امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16812

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 18 تا 24 آذر ۱۴۰۲)؛

نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال۱۴۰۳/ گفتگو با رئیس سازمان برنامه جهت رفع مشکلات سد دالکی/ پیگیری مشکلات دشتستان از دستگاه‌های مختلف/ سد دهرود به مناقصه رفت

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال۱۴۰۳، گفتگو با رئیس سازمان برنامه جهت رفع مشکلات سد دالکی، پیگیری مشکلات دشتستان از دستگاه‌های مختلف و سد دهرود به مناقصه رفت خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 18 تا 24 آذر ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۱۸ آذر) در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم همچنین به برخی امور جاری شهرستان رسیدگی کردم.

لایحه بودجه سال آینده و نیز برخی انتقادات و ارزیابی‌ها پیرامون آن را مطالعه کردم. با سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در مورد مطالبات کارگران پارس جنوبی از برخی شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان، با وزارت ارتباطات و نفت در مورد توسعه شبکه آنتن تلفن همراه در نقاط دورافتاده دشتستان و با وزارت اقتصاد در مورد تسهیلات حوزه کشاورزی گفتگو کردم.

روز یکشنبه (۱۹ آذر) در صحن علنی مجلس طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی مطرح و اصلاح شد. ظهر به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد رفتم و دقایقی در جمع مدیران رسانه‌ها در ارتباط با موضوع افغانستان صحبت کردم.، پس از مدت‌ها تعدادی از دوستان قدیمی را زیارت کردم.

دستور کار کمیسیون اصل نود بررسی نحوه اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور بود.

عصر در کمیته تحقیق و تفحص از صادرات پتروشیمی‌ها شرکت کردم، تعدادی از مدیران صنعت پتروشیمی گزارشی از نحوه قیمت‌گذاری و صادرات محصولات پتروشیمی ارائه کردند.

سد دهرود به مناقصه رفت

در گفتگو با مدیران شرکت آب منطقه‌ای آخرین وضعیت اجرای پروژه سد دهرود را گرفتم، الحمدلله پروژه وارد فرایند مناقصه شده و در آینده نزدیک پیمانکار آن انتخاب خواهد شد. این طرح هدیه نظام اسلامی به مردم محروم ارم و دهرود است.

اول صبح روز دوشنبه (۲۰ آذر) جلسه ای در کمیسیون تلفیق با حضور رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه داشتیم، گزارشی از اقدامات و مشکلات قوه دادند. در صحن مجلس موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی بررسی و اصلاح شد.

قبل از ظهر به ستاد فرماندهی سپاه رفتم و در جمع مدیران سیاسی سپاه گزارشی از سفر اخیر روسیه دادم. بعد از ظهر با تعدادی از نخبگان ملاقات داشتم. با معاون توسعه وزیر بهداشت در مورد تامین مالی پروژه‌های دشتستان، با معاون امور دام وزير جهاد کشاورزی در مورد حل مشکلات دامداران دشتستان و با رئیس بنیاد مسکن در مورد سهمیه قیر رایگان برای روستاهای شهرستان گفتگو کردم.

نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال۱۴۰۳

روز سه‌شنبه (۲۱ آذر) درس اخلاق حضرت آیت‌الله عابدی در صحن مجلس برگزار شد. در صحن مجلس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بررسی شد، منابع عمومی کشور در بودجه سال آینده با ۱۸ درصد رشد به ۲۴۶۲ همت رسیده است.

از نقاط قوت بودجه ۴۰۳ می‌توان به مواردی همچون کاهش کسری تراز عملیاتی و پیش‌بینی منابع جهت رشد اقتصادی و اشتغال اشاره کرد. نقاط ضعف آن هم ابهام در منابع، کسری منابع هدفمندی یارانه‌ها، ابهام در بودجه شرکت‌های دولتی، فاصله با لایحه برنامه هفتم، نبود منابع کافی برای سرمایه‌گذاری و … است.

مشکل همیشگی لوایح بودجه این بوده و هست که منابع موهوم اما مصارف مشخص دارند و این باعث ناترازی و کسری بودجه و در نهایت نارضایتی مردم می‌شود.

یکی از نگرانی‌های جدی نمایندگان افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بود، با توجه به اینکه افزایش حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم آمده اما در لایحه بودجه پیش‌بینی نشده بود، بحث‌های مفصلی مطرح شد در نتیجه دولت موافقت کرد که ۵۰ همت به سقف منابع عمومی صرفاً بابت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اضافه کند. این موضوع هم نمایندگان را متقاعد نکرد تا در نهایت کلیات لایحه بودجه رای نیاورد و به دولت برگشت بخورد، نگرانی دیگر در مورد افزایش مالیات‌ها و فشار بر مردم بود. با این حساب دولت باید پس از اصلاح، لایحه بودجه را مجدداً به مجلس ارسال کند.

گفتگو با رئیس سازمان برنامه جهت رفع مشکلات سد دالکی

در حاشیه جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد تامین مالی پروژه‌ سد دالکی گفتگو کردم و بر حل سریع مشکلات آن تاکید کردم، قول تسریع در تخصیص اعتبار آن را دادند.

پیگیری مشکلات دشتستان از دستگاه‌های مختلف

با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در مورد حل مشکلات برخی واحدهای تولیدی و با معاون وزیر راه در مورد پروژه راه نمازگاه ارم بوشکان گفتگو کردم. عصر راهی بوشهر شدم، در مسیر با مديرعامل مجتمع اقتصادی کمیته امداد پیرامون سرمایه‌گذاری در دشتستان گفتگو کردم، اعلام آمادگی کردند.

عمده وقت بنده در روز چهارشنبه (۲۲ آذر) به ملاقات با مردم و تعدادی از مدیران گذشت. طی جلسه‌ای در محله آبرسانی مسائل و مشکلات این محله بررسی شد.

با بنیاد مسکن، آموزش و پرورش، آبفا و میراث فرهنگی در مورد مشکلات شهرستان تماس داشتم. آخر هفته هم صرف ملاقات با جمعی از مردم عزیز و حضور در مراسم‌های ایام فاطمیه شد.

با آبفا در مورد پروژه‌های آب، با وزارت ورزش در مورد مشکلات ورزش دشتستان، با منابع طبیعی در مورد شکایت‌های مردمی، با بنیاد شهید در مورد رسیدگی به برخی مطالبات خانواده‌های شهدا، با توانیر در مورد برق‌رسانی به منطقه گیسکان و با راهداری در مورد چند پروژه‌ دشتستان گفتگو کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: