم. پس از جلسه ای کوتاه در یکی از دستگاه های اجرایی، به استانداری رفتم و در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شرکت کردم. دغدغه این روزهای ما خرمای دپوشده در انبارها و سردخانه هاست. تاکید کردم که نمایشگاه خرما فرصتی است تا از آن برای فروش خرمای استان استفاده شود و جهت‌گیری نمایشگاه باید بر حل مسائل حوزه خرما متمرکز شود.

گفتگوی کوتاهی با استاندار راجع به دعوت از برخی مسئولان کشور به استان داشتم. به دشتستان آمدم و نشستی با جمعی از نخبگان داشتم. سپس جهت استقبال از سردار رشید سپاه اسلام سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه به آبپخش رفتم و پس از حضور در مراسم بزرگداشت سردار شهید سلیمانی به همراه سردار عازم شبانکاره شدیم و در مراسم باشکوه یادواره شهدای بخش شبانکاره شرکت کردیم.

ظهر جمعه (۱۶ دی) به وحدتیه رفتم و در نمازجمعه این شهر شرکت کردم. پس از نماز پاسخگوی مراجعات و سئوالات مردم بودم، مردم از مشکلات اقتصادی شاکی هستند. از وحدتیه به درودگاه و حسینیه اعظم این روستا رفتم.

بعد از ظهر تا شب در دفتر برازجان با تعدادی از مدیران، نخبگان و سرمایه‌گذاران ملاقات داشتم، جلسات خوبی بود که امیدوارم در آینده شهرستان و ایجاد اشتغال موثر باشد. یکی از مباحث، صادرات محصولات کشاورزی دشتستان از مسیر هوایی بود، سال گذشته و در سفر رئیس جمهور به روسیه مطرح شد اما بخاطر بوروکراسی اداری در دولت پیشرفت چندانی نداشت، حالا تلاش داریم تا با مشارکت بخش خصوصی آن را فعال کنیم.

موضوع دیگر برگزاری شایسته نمایشگاه بین‌المللی خرما در استان است که برای کشاورزی ما حائز اهمیت فراوانی است و بنده به عنوان وکیل کشاورزان از برگزاری مطلوب آن حمایت می کنم. اواخر شب در مراسم سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) در مسجد انقلاب اسلامی برازجان شرکت کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: