امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=2819

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه:

سفر پوتین به ایران نشانگر اهمیت و تاثیر تهران در سیاست خارجی مسکو است

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی روسیه را کشوری بزرگ، مهم و تأثیرگذار در سطح دنیا دانست و گفت: سفر ولادیمیر پوتین به ایران نشانگر اهمیت و تاثیر تهران در سیاست خارجی مسکو است.

دکتر ابراهیم رضایی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور روسیه به تهران افزود: نگاه جمهوری اسلامی ایران به ارتباط با همسایگان و کشورهای حوزه شرق یک نگاه راهبردی و استراتژیک است و سفرهای قالیباف و رئیسی و دیگر مسئولان کشوری و لشکری به کشورهای آسیای میانه و روسیه نشان از همین نگاه راهبردی و استراتژیک است.

رضایی اظهار داشت: همچنین روسیه کشوری بزرگ، مهم و تأثیرگذار در سطح دنیاست و سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به ایران نشانگر اهمیت و تاثیر تهران  در سیاست خارجی مسکو است.

با نگاه دولت و مجلس فرصت های فراوان تهران – مسکو تسهیل شده است

وی خاطر نشان کرد: تا به امروز با وجود فرصت های فراوان و امکان  توجه به زیرساخت ها و  افزایش مبادلات و مراودات اقتصادی با کشورهای آسیای میانه و روسیه مورد غفلت قرار گرفته بوده و یا به حد قابل قبولی نرسیده بود  اما با نگاه مجلس و دولت جدید این موضوع تسهیل شده و در حال تغییر و رشد است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما آمادگی داریم که با کمک در وضع قوانین مختلف به تسهیل این ارتباطات سیاسی و اقتصادی کمک کنیم.

مبادلات پولی بر اساس ارزهای ملی دو کشور باشد

رضایی با اشاره به حاکمیت پول ملی در مبادلات تجاری تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند به افزایش تجارت بین دو کشور کمک کند مبادلات پولی بر اساس ارزهای ملی دو طرف است و این موضوع می‌تواند هم بر اساس پیمان های پولی دوجانبه و بر اساس قراردادهای مختلف بین تهران – مسکو انجام گیرد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه ادامه داد: ایران و روسیه سال گذشته توافق کردند که سطح مبادلات تجاری را تا ۱۰ میلیارد دلار ارتقا دهند البته این رقم ظرفیت و قابلیت افزایش تا ۲۰ میلیارد دلار را نیز دارد که نیازمند پیگیری و اهتمام دو طرف است.

سفر پوتین موجب ارتقای مبادلات تجاری و اقتصادی تهران – مسکو می شود

رضایی گفت: سفر پوتین  می‌تواند موجب ارتقای مبادلات تجاری و اقتصادی تهران و مسکو شود و نزدیکی مواضع سیاسی ایران و روسیه می‌تواند زمینه‌ساز افزایش ارتباطات اقتصادی و فرهنگی دو طرف و همکاری‌های مشترک در حوزه بین‌الملل شود.

وی  با اشاره به سفر  رییس مجلس شورای اسلامی به روسیه در سال ۹۹ افزود: یکی  از مسائلی که  در سفر قالیباف هم مورد توجه بود، استفاده از ظرفیت همسایگان بخصوص روسیه جهت پیوستن به پیمان های مهم جهانی و منطقه ای است، پیمان های مهم جهانی و منطقه می تواند در دور زدن تحریم‌ها و افزایش توان اقتصادی ما کمک کند.

تحریم‌ها و تهدیدهای غرب روند کاهنده تاثیر خود را آغاز کرده است

عضو کمیسیون امنیت اظهار داشت: سفر رییس جمهور کشوری که عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است به تهران نشان می دهد که نخست تحریم‌ها و تهدیدهای غرب روند کاهنده تاثیر خود را آغاز کرده و دوم جمهوری اسلامی ایران برای حرکت به سوی پیشرفت و حل مشکلات داخلی خود معطل غرب و برجام و توافق‌های بی خاصیت نمانده است.

منبع خبر: خانه ملت

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: