امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16829

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 16 تا 22 دی ۱۴۰۲)؛

پیمانکار راه نمازگاه انتخاب شد/ حل مشکل اسناد اراضی مردم پس از نیم قرن/ سفر معاون اقتصادی وزیر خارجه به دشتستان با هدف توسعه صادرات/ حضور در نشست puic / پیگیری حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی/ پیگیری حل مشکلات دانشگاه پيام نور شبانکاره در گفتگو با رئیس دانشگاه

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از پیمانکار راه نمازگاه انتخاب شد، حل مشکل اسناد اراضی مردم پس از نیم قرن، سفر معاون اقتصادی وزیر خارجه به دشتستان با هدف توسعه صادرات، حضور در نشست puic، پیگیری حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی و پیگیری حل مشکلات دانشگاه پيام نور شبانکاره در گفتگو با رئیس دانشگاه خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱۶ تا ۲۲ دی ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۱۶ دی) در دفتر برازجان برنامه ملاقات مردمی داشتم. شب عازم تهران شدم.

در تماس با مدیرعامل شرکت ملی گاز از اجحافی که اخیراً در حق نیروهای بومی استان صورت گرفته، انتقاد و تاکید کردم که جبران کنند، همین مطلب را به مدیرکل بازرسی وزارت نفت نیز منتقل کردم.

در گفتگو با رئیس کل دادگستری استان و رئیس سازمان ثبت اسناد کشور برای برگزاری جلسه‌ای جهت حل مسئله اسناد و اراضی مردم هماهنگی و برنامه‌ریزی کردیم. با همت رئیس کل دادگستری استان و رئیس سازمان ثبت اسناد کشور و سایر دوستان پیشرفت خوبی حاصل شده، راهکار حقوقی حل مسئله احصا شده و امیدواریم که در این جلسه نهایی شود. با وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و بهداشت در مورد مشکلات مردم تماس داشتم.

روز یکشنبه (۱۷ دی) در صحن مجلس کلیات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تصویب شد. با معاون شرکت توانیر جهت تکمیل شبکه برق رسانی به گیسکان گفتگو کردم، قرار شد که فعالانه‌تر عمل کنند.

در تماس با معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در مورد سفر معاون وزیر به دشتستان برنامه‌ریزی کردیم، در تماس با مدیران استان برخی هماهنگی‌ها را انجام دادم.

دستور جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی حوادث تروریستی راسک و کرمان بود، دستگاه‌های مسئول توضیحاتی دادند. تا شب در دفتر به نامه‌های وارده رسیدگی کردم. با وزارتخانه‌های نفت، دفاع، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی در مورد مشکلات مردم تماس داشتم، همچنان پیگیر موضوع حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی هستم.

پیگیری حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی

صبح روز دوشنبه (۱۸ دی) در گفتگو با وزیر جهاد کشاورزی موضوع حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی را پیگیری و انتظارات کشاورزان را منتقل کردم، آقای وزیر قول داد که طی ۴۸ ساعت آینده تصمیمات جدیدی اتخاذ کنند. در صحن مجلس کلیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور تصویب شد.

پیگیری حل مشکلات دانشگاه پيام نور شبانکاره در گفتگو با رئیس دانشگاه

ظهر جلسه‌ای با رئیس دانشگاه پیام نور در مورد ادامه فعالیت دانشگاه پيام نور شبانکاره داشتم و تاکید کردم که ضرورت دارد که با دادن رشته‌های جدید این واحد فعال شود، قول مساعدت دادند.

جلسه دیگری به همراه تعدادی از همکاران با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور داشتیم، توضیحاتی در مورد برنامه‌های این سازمان داد، دغدغه های مردم را منتقل کردم.

در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی لایحه حمایت از  ایرانیان خارج از کشور بررسی شد. با معاون امور دام وزير جهاد کشاورزی در مورد مشکلات دامداران دشتستان گفتگو کردم.

در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. شب با آقای عبدالرحیم دوسکال نماینده پارلمان ترکیه و همتای بنده در اتحادیه بین‌المجالس اسلامی ملاقات کردم، به دعوت اتحادیه به ایران آمده بود، او که برای اولین بار به ایران سفر کرده بود توضیح داد که ایرانی که از نزدیک دیده با ایران سیاهی که رسانه‌های غربی روایت می‌کنند کاملا متفاوت است.

سفر معاون اقتصادی وزیر خارجه به دشتستان با هدف توسعه صادرات

صبح سه‌شنبه (۱۹ دی) به فرودگاه رفتم و به همراه استاندار و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه راهی بوشهر شدیم، آقای دکتر صفری را سال‌هاست که می‌شناسم، از ورزیده‌ترین و عملگراترین دیپلمات‌های نظام هستند، مدت‌ها بود که بنده و آقای استاندار از او برای سفر به استان و دشتستان دعوت کرده بودیم که هر بار به دلایلی لغو می‌شد، هدف بنده از این دعوت رفع موانع و کمک به توسعه صادرات محصولات دشتستان از جمله خرما، گوجه‌فرنگی و… بود.

پس از ورود به بوشهر بلافاصله راهی دشتستان شدیم، ابتدا از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی برازجان بازدید شد و سپس در نشست با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در فرمانداری دشتستان شرکت کردیم، جلسه خوبی بود، عمده مسائل صادرات مطرح و همان‌جا پیگیری شد یا راهکار داده شد.

در موضوع حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی هم با بخش‌های مختلف تماس حاصل شد تا مسئله را حل کنند. بعد از ظهر از پروژه ساخت بیمارستان و نیز آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کردیم و عصر در مراسم افتتاح نمایشگاه آبزیان شرکت و همچنین از نمایشگاه بازدید کردیم. شب در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شرکت کردیم، مسائل و موانع صادرات از صدور ویزا برای تجار گرفته تا اخذ رجیستری در مقصد و… در جلسه مطرح و پاسخ داده شد. آخر شب عازم تهران شدیم.

سفر آقای صفری به استان و در جریان قرار گرفتن وی از مسائل حوزه صادرات می‌تواند به کاهش مشکلات ما در این حوزه کمک کند و بنده امیدوارم با فعال شدن این دیپلمات کارکشته شاهد رونق صادرات محصولات استان از جمله خرما، گوجه‌فرنگی، آبزیان و… باشیم.

با رئیس سازمان شیلات ایران راجع به مشکلات فعالان این حوزه در استان و با معاون وزیر میراث فرهنگی راجع به برخی تعهدات این دستگاه به شهرستان تماس داشتم.

حضور در نشست puic

از صبح تا بعد عصر روز چهارشنبه (۲۰ دی) میزبان ۲۵ کشور در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (PUIC) و نیز نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) در تهران بودیم. انصافاً موضع‌گیری نمایندگان همه کشورهای شرکت‌کننده خوب بود. گرچه چند کشور روسیاه ارسال چند چادر و کنسرو را به عنوان حمایت از ملت فلسطین! فاکتور کردند اما فضای کلی کشورهای اسلامی حمایت قاطع از فلسطین و غزه بود، تاکید کردم که نیازمند اقدام عملی هستیم.

نمایندگان همه کشورها جنایت ترویستی کرمان را محکوم کرده و به ملت ایران تسلیت گفتند. در حاشیه نشست فرصتی پیش آمد تا با نمایندگان برخی کشورها پیرامون روابط دوجانبه گفتگو کنم.

حل مشکل اسناد اراضی مردم پس از نیم قرن

ابتدای صبح روز پنجشنبه (۲۱ دی) راهی فرودگاه مهرآباد شدم و به همراه رئیس و معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عازم بوشهر شدیم. دستور اصلی سفر تعیین تکلیف املاک و اراضی مردم بود.

در جلسه بیادماندنی و تاریخی شورای حفظ حقوق بیت‌المال که در استانداری بوشهر برگزار شد، آراء سال‌ها قبل ابطال و به نفع مردم تصمیم گرفته و قرار شد که طی هفته‌های آینده اسناد املاک مردم صادر شود. کار بزرگی بود، الهی شکر. از سال اول خدمتم در کسوت نمایندگی مردم دشتستان پیگیر این موضوع بودم و جلسات و بازدیدهای مکرری پیرامون این مسئله در مرکز کشور، استان و شهرستان داشتیم، راه طولانی پیموده شد و بحمدالله امروز پس از کار کارشناسی عظیم به نتیجه رسید و به نیم قرن مطالبه مردم پاسخ داده شد.

لازم است که از زحمات و تلاش‌های جهادی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونان امور اسناد و امور املاک وی، رئیس کل دادگستری و شورای قضایی استان بوشهر، استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان، مدیرکل ثبت اسناد استان و همکاران ایشان، امام جمعه، شورا و عموم مردم آبپخش و دیگر دستگاه‌های مربوطه و همراهان این اقدام بزرگ تشکر کنم، این هدیه نظام اسلامی به مردم شهر آبپخش بود البته این کار منحصر به آبپخش نخواهد بود و ان‌شاءالله در ادامه سایر نقاط مشابه در دشتستان و استان نیز مشمول این رویه خواهند شد.

برنامه بعدی زیارت گلزار مطهر شهدا بود. معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تماس گرفت و گزارشی از تلاش خود برای ایجاد بازارهای جدید در کشورهای هند، روسیه و آفریقا و نیز حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی ارائه کرد، تشکر کردم. با معاون دیگر وزارت امور خارجه در مورد مشکلات ایرانیان خارج از کشور تماس داشتم.

روز جمعه (۲۲ دی) نیز در جلسه با دوستان قضایی و ثبت ابعاد موضوع و تصمیم اخیر در مورد املاک مردم را بررسی کردیم. شب در جلسه با ورزشکاران شنونده درد دل‌ها و گلایه‌های ایشان بودم.

از راهداری استان آخرین وضعیت اجرای پروژه راه نمازگاه ارم بوشکان را پیگیری کردم، پیمانکار قطعه اول این پروژه به مبلغ ۹۲ میلیارد تومان انتخاب شده و در بهمن ماه نیز پیمانکار قطعه دوم آن انتخاب خواهد شد. بودجه پروژه به دستور رئیس جمهور محترم از وزارت نفت تامین خواهد شد، بدین ترتیب انتظار داریم که در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی و اجرای پروژه به منظور پاسخ به مطالبه دیرینه مردم بخش‌های ارم و بوشکان باشیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: