امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16663

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 20 تا 26 آبان ۱۴۰۲)؛

پیگیری احداث مجتمع پتروشیمیایی/ بازدید رئیس سازمان منابع طبیعی از دشتستان/ اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای آزادراه بوشهر شیراز/ پیگیری رفع محدودیت ارسال بسته‌های پستی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از پیگیری احداث مجتمع پتروشیمیایی، بازدید رئیس سازمان منابع طبیعی از دشتستان، اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای آزادراه بوشهر شیراز و پیگیری رفع محدودیت ارسال بسته‌های پستی خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 20 تا 26 آبان ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت:

پیگیری احداث مجتمع پتروشیمیایی

صبح شنبه (۲۰ آبان) جلسه‌ای طولانی در هلدینگ خلیج فارس و با معاون و کارشناسان این هلدینگ در مورد راه‌اندازی مجتمع پتروشیمیایی دشتستان و نیز سایر واحدهای این مجموعه در استان داشتم، طرح به تفصیل تشریح و چالش‌های آن بررسی شد.

در تماس با برخی مدیران استان و کشور مواردی را پیگیری کردم، به نتایج خوبی رسیدیم. بعد از ظهر تا شب در دفتر پذیرای تعدادی از مردم و مراجعه‌کنندگان بودم.

در گفتگو با وزیر جهاد کشاورزی در مورد نمایشگاه خرما و حمایت از تولیدکنندگان داخلی پیگیری کردم.

پیگیری رفع محدودیت ارسال بسته‌های پستی

موضوع محدودیت در ارسال بسته‌های پستی را در تماس با معاون وزیر ارتباطات پیگیری کردم، با آبفا و آب منطقه ای در مورد پروژه‌های دشتستان تماس داشتم.

در جلسه علنی روز یکشنبه (۲۱ آبان) مواد باقی‌مانده و بررسی‌نشده لایحه برنامه هفتم توسعه بررسی و تعیین تکلیف شد.

آقای نادران نماینده محترم تهران بخاطر اصرار بر پذیرش استعفا در کف صحن بست نشست! و اصرار داشت که استعفایش اعلام وصول شود، به همراه جمعی از همکاران نزد ایشان رفتیم و درخواست کردیم که کوتاه بیاید اما بی‌فایده بود، رئیس مجلس هم درخواست ایشان را فراقانونی خواند.

شب به همراه چند تن از همکاران به وزارت اقتصاد رفتیم و در جلسه با وزير اقتصاد در مورد آینده اقتصادی کشور گفتگو کردیم، در حاشیه جلسه با وزیر در مورد همکاری بانک‌ها با فعالان کشاورزی گفتگو کردم.

با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در چند نوبت در مورد جزئیات سفر و بازدید وی از دشتستان گفتگو و هماهنگی کردم.

با وزارت راه و بهداشت و نهاد ریاست جمهوری در مورد مسائل مردم تماس داشتم.

اول صبح روز دوشنبه (۲۲ آبان) عازم بوشهر و دشتستان و سپس بخش بوشکان و طلحه شدم.

بازدید رئیس سازمان منابع طبیعی از دشتستان

میزبان رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بودیم و به اتفاق او و تعدادی از مدیران استان و شهرستان از طرح‌های آبخیزداری در بخش‌های بوشکان و ارم بازدید کردیم. با وی در مورد احداث سازه‌های جدید، لایروبی سازه‌های آبخیزداری، کاشت درخت، حل اختلافات مراتع فارس و بوشهر و… گفتگو کردیم، جمع‌بندی خوبی شد.

اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای آزادراه بوشهر شیراز

شب توفیق پیش‌بینی‌نشده‌ای شد تا برای دقایقی مهمان مردم شریف رودفاریاب در مسجد این روستا و پاسخگوی سئوالات و مطالبات ایشان باشم. گفتگویی با استاندار در مورد آزادراه بوشهر – شیراز داشتم، در سفر رئیس جمهور به استان ۶۰۰ میلیارد تومان برای شروع آن گذاشته شد، تلاش خواهیم کرد که شرکت‌های بزرگ مستقر در استان را هم در این مگاپروژه دخیل کنیم.

با رئیس سازمان توسعه تجارت برای بازدید وی از نمایشگاه خرما و حضور در میز خرما صحبت کردم، گفت که در آن تاریخ در سفر خارج از کشور است، قرار شد که معاون وی و تعدادی دیگر از مدیران آن سازمان در نمایشگاه شرکت کنند.

با وزارت امور خارجه، وزارت صنعت و توانیر در مورد مشکلات مردم تماس داشتم.

روز سه‌شنبه (۲۳ آبان) جلسات و ملاقات‌هایی با نخبگان و مراجعه‌کنندگان داشتم. شب از نمایشگاه خرما بازدید کردم و در گفتگو با فعالان این حوزه در جریان مشکلات ایشان قرار گرفتم.

با وزارت میراث فرهنگی در مورد تسهیلات حوزه گردشگری و با وزارت صنعت در مورد مشکلات صنايع دشتستان تماس داشتم. موضوع برق‌رسانی به منطقه گیسکان را از توانیر پیگیری کردم.

با مدیرعامل شرکت پست در مورد محدودیت ایجادشده در ارسال بسته‌های پستی در دشتستان گفتگو کردم، خبر داد که امکانات جدیدی برای استان جهت افزایش ظرفیت پست اختصاص داده اند و محدودیت‌های قبلی رفع خواهد شد.

روز چهارشنبه (۲۴ آبان) در برنامه میز خرما در مرکز استان شرکت کردم. انتقادهایی از عملکرد دولت داشتم که مورد گلایه برخی دوستان قرار گرفت، گفتم که اولاً واقعیت را گفتم و برای حرفهایم سند و دلیل دارم، ثانیاً بنده وکیل مردم هستم و وظیفه دارم از حق ایشان دفاع کنم و نمی‌توانم چشم بر اشتباهات دولت ببندم.

بعد از جلسه گفتگویی با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که مهمان استان بود داشتم و توضیحاتی در مورد مسائل خرما به او دادم. با بین‌الملل مجلس در مورد برنامه‌های گروه دوستی پارلمانی هماهنگی کردم.

روز پنجشنبه (۲۵ آبان) در دفتر برنامه ملاقات مردمی داشتم. بعد از ظهر در جلسه با مدیران اجرایی در مورد مسائل بودجه‌ای شهرستان چاره‌اندیشی کردیم. شب در مراسم روز پرستار در برازجان شرکت کردم.

در گفتگو با مدیران سازمان راهداری پروژه‌های این سازمان در دشتستان را مرور کردیم. موضوع آزمون اخیر و بکارگیری حداکثری نیروهای بومی در پروژه‌های نفت را در گفتگو با مدیران وزارت نفت پیگیری کردم، اواخر سال گذشته و ابتدای امسال تلاش ویژه‌ای در مجمع نمایندگان استان صورت گرفت تا هم کل سهمیه استخدام مجتمع گازی به استان تعلق گیرد و هم آزمون در استان برگزار شود، بی‌تردید اگر آن پافشاری‌ها و پیگیری‌ها نبود همانند گذشته حق جوانان و متخصصان بومی ضایع می‌شد. اکنون نیز تلاش خواهیم کرد تا در ادامه حقوق مردم استان پابرجا باشد.

روز جمعه (۲۶ آبان) نیز عموماً به ملاقات مردمی و پیگیری برخی امور شهرستان گذشت. عصر به روستای زیارت رفتم و پس از بازدید از زمین چمن بزرگ این روستا، در مراسم تجلیل از نخبگان و افتخارآفرینان روستا شرکت کردم. تعدادی از اعضای شوراها مشکلات شهر و روستای خود را مطرح کردند که از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: