امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4355

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کویت:

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موجب توسعه هرچه بیشتر نا امنی در منطقه می‌شود

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کویت با تاکید بر اینکه مردم منطقه از عادی سازی استقبال نخواهند کرد، گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نه تنها کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد بلکه موجب توسعه هرچه بیشتر ناامنی در منطقه خواهد شد.

دکتر ابراهیم رضایی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با بدر عبدالله المنیخ، سفیر جدید کویت در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

رضایی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به تحولات مثبت و مهم در روابط دو کشور گفت: در شرایط موجود، دو کشور همسایه، دوست و برادر تلاش خواهند کرد تا روابط فیمابین، در همه ابعاد از جمله مناسبات پارلمانی، بیش از پیش توسعه یابد.

وی نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور را در راستای ارتقای سطح روابط دوجانبه بویژه در بعد پارلمانی حائز اهمیت خواند و نسبت به تشکیل گروه دوستی پارلمانی کویت با ایران در مجلس جدید کویت ابراز امیدواری کرد.

نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مواضع ضد صهیونیستی کویت خاطرنشان کرد: ما معتقدیم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نه تنها کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد، بلکه موجب توسعه هرچه بیشتر ناامنی در منطقه خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم منطقه از عادی سازی استقبال نخواهند کرد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت در مجلس شورای اسلامی در پایان، از گسترش همکاری‌های دوکشور در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی، استقبال کرد.

بدر عبدالله المنیخ سفیر جدید کویت در تهران نیز در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه حائز اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و کویت، تاریخی، دیرینه و مستحکم بوده که می‌توان از این ظرفیت، جهت توسعه و گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور استفاده کرد.

سفیر کویت در تهران در ادامه، ضمن ابراز تمایل و علاقه کشورش به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران بویژه در بعد تجاری و اقتصادی خاطرنشان کرد: حجم روابط تجاری دو کشور در گذشته رقم قابل قبولی بود که امیدواریم با تلاش‌های مشترک به آن سطح و بالاتر بازگردیم.

بدر عبدالله المنیخ در پایان این دیدار، از تشکیل گروه دوستی پارلمانی کویت با جمهوری اسلامی ایران در مجلس جدید این کشور، در آینده نزدیک خبر داد.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: