امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16986

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 5 تا 11 خرداد ۱۴۰۳)؛

مجلس دوازدهم افتتاح شد؛ جای خالی رئیس‌جمهور شهید/ ماجرای اعتبارنامه

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از مجلس دوازدهم افتتاح شد؛ جای خالی رئیس‌جمهور شهید و ماجرای اعتبارنامه خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 5 تا 11 خرداد ۱۴۰۳) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (پنجم خرداد) به دادگستری استان رفتم و در جلسه با رئیس کل دادگستری و مدیرکل ثبت اسناد استان موضوع صدور اسناد مالکیت املاک مردم دشتستان را بررسی کردیم، الحمدلله کار پیشرفت خوبی داشته، مردم استقبال قابل توجهی کرده‌اند و اسناد بخش زیادی از اراضی کشاورزی صادر شده است.

بعد از ظهر عازم تهران شدم. با وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با مسائل شهرستان تماس داشتم.

روز یکشنبه (ششم خرداد) مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم در ساختمان مشروطه برگزار و هیأت رئیسه موقت فراکسیون انتخاب شد. در حاشیه مجمع اولین جلسه مجمع نمایندگان استان بوشهر با حضور چهار نماینده استان و بصورت سرپایی برگزار و در اولین دستور کار، رئیس مجمع نمایندگان برای یک سال آینده انتخاب شد.

ظهر در دفتر به نامه‌های وارده رسیدگی کردم، بعد از ظهر در مراسم یادبود شهدای خدمت در مدرسه عالی شهید مطهری شرکت کردم و عصر با تعدادی از مدیران وزارت دفاع جلسه داشتم. شب در جلسه با تعدادی از همکاران در مورد آینده کشور و مجلس همفکری کردیم. هنوز باور شهادت شهدای خدمت سخت است.

روز دوشنبه (هفتم خرداد) افتتاحیه و اولین روز فعالیت مجلس دوازدهم بود. صبح زود به مجلس رفتم، تشریفات خاصی تدارک دیده شده بود، مسئولان ارشد کشور و سفرای کشورهای خارجی دعوت شده بودند، جای رئیس‌جمهور شهید و وزیر شهید خالی بود، مراسم سوگند نمایندگی طبق اصل ۶۷ قانون اساسی برگزار شد، به جای رئیس‌جمهور، معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری سخنرانی کرد، بخش پایانی تقسیم‌بندی نمایندگان در شعب بود، وظیفه اصلی شعب پانزده‌گانه بررسی اعتبارنامه نمایندگان است، بنده در قرعه‌کشی عضو شعبه ۱۴ شدم البته پرونده‌ام در شعبه ۷ بررسی می‌شود.

یک بار دیگر از اعتماد مجدد مردم شریف دشتستان تشکر و به خود یادآوری می‌کنم که این کرسی متعلق به مردم بزرگ ایران و دشتستان است و حقیر وظیفه دارم که از این جایگاه برای دفاع از حقوق ملت استفاده کنم. پس از مراسم افتتاحیه به حرم مطهر امام خمينی(ره) رفتیم و ادای احترام کردیم، در بدو ورود حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم از نمایندگان استقبال کرد، در گفتگویی با او از مواضع مناسب و دفاع ایشان از رهبر معظم انقلاب در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ تشکر و تاکید کردم که برای خدمت به مردم و سربازی ولایت به مجلس آمده‌ام.

پس از نماز ظهر به مجلس برگشتیم و اولین جلسه شعب برگزار شد، در شعبه ۱۴ ابتدا انتخابات هیئت رئیسه شعبه و نیز انتخاب دو عضو کمیسیون تحقیق و عضو کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس برگزار شد، سپس اعتبارنامه ۱۸ نماینده از ۱۳ حوزه انتخابیه بررسی شد، از آنجا که اعتراضی به هیچ یک از نمایندگان نبود بررسی اعتبارنامه‌ها زمان زیادی نبرد و جلسه پایان یافت.

در هیأت رئیسه مجلس به همراه جمعی از نمایندگان جمع شدیم و در مورد اعتبارنامه چند منتخب پرمسئله همفکری کردیم. عصر در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی شرکت کردم، جلسه بخاطر ‌کم‌تجربه بودن رئیس موقت فراکسیون به حاشیه و اختلاف کشیده شد و ناتمام ماند، نزد وی رفتم و درخواست کردم که با توجه به اینکه عده‌ای از نمایندگان جدیدالورود هستند و چندان با سازوکارهای مجلس و رای‌گیری آشنا نیستند تجدیدنظر کند تا همه در رای‌گیری فراکسیون جهت تعیین هیأت رئیسه مجلس شرکت کنند، نپذیرفت و اعتراضات شروع شد.

نزد آقای قالیباف رفتم و از وی درخواست کردم که کمک کند تا انشقاق و چنددستگی در فراکسیون ایجاد نشود و تکلیف هیأت رئیسه مجلس در فراکسیون انقلاب تعیین شود، قبول داشت اما دلایل دیگری آورد. پس از جلسه ناتمام فراکسیون به همراه جمعی از نمایندگان انقلابی جمع شدیم و برای وحدت جریان انقلاب مجلس چاره‌اندیشی کردیم.

با رئیس سازمان ثبت اسناد جهت برطرف کردن مشکلی که در مسیر آزادسازی اراضی مردم به وجود آمده، گفتگو کردم. مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی نقاط دشتستان را نیز از وزارت ارتباطات پیگیری کردم.

در جلسه روز سه‌شنبه (هشتم خرداد) مجلس، انتخابات هیأت رئیسه مجلس برگزار و اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند. بنا بر عهدی که با مردم داشتم رای خود را شفاف اعلام کردم، برخی خرده گرفتند، پاسخ دادم که ما مکلف به انتخاب از میان کاندیداهای موجود هستیم بنده هم بر همین اساس انتخاب کردم.

نزد رئیس مجلس رفتم و پس از تبریک گفتم که اختلاف به وجود آمده میان نیروهای انقلاب مضر است و لازم است که همه متحد شویم. حرف بنده را قبول کرد اما از برخی دوستان گلایه‌هایی داشت.

ظهر در یک هم‌اندیشی با جمعی از نمایندگان در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری همفکری کردیم. بعد از ظهر در جلسه‌ای مشروح پرونده چند تن از منتخبین راه‌یافته به مجلس را بررسی کردیم، حیرت کردم! عصر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم و شب مجدداً با جمعی از همکاران در مورد اعتبارنامه‌ها همفکری کردیم.

روز چهارشنبه (نهم خرداد) آخرین مهلت اعتراض به اعتبارنامه‌ها بود، جلسه‌ای مفصل با جمعی از همکاران داشتیم و مدارک و مستندات را بررسی و صحت‌سنجی کردیم. تقسیم کار کردیم، بنده با برخی از مراجع مطلع تماس و جزئیاتی گرفتم.

شب در جلسه دیگری با موضوع انتخابات آینده شرکت کردم. با معاون وزیر علوم در ارتباط با تخصیص برخی رشته‌های جدید برای دانشگاه‌های دشتستان و با مدیرکل بنیاد مسکن در مورد تخصیص سهمیه قیر جهت روستاها گفتگو کردم.

اول صبح روز پنجشنبه (دهم خرداد) در جلسه با تعدادی از همکاران هماهنگی هایی کردیم. سپس وارد صحن‌ مجلس شدیم. ابتدا جلسه غیرعلنی مجلس برگزار شد، بنده وقت یکی دیگر از نمایندگان را گرفتم و چند دقیقه‌ای در مورد مشکل پیش آمده در انتخابات هیأت رئیسه مجلس و شمارش فاحش و پراشتباه آراء نمایندگان صحبت کردم و گفتم که این نمی‌تواند تصادفی باشد و باید این روند جمع شود، نکته دیگر در مورد لزوم به رای گذاشتن اعتبارنامه نمایندگان طبق اصل ۹۳ قانون اساسی بود و گفتم که استعلام شعب از شورای نگهبان باید بصورت کتبی باشد. رئیس مجلس مخالفت کرد. این آغاز تلاش جمعی از نمایندگان انقلابی برای عمل به وصیت‌نامه امام (ره) مبنی بر رد اعتبارنامه منحرفین بود، در ادامه و در جلسه علنی حول این مسئله تنش و حاشیه هایی ایجاد شد.

در اینجا مطالبی را صادقانه خدمت مردم عزیزمان عرض می‌کنم: اولاً ما به قرآن مجید سوگند خورده‌ایم که “در انجام وظایف وكالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و به حفظ حقوق ملت پایبند باشم”. به تعبیر رهبر حکیم انقلاب “این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود” لذا پس از مشاهده مستندات و دلایل متقن و بر اساس تکلیف شرعی و ملی اقدام کردم.

ثانیاً همواره مطالبه، گلایه و شکایت اصلی و اول مردم در موضوع فساد و مبارزه با فساد بوده است، ما چه کنیم؟ مبارزه بکنیم یا نکنیم؟ وقتی اسناد متقن مبنی بر فاسد بودن فردی را دیدیم سکوت کنیم یا مقابله؟ بنده با مردم عهد بسته‌ام و قول داده‌ام که در مقابل مفسدین بایستم و تاکنون تلاش کرده‌ام که به قولم عمل کنم.

ثالثاً بدترین نوع فساد فساد سیاسی است، فساد سیاسی یعنی خرید رای، یعنی با تهدید و تطمیع رای گرفتن، یعنی بسیج پیمانکار و سرمایه‌دار و رانت‌خوار، یعنی ده‌ها میلیارد تومان خرج کردن برای رسیدن به هدف.

عزیزان! نتیجه فساد سیاسی می‌شود فساد اقتصادی، نتیجه فساد سیاسی می‌شود اختلاس و حقوق نجومی و رانت‌خواری و پارتی بازی، کما اینکه در این سال‌ها بارها دیده‌ایم که پشت هر مفسد اقتصادی یک مفسد سیاسی بوده است.

رابعاً برخی تایید نهادهای نظارتی را دلیلی بر اشتباه دیگران می‌دانند، خیر، نهادهای نظارتی به وظیفه قانونی خود عمل کرده‌اند و ما نیز همین‌طور. ما می‌خواستیم از شورای نگهبان استعلام بگیریم که آیا فلان اسناد را بررسی کرده‌اند یا خیر، اگر شورا اسناد را بررسی کرده بود ورود نمی‌کردیم اما (با رفتار خلاف قانون رئیس مجلس و شعبه) نگذاشتند و از شورا برای بررسی صدها صفحه سند استعلام نگرفتند و علت اعتراض ما و همکارانمان هم همین بود. ضمن اینکه اصل ۹۳ قانون اساسی بر تصویب اعتبارنامه نمایندگان تاکید کرده است، اینها روال قانونی همیشه جاری در مجلس است اما عده‌ای برنتافتند.

این ادعا شبیه این می‌ماند که بگوییم که فلانی را شورا تایید کرده پس باید (بدون انتخابات) وارد مجلس شود، خیر، شورا تایید می‌کند مردم رای می‌دهند و مجلس هم اعتبارنامه فرد را تصویب می‌کند، آن وقت می‌شود نماینده.بعلاوه ممکن است فردی در زمان انتخابات (و بعد از تایید صلاحیت) رفتار خلاف مرتکب شود یا از او کشف شود.

خامساً برخی موضوع را سیاسی دانسته‌اند، به شما اطمینان می‌دهم که سر سوزنی انگیزه‌های سیاسی یا شخصی در کار نبوده است و مطمئن هستم که اگر هر یک از شما برادران و خواهران آنچه ما دیده بودیم را می‌دیدید همین راه را می‌رفتید، فراتر از این اگر هر کدام از هواداران آن پدیده، واقعیت را می‌دانستند حتماً از او رویگردان می‌شدند. اگر بنا به تسویه حساب سیاسی بود حتماً دیگران در اولویت می‌بودند و افراد مهمتری بود بعلاوه اینکه در این ماجرا جناح چپ و راست کنار هم ایستادند.

ذره‌ای از عملکرد خود پشیمان نیستیم، اینکه نتیجه چه شد چندان مهم نیست، مهم این بود که در این بزنگاه به وظیفه ملی و میهنی و شرعی خود عمل کنیم تا گردن‌کلفت‌های پراشتها را رسوا کنیم و ملت بدانند که خادمان آنها در خانه ملت در برابر باندهای ثروت و قدرت ساکت ننشسته‌اند حتی اگر به مرگ و تکه تکه شدن تهدید شوند.

در این ماجرا حداقل دو گروه حتماً به ما حق می‌دهند یکی خودمان که می‌دانیم یکی خودش که خوب می‌داند. و البته ناگفته‌ها بسیار و بسیار است. جدای از این مسئله، باید عرض کنم که بنده با ساواک و ساواکی در هر جای ایران مخالفم، بنده با زمین‌خواری و مال‌مردم‌خواری و زورگویی به مردم مخالفم، بنده با تحصن علیه نظام اسلامی مخالفم، بنده با حقوق نجومی مخالفم، با تشکیل شبکه فساد در داخل و خارج برای غارت بیت‌المال و کاسبی تحریم مخالفم، با تقسیم ناعادلانه بودجه کشور مخالفم، با پیمانکارپروری جهت خرید رای مخالفم، با رشد دادن عناصر پرمسئله و سرکوب نیروهای انقلابی مخالفم، با فتنه ۷۸ و ۸۸ و ۴۰۱ مخالفم، با هزینه چند صد میلیاردی در انتخابات مخالفم، با بستن دهان منتقدان و مخالفان مخالفم، با توهین بی‌شرمانه به ولی فقیه مخالفم، با خرید رای و نماینده مخالفم، با تهدید به قتل یک نماینده حق‌طلب مخالفم، با سوءاستفاده از نام شهید مخالفم، با دخالت در انتصابات آن هم برای پست دادن به عناصر مسئله‌دار مخالفم، با زدوبندهای کثیف مخالفم، با نگاه تبعیض‌آمیز مخالفم، با ارتباط‌گیری با منافقین و جاسوسان دشمن مخالفم و در نهایت با رانت و غارت و ویژه‌خواری و آدم‌خواری مخالفم، والسلام.شب عازم استان شدم.

روز جمعه (۱۱ خرداد) جلساتی با نخبگان، مدیران شهرستان، فعالان سیاسی و نیز جمعی از مردم داشتم. ظهر در نمازجمعه برازجان پاسخگوی سئوالات و مراجعات مردم بودم. با مدیرکل راهداری و معاون امور عمرانی استاندار در رابطه با آخرین وضعیت آسفالت راه منطقه گیسکان گفتگو و بر تسریع در اتمام پروژه تاکید کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: