امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=13363

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۱۹ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲)؛

پیگیری ابلاغ مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان/ خطر بحران در حوزه درمان/ پیگیری مسائل مردم از وزارت بهداشت، بانک مرکزی و نهاد ریاست جمهوری

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از پیگیری ابلاغ مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان، خطر بحران در حوزه درمان و پیگیری مسائل مردم از وزارت بهداشت، بانک مرکزی و نهاد ریاست جمهوری خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱۹ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح روز شنبه (۱۹ فروردین) در دفتر تهران با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. عصر به بنیاد شهید و امور ایثارگران رفتم و در جلسه با رئیس این نهاد مسائل بنیاد در استان را بررسی کردیم. افطار مهمان آقای قریشی نیاس دبیر کل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (puic) بودم.

ساعتی در مورد تحولات جهان اسلام، مسئله فلسطین و روابط ایران و (کشورهای قاره) آفریقا صحبت کردیم. یکی از ظرفیت‌های مغفول ارتباط قوی با آفریقاست که می‌تواند بسیاری از نیازهای اساسی کشور را مرتفع کند.

دو موضوع توسعه دانشگاه پیام نور شبانکاره و اعتراض مردم بخش شبانکاره به فعالیت‌های مخرب برخی معادن را از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم.

روز یکشنبه (۲۰ فروردین) در صحن مجلس طرح حمایت از گزارشگران فساد بررسی و مواد دیگری از آن تصویب شد. در جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی «طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی» بررسی شد. پیشنهادی در ماده ۲ طرح دادم که مورد پذیرش اعضا قرار گرفت.

پس از جلسه کمیسیون امنیت به کمیسیون اصل نود رفتم و شکایات و پرونده‌های واصله را به همراه سایر اعضا بررسی کردیم. جلسه ای هم در کمیسیون راجع به ایرادات اتحادیه های حمل و نقل نسبت به طرح اخیر سازمان راهداری داشتیم، حرف شرکت‌های حمل‌ونقل شنیده نشده است.

در جلسه با معاون توسعه وزیر بهداشت در مورد پروژه‌های این وزارتخانه در دشتستان از جمله تکمیل کلینیک تخصصی برازجان و توسعه اورژانس بیمارستان شهید گنجی صحبت کردم، قرار بوده که مبلغی را وزارت بهداشت بپردازد، بخشی پرداخت شده و بخشی دیگر مانده که مقرر شد پرداخت شود.

پیگیری آخرین وضعیت ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور

در تماس با معاونت اجرایی رئیس‌جمهور آخرین وضعیت ابلاغ مصوبات سفر رئیس‌جمهور را جویا شدم، هنوز ابلاغ نشده است البته تصمیمات خوبی برای دشتستان اتخاذ شده و به اکثر درخواست‌های ما پاسخ مثبت داده شده است.

آنگونه که دوستان در نهاد ریاست جمهوری به بنده گفتند پروژه‌های تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور، احداث سد دهرود، احداث جاده نمازگاه – ارم – بوشکان، تکمیل مجتمع‌های فرهنگی هنری در بخش‌های آبپخش، سعدآباد و شبانکاره، احداث خط انتقال سد ارغون، احداث و تکمیل مخازن آب کلمه و دالکی، تکمیل پل درودگاه و تکمیل طرح آبیاری نوین در نقاط مختلف شهرستان در لیست مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و شهرستان دشتستان است.

تکمیل و اجرای این پروژه‌ها دشتستان را متحول خواهد کرد و تاثیر مستقیمی بر روی اقتصاد شهرستان و رفاه و رضایت مردم خواهد داشت، از امروز باید تلاش کنیم تا در کمترین زمان با تخصیص بودجه لازم، عملیات اجرایی طرح‌ها آغاز شود.

با سازمان بنادر، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، شهرداری تهران و وزارت نفت در رابطه با مسائل مردم تماس داشتم.

شرکت در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی
صبح روز دوشنبه (۲۱ فروردین) با تعدادی از مراجعه‌کنندگان در دفتر ملاقات کردم، ظهر به همراه رئیس مجلس در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی شرکت کردیم، جلسه مجازی بود و علت تشکیل آن جنایات اخیر صهیونیست‌ها در فلسطین بود، برخی کشورهای اسلامی فقط حرف می‌زنند و هیچ کاری نمی کنند.

خطر بحران در حوزه درمان

بعد از ظهر در کمیسیون اصل نود با حضور وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه چالش‌های وزارت بهداشت بررسی شد. در جلسه گفتم که خطر کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های دولتی وجود دارد و اگر کاری نکنیم باید منتظر بحران در این حوزه باشیم، مشکلاتی که سال گذشته در زمینه کمبود دارو پیش آمد ناشی از تصمیم سیاسی و اشتباه دولت و عدم پرداخت سهم یارانه دارو از سوی سازمان برنامه و بودجه بود و امسال نیز ممکن است تکرار شود.

تاکید بر تسریع صدور مجوز بیمارستان شبانکاره

در حاشیه جلسه از وزیر بهداشت خواستم که در صدور مجوز بیمارستان شبانکاره تسریع شود، معاون درمان وزیر قول داد که در آینده نزدیک انجام گیرد، با معاون آموزشی وزیر در مورد سرنوشت دانشجویان ایرانی محصل در اوکراین که به کشور بازگشته‌اند صحبت کردم.

جلسه بعدی در کمیسیون اصل نود با رئیس سازمان انرژی اتمی با موضوع بررسی نحوه اجرای «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» بود، آقای اسلامی توضیحاتی درباره تحولات اخیر و مذاکرات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داد، تاکید کردم که اگر امتیازی در بحث دوربین‌ها و بازرسی‌ها داده شده اولاً باید طبق قانون باشد و ثانیاً باید در برابر آن امتیاز متناسبی گرفته شود.

عصر به همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی به وزارت امور خارجه رفتیم و در گفتگو با وزیر و معاونان وی مسائل سیاست خارجی بررسی شد، آقای امیرعبداللهیان گزارشی در مورد توافق اخیر با عربستان ارائه داد.

با هلال احمر، وزارت نفت و بانک کشاورزی در مورد مسائل شهرستان تماس داشتم.

روز سه‌شنبه (۲۲ فروردین) در صحن مجلس پس از طرح سئوال بی‌حاصل یکی از نمایندگان از وزیر بهداشت، طرح حمایت از گزارشگران فساد بررسی و طی آن سازوکار حمایت از گزارشگران فساد تعیین شد.

با معاون وزیر اقتصاد در مورد حمایت از سرمایه‌گذاران گفتگو کردم. با مدیران شرکت‌های شهروند و اتکا در مورد خرید خرمای دشتستان، با مدیرعامل شرکت نفت زاگرس جنوبی در مورد مجوز نصب آنتن تلفن همراه در روستای ارغون و با معاون اقتصادی استاندار در مورد شرایط سرمایه‌گذاری در دشتستان گفتگو کردم.

در تماس با مدیرکل راهداری پروژه‌های این دستگاه در دشتستان را مرور کردیم. عصر عازم بوشهر شدم و شب توفیقی دست داد تا در مراسم‌های احیای شب قدر در بخش‌های شبانکاره، آبپخش و سعدآباد شرکت کنم.

رایزنی درباره تعرفه مراکز درمانی آموزش و پرورش

روز چهارشنبه (۲۳ فروردین) در دفتر با جمعی از مردم و مدیران ملاقات داشتم. موضوع تعرفه مراکز درمانی وزارت آموزش و پرورش را در گفتگو با رئیس سازمان بیمه سلامت و معاون حقوقی وزیر بهداشت پیگیری کردم، وضعیت این مراکز بخاطر یک تفسیر نادرست با مشکلات زیادی مواجه شده است.

با معاون بانک مرکزی در مورد شرایط تخصیص ارز به واردکنندگان ماشین‌آلات گفتگو کردم. در تماس با سفیر ایران در روسیه در مورد مشکلات صادرکنندگان به روسیه صحبت کردیم، قرار شد که با پیگیری ایشان مشکلات پیش آمده در گمرک روسیه حل شود. افطار مهمان یکی از گروه‌های جهادی در برازجان بودم.

شب در تماس با رئیس فدراسیون هندبال به محرومیت‌های اخیر علیه دشتستان اعتراض کردم، قول داد که در کمیته استیناف جبران کنند. آخر شب به مراسم شروه‌خوانی در آبپخش رفتم.

روز پنجشنبه (۲۴ فروردین) در تماس با رئیس کمیسیون انرژی مجلس از وی خواستم که طرح تحقیق و تفحص از پارس جنوبی را در اولویت دستور کار کمیسیون قرار گیرد. مباحث و اخبار جدیدی از آنجا می‌شنویم که نگران‌کننده است، اگر جاهلان نفوذی انقلابی‌نما مانع نشوند با تحقیق و تفحص می‌توانیم تاریکخانه‌های آنجا را روشن کنیم.

جلساتی در دفتر با تعدادی از مدیران داشتم. بعد از ظهر توفیقی شد تا در گردهمایی قرآنی بسیجیان حوزه نجف اشرف برازجان حضور یابم. این بسیجی‌ها در هر زمان و هر جا که نیاز بوده پشت انقلاب و در کنار مردم بوده‌اند، آنها اهل لشکر حق هستند و برای دفاع از اعتقاد خود در میدان ایستاده‌اند. شب به تعدادی از مراسم‌های احیای شب قدر در برازجان رفتم.

شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس

روز جمعه (۲۵ فروردین) در راهپیمایی روز جهانی قدس و نمازجمعه شبانکاره شرکت کردم، دقایقی از جنایات صهیونیست‌ها در ۷۰ سال اخیر گفتم و گزارشی از اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های پیش‌رو برای شهر و بخش شبانکاره ارائه کردم.

بعد از ظهر جلسه‌ای با روحانیون فعال در برنامه‌های ماه مبارک رمضان داشتم و شنونده دغدغه‌های فرهنگی ایشان بودم. شب مهمان مردم شریف روستای انقلابی عطیبه بودم. درخواست اصلی ایشان تعریض راه ورودی از بزرگراه بود، قول دادم که به عنوان یک اولویت برای انجام این پروژه که مطالبه اصلی پنج روستاست، تلاش کنم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: