امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4573

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۱۹ تا ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۱)؛

سفر معاون رئیس‌جمهور به استان/ دستور مدیرعامل آبفا برای حل مشکل آب شرب دشتستان/ طرح سئوال از وزرای راه، دفاع و ارشاد/ ملاقات با فرمانده فراجا/ پیگیری حل مشکلات حوزه درمان و بودجه ۱۴۰۲

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از سفر معاون رئیس‌جمهور به استان، دستور مدیرعامل آبفا برای حل مشکل آب شرب دشتستان، طرح سئوال از وزرای راه، دفاع و ارشاد، ملاقات با فرمانده فراجا و پیگیری حل مشکلات حوزه درمان و بودجه ۱۴۰۲ خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱۹ تا ۲۵ آذر ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۱۹ آذر) از سازمان برنامه برای تخصیص کدهای جدید در بودجه ۱۴۰۲ جهت پروژه‌های دشتستان پیگیری کردم. در تماس با مدیرکل ورزش و جوانان، آخرین وضعیت پروژه های ورزشی شهرستان از جمله سالن ژیمناستیک و ترمیم ورزشگاه تختی برازجان را مرور کردیم.

در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم. بنا بود که هفته آینده برای یک ماموریت دیپلماتیک به بنگلادش بروم اما با توجه به تعطیلی مجلس و ضرورت حضور در دشتستان جهت پیشگیری مشکلات مردم آن را لغو کردم و از یکی از همکاران خواهش کردم که به این ماموریت برود.

در تماس با رئیس دانشگاه علوم پزشکی آخرین وضعیت پروژه های حوزه بهداشت و درمان شهرستان را بررسی کردیم. از وضعیت بیمارستان شهید گنجی و کلینیک تخصصی برازجان راضی نیستیم و کارها مطابق برنامه جلو نرفته است.

با تعدادی از شوراها تماس داشتم و مسائل ایشان را از بنیاد شهید، فراجا، جهاد، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد ، اتاق بازرگانی، دانشگاه آزاد ، سازمان برنامه، وزارت ارتباطات و جهاد کشاورزی پیگیری کردم.

اول صبح روز یکشنبه (۲۰ آذر) فرمانده نیروی انتظامی در کمیسیون اصل نود گزارشی از آخرین وضعیت امنیتی کشور و اغتشاشات ارائه کرد. پس از جلسه ملاقاتی با ایشان داشتم و از عدم همکاری در راه‌اندازی پاسگاه‌های طلحه، دهرود و درودگاه گلایه کردم، مجدداً دستور دیگری داد.

در صحن علنی و در ادامه رسیدگی به لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی پیشنهادی جهت جلوگیری از سوء استفاده از قانون حمایت از کالای ایرانی دادم که با اختلاف اندکی رای نیاورد. ادامه رسیدگی به طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و بررسی طرح دو فوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از دستور کارهای دیگر صحن بود.

در گفتگو با معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد سفر رئیس بنیاد به استان و دشتستان صحبت و توافق کردیم. در تماس با مدیرکل ارتباطات استان درباره پروژه‌های این دستگاه از جمله در میاندشت و ارغون صحبت کردیم.

ظهر در دفتر میزبان مدیرعامل منطقه آزاد بوشهر بودم، از آخرین وضعیت تشکیل و فعالیت آن منطقه گزارشی دادند، بر لزوم جذب نیروهای بومی در آنجا و مولد بودن آن تاکید کردم. در کمیسیون امنیت ملی طرح حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه بررسی شد و مورد دیگری از آن تصویب شد. میزبان تعدادی از نخبگان استان بودم و راجع به مشکلات مردم همفکری کردیم.

روز دوشنبه (۲۱ آذر) به همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مهمان وزارت دفاع بودیم. وزیر و معاونان گزارشی از آخرین پیشرفت های دفاعی ارائه کردند که ستودنی بود.

نکاتی را در مورد فعالیت های اقتصادی وزارت دفاع متذکر شدم. ظهر به شرکت آب و فاضلاب کشور رفتم و در ملاقات با مدیرعامل این شرکت مشکلات آب شرب دشتستان و مشکلات این حوزه را بررسی کردیم. در نهایت قول‌های خوبی جهت فعال‌سازی پروژه ها از جمله خطوط انتقال سدهای ارغون و ارم و نیز بنداروز و خیرآباد، مخزن دالکی و برازجان و کلمه، نوسازی شبکه و آبرسانی به روستاها و… داده شد.

به دفتر مجلس آمدم و با تعدادی از نمایندگان بازنشستگان عزیز و اعضای اتحادیه ایشان ملاقات کردم. گلایه‌های بحقی داشتند و پیشنهادهای خوبی ارائه کردند که قول دادم پیگیری کنم. تماس هایی با تعدادی از مدیران و شوراهای دشتستان داشتم.

در جلسه فراکسیون انقلاب در صبح روز سه‌شنبه (۲۲ آذر) مباحثی درباره قانون جدید انتخابات مجلس مطرح شد، مخالفان زیادی دارد. در صحن علنی سئوالات نمایندگان از وزرای صنعت و دادگستری مطرح شد.

با قائم‌مقام وزیر کشور در مورد کد دهیاری چند روستا در دشتستان صحبت و بخاطر عدم صدور کد این روستاها گلایه کردم. با معاون درمان وزیر بهداشت در مورد کد بیمارستان شبانکاره و تجهیز کلینیک تخصصی برازجان گفتگو کردم، قول‌های مثبتی دادند.

با معاون آموزشی وزارت بهداشت در مورد رسیدگی به درخواست های دانشجویان ایرانی که در اوکراین تحصیل کرده‌اند صحبت کردم. وزیر جهاد کشاورزی مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود و گزارشی درباره تامین امنیت غذایی کشور ارائه کرد. بنده هم نکاتی در مورد حکمرانی در حوزه کشاورزی و نیز حمایت از کشت گندم و تامین میوه و مایحتاج شب عید متذکر شدم.

سه سئوال در سامانه مجلس از وزرای راه، دفاع و ارشاد در مورد توقف پروژه تعریض و بهسازی راه وحدتیه سعدآباد، عدم توجه صنایع زیرمجموعه وزارت دفاع به مسئولیت اجتماعی خود و عدم ساخت مجتمع‌های فرهنگی در شهرهای آبپخش، سعدآباد و شبانکاره طرح و ارسال کردم، پس از پیگیری های فراوان ابتدای امسال پروژه تعریض راه سعدآباد وحدتیه آغاز شد اما به علت ضعف پیمانکار متوقف شده و این باعث گلایه و اعتراض مردم شده است. مجموعه های اقتصادی وزارت دفاع که داستانی دراز دارد.

با گذشت بیش از سه دهه از آغاز ساخت سه مجموعه فرهنگی دشتستان، هنوز این پروژه ها اتمام و افتتاح نشده است. عصر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم. با مدیرکل بحران، رئیس فدراسیون هندبال، معاون سازمان تامین اجتماعی و… در ارتباط با مسائل دشتستان تماس داشتم.

ابتدای صبح روز چهارشنبه (۲۳ آذر) در کمیسیون تلفیق مجلس ملاقات کوتاهی با معاون توسعه وزیر بهداشت داشتم و از وی درخواست کردم که به کلینیک تخصصی برازجان و اورژانس بیمارستان شهید گنجی کمک کنند تا راه‌اندازی شود.

با رئیس دانشگاه پیام نور تماس گرفتم و درخواست کردم که رشته‌های جدیدی را جهت ادامه فعالیت واحد شبانکاره اضافه کنند. قول مساعد دادند.

در صحن مجلس لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی بررسی شد. با تعدادی از مدیران تماس داشتم. در تماس با بنیاد شهید آخرین هماهنگی‌ها را برای سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان و حضور وی در یادواره شهید گنجی در برازجان انجام دادم.

صبح پنجشنبه (۲۴ آذر) عازم بوشهر شدم. به همراه دکتر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از ملاقات با آیت الله صفایی بوشهری و یک خانواده معظم شهید در بوشهر عازم برازجان شدیم و در یادواره شهید گنجی شرکت کردیم. سپس با خانواده معظم شهیدان حسینی مقدم دیدار کردیم و مجدداً به بوشهر برگشتیم.

در برنامه‌های جداگانه به همراه دکتر قاضی زاده با نخبگان شاهد و ایثارگر و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان جلساتی داشتیم و در انتها در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری بوشهر شرکت کردیم. بر رسیدگی به مشکلات خانواده معظم شهدا بویژه در حوزه مسکن و اشتغال، سرمایه‌گذاری سازمان اقتصادی کوثر در استان، عدالت در توجه به خانواده‌های شهدا، رسیدگی به گلزار شهدا در نقاط مختلف و استفاده از ظرفیت مجلس تاکید کردم. آخر شب به شبانکاره رفتم. در تماس با معاون سازمان توسعه تجارت در مورد صادرات خرمای استان به ترکیه صحبت و همفکری کردیم، کار پیشرفت زیادی داشته است.

روز جمعه (۲۵ آذر) از ابتدای صبح تا آخر شب در شهر برازجان به همراه تعدادی از مدیران جهادی شهرستان برنامه ملاقات مردمی داشتم و توفیق شد تا با تعداد قابل توجهی از مردم عزیزمان ملاقات کرده و مشکلات ایشان را پیگیری کنم. با امور عشایر، آموزش و پرورش، شرکت برق، وزارت کار، وزارت ارتباطات و بهزیستی در ارتباط با مشکلات مردم و شهرستان تماس داشتم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: