امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3349

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۲۲ تا ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱)؛

موافقت وزیر جهاد با تهاتر خرما/ سفر معاون وزیر بهداشت به دشتستان/ فساد بزرگ در فولاد مبارکه/ دیدار با وزرای اطلاعات، دادگستری، خارجه و جهاد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزیر جهاد با تهاتر خرما، سفر معاون وزیر بهداشت به دشتستان، فساد بزرگ در فولاد مبارکه، دیدار با وزرای اطلاعات، دادگستری، امور خارجه و جهاد کشاورزی خبر داد.

ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲۲ تا ۲۸ مرداد ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: ابتدا و انتهای این هفته در دشتستان بودم. صبح شنبه (۲۲ مرداد) در دفتر پذیرای تعدادی از مراجعان، مدیران و نخبگان بودم. برنامه‌هایم با حضور تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا آغاز شد. سپس با خانواده، مربی و بازیکن برازجانی تیم ملی فوتبال زنان ملاقات کردم.

سرکار خانم برازجانی بازیکن تیم ملی فوتبال زنان با کمترین امکانات و بدون رانت، به بزرگترین افتخارات دست یافته است. جمعی از دامداران آمدند و مشکلات خود را مطرح کردند، قول دادم که مشکلات ایشان را در دیدار آینده با وزیر جهاد کشاورزی پیگیری کنم. مشکلات تعدادی از سرمایه‌گذاران را از معاون امور اقتصادی استاندار و مدیران بانکی پیگیری کردم.

با مسئولان پویش ۴۸_۴۸ ملاقات و همفکری کردیم. در تماس با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد سفر معاون توسعه وزیر بهداشت به استان برنامه‌ریزی کردیم. با مدیران جهاد کشاورزی درباره دیدار با وزیر جهاد، با آب منطقه‌ای درباره برخی مسائل مردم و با مدیرعامل گاز پیرامون گازرسانی به روستاهای بخش ارم گفت وگو کردم.

عیادت از مجروحان حادثه واژگونی مینی بوس

برای جلسه آتی با وزیر جهاد کشاورزی، رئیس جمعیت هلال احمر و شیلات هماهنگی‌هایی با دستگاه های مربوطه داشتم. عصر مطلع شدم که یک مینی‌بوس حامل کارگران زحمتکش در بخش ارم واژگون شده است. یکی از همکاران را به عنوان نماینده ویژه برای پیگیری امور حادثه و رسیدگی سریع به مصدومان تعیین کردم. شب قبل از سفر به تهران به بیمارستان شهید گنجی برازجان رفتم و از مجروحان عیادت کردم دو پیام مهم حادثه مذکور اهمیت احداث راه استاندارد و ضرورت احداث سد دهرود برای ایجاد موقعیت‌های شغلی در منطقه است.

صبح روز یکشنبه (۲۳ مرداد) و قبل از جلسه علنی مجلس، در جلسه کارشناسی دستور کار صحن با موضوع طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران شرکت کردم. در صحن طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی بررسی و تصویب شد. رئیس مجلس را در جریان واژگونی مینی‌بوس در دشتستان قرار دادم و درباره مشکلات اساسی منطقه ارم توضیحاتی دادم.

بررسی آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها

در پایان جلسه نطق یک دقیقه‌ای داشتم. برنامه‌هایم را برای ملاقات با وزیر جهاد و روسای هلال احمر و شیلات تنظیم کردم. با مدیران مربوطه در استان هم هماهنگی کردم. آخرین وضعیت مجروحان حادثه مینی‌بوس را نیز پیگیری کردم. در کمیسیون امنیت ملی آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها و در کمیسیون اصل نود چالش‌های حرفه حسابرسی در کشور بررسی شد.

دیدار با رییس جمعیت هلال احمر

روز دوشنبه (۲۴ مرداد) به همراه مدیرکل بحران استانداری و مدیرکل هلال احمر استان با رئیس جمعیت هلال احمر دیدار کردیم. راجع به راه‌اندازی داروخانه هلال احمر در استان، ایجاد پایگاه جدید، امکانات برای مرکز دشتستان و احداث ساختمان صحبت کردیم و قول‌هایی دادند. یک تشکر دوستانه هم از رئیس جمعیت هلال احمر کردم به این خاطر که در دفترش با خرمای زاهدی دشتستان از مهمانانش پذیرایی می‌کرد.

به ایشان توضیح دادم مرغوب‌ترین نوع این خرما در مناطق بوشکان و ارم دشتستان برداشت می‌شود. با معاون توسعه وزیر بهداشت برای سفر ایشان به دشتستان صحبت کردم. دستور کار جلسه بعد از ظهر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس طرح سئوال بنده و جمعی دیگر از نمایندگان از وزیر دادگستری بود. سئوالم در مورد برنامه‌های وزارت دادگستری جهت تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب بود.

وزیر به شوخی اشاره کرد که سئوال بنده موجب شده تا یک بار دیگر بیانیه را مطالعه کند. گفتم تا همین‌جا بخشی از اهداف طراحان سئوال محقق شده است. وزیر اطلاعات مهمان کمیسیون امنیت ملی بود. به همراه تعدادی از معاونان وزارت اطلاعات توضیحات مشروحی درباره وضعیت کشور و موفقیت‌های اطلاعاتی و امنیتی این دستگاه دادند. اعضای کمیسیون از ایشان بخاطر توفیقات اخیر و شکست امنیتی صهیونیست‌ها قدردانی کردند.

دیدار با وزیر جهاد کشاورزی

بعد از جلسه کمیسیون به همراه نماینده محترم دشتی و تنگستان و نیز مدیران بحران و جهاد استان به دیدار وزیر جهاد کشاورزی رفتیم. موضوع اصلی جلسه جبران خسارات وارده بر کشاورزان در بارندگی‌های اخیر بود. مسائل دیگری همچون بیمه محصولات کشاورزی و تخصیص سرمایه در گردش برای کشاورزان استان و نیز مشکلات دامداران هم مطرح شد.

از وزیر درخواست کردم که خرما را هم در لیست تهاتر قرار دهند تا بتوانیم در ازای صادرات خرما به کشورهای دیگر کالاهای مورد نیازمان را از آن کشورها وارد کنیم، آقای ساداتی‌نژاد موافقت کرد و توضیح داد که مساله خسارت‌ها قرار است که در جلسه هیات دولت مطرح و تصویب شود.

دیدار با رییس شیلات ایران

به مجلس برگشتم، شب به ملاقات رئیس شیلات ایران رفتیم. مدیران بحران و شیلات استان هم بودند. موضوع جلسه رفع مشکلات ایمنی بنادر صیادی و اجرای طرح آبزی‌پروری در دشتستان بود، قول‌های خوبی گرفتیم. آقای ضیغمی معاون سازمان توسعه تجارت تماس گرفت و درباره میز صادرات خرما همفکری کردیم. با تامین اجتماعی، دانشگاه آزاد، شبکه بانکی و آموزش و پرورش برای پیگیری برخی مسائل دشتستان تماس داشتم.

فساد بزرگ در فولاد مبارکه

روز سه‌شنبه (۲۵ مرداد) در صحن علنی مجلس به گزارش کمیسیون صنایع در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان (با ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی) رای مثبت دادم. شبکه پرآشوب عنکبوتی با گزینش مدیران سیاسی، اخلال در بازار سرمایه، افزایش غیرمتعارف بودجه باشگاه سپاهان، پرداخت‌های غیرقانونی و نجومی، قرارداد با افراد ذی‌نفوذ سیاسی از جمله همسر رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق، وزیر اسبق راه و شهرسازی و شهردار سابق اصفهان، قراردادهای پرابهام، ده‌ها میلیارد تومان هزینه رسانه‌ای، ۲۰۰ میلیارد تومان برای هدیه و تبلیغات، ارائه هدایایی همچون خودرو، موبایل، سکه، کارت هدیه، بن خرید، لپ‌تاپ و تبلت به برخی سازمان‌ها و نهادها نظیر استانداری، راه، وزارت صمت، بانک مرکزی و گمرک، حمایت مالی و پشتیبانی از کاندیدای انتخابات مجلس با پرداخت یک‌ونیم میلیارد تومان در قالب فاکتور صوری و… بخش‌هایی از فساد گسترده در این مجموعه بود.

برایم سئوال شد که دستگاه‌های نظارتی در هنگام وقوع این فسادهای بزرگ کجا بوده‌اند؟! اجرای غلط یا ناقص ابلاغیه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ پرخسارت بوده است. گزارش به قوه قضائیه ارسال شد.
سئوال یکی از همکاران از وزیر بهداشت در مورد واکسیناسیون اجباری رای نیاورد و وزیر کارت زرد نگرفت. مخالف دادن کارت زرد به وزیر بودم چرا که معتقدم از جمله نقاط قوت دولت فعلی واکسیناسیون مردم در برابر کروناست،

سال گذشته این موقع از بدترین روزهای مردم ایران بود اما با واکسیناسیون ملی وضعیت شیوع کرونا متحول شد. گزارش کمیسیون عمران در مورد حادثه متروپل آبادان هم قرائت شد. در صحن مجلس با امیر نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد پرداخت خسارت‌ بارندگی‌های اخیر صحبت کردم. با رئیس مجلس درباره سفر ایشان به استان و با رئیس سازمان شهرداری‌ها درباره نیازمندیهای شهرداری‌های دشتستان و با معاون وزیر بهداشت در مورد مجوز بیمارستان شبانکاره صحبت کردم. مدیرکل راه و شهرسازی استان از ارائه طرح احداث راه اصلی وحدتیه سعدآباد به سازمان برنامه خبر داد.

بررسی جزییات مذاکرات اخیر با غرب در شورای عالی امنیت ملی

بعد از ظهر به همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شورای عالی امنیت ملی رفتیم و در جلسه با دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر امور خارجه و معاون سیاسی وی، رئیس و معاون سازمان انرژی اتمی جزئیات مذاکرات اخیر با غرب را بررسی کردیم. گرچه تضمین‌هایی که گرفته‌اند نسبت به تیم قبلی قوی‌تر است اما هنوز هم این تضمین‌ها محکم نیست و ممکن است باز هم اقتصاد را شرطی کند. در صحبت کوتاهی به ایشان گفتم که روی قول وزیر خارجه آمریکا یا گزارش آژانس نمی‌توان حساب کرد ضمن اینکه پرونده pmd باید بسته شود.

عصر جلسه‌ای جهت فعال کردن یک واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال چند هزار نفری داشتم. قبل از مغرب گزارش زنده ماهانه خود را به مردم ارائه کردم.

شرکت در جلسه هیات رییسه دانشگاه خلیج فارس

اول صبح روز چهارشنبه (۲۶ مرداد) راهی استان شدم و بلافاصله به دانشگاه خلیج فارس رفتم و در جلسه هیات رئیسه دانشگاه شرکت کردم. دانشگاه مادر استان به رغم محدودیت‌های مالی، موفقیت‌های بزرگی کسب کرده که باید ادامه یابد. تاکید کردم که یکی از مشکلات اساسی کشور عدم انجام کار کارشناسی در تصمیم‌گیری‌هاست که با محوریت دانشگاه این رویه باید اصلاح شود.

هدف اصلی از نرفتن به مجلس و آمدن به استان همراهی معاون توسعه وزیر بهداشت جهت بازدید از مراکز درمانی شهرستان بود. با ایشان ابتدا از مراکز درمانی آبپخش و سعدآباد و سپس از اورژانس و پانسیون بیمارستان شهید گنجی و در انتها از بیمارستان هفده شهریور و کلینیک تخصصی برازجان بازدید کردیم.

حضور در مراسم تجلیل از آزادگان

مشکل مشترک این طرح‌ها و مراکز کمبود بودجه بود که قول دادند در تخصیص بودجه کمک بیشتری کنند. بعد از ظهر و شب توفیق شد تا در مراسم تجلیل از آزادگان در برازجان و سعدآباد حضور یابم. در سعدآباد مردم از توقف طرح تعریض محور سعدآباد به وحدتیه شاکی بودند، با معاون عمرانی استاندار تماس گرفتم و درخواست کردم که پیگیری کنند.

شب با وزیر آموزش و پرورش درباره عدم اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان به ویژه در مورد معلمان طرح مهرآفرین صحبت کردم، توضیحاتی دادند و خبر دادند که به زودی رتبه‌بندی اجرایی می شود و یک پیش‌پرداخت به حساب معلمان واریز می‌شود.

مطلع شدم که برخی تجهیزات ایستگاه تلویزیونی برازجان به سرقت رفته و امکان دریافت برخی شبکه‌ها در برازجان مقدور نیست، از صداوسیما پیگیری کردم که گفتند در حال راه‌اندازی است.

روز پنجشنبه (۲۷ مرداد) موضوع اختصاص مکان به متقاضیان موکب در مرز شلمچه را پیگیری کردم، تماس تلفنی مشترکی با معاونان عمرانی استانداران بوشهر و خوزستان داشتم. در تماس با تعدادی از اعضای شوراها و دهیاران مشکلات ایشان را پیگیری کردم. در تماس با رییس دانشگاه علوم پزشکی از نتایج نهایی و جمع‌بندی سفر معاون وزیر بهداشت به استان مطلع شدم.

ابلاغ دستور کار کمیته جنگ نرم به کمیسیون امنیت ملی

با قائم مقام وزیر جهاد در مورد میز صادرات خرما صحبت کردم. دستور کار کمیته جنگ نرم را به کمیسیون امنیت ملی ابلاغ کردم. شب به شهر شبانکاره و روستاهای بشیرآباد و درودگاه در بخش سعدآباد رفتم. در درودگاه جوانان مومن و انقلابی در طرحی مبتکرانه حال و هوای حماسه پیاده‌روی اربعین را زنده کرده بودند.

نماینده محترم آبادان تماس گرفت و درباره وضعیت امسال خرما همفکری کردیم، قرار شد که به زودی در جلسه با تعاون روستایی راجع به قیمت تضمینی خرما چانه‌زنی کنیم. باخبر شدم که جلسه‌ای هم با هدف تعیین قیمت خرما در دشتستان برگزار شده است.

روز جمعه (۲۸ مرداد) از صبح تا عصر در دفتر پذیرای تعدادی از مدیران، نخبگان و شوراهای شهرها و روستاها بودم. در تماس با مدیران جهاد، صمت، بانک، فراجا، علوم پزشکی، کمیته امداد، استانداری، سازمان برنامه و صداوسیما برخی مسائل دشتستان را پیگیری کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: