امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16353

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 17 تا 23 تیر ۱۴۰۲)؛

نظارت میدانی بر پروژه‌های راه و برق دشتستان/ بازدید از روستاها و ملاقات با مردم/ گیسکان متحول خواهد شد/ تهاتر خرما آزاد شد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از نظارت میدانی بر پروژه‌های راه و برق دشتستان، بازدید از روستاها و ملاقات با مردم، گیسکان متحول خواهد شد و تهاتر خرما آزاد شد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 17 تا 23 تیر ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح شنبه (۱۷ تیر) در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان شرکت کردم، الحمدلله امسال بودجه دشتستان افزایش قابل توجهی داشته و برنامه‌ریزی مناسبی نیز برای هزینه‌کرد آن در سال جاری انجام گرفته است، مواردی نیز از قلم افتاده که بنا شد مورد توجه و بررسی مجدد قرار گیرد.

پس از جلسه به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، فرماندار و مدیرکل راهداری از پروژه‌های راه‌های سعدآباد – نظرآقا – برازجان، سعدآباد – وحدتیه و راه روستاهای عطیبه و… و نیز میدان شهید سلیمانی شبانکاره و پل درودگاه بازدید کردیم. بعد از ظهر تا شب در دفتر با جمعی از نخبگان و مدیران استان ملاقات داشتم.

صبح و عصر روز یکشنبه (۱۸ تیر) به روستاهای عیسوند و خوشاب رفتم و ضمن ملاقات مردمی و بررسی مشکلات این روستاها از برخی نقاط و پروژه‌های آنجا بازدید کردم، الحمدلله کارهای ارزشمندی در آن روستاها انجام گرفته اما نیازمند اقدامات تکمیلی برای توسعه همه‌جانبه است.

با وزیر اقتصاد در مورد تخصیص وام به فعالان حوزه خرما تماس گرفتم و تاکید کردم که در پرداخت وام‌ها تسریع شود. اختلافاتی میان برخی دستگاه‌های دولتی پیش آمده که تلاش می‌کنم با وساطت حل شود تا امور مردم بر زمین نماند.

ابتدای صبح روز دوشنبه (۱۹ تیر) به همراه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و مدیران راهداری و برق دشتستان جهت نظارت میدانی عازم منطقه گیسکان شدیم. از دامنه کوه تا نقاطی دیگر در بالا در چند نقطه جمعی از اهالی شریف منطقه که از حضور ما مطلع شده بودند تجمع کرده بودند، ضمن ابراز لطف از اقدامات انجام گرفته و در دست اقدام، مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند.

در ملاقات اخیر بنده و فرماندار با وزیر نیرو و مدیرعامل توانیر وعده‌هایی جهت تکمیل شبکه برق در روستاهای منطقه گیسکان داده شد، در این بازدید جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفت همچنین از پروژه تعریض و بهسازی و آسفالت راه گیسکان بازدید شد. ان‌شاءالله در آینده نزدیک این منطقه که از محروم‌ترین نقاط استان است متحول خواهد شد.

تلاش و جهت‌گیری ما رفع محرومیت از این منطقه تاریخی بوده و امید داریم که با اجرای پروژه‌های راه، برق و آب و آبخیزداری در گیسکان روند مهاجرت در آن معکوس شود و رونق گذشته خود را باز یابد. ظهر به برازجان برگشتیم.

بعد از ظهر از مرکز تولید البسه در حوزه عفاف و حجاب بازدید کردم. عصر تا شب در دفتر ملاقات داشتم.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۰ و ۲۱ تیر) در حسینیه مسجد فردوس محله علی‌آباد برازجان ملاقات مردمی داشتم، تعدد درخواست‌ها موجب شد تا همکاران دفتر دو روز پیاپی را برای ملاقات برنامه‌ریزی کنند.

بعد از ظهر چهارشنبه به همراه مدیر درمان تامین اجتماعی استان بخش‌های جدید درمانگاه امام کاظم (ع) برازجان را افتتاح کردیم.

شب در جلسه بررسی مشکلات دامداران روستای زیارت در فرمانداری شرکت کردم، جلسه خیر و برکت داشت و موجب شد که تصمیمات خوبی برای دامداران دشتستان گرفته شود.

با معاون امور اقتصادی استاندار و مدیران صنعت، جهاد و کار در مورد حمایت از تولیدکنندگان تماس داشتم.

موضوع تکمیل مسکن مهر برازجان را از مدیران راه پیگیری کردم گفتند که در شرف تکمیل است، دو ماه قبل در جلسه با وزیر راه، دستورات خوبی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر برازجان داده شد که گویا هم‌اکنون در حال تحقق است.

صبح پنجشنبه (۲۱ تیر) در دفتر با تعدادی از مدیران ملاقات داشتم. سپس به دانشگاه آزاد دشتستان رفتم و در همایش «دشتستان آینده و پیشرفت» شرکت کردم.

در پنل‌های جانبی در حوزه انرژی، آب، کشاورزی و آسیب های اجتماعی نیز حضور یافتم، مطالب و محتواها ارزشمند بود، حدود یکی دو سال پیش از مدیران دانشگاهی درخواست کردم که به دنبال بررسی چالش‌های اصلی شهرستان و یافتن راهکارهای حل این مسائل و نیز آینده‌پژوهی در حوزه دشتستان باشند، این برنامه گامی مثبت در این زمینه بود و صمیمانه از دست‌اندرکاران آن تشکر می کنم، در مراسم پایانی پیشنهاد کردم که ضمن تداوم آن، نتایج و پژوهش‌ها بصورت مکتوب در اختیار همگان قرار گیرد.

بعد از ظهر در دفتر با تعدادی از نخبگان ملاقات داشتم، شب عازم تهران شدم. اغلب وقتم در روز جمعه (۲۲ تیر) صرف مطالعه لایحه برنامه هفتم توسعه و بررسی پیشنهادهای رسیده شد.

این هفته در تماس مکرر با رئیس سازمان توسعه تجارت برای ابلاغ مصوبه تهاتر خرما (خشکبار) بودم، بالاخره ابلاغ شد، امید داریم که پس از ابلاغ آن و فعال شدن بخش خصوصی شاهد رونق در بازار خرما و فروش محصولات باقی‌مانده باشیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: