امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4086

در برنامه سلام صبح بخیر شبکه یک:

دکتر رضایی: سناریو حوادث زاهدان، شیراز و غرب کشور تنفس مصنوعی فتنه‌گران برای زنده نگه داشتن آشوب‌ها بود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیته جنگ نرم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: سناریو حوادث زاهدان، شیراز و غرب کشور تنفس مصنوعی فتنه گران برای زنده نگه داشتن آشوب ها بود.

دکتر ابراهیم رضایی در برنامه صبح بخیر شبکه یک صدا و سیما پیرامون بررسی ابعاد حادثه تروریستی حرم شاچراغ شیراز درباره بیانیه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: توصیه می کنم ملت عزیز ایران این بیانیه تحلیلی را به دقت مطالعه کنند کاری که این بیانیه می کند تصویر جامع و یک اسکن هوایی از حوادث اخیر کشور را نشان می دهد و تکه‌های این پازل را در نقاط مختلف کشور در بخش‌ها و در موضوعات مختلف کنار هم می چیند و نقشه‌ای را که در یکی دو ماه اخیر علیه کشور که با دخالت بیگانگان پیاده شده بود زوایای پنهان آن را روشن می‌کند.

رضایی اظهار داشت: در این بیانیه تحلیلی آمده است حوادث اخیر سرمنشاء خارجی داشته است شاید برخی بگویند چرا هر مساله پیش می آید ریشه آن را به خارج از کشور وصل می کنید واقعیت این است که اگر برگردیم به گذشته آنچه که بر این ملت در این چند دهه گذشته ست نشانه های آشکار دخالت بیگانگان را می بینیم.

وی خاطر نشان کرد: هیچ وقت و حتی علیه هیچ کشوری سابقه نداشته است که این همه دستگاه های دیپلماسی کشورهای غربی یک جا کنار هم قرار بگیرید برای چنین حادثه ای، حادثه ای که بدتر از آن را در کشورهای خودشان به مراتب بیشتر و بدترش را داشتند این را اضافه کنیم تمرکزی که دشمن بر روی گسل‌ها، اصطحکاک‌ها و اختلاف نظرهای ما در داخل کشور در این یکی و ماه داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عجیب است یعنی هر جایی که این‌ها فکر می‌کنند که می توانند انشقاقی به وجود بیاورند و یک دعوایی درست کنند، روی آن متمرکز شدند.

رضایی تصریح کرد: از حجاب و بی حجاب گرفته از شیعه و سنی گرفته تا قومیت های مختلف کشور ما را در این یکی و ماه می‌بینیم که اینها متمرکز شدند حتی در مرزها متمرکز شدند هر کسی را به هر عنوانی البته با یک زیر ساخت رسانه‌ای عظیم با سرمایه گذاری بسیار بالا از هر طریقی که بتوانند دعوایی در کشور راه بیندازند و کشور را ناامن کنند.

وی ادامه داد: مدل شبیه این مسائلی که در کشور رخ می‌داد که آخرین آن حادثه تروریستی شیراز بود فقط ما در ماجرای سوریه می‌بینیم رسما به دنبال این هستند که ایران هم به ۱۲ سال پیش سوریه تبدیل بشود جنگ بین مردم راه بیفتد کشور، شهرها، روستاها و خیابان‌های ما ناامن بشود این مدل را دارند پیاده می‌کنند تا بر سر یک اختلافی در درون یک دعوایی را شعله‌ور می‌کنند استارت زده می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد که کنترل امنیت از دست رفت آن موقع به طور مستقیم بیگانه با انواع گروه‌های تروریستی در سراسر کشور و با هدف نهایی و به زانو در آوردن نظام جمهوری اسلامی ایران ورود می‌کند آمال اینها که تجزیه ایران است حتما محقق نخواهد شد.

رضایی افزود: این خط سیری است که امروز داریم می بینیم در واقع ۴۰ روز اول به آن چیزی که می خواستند نرسیدند فکر می‌کردند که کار تمام شده است و چون فکر می کردند کار تمام است همه حیثیت خودشان و توانایی خودشان را داخل کشور آوردند سابقه ندارد که وزیر خارجه فلان کشور غربی یا اعضای پارلمان فرانسه بیایند و در یک تجمع ضد ایرانی شرکت کنند.

وی اظهار داشت: به ندرت چنین مسائلی را دیدیدم اما این ها به صراحت ورود کردند چون فکر می کردند کار تمام است یک اشتباه محاسباتی از ایران و نظم جمهوری اسلامی داشتند فکر می کردند مردم جدا از نظام هستند و اگر نارضایتی در کشور است که حتما هست این نارضایتی را برای تقابل مردم با نظام اسلامی تعبیر کرده بودند.

رییس کمیته جنگ نرم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: همه این حرکت ها را انجام دادند به نتیجه نرسیدند و جلوتر که می آییم موضوع به شدت خشن‌تر می شود و برخی از حوادثی که این روزها در کشور رخ داده است نشان می‌دهد که سرمایه گذاری خارجی به نسبت قبل بیشتر شده و حتی ارسال سلاح، مهمات و نیروهای انسانی آنها در برخی از نقاط غرب و شرق کشور برای برهم زدن امنیت کشور مشاهده شود که حادثه شیراز یکی از آنها بود.

رضایی تاکید کرد: همین دیروز بمب گذاری توسط اطلاعات سپاه در شیراز خنثی شد و شبیه این را در پیام‌های تهدیدی که می‌شود در کشور شاهد هستیم وضعیت عمومی امنیت در سطح کشور خوب است امنیت در کشور برقرار است اما این خشن‌تر شدن فضا برای این است که فکر می‌کنند با یک تئوری که داشتند در گذشته هم این تئوری را در رفتار آنها شاهد بودیم می‌گفتند که ایران یک اتاق گاز است ما جایی جرقه‌ای باید بزنیم تا این اتاق گاز منفجر بشود چنین تصوری داشتند.

وی تصریح کرد: یک روز در کردستان، یک روز سیستان و بلوچستان و یک روز در شیراز سعی می کنند النگی را به پا کنند یک جایی دعوایی شروع می‌کنند و می‌گویند مردم هم می‌آیند پشت سر ما قرار می گیرند و همین نقطه اشکال شان که نمی‌توانند به اهداف شان برسند همین جاست که شناخت دقیقی از مردم ندارند و دچار اشتباه محاسباتی بزرگ که در گذشته داشتند، می‌شوند همه سرمایه گذاری که اینها برای برهم زدن امنیت ملی ما، برای سوریه سازی، برای تجزیه سازی ایران کردند باز هم با شکست مواجه شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از سه ماه پیش گزارش های داشتیم مبنی بر این که یک اتفاقی در راه است اصل این که اینها سرگرم یک توطئه چینی علیه کشور ما هستند این را ما خبر داشتیم از خارج و از یکی از کشورهای همسایه و نشستی که اینها داشتند که بعدا هم برخورد قاطعانه‌ای از طرف سپاه صورت گرفت حاکی از این بود که اینها در حال برنامه ریزی هستند.

رضایی گفت: برنامه ریزی اینها برای اواخر شهریور ماه و مهر ماه نبود بیشتر برآورد ما این بود که قرار است در آبان ماه این اتفاقات بیفتد به واسطه برخی از مناسبت‌هایی که در آبان ماه است حادثه‌ای تاسف باری که برای مهسا امینی افتاد و منجر به فوت ایشان شد بهانه را به دست اینها داد و دیدند که موقعیت خوبی است سوژه هم یک ویژگی دارد که می‌توانند در آن دعوای قومیتی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی راه بیندازند.

وی افزود: بنابراین یک تجدید قوا کردند و با آن شروع به یارکشی و راه انداختن جنگ کردند. شاید آن چند روز اول بخشی از کسانی که به خیابان آمدند معترض بودند داستان معترضین با اغتشاشگران متفاوت است نمی‌توانیم اینها را کنار هم قرار بدهیم جایی نیاز به روشنگری و تبیین است اغتشاشگران آموزش هایی دیدند و به صورت علنی آموزش‌هایی که برای ناامن کردن کشور می‌دادند آشکارا منتشر کردند و رسانه هایشان هم به اتاق جنگ تبدیل شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تفاوت آن با قبلی ها این بود که این بار خیلی بیشتر از ظرفیت رسانه استفاده کردند به واسطه فراگیری که در کشور ما دارد و دسترسی که می توانستند به جامعه هدف داشته باشند و این اتفاقات اخیر شروع شد وقتی که دیدند بستر، بستر رسانه است قرار هم نبود که آن چند نفر و آن میزانی که در روزهای اول در خیابان آمده بودند کاری بکنند هدف این بود که بتوانند اکثر مردم را به خیابان‌ها بکشانند و در کنار خودشان قرار بدهند.

رضایی خاطر نشان کرد: به همین شیوه مشغول تصویر سازی شدند هزاران کلیپ در طی این مدت تولید کردند و بیش از آماری که ما داریم ۱۷ هزار دروغ در رسانه‌های خودشان در چند هفته اول علیه کشور ما، علیه نیروی انتظامی و علیه بسیج تولید کردند با وجودی که در تهران هیچ تلفاتی از آن طرف نبود و هر تلفاتی بود در نیروی انتظامی و بسیج بود و حافظان امنیت مردم به شهادت رسیدند اما به شدت مشغول صحنه سازی بودند تا بتوانند با آن بقیه مردم را به صحنه بیاورند و احساسات مردم را درگیر بکنند و آنها را در کنار خودشان قرار بدهند.

رییس کمیته جنگ نرم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: با هوشیاری مردم نه تنها به این هدف نرسیدند آماری که ما از ورود خیابانی، اعتراضات و اغتشاشات داریم رفته رفته هر چه از زمان فوت مرحوم امینی فاصله می گیریم حضور در خیابان‌ها به مراتب کمتر می‌شود و وقتی اینها می‌بینند که این اغتشاش در حال فوت است هر دفعه یه تنفس مصنوعی می‌خواهند به آن بدهند.

رضایی تصریح کرد: یکی از آنها زاهدان است که البته برای آن هم یک عقبه تکفیری قائل هستیم بخش‌هایی در غرب کشور و اتفاقاتی که در آنجا افتاد و خفقانی که ضد انقلاب در آنجا ایجاد کردند که البته با پاسخ قاطعانه سپاه مواجه شد.

وی ادامه داد: همین طور تلاش هایی دیگری هم کردند تا در مناطق آذری زبان هم چنین اتفاقی بیفتد اما نشد تلاش مضاعفی کردند در خوزستان و مردم عرب زبان ما هم چنین اتفاقی رخ بدهد اما آنجا هم اتفاق نیفتاد و نتوانستند به آن چه که می‌خواستند دست پیدا کنند آخرین آن ماجرای شیراز و اتفاق تلخی که در آنجا افتاد و عنصر تکفیری داعش هم مسوولیت آن را بر عهده گرفت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدل عملیات داعش در شیراز هم شبیه حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل شاهد بودیم و حتی در برخی کشورها هم شبیه این را داشتیم البته داعش به واسطه هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) آن سازماندهی مقتدرانه را که بعضا در برخی نقاط دنیا دارد در کشور ما ندارد و کمتر توانسته به اهداف خودش در ایران برسد.

رضایی افزود: اما فردی که در این حادثه آمر آنها بود و سایر شواهدی که ما از این حادثه داریم نشان می دهد عقبه داعش است یعنی به هم زدن امنیت از سوی داعش، ضد انقلاب، آمریکا، اسراییل، سعودی این کشورهای غربی همه در کنار هم قرار گرفتند که امنیت ایران را بر هم بزنند.

وی اظهار داشت: فردا – یکشنبه – در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این حوادث با حضور مسوولین انتظامی، اطلاعاتی، نظامی و مسوولین امنیتی و محلی مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت ما نظارت هم خواهیم کرد احیانا کوتاهی صورت گرفته باشد بررسی می کنیم.

رییس کمیته جنگ نرم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: واقعیت این است که دشمن روی زخم می‌نشیند ما نباید این اجازه را بدهیم این زخم ها در کشور بهانه به دست دشمن بدهد این زخم ها ناشی از ناکارآمدی‌ها در کشورمان به ویژه در حوزه اجراست که موجب نارضایتی می‌شود و از نارضاتی هم دشمن تلاش کرد آن را تبدیل به عصبانیت و عصبانیت را به خشم تبدیل بکند خشم هم بیاید در خیابان خودش را نشان بدهد.

رضایی ادامه داد: ملت هوشیار هستند هوشیاری ملت و این صبوری ملت مسولیت ما را بیشتر می‌کند باید با هم بیشتر و بهتر خدمت کنیم این زخم هایی که در حوزه هایی که در کشور به خصوص در حوزه اقتصادی و بعد در فرهنگی وجود دارد باید درمان کنیم این تکلیف اساسی ماست.

وی گفت: برای مرحله بعد عبور از فتنه اخیر که در مراحل انتهای خودش قرار دارد تلنگری است که مراقب باشیم در سازکارها و مکانیسم های خودمان برنامه ریزی و در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها در بخش های مختلف کشور هم مجلس که کار نظارت و قانون گذاری دارد و هم دولت که کار اجراست هم در دستگاه قضایی و بخش های مختلف کشور باید زخم ها را درمان کنیم زخم ها را بدتر نکنیم نمک روی آن نپاشیم زخم ها را التیام ببخشیم این یک همکاری شبانه روزی، درایت و تدبیر می‌خواهد همه عقلانیت کشور جمع بشود که بتوانیم از این مرحله هم عبور کنیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: