امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16293

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 3 تا 9 تیر ۱۴۰۲)؛

ملاقات با وزرای نفت، اقتصاد و میراث فرهنگی/ پیگیری ویژه مسائل خرما از دستگاه‌های اجرایی/ انتقاد از روند پروژه راه سعدآباد وحدتیه

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از ملاقات با وزرای نفت، اقتصاد و میراث فرهنگی، پیگیری ویژه مسائل خرما از دستگاه‌های اجرایی و انتقاد از روند پروژه راه سعدآباد وحدتیه خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 3 تا 9 تیر ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (سوم تیر) به پاستور رفتم و در گفتگو با برادر عزیزم دکتر سید یاسر جبرائیلی در مورد ابعاد مختلف برنامه هفتم توسعه بحث و بررسی کردیم، برنامه نیاز به اصلاحات دارد.

در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم همچنین در جلسه با مدیران هلدینگ خلیج فارس در مورد سرمایه‌گذاری این مجموعه در دشتستان و مسائل و موانع آن گفتگو کردیم.

روز یکشنبه (چهارم تیر) در صحن علنی مجلس طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی بررسی و اصلاح شد. همچنین با تصویب مجلس نرخ مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد برای داروهای ضروری، تجهیزات مصرفی پزشکی، گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات، قند، شکر، چای، گوشت قرمز و مرغ کاهش یافت.

تعدادی از نمایندگان به سراغم آمدند و درباره سفر اخیر به کشورهای حوزه خلیج فارس و مذاکرات و نتایج آن سئوالاتی پرسیدند، گفتم ان‌شاءالله نتایج این سفر در آینده نمایان خواهد شد.

ظهر تعدادی ملاقات در دفتر داشتم. بعد از ظهر به قوه قضائیه رفتم و در جلسه مشترک قوای مقننه و قضائیه شرکت کردم. موضوع اسناد املاک مردم را از برخی مقامات قضایی پیگیری کردم.

پس از این برنامه در جلسه با معاون توسعه وزیر بهداشت در مورد تخصیص بودجه برخی پروژه‌های دشتستان صحبت کردیم. با تعدادی از اعضای شوراها تماس داشتم و مشکلات ایشان را از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کردم.

نمایندگان قوه قضائیه جهت ثبت و بررسی اموال نمایندگان و کاهش یا افزایش آن در مجلس مستقر بودند، بنده دو-سه سال پیش فهرست اموال خود را ثبت کرده بودم، از آنجا که تغییری در اموال حقیر ایجاد نشده بود مسئول مربوطه اعلام کرد که نیازی به ثبت مجدد ندارد.

صبح اول وقت روز دوشنبه (پنجم تیر) به وزارت اقتصاد رفتم و در جلسه با وزیر در مورد مسائل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، مالیات‌ها، تسهیلات تولید و کشاورزی و مسائل بانکی صحبت کردم.

آقای وزیر ابراز امیدواری کرد که امسال شرایط اقتصادی کشور بهتر شود. گلایه اصناف از افزایش شدید مالیات‌ها را منتقل کردم و در تماس با یکی از فعالان اجتماعی اشکالات شیوه جدید مالیات‌گیری تشریح شد، آقای دکتر خاندوزی قول دادند که بررسی و پیگیری کنند. توضیحاتی در مورد مسائل و مشکلات اخیر حوزه خرما دادم و درخواست کردم که بانک‌ها از صادرکنندگان و فعالان حوزه خرما حمایت ویژه کنند، آقای وزیر دستوراتی در این مورد به برخی بانک‌های دولتی صادر کرد.

بلافاصله پس از جلسه به مجلس آمدم، در جریان بررسی لایحه مربوط به کاهش مالیات بر اقلام ضروری، تعدادی از نمایندگان بنا به تولید محصولی خاص در حوزه انتخابیه خود پیشنهاد حذف آن محصول از لیست مالیات یک درصد را مطرح کردند که هیچ‌کدام رأی نیاورد. نوعی تعارض منافع بود، به یکی از بزرگواران گفتم که منافع عموم مردم بر منافع گروهی اولویت دارد.

پیش از ظهر به همراه فرماندار شهرستان دشتستان و تعدادی از سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی به وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و دیدار وزیر این دستگاه رفتیم.

بازسازی کاروانسرای مشیر و سایر آثار باستانی، راه‌اندازی بازارچه، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمایت از صنایع دستی دشتستان از جمله محورهای جلسه با آقای ضرغامی بود، به وزیر میراث فرهنگی گفتم که برخی قول‌های ایشان در سفر اسفندماه گذشته اجرا نشده است. آقای ضرغامی در جلسه با برخی مدیران تماس گرفت و دستوراتی داد.

ساعتی بعد از جلسه در وزارت میراث فرهنگی به همراه فرماندار، رئیس دانشگاه خلیج فارس و دو تن از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان به وزارت نفت و ملاقات وزیر نفت رفتیم. ایفای مسئولیت اجتماعی نفت در جهت توسعه زیرساخت‌های دشتستان از جمله در حوزه راه، آب، آموزش و ورزش، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و کمک به توسعه و تکمیل امکانات دانشگاه خلیج فارس از جمله محورهای این جلسه بود، نکاتی در رابطه با شکایات مردم از نفت در زمینه اشتغال و مسئولیت اجتماعی به ایشان منتقل کردم.

وزیر دستوراتی برای اجرای برخی پروژه‌ها در دشتستان صادر کرد، قرار شد که در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور گنجانیده شود. پس از جلسه به مجلس برگشتم و در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با موضوع بررسی وضعیت امنیت روانی کشور شرکت کردم، جلسه‌ای هم در کمیسیون اصل نود داشتم.

شب در جلسه دیگری که تعدادی از نمایندگان حضور داشتند راجع به سفر اخیر به کشورهای حوزه خلیج فارس توضیحاتی ارائه کردم.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه (ششم تیر) مجلس طرح تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلای دادگستری تصویب شد همچنین مجلس بر مصوبه پیشین خود مبنی بر برگزاری انتخابات مجلس در تهران به صورت تناسبی تاکید کرد. پیش از ظهر به ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفتم و در جمع جمعی از فرماندهان سپاه پیرامون تحولات سیاست خارجی سخنرانی کردم.

ظهر در کمیسیون امنیت ملی و با حضور مدیران اطلاعاتی و امنیتی، حوادث اخیر در کمپ منافقین در آلبانی بررسی شد. الحمدلله اقتدار نظام اسلامی و ایستادگی ملت ایران دشمنان را وادار به عقب‌نشینی و تصحیح اشتباهات خود کرده است.
عصر تا شب در دفتر پذیرای تعدادی از مراجعه‌کنندگان بودم. آخر شب عازم بوشهر شدم. عمده وقتم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هفتم و هشتم تیر) در ملاقات مردمی گذشت.
تعدادی از خانواده‌های زندانیان آزادشده و دربند در کشور قطر آمدند و ضمن تشکر بابت آزادی اخیر تعدادی از زندانیان، خواستار آزادی مابقی افراد بازداشتی شدند، قول پیگیری دادم.
با معاون اجرایی رئیس‌جمهور جهت اصلاح و ابلاغ برخی مصوبات سفر گفتگو کردم.
صبح جمعه (نهم تیر) در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و ظهر در نمازجمعه در برازجان شرکت کردم، بعد از ظهر تا شب از تعدادی از روستاها و پروژه‌ها از جمله از پروژه تعریض راه سعدآباد وحدتیه بازدید کردم، متاسفانه بر خلاف وعده‌های پیشین روند کار قابل دفاع نیست، مردم بعد از دو سال حق دارند که نسبت به نحوه اجرا شاکی باشند، کارکرد فعلی در شأن این مردم نیست و اگر تغییری در این زمینه ایجاد نشود ناگزیرم که تصمیم دیگری بگیرم و از همه ابزارهای قانونی برای پاسخگویی به مردم استفاده کنم.
همچنان مشکل فروش خرما در دستورکار بنده است، در گفتگو با وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد تهاتر خرما با میوه‌های گرمسیری را پیگیری کردم، وزیر موافق بود، از وی درخواست کردم که در اجرایی شدن آن تسریع شود، قول پیگیری ویژه داد.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: