امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=9592

دکتر رضایی:

همکاری ایران و عربستان به نفع همه کشورها و اعتلای جهان اسلام خواهد بود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: همکاری ایران و عربستان به نفع همه کشورها در غرب آسیا و در جهت اعتلای جهان اسلام خواهد بود.

دکتر ابراهیم رضایی درباره از سرگیری روابط ایران و عربستان که با میانجی‌گری چین انجام شده است، اظهار داشت: ایران و عربستان در منطقه و جهان اسلام موثر هستند که همگرایی و همکاری دو کشور به نفع همه کشورها در غرب آسیا و در جهت اعتلای جهان اسلام خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در سال‌های اخیر چالش‌هایی بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان وجود داشته است، خاطر نشان کرد: ایران در گذشته موضع نقادانه‌ای درباره این کشور مبنی بر تقویت تروریسم در منطقه و کشتار مسلمانان در عراق، سوریه و یمن و دیگر مناطق داشته است و از همکاری سعودی‌ها با صهیونیست‌ها نگران بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عربستان تحت تاثیر لابی صهیونیستی، غربی و آمریکایی، روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرده بود، تاکید کرد: توسعه روابط عربستان با ایران به سود این کشور خواهد بود.

رضایی تصریح کرد: سعودی‌ها امروز به این نتیجه رسیدند بیش از اینکه برای تامین امنیت خود به کشورهای بیگانه و فرامنطقه‌ای مانند آمریکا دل ببندد، راه بهتر و مطمئن آن همکاری با کشورهای همسایه مانند جمهوری اسلامی ایران است.

وی اولویت سیاست دولت سیزدهم را گسترش ارتباط با همسایگان از جمله عربستان عنوان کرد و گفت: امروز با پادرمیانی چینی‌ها که در حوزه سیاست نگاه به شرق جمهوری اسلامی ایران تعریف می‌شود بین ایران و عربستان روابط دیپلماتیک برقرار شد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ افزود: انتظار می‌رود عقلانیتی که در سیاست خارجی عربستان مشاهده کردیم در سایر زمینه‌ها نیز تکرار شود. چرا که دو کشور با توجه پتانسیل‌های موجود امکان کار مشترک بین المللی در حوزه‌های مختلف را دارند و هم می‌توانند در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همکاری‌های زیادی را داشته باشند.

رضایی این توافق را سرآغازی برای حل مشکلات بین دو کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که در آینده زمینه برای توسعه توریسم زیارتی بیش از گذشته فراهم شود.

منبع خبر: ایرنا

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: