امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=5260

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۱ تا ۷ بهمن ماه ۱۴۰۱)؛

سفر رئیس مجلس روسیه به تهران/ رایزنی برای حل مشکل صادرات به روسیه/ احضار وزیر نیرو به مجلس بخاطر برق گیسکان/ نشست با معاون ارتش/ مسئولیت اجتماعی سیمان دشتستان/ بازدید از بنیاد نخبگان/ حضور در اجلاس بین‌المجالس

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از سفر رئیس مجلس روسیه به تهران، رایزنی برای حل مشکل صادرات به روسیه، احضار وزیر نیرو به مجلس بخاطر برق گیسکان، نشست با معاون ارتش، مسئولیت اجتماعی سیمان دشتستان، بازدید از بنیاد نخبگان و حضور در اجلاس بین‌المجالس خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱ تا ۷ بهمن ماه ۱۴۰۱) با عنوان “هفت نوشت” نوشت:هفته متنوعی را پشت سر گذاشتم. صبح شنبه (اول بهمن) آخرین هماهنگی‌ها را با تشریفات و بین‌الملل مجلس برای سفر رئیس مجلس دومای روسیه به ایران انجام دادم، سفیر کشورمان در روسیه هم تماس گرفت و در این مورد رایزنی و هماهنگی کردیم.

آقای خزاعی معاون سینمایی وزیر ارشاد تماس گرفت و در مورد حمایت از فیلمسازان استان صحبت کردیم. با مدیرعامل آبفای استان در مورد شبکه آب وحدتیه، با جهاد کشاورزی استان در مورد تسهیلات حوزه کشاورزی استان و همچنین با بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه خلیج فارس، تامین اجتماعی، کمیته امداد، برق و… تماس داشتم.

اختصاص مبلغی برای کمک به اجرای طرح های بیمارستان شهید گنجی

معاون وزیر دفاع تماس گرفت و خبر داد که بالاخره مطالبه ما در خصوص مسئولیت اجتماعی کارخانه سیمان به نتیجه رسیده و مبلغی را جهت کمک به اجرای پروژه‌های بیمارستان شهید گنجی برازجان اختصاص داده‌اند.

با تعدادی از موکلان و مراجعه‌کنندگان در دشتستان و بوشهر ملاقات داشتم. شب عازم تهران شدم. بر روی لایحه بودجه سال آینده مطالعه کردم و نظرات موافقان و مخالفان را خواندم.

یکشنبه (دوم بهمن) روز انقلابی مجلس بود. سردار سلامی فرمانده کل سپاه مهمان مجلس بود، پاسخ قاطعی به خزعبلات اخیر پارلمان اروپا داد و تاکید کرد: «اگر دشمنی کنید دشمنی می‌کنیم، امت اسلام را از شر سیطره شما نجات خواهیم داد». وزیر امور خارجه هم توضیحاتی در مورد مصوبه اخیر پارلمان اروپا ارائه کرد.

دولت موظف است متناسب با اقدامات اروپا علیه ایران با آنها برخورد کند

ظهر تعدادی از فعالان حوزه حمل و نقل آمدند و مشکلات خود را مطرح کردند. در جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرحی را بررسی کردیم که در صورت تصویب آن، دولت موظف است متناسب با اقدامات اروپا علیه کشورمان با آنها برخورد کند.

در نشستی با حضور امیر حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش وضعیت بودجه ارتش در سال آینده را بررسی کردیم، نیاز به تجدید نظر وجود دارد. عصر با دو نماینده مجلس نیجر ملاقات کردم. تلاش کردم تا در مورد وضعیت زنان در جمهوری اسلامی و حوادث چند ماه اخیر کشور و حمله فرهنگی غرب به کشورهای اسلامی توضیحاتی بدهم.

استقبال از رییس دومای دولتی روسیه 

آنها که مهمان کنگره زنان تاثیرگذار در تهران بودند، تاکید داشتند که ایرانی که از نزدیک دیده‌اند با ایرانی که قبلاً از طریق رسانه‌های غربی می‌شناخته‌اند خیلی تفاوت دارد. پس از ملاقات راهی فرودگاه شدم و به همراه آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس از آقای ویاچسلاو والودین رئیس دومای دولتی (مجلس) روسیه استقبال کردیم،

او را یک سال قبل و در سفر آقای رئیسی به مسکو ملاقات کرده بودم، آقای والودین که از سرزمینی یخ‌زده می‌آمد، هوای تهران را «خوب» توصیف کرد! گویا هوای سرد تهران برای او معتدل احساس می‌شد.

در گفتگو با رئیس کل دادگستری استان از آخرین پیشرفت کارهای مربوط به تعیین تکلیف اسناد اراضی و املاک مردم دشتستان مطلع شدم، از همت دوستان دادگستری و ثبت تشکر کردم.

در چند نوبت با مدیرکل راهداری استان و نیز مسئولان بخش سعدآباد در مورد فعال شدن پروژه راه سعدآباد وحدتیه تماس داشتم، دوستان تصاویری هم فرستادند که نشان می داد پروژه فعال شده است.

دولت ها به دستگاه های غیر دولتی به چشم شهروند درجه دو نگاه می کنند

مدیران پزشکی قانونی تماس گرفتند و از بودجه کم این سازمان در لایحه بودجه سال آینده گلایه کردند، بطور کلی دولت‌ها به دستگاه‌های غیردولتی به چشم شهروند درجه دو نگاه می‌کنند. مذاکرات خوبی با مدیران پتروشیمی در مورد سرمایه‌گذاری در دشتستان داشتم. گفتگویی هم با مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان برای کمک به این عزیزان داشتم.

شرکت در کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه

روز دوشنبه (سوم بهمن) روز مجالس ایران و روسیه بود. ابتدای صبح پس از استقبال از رئیس مجلس روسیه به همراه رئیس مجلس و تعدادی از روسای کمیسیون‌ها در تالار خاتم مجلس، در دیدار دوجانبه و سپس کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه شرکت کردم.

جلسه کمیسیون مشترک که با حضور تعدادی از مدیران دولتی دو کشور از جمله وزیر نفت ما برگزار شد، کارکرد اجرایی داشت و در حوزه‌های حمل و نقل، کشاورزی، انرژی و بانکی و مالی مباحث مهمی مطرح شد. روسیه با ۱۵۰ میلیون جمعیت و یک اقتصاد قوی، می‌تواند مسیر مناسبی برای صادرات محصولات کشور ما و در نتیجه قوی شدن اقتصاد ما باشد.

جنگ اوکراین و تحریم‌های ظالمانه هم موجب تسریع در گسترش روابط تجاری شده است البته آنچه که در روابط امروز ایران و روسیه اولویت دارد، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات ما به این کشور به‌ویژه در حوزه حمل و نقل ریلی و دریایی و نیز حل مشکلات مبادلات بانکی است.

بدرقه رییس مجلس روسیه در فرودگاه مهرآباد

روس‌ها علاقه زیادی به کار با ایران دارند و حوادث بزرگ سالیان اخیر این اشتیاق را بیشتر کرده است. عصر برای بدرقه رئیس مجلس روسیه به فرودگاه مهرآباد رفتم. آقای والودین به همراه یک هیأت بزرگ سیاسی و اقتصادی به تهران آمده بود که نشان از عزم جدی آنها برای توسعه روابط داشت.

پس از بدرقه راهی بنیاد ملی نخبگان شدم و در جلسه با قائم‌مقام و معاون پرتلاش این بنیاد وضعیت بودجه‌ای آن را در لایحه بودجه سال آینده بررسی کردیم، غفلت کرده‌ایم! فرصتی شد تا در گفتگو با سفیر ایران در روسیه در مورد صادرات محصولات کشاورزی استان به روسیه صحبت کنم، قرار گذاشتیم که مورد به مورد در ایران و روسیه پیگیری کنیم. با معاونان وزرای صنعت، کار و نفت در مورد مشکلات مردم تماس داشتم.

سهم دولت از مخابرات ۲۰ درصد است

روز سه‌شنبه (چهارم بهمن) سئوال از وزیر ارتباطات در مورد تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر مخابرات در صحن مجلس مطرح شد، از توضیحات وزیر قانع شدم، سهم دولت از مخابرات ۲۰ درصد است و مدیریت آن در دست دولت نیست لذا نمی‌توان از دولت انتظار کاری را داشت که اختیار آن را ندارد.

محافظه کاری برخی مسوولان غربی ها را پرروتر کرده است

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره‌ها و ردیف‌های مرتبط با واگذاری دارایی‌های مالی در قانون بودجه سال جاری قرائت شد. به همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نامه ای به وزیر امور خارجه نوشتیم و درخواست کردیم که طبق قانون در برابر اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم فرماندهان و مسئولان کشورمان، اقدام متقابل کند. بعضی وقت‌ها احساس می کنم که محافظه‌کاری برخی مسئولان، غربی‌ها را پُرروتر کرده است.

دولت به وظیف قانونی خود در برق رسانی به روستاها عمل نکرده است

سئوالی را از وزیر نیرو در مورد عدم برق‌رسانی به منطقه گیسکان دشتستان مطرح کردم، دو سال است که دارم این موضوع را پیگیری می‌کنم و وعده‌ها محقق نشده است. علیرغم اینکه تقریباً به همه روستاها برق‌رسانی شده اما هنوز هم تعدادی از روستاها و خانه‌های مردم ما برق ندارند، این مردم چه گناهی کرده‌اند؟! ضمن اینکه تکلیف برنامه‌های گذشته نیز بوده اما دولت به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است.

پیش از ظهر جلسه‌ای در اداره کل بین‌الملل مجلس درباره اجلاس آینده بین‌المجالس اسلامی داشتم. ظهر سفیر ایران در روسیه مهمان کمیسیون امنیت ملی بود و توضیحات مشروحی درباره روسیه و جنگ اوکراین داد. اشاره کردم که یکی از موانع توسعه همکاری ایران و روسیه بی‌اطلاعی از ظرفیت‌های یکدیگر است.

پیگیری تخصیص بودجه برخی پروژه های شهرستان از سازمان برنامه و بودجه

بالاخره بررسی طرح تشکیل سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به اتمام رسید. پیشنهادی در ماده سه طرح دادم که با اکثریت آراء تصویب شد. پس از جلسه به دفتر آمدم و به نامه‌های رسیده رسیدگی کردم، شب میزبان مدیرکل ورزش و جوانان بودم و پروژه‌های ورزشی دشتستان را مرور کردیم. تخصیص بودجه برخی پروژه‌های شهرستان را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کردم.

گلایه کشاورزان نسبت به تعیین عوارض بر روی صادرات محصولات آب بر

با معاون توسعه وزیر بهداشت در مورد پروژه‌های درمانی دشتستان تماس داشتم. برخی کشاورزان تماس گرفتند و نسبت به تعیین عوارض بر روی صادرات محصولات آب‌بر گلایه کردند، حرفشان شنیدنی بود.

دولت برای اعمال الگوی کشت و تشویق به کاشت محصولات استراتژیک این عوارض را وضع کرده اما ایشان می‌گفتند که نوع خاک و زمین بگونه‌ای است که محصولات دیگر در آن جواب نمی‌دهد. گفتم این رویکرد که یک نسخه برای سراسر ایران با هر اقلیم و خاک و آب بدهیم اشتباه است.

شرکت در اجلاس بین المجالس اسلامی در الجزایر

آخر هفته جهت شرکت در هفدهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی عازم الجزایر شدم، بنده به همراه یکی دیگر از همکاران، نماینده مجلس شورای اسلامی در این اتحادیه مهم هستم و ماموریت دفاع از منافع ملی و مسلمانان در این سازمان را بر عهده داریم.

در جلسات کمیته‌های اجرایی، سیاسی، فلسطین و اقلیت‌های مسلمان مسائلی مانند جنایات اخیر صهیونیست‌ها، اهانت به قرآن کریم در اروپا، مشکلات مسلمانان روهینگیا و میانمار و نیز در برخی کشورهای اروپایی، میزبان بعدی اجلاس و… بررسی شد. تلاش کردیم تا محکومیت اسلام‌هراسی غرب را در بیانیه پایانی بگنجانیم.

دیدار با نایب رییس مجلس ملی الجزایر

ملاقات مفصلی هم با نایب رئیس مجلس ملی الجزایر داشتم و مسائل دوجانبه و چندجانبه بررسی شد. الجزایر شباهت‌های زیادی به ایران دارد، مردمی مسلمان، انقلابی، ضدصهیونیستی و مبارز دارد که سال‌ها تحت استعمار و غارت دولت فرانسه بوده‌اند و امروز روی پای خود ایستاده‌اند. ایران به علت سابقه درخشان مقاومت ملتش، در میان الجزایری‌ها محبوبیت بالایی دارد.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: