امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3073

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر:

قطعه ریلی ناتمام آستارا – رشت برای توسعه روابط با روسیه باید تکمیل شود

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: زیر ساخت های راه دریایی، راه اندازی کشتی رو رو و نیز قطعه ریلی ناتمام آستارا - رشت برای توسعه روابط با روسیه باید تکمیل شود.

دکتر ابراهیم رضایی روز چهارشنبه در گفت وگوی زنده با شبکه خبر افزود: ایران و روسیه در یک سال اخیر بر ایجاد توسعه  زیر ساخت ها متمرکز شدند پیشرفت هایی هم در این زمینه حاصل شده ولی مطابق انتظار نبوده است.

رضایی اظهار داشت: اگر می خواهیم به روسیه صادرات داشته باشیم نیازمند زیر ساخت هایی است که اکنون وجود ندارد یا حداقلی است.

وی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی بر مناسبات مالی و اقتصادی ایران و روسیه نظارت و نیز بر ایجاد توسعه زیر ساخت حمل نقل تاکید دارد تا از این طریق کالاهایی به این کشور صادر کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه تاکید کرد: عمده صادرات ایران به روسیه صادرات مردم پایه است و واردات ما از روسیه واردات کالاهای اساسی مثل غلات است.

رضایی تصریح کرد: یعنی طرف حساب بخش خصوصی ایران بوده و صادرات کشاورزان و تولید کنندگان عمدتا محصولات کشاروزی است.

وی ادامه داد: زیر ساخت های راه دریایی، راندازی کشتی رو رو و همنیطور قطعه ریلی ناتمام آستارا – رشت برای توسعه روابط با روسیه باید  تکمیل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: توافقات خوبی صورت گرفته است مجلس هم از نزدیک نظارت می کند علاوه بر این امکان استفاده از ظرفیت حمل و نقل هوایی هم وجود دارد.

منبع خبر: شبکه خبر

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: