امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16674

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه:

معاهده جامع همکاری‌های بلندمدت تهران-مسکو در مرحله پایانی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه بر لزوم شتاب بخشی به اجرای طرح های مشترک دو کشور تاکید کرد و گفت: معاهده جامع همکاری‌های بلندمدت تهران-مسکو در مرحله پایانی است.

دکتر ابراهیم رضایی در نشست مشترک گروه‌های دوستی پارلمانی مجلس شورای اسلامی و دومای دولتی روسیه که با حضور سفیر ایران در مسکو برگزار شد، گفت: روسیه هم کشور مهم و بزرگی است و هم در سیاست‌ خارجی جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تعدد ملاقات‌ها و دیدارهای سران و روسای جمهوری و مجالس‌ دو کشور، نشان‌دهنده سطح مناسبات دوجانبه است و مسائلی همچون تحریم‌های ظالمانه غرب و مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا باعث افزایش اشتراکات و نزدیکی دو کشور به یکدیگر شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفت‌وآمدهای هیأت‌های پارلمانی ایران و روسیه و میزبانی ایران از سومین اجلاس پارلمانی دو کشور با حضور روسای مجلس شورای اسلامی و دومای دولتی روسیه در سال ۱۴۰۱ و سفر رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مسکو در یک ماه گذشته گفت:‌ روابط پارلمانی دوجانبه امروز در بهترین سطح قرار دارد.

 لزوم شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های مشترک تهران – مسکو

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در ادامه با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس دومای دولتی روسیه که در سفر چین حضور دارد، بر شتاب‌بخشی به طرح‌های مشترک و تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های منطقه‌ای بین‌المللی تأکید کرد.

دکتر رضایی با اشاره به سفر سال ۱۴۰۰ دکتر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مسکو گفت:‌ سران دو کشور در این سفر توافق کردند که روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تا ۱۰ میلیارد دلار در اولین گام گسترش یابد.

لزوم شتاب‌بخشی در طرح‌های مشترک همچون تکمیل زیرساخت‌های کریدور شمال – جنوب و لایروبی کانال ولگا

وی با تأکید بر ضرورت تلاش طرفین برای دستیابی به این هدفگذاری گفت: شتاب‌بخشی در طرح‌های مشترک همچون تکمیل زیرساخت‌های کریدور شمال – جنوب و لایروبی کانال ولگا، ضروری است و به نفع هر دو کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد و تقویت تلاش مشترک همه کشورها از جمله ایران و روسیه برای توقف ماشین کشتار غیرنظامیان و مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها در غزه را خواستار شد.

دکتر رضایی با بیان اینکه مواضع ایران و روسیه در زمینه تحولات اخیر غزه به یکدیگر نزدیک است، گفت: از اصل مواضع و تلاش‌های بشردوستانه روسیه تشکر می‌کنیم و معتقدیم که پشت صحنه همه جنایات در غزه، آمریکایی‌ها هستند. آنها عامل اصلی کشتار مظلومان در دنیا هستند.

وی ادامه داد: پناهگاه و تکیه‌گاه اصلی اقتصادی، سیاسی،‌امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست ها برای قتل‌عام زنان و کودکان فلسطینی، آمریکایی‌ها هستند و آنها حتی در شورای امنیت سازمان ملل هم کارشکنی کردند.

موضع متناقض غرب از جنگ اوکراین تا غزه

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضع متناقض غرب و آمریکایی ‌ها از جنگ اوکراین تا قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین در غزه بیش از هر زمان دیگری روشن شد؛ آنها دیروز با جنگ افروزی در اوکراین به کشتار مردم کمک کردند و امروز با حمایت از صهیونیست‌ها به کشتار زنان و کودکان در فلسطین کمک می‌کنند.

لزوم تقویت همکاری‌ها برای حل مسائل سوریه

رئیس طرف ایرانی گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با بیان اینکه همکاری‌های تهران – مسکو می‌تواند به برقراری صلح در منطقه کمک کند، از همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم و نابودی داعش به عنوان تجربه‌ای موفق یاد کرد و ایفای نقش بیشتر روسیه در جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه در مقطع کنونی را خواستار شد.

وی با اشاره به ابتکارات و پیشنهاد طرف ایرانی برای حل اختلافات میان سوریه و ترکیه اظهار داشت: مشارکت فعالانه‌تر ایران و روسیه با این کشورها، دستیابی به راه‌حل در این حوزه را نیز تسریع می‌کند.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: