امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=6345

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۱):

پیگیری ایجاد پاسگاه‌های دهرود، طلحه و درودگاه/نارضایتی از روند نظارت بر انتخابات شوراهای مرکز/ تعریض و بهسازی راه وحدتیه – سعد آباد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری ایجاد پاسگاه‌های دهرود، طلحه و درودگاه، نارضایتی از روند نظارت بر انتخابات شوراهای مرکز، تعریض و بهسازی راه وحدتیه - سعد آباد و عملکرد ضعیف کمیسیون تلفیق بودجه سال جاری خبر داد.

ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت:  از ابتدای هفته پیگیر مساله آب دشتستان بودم همه نگران آن هستیم در تماس با مدیران این حوزه آخرین وضعیت را بررسی کردیم.

در جلسه غیرعلنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت انبارها و کالاهای استراتژیک پس از حذف ارز ترجیحی ارائه داد و در گفت وگویی از سید جواد ساداتی نژاد خواستم که با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت خرما، بر حل مشکلات آن متمرکز شود تا معضلات پارسال تکرار نشود.

از سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور به خاطر سفر اخیر به دشتستان قدردانی کردم.

در بیانیه‌ای به همراه ۲۶۰ نماینده ضمن محکومیت قطعنامه اخیر آژانس انرژی اتمی، از اقدام دولت در کاهش همکاری و محدودیت دوربین‌های فراپادمانی آژانس حمایت کردیم.

پیگیری ایجاد پاسگاه های دهرود، طلحه و درودگاه

در گفت وگو با معاون نیروی انتظامی ایجاد پاسگاه‌های دهرود، طلحه و درودگاه را پیگیری کردم.

در تماس با معاون بنیاد مسکن اجرای تعهدات این دستگاه و قول‌های داده شده به ویژه در وحدتیه و بخش‌های مرکزی و بوشکان را خواستار شدم.

در جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی لایحه اصلاح قانون حمل سلاح بررسی شد،  هنوز چیزی مشخص نیست اما در فضای مجازی خبرسازی‌های عجیبی به ویژه از طرف غربگرایان شده است. معتقد هستم که در تصویب قانون باید اقتدار پلیس به‌عنوان حافظ امنیت داخلی حفظ شود.

در جلسه دیگری به همراه تعدادی از همکاران آخرین وضعیت و اشکالات طرح شفافیت قوای سه‌گانه بررسی شد، با ایرادات شورای نگهبان باید در مجلس اصلاحاتی روی طرح انجام شود.

شامگاه یکشنبه در جلسه‌ای به همراه تعدادی از نمایندگان با موضوع «تحول در مرکز پژوهش‌های مجلس» شرکت کرده و نظرات کارشناسان را شنیدیم.

نارضایتی از روند نظارت انتخابات شوراها در مرکز

روز دوشنبه در کمیته سیاسی امنیتی کمیسیون اصل ۹۰ ضمن بازدید میدانی از هیات نظارت بر انتخابات شوراها به شکایت تعدادی از افراد رسیدگی کردیم. متاسفانه در روند برگزاری و نظارت انتخابات شوراها در مرکز، تخلفات و اشکالات بسیاری پدید آمده است و تقریباً همه دستگاه‌ها ناراضی هستند.

صحبت کوتاهی با وزیران راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتم و چند مساله را یادآوری کردم، قرار شد که مشکلات دشتستان در این دو حوزه را در جلسه‌ای ویژه در آینده نزدیک بررسی و پیگیری کنیم،

با معاون توسعه وزارت بهداشت برای توسعه اورژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان رایزنی کردم و به وی گفتم که مردم از وضعیت نامناسب بیمارستان شاکی هستند و یک علت اصلی آن محدودیت اورژانس بیمارستان است و در مورد سایر طرح های شهرستان هم توضیح دادم.

با دوستان در بیمارستان تماس گرفتم و از آنها خواستم که آخرین تصاویر طرح های نیمه‌تمام بیمارستان را بفرستند تا برای وی بفرستم، آقای رحیمی هم قول دادند که کمک کنند.

با مدیران برق، آب، آموزش و پرورش و نوسازی برخی مسائل دشتستان را پیگیری کردم. عصر در دفتر میزبان تعدادی از نخبگان استان بودم و شنونده نظرات و پیشنهادهایشان برای پیشبرد امور بودم.

در جلسه روز سه‌شنبه مجلس، نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت به خاطر ناتوانی در کنترل گرانی‌ها کارت زرد دادند.

رییس سازمان امور استخدامی گزارشی پیرامون آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه‌های پاکنا و ثبت حقوق و مزایا ارائه کرد.

در ارزیابی دیوان محاسبات وزارتخانه‌های نفت، امور اقتصادی و دارایی، ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خیلی ضعیف و کشور و دادگستری خوب عمل کرده‌اند اگر این قانون که تکلیف دولت در برنامه ششم است درست و کامل و شفاف اجرا شود جلوی بسیاری از تبعیض‌ها و زدوبندها در حقوق کارکنان دولت گرفته می‌شود.

کمیسیون تلفیق بودجه امسال عملکرد بسیار ضعیفی داشت

در دستور کار دیگر صحن، طرح اصلاح جدول تبصره ۱۴ لایحه بودجه در مورد توزیع اعتبارات محرومیت زدایی تصویب شد متاسفانه کمیسیون تلفیق بودجه امسال عملکرد بسیار ضعیفی داشت تا جایی که امروز ناچار هستیم وقت مجلس را صرف اصلاح اشتباهات بزرگ آن کنیم به طور مثال در همین مورد اخیر تصویب کرده بودند که اعتبارات محرومیت‌زدایی در هر استان فقط به یک شهرستان داده شود و به دیگر شهرستان‌ها ریالی نمی‌رسید. الحمدلله با حمایت نمایندگان اصلاح شد.

در جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت کمیسیون دو تن از معاونان وزارت اطلاعات آخرین وضعیت کشور و چالش‌های خارجی را تشریح کردند با رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد وضعیت کشاورزی دشتستان صحبت و دعوت کردم که از دشتستان بازدید کنند.

در گفت وگو با رییس سازمان نوسازی مدارس وعده‌های گذشته وی در مورد کمک به مدارس دشتستان را مرور کرده و خواستار تحقق آن شدم. قول اجرایی شدن وعده‌ها را دادند.

صبح چهارشنبه یکی از معاونان وزیر نیرو از مصاحبه اخیرم در مورد قطع برق صنایع گلایه کرد و بنده توضیح دادم که هنوز تابستان نیامده قیمت آهن و سیمان به خاطر قطع برق کارخانه‌های آنها و در نتیجه کاهش تولید، افزایش داشته، این فشار بر مردم نتیجه سیاستگذاری اشتباه وزارت نیرو است. در صحن طرح مانع‌زدایی از صنعت برق بررسی و موادی از آن تصویب شد.

در جلسه‌ای با معاون یکی از وزرا، مفاسد حوزه اقتصادی آن دستگاه را یادآوری کردم و گفتم بهتر است که در درون اصلاح و برخورد کنید تا ناچار نشویم از ابزارهای نظارتی مجلس استفاده کنیم علاقه‌ای به جنجال نداریم و ترجیح می‌دهیم که ریشه را درست کنند.

از معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مسئولیت‌ اجتماعی زیرمجموعه آنها در دشتستان را پیگیری کردم و قول‌هایی داده‌اند که به دنبال تحقق آن هستیم.

تعریض و بهسازی راه وحدتیه – سعد آباد

آخر هفته در تماس با مدیران راهداری، علوم پزشکی، آموزش و پرورش و وزارت کشور برخی از مسائل استان و دشتستان را پیگیری کردم تعریض و بهسازی راه وحدتیه – سعدآباد در حال انجام است و برخی دیگر از راه‌ها هم در دستور کار امسال قرار دارد.

مردم از گرانی‌ها به شدت شاکی هستند و در تماس‌های متعدد به بنده و سایر نمایندگان منتقل کرده‌اند بر همین اساس فضای مجلس در این هفته توأم با گلایه و شکایت شدید نمایندگان از وزرای اقتصادی بخاطر فشار گرانی بر مردم بود. امیدوارم چاره‌ای بیندیشند.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: