امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3988

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 16 تا 22 مهر ماه ۱۴۰۱)؛

مصوبات پربار سفر وزیر نیرو به دشتستان/ تذکر به وزیر امور خارجه/ تصویب دو فوریت لوایح متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و برقراری فوق‌العاده مناطق جنگی/ برگزاری کمیته جنگ نرم/ راه‌های دشتستان بهبود می‌یابد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از مصوبات پربار سفر وزیر نیرو به دشتستان، تذکر به وزیر امور خارجه، تصویب دو فوریت لوایح متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و برقراری فوق‌العاده مناطق جنگی، برگزاری کمیته جنگ نرم و راه‌های دشتستان بهبود می‌یابد، خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح شنبه (۱۶ مهر) از تهران عازم بوشهر شدم و پس از تاخیر چند ساعته حوالی ظهر به مقصد رسیدم. از فرودگاه به برازجان رفتم و از آنجا به همراه فرماندار دشتستان عازم محل اجرای پروژه سد دالکی شدیم. پس از ساعتی انتظار وزیر نیرو با بالگرد رسید و از پروژه بازدید کرد.

برای وزیر در مورد مشکلات مالی پروژه و نیز ضرورت احداث سدهای دهرود، عنبری و تنگ رود جهت حل اساسی‌ترین مشکل کشاورزی و اقتصاد شهرستان توضیح دادم. در حاشیه بازدید بزرگان شهر دالکی و روستای باغتاج مشکلات خود را بیان کردند. پس از بازدید وزیر به همراه ایشان عازم جلسه جمع‌بندی سفر در خورموج شدیم.

پس از بیان مسائل و مطالبات دشتستان در حوزه آب و برق توسط حقیر و فرماندار دشتستان، آقای محرابیان دستورات خوبی برای تامین مالی سد دالکی، احداث سد دهرود، آبرسانی به روستاهای فاقد آب سالم، حل مشکل آب و برق منطقه گیسکان و احداث پست برق در برازجان، سعدآباد و کلمه داد که در صورت تحقق، وضعیت شهرستان را متحول خواهد کرد.

برای وزیر توضیح دادم که دشتستان محروم‌ترین شهرستان استان بوشهر و نیازمند توجه ویژه است. در حاشیه جلسه از مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس خواستم که احداث پست برق برازجان، سعدآباد و کلمه را تسریع بخشند.

با مدیرکل ارتباطات در مورد پوشش اینترنت موبایل روستاهای چاهدول و ارغون صحبت کردم. اولی درست شده اما دومی نیازمند پیگیری بیشتر است. با معاون وزیر راه و نیز مدیرعامل هواپیمایی آسمان درباره افزایش پروازهای بوشهر – تهران تماس گرفتم. قرار شد که تجدیدنظر کنند.

از وزارت بهداشت تماس گرفتند و جزئیات موضوع مجوز بیمارستان شبانکاره را پرسیدند، تاکید کردم که یک شهر و بخش معطل یک کاغذ به نام مجوز است. با معاون سیاسی استاندار در مورد مهمان‌شهر دالکی (محل اسکان افاغنه) صحبت و دغدغه های مردم را منتقل کردم، اطمینان دادند که جای نگرانی نیست. شب عازم تهران شدم.

روز یکشنبه (۱۷ مهر) ‌در صحن علنی مجلس دو فوریت لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری تصویب شد همچنین بخش‌هایی از طرح اداره بانک مرکزی نیز تصویب شد. با معاون وزیر ارتباطات درباره پوشش اینترنت روستای ارغون (بخش بوشکان) صحبت کردم، قبلاً قول‌هایی داده‌ بودند و اکنون تلاش داریم که محقق شود. در تماس با مدیرکل راهداری، آخرین وضعیت راه‌های روستایی را مرور کردیم.

فضای مجلس متاثر از اغتشاشات بود و غالب نمایندگان خواستار برخورد با عاملان ناامنی و اغتشاش بودند. بعد از ظهر در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح تبدیل مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه به سازمان بررسی شد. عصر و شب در دفتر به نامه‌های رسیده پاسخ دادم. با وزارت خارجه، سازمان راهداری، راه و شهرسازی، بنیاد علوی و سازمان سنجش تماس داشتم.

روز دوشنبه (۱۸ مهر) در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان از جمله چند تن از نخبگان استان ملاقات داشتم. قبل از ظهر در کمیسیون اصل نود جلسه‌ای پیرامون نقش برخی بنگاه‌های اقتصادی در اغتشاشات اخیر داشتیم.

عجیب است که شرکت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته‌اند و با حمایت دولت‌ها ثروت‌های افسانه‌ای به جیب زده‌اند اکنون بدون هیچ دلیل منطقی بر علیه منافع ملی و مردم اقدامات قانون‌شکن انجام می‌دهند و آتش‌بیار معرکه می‌شوند.

پیرو پیگیری قبلی معاون سازمان راهداری کشور تماس گرفت و آخرین وضعیت پروژه‌های دشتستان را بررسی کردیم، قول دادند که امسال چند راه مهم را تعریض و بهسازی کنند. با وزارت نفت، وزارت علوم، سازمان بنادر، هلال احمر، وزارت اقتصاد، آب منطقه‌ای، سازمان شهرداری‌ها و تعدادی از اعضای شوراها تماس داشتم.

برخی کشاورزان در تماس‌هایی نسبت به افزایش شدید آب‌بها گلایه داشتند، قول دادم که پیگیری کنم. شب به مرکز پژوهش‌های مجلس رفتم و در جلسه‌ای چندساعته با استادان خبره دانشگاه‌های تهران حوادث اخیر را تحلیل و آسیب‌شناسی کردیم، شنیدن نظرات برخی منتقدین جالب و البته لازم بود.

سه‌شنبه (۱۹ مهر) روز شلوغی بود. ابتدای صبح و قبل از صحن علنی در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی در ساختمان مشروطه شرکت کردم. دستور جلسه بررسی حوادث اخیر بود. معاون وزیر اطلاعات گزارشی از آخرین وضعیت ارائه داد، نکته برجسته آن نقش پررنگ دول بیگانه و متخاصم در اغتشاشات بود. تعدادی از نمایندگان هم نظرات خود را بیان کردند، عمدتاً خواستار برخورد با آشوبگران بودند.

در صحن علنی مجلس لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو تصویب نهایی شد. با معاون وزیر دفاع در مورد اعتراضات و اغتشاشات دیروز عسلویه بویژه پتروشیمی بوشهر صحبت کردم. بعد از ظهر در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رئیس سازمان صداوسیما گزارشی از اقدامات این سازمان در حوادث اخیر ارائه کرد.

بنده هم به عنوان رئیس کمیته جنگ نرم نکاتی در مورد اعتبار رسانه ملی و بحران ریزش مخاطب در صداوسیما، آموزش سواد رسانه‌ای، مدیریت چهره‌ها و کار حرفه‌ای و هوشمندانه خبری و رسانه‌ای بیان کردم.

عصر در جلسه سه ساعته کمیته جنگ نرم با حضور دستگاه‌های مختلف و نیز نخبگان دانشگاهی اقدامات انجام گرفته در حوادث اخیر را بررسی و آسیب‌شناسی کردیم. آنچه مورد توجه و تاکید همه بود، اهمیت توجه به فرهنگ جامعه بود که در دولت‌های مختلف مظلوم و مورد غفلت واقع شده است.

روز چهارشنبه (۲۰ مهر) طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در صحن علنی مجلس بررسی و تصویب نهایی شد، ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه نیز رفع شد. همچنین دو فوریت استفساریه فوق‌العاده و مزایای مناطق جنگی (موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه) مورد تصویب اکثریت قاطع مجلس قرار گرفت و امیدواریم که با تصویب نهایی آن مشکل قطع فوق‌العاده مناطق جنگی در برخی مناطق کشور حل شود.

در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار برخورد حقوقی و قانونی در محاکم بین‌المللی با دولت انگلیس به علت تعرض به سفارت ایران در لندن شدم. بعد از ظهر با مدیرکل ورزش و جوانان استان در مورد حمایت از ورزش قهرمانی دشتستان صحبت کردم.

در همین مورد با تعدادی از مدیران حوزه اقتصادی کشور صحبت کردم. با مدیران وزارت صمت، وزارت بهداشت، وزارت نفت و سد دالکی تماس داشتم.

پنجشنبه (۲۱ مهر) هم مجلس بودم و پیگیر برخی مشکلات شهرستان و استان بودم. آخر هفته عمدتاً صرف پیگیری برخی مشکلات و نیز مطالعه دستور کار هفته آینده مجلس و کمیسیون شد.

اکنون (جمعه‌شب، ۲۲ مهر) که در حال نگارش این مطلب هستم دغدغه مربوط به کمبود برخی داروها در استان و همچنین وضعیت آب را دارم و در ارتباط با مسئولان مربوطه در مرکز کشور و استان در حال پیگیری این موارد هستم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: