امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16817

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 25 آذر تا 1 دی ۱۴۰۲)؛

سفر وزیر ارشاد به دشتستان و بازدید از پروژه‌های فرهنگی/ پیگیری مشکلات آب دشتستان از وزارت نیرو/ بازدید از نخیلات

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از سفر وزیر ارشاد به دشتستان و بازدید از پروژه‌های فرهنگی، پیگیری مشکلات آب دشتستان از وزارت نیرو و بازدید از نخیلات خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 25 آذر تا 1 دی ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۲۵ دی) جلساتی در مرکز استان و در برخی دستگاه‌ها و نهادها در مورد مسائل شهرستان دشتستان داشتم. بعد از ظهر به شهر سعدآباد رفتم و پس از دیدار با امام جمعه محترم، با خانواده معظم شهدا ملاقات کردم. شب در مراسم‌های عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) شرکت کردم. در گفتگو با مدیران مربوطه آخرین وضعیت پروژه‌های راه و آب شهرستان را پیگیری کردم.

این دولت هم توجه لازم را به قوه قضاییه ندارد

اول روز یکشنبه (۲۶ دی) در جلسه‌ای مشکلات دستگاه قضایی را برررسی کردیم، متاسفانه حتی این دولت هم توجه لازم را به قوه قضائیه ندارد. بعد از جلسه عازم بخش بوشکان شدم و پس از بازدید از محل دفن شهید گمنام شهر بوشکان و اقدامات انجام‌شده، در جلسه‌ای با حضور بزرگان منطقه جهت امر خیر صلح و سازش شرکت کردم.

بعد از ظهر در مراسم تشییع شهید گمنام شهر بوشکان شرکت کردم، برادر عزیزم آقای سید ناصر حسینی پور آزاده و جانباز دفاع مقدس و نماینده گچساران در مجلس سخنران برنامه بود.

بازدید از صنعت دانشگاه و راه اشتغال

روز دوشنبه (۲۷ آذر) به همراه امام جمعه و فرماندار از نمایشگاه “صنعت دانشگاه و راه اشتغال” در دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان بازدید کردم، بخش‌هایی از توانمندی‌های نیروهای بومی به نمایش درآمده بود.

سفر وزیر ارشاد به دشتستان و بازدید از پروژه‌های فرهنگی

قبل از ظهر به سرکره رفتم و در مراسم افتتاح ساختمان خانه بهداشت این روستا شرکت کردم. بعد از ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. شب به بوشهر رفتم و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال کردم. راهی دشتستان و مراسم یادواره شهید صادق گنجی شدیم.

در مسیر برای وزیر درباره مشکلات زیرساخت‌های فرهنگی دشتستان و نیز مشکلات هنرمندان و تولید چند اثر پیرامون شهید گنجی توضیح دادم و دعوت کردم که از پروژه‌های نیمه‌تمام بازدید کنند، پذیرفت.

پس از مراسم به همراه وزیر و استاندار از برخی پروژه‌ها بازدید کردیم و سپس راهی استانداری بوشهر شدیم. برخی مباحث و توضیحات در استانداری تکمیل شد. آخر شب راهی تهران شدیم. مسائل و مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی دشتستان را از وزارت صمت پیگیری کردم.

تذکر به دولت در رابطه با انتصاب یکی از مدیران پر مسئله 

روز سه‌شنبه (۲۸ آذر) مجلس جلسه علنی داشت. در صحن تذکری به دولت در رابطه با انتصاب یکی از مدیران پرمسئله در منصبی غیرتخصصی دادم، تماس‌های زیادی داشتم که بابت این تذکر تشکر کردند.

بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی پیرامون لایحه حمایت از ایرانیان خارج کشور جلسه داشت. در دفتر دولت با وزیر نیرو ملاقات کردم، چند مسئله مهم شهرستان از جمله مشکلات مالی سد و مخزن دالکی را مطرح کردم، دستوراتی داد. شب در یادواره شهدای مجلس شورای اسلامی شرکت کردم.

رایزنی با رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره سد دالکی

روز چهارشنبه (۲۹ آذر) لایحه بودجه سال۱۴۰۳ مجدداً در صحن مجلس بررسی شد، پس از اعلام نظر موافقان، مخالفان، دولت و کمیسیون سرانجام لایحه بودجه سال آینده رای آورد، حالا باید جزئیات آن در کمیسیون تلفیق بررسی شود. در حاشیه جلسه با رئیس سازمان برنامه در مورد تامین مالی سد دالکی صحبت کردم و دستور معاون اول رئیس جمهور را در این باره به وی دادم. آقای منظور به منظور تسریع در تخصیص بودجه سد دستور دادند.

بعد از ظهر سردار نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود، مباحثی در مورد تحولات منطقه مطرح شد. در گفتگو با معاون وزیر جهاد مشکل دامداران استان را پیگیری کردم. شب عازم بوشهر شدم.

صبح روز پنجشنبه (۳۰ آذر) از خانه حصیر آبپخش بازدید کردم و در گفتگو با بانوان پرتلاش این مرکز در جریان مسائل و مشکلات ایشان قرار گرفتم. ظهر در جلسه با مدیران محیط زیست، عمده مسائل زیست‌محیطی استان مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید از نخیلات

عصر به همراه فرماندار و تعدادی از مدیران شهرستان از نخیلات روستاهای نظرآقا، بشیرآباد، درودگاه، آبپخش (قلایی) و بنار سلیمانی بازدید کردیم. درخواست اصلی کشاورزان بتنی کردن کانال‌های آبرسانی به نخیلات بود.

روز جمعه (اول دی) به ملاقات با مردم گذشت. روزهای متمادی این هفته پیگیر مشکلات کشاورزان شبانکاره از جمله موضوع تامین آب ایشان بودم و مکرراً با مدیران دخیل در امر گفتگو کردم، فاصله تصمیم‌گیران با کف جامعه باعث می‌شود که برخی امورات ساده پرهزینه تمام شود.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: