امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16847

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 30 دی تا 6 بهمن ۱۴۰۲)؛

سفر رئیس قوه قضائیه به استان و رئیس سازمان ثبت اسناد به دشتستان/ پیگیری روابط دوجانبه در دیدار با نمایندگان مجلس کویت/ پیشنهادهایی برای اصلاح لایحه بودجه/ گفتگو با رئیس سازمان برنامه در مورد سد دالکی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از سفر رئیس قوه قضائیه به استان و رئیس سازمان ثبت اسناد به دشتستان، پیگیری روابط دوجانبه در دیدار با نمایندگان مجلس کویت، پیشنهادهایی برای اصلاح لایحه بودجه و گفتگو با رئیس سازمان برنامه در مورد سد دالکی خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 30 دی تا 6 بهمن ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت:

پیشنهادهایی برای اصلاح لایحه بودجه

روز شنبه (۳۰ دی) بر روی نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال۱۴۰۳ مطالعه کردم و پیشنهادهایم را برای اصلاح لایحه بر روی سامانه مجلس ثبت کردم، در بحث مسئولیت اجتماعی پیشنهاد کردم که ۴ درصد اعتبارات طرح‌های توسعه‌ای نفت در استان محل اجرا هزینه شود همچنین پیشنهاد کردم که بخشی از سود شرکت‌های بزرگ در استان محل استقرار هزینه شود، پیشنهادهای دیگری هم داشتم.

بعد از ظهر در مراسم تشییع پدر بزرگوار شهید والامقام نعمت‌الله عدالت شرکت کردم. عصر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم و شب عازم تهران شدم. با بین‌الملل مجلس در مورد سفر گروه دوستی پارلمانی کویت به تهران هماهنگی کردیم.

روز یکشنبه (اول بهمن) جلسه علنی مجلس جهت بررسی لایحه بودجه سال آینده در سه نوبت صبح، بعد از ظهر و شب برگزار شد. رئیس مجلس اصرار دارد که همین هفته بررسی بودجه به پایان برسد چون اصلاحات لایحه برنامه هفتم توسعه هم مانده و هر دو (برنامه و بودجه) باید تا پایان سال به اتمام برسد و ابلاغ شود. در هر سه جلسه امروز بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه بررسی شد.

گفتگو با رئیس سازمان برنامه در مورد سد دالکی

در حاشیه جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور راجع به تامین مالی سد دالکی گفتگو کردم و خواستار تسریع در تخصیص بودجه آن شدم، همانجا به معاون خود دستور داد که بصورت ویژه پیگیری کند.

پیگیری روابط دوجانبه در دیدار با نمایندگان مجلس کویت

قبل از ظهر در بهارستان از آقای مرزوق فالح الحبینی رئیس گروه دوستی پارلمانی کویت با ایران و نیز اعضای گروه دوستی استقبال کردم سپس میزبان مذاکرات دوجانبه بودیم، در مورد عمده مسائل فی‌مابین ایران و کویت گفتگو کردیم، برخی نمایندگان مجلس کویت فارسی بلد بودند و به برخی شهرهای کشورمان سفر کرده بودند، فامیل یکی از نمایندگان “لاری” بود، اجدادش اهل استان فارس بودند. بنده در مورد مسائل فلسطین و غزه، روابط با عربستان، تسهیل در صادرات محصولات ایرانی به کویت، صدور ویزا برای ایرانیان و… نکاتی را گفتم.

به هنگام نماز ظهر یکی از نمایندگان کویت به عنوان پیش‌نماز جلو ایستاد و سایر نمایندگان سنی و شیعه کویت به وی اقتدا کردند، بنده هم همچنین. ناهار هم میزبان ایشان بودیم، بسیار به ایران علاقمند بودند و پس از تشکیل مجلس کویت، تهران را به عنوان مقصد اولین سفر خود انتخاب کرده بودند. توضیحاتی دادند که بر خلاف بسیاری از کشورهای عربی حاضر به سازش با اسرائیل نیستند و قاطعانه از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند.

بعد از ظهر به همراه اعضای گروه دوستی کویت به ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان رفتیم، آقای امیرعبداللهیان خیلی گرم برخورد کرد و گزارشی درباره چرایی حملات اخیر کشورمان به مواضع تروریست‌ها داد. در حاشیه جلسه با وزیر امور خارجه در مورد مسئله افغانستان و لزوم تدبیر در مورد این موضوع از جمله حضور پرشمار اتباع افغان در کشور گفتگو کردم.

به مجلس برگشتم و با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. با مدیران سازمان برنامه و بودجه جهت تامین مالی چند پروژه شهرستان و با بنیاد مسکن در مورد تامین قیر پروژه‌ها گفتگو کردم.

ابتدای صبح روز دوشنبه (دوم بهمن) با حضور تعدادی از همکاران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برخی تبصره‌های لایحه بودجه را بررسی کردیم. در صحن تبصره‌های درآمدی لایحه بودجه بررسی و تصویب شد. ظهر به همراه مجمع نمایندگان استان با معاون قوه قضائیه در مورد سفر آتی رئیس قوه قضائیه به استان جلسه داشتیم، نکات و مشکلات را گفتیم.

ناهار مهمان سفیر کویت بودم، اعضای گروه دوستی پارلمانی کویت و نیز ایران هم بودند. در مورد مسائل مختلف گپ زدیم، توضیحاتی در مورد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان بوشهر در صنعت و کشاورزی دادم، همگی تعجب کردند و ابراز تمایل کردند که در آینده به استان سفر کنند، دعوت کردم.

در مورد مشکلات صدور ویزا برای تجار و صادرکنندگان استان هم گفتگو کردم که قرار شد پس از بازگشت پیگیری کنند تا تسهیل شود. به مجلس برگشتم و به نامه‌های مردمی رسیدگی کردم. با مدیر عمران مناطق نفت‌خیز و مشاور اجتماعی وزیر نفت در مورد ابلاغ و اجرای مصوبات سفر و تعهدات نفت و با دبیر ستاد مبارزه با قاچاق در مورد رفع مشکل انتقال دام به استان گفتگو کردم.

دستور کار روز سه‌شنبه (سوم بهمن) مجلس ادامه بررسی لایحه بودجه بود، رئیس مجلس از غیبت و بی‌نظمی برخی نمایندگان گلایه کرد.

سفر رئیس قوه قضائیه به استان و رئیس سازمان ثبت اسناد به دشتستان

در تماس با مدیران قوه قضائیه در تهران و استان در مورد سفر رئیس قوه قضائیه و شورای عالی قضایی به استان و سفر رئیس سازمان ثبت اسناد کشور به دشتستان برنامه‌ریزی کردیم. اول صبح روز چهارشنبه(چهارم بهمن) به پاویون فرودگاه مهرآباد رفتم و به همراه رئیس قوه قضائیه و معاونین وی راهی عسلویه شدیم. در مسیر فرصتی دست داد تا ساعتی با آقای محسنی اژه‌ای در مورد مسائل و تهدیدات کشور و روابط قوای سه‌گانه و نیز مشکلات استان گفتگو کنم.

توضیحاتی در مورد مسئله ته‌لنجی و مشکلاتی که اخیراً درست شده و نیز درباره مطالبات مردم استان از صنايع نفتی دادم. از اقدامات اخیر قوه قضائیه در استان از احیای حقوق عامه گرفته تا آزادسازی املاک مردم تشکر کردم و درخواست کردم که دستورات لازم را برای راه‌اندازی دادگاه بخش محروم ارم صادر کنند.

آقای اژه‌ای که از رجال مورد وثوق نظام است، روحیه مردمی دارد و به دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم است، پاسخ‌های خوب و امیدوارکننده‌ای به عرایض بنده دادند. پیشنهادی هم برای گره‌گشایی از مسائل کلان کشور داشت که قرار شد بنده از قوه مقننه پیگیری کنم.

پس از ورود به عسلویه در آئین واگذاری اسناد رسمی ۴ شهر و ۱۰ روستا شرکت کردیم سپس عازم بوشهر شدیم. به محض ورود به فرودگاه بوشهر به همراه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راهی دشتستان و آبپخش شدیم، مردم از اقدام اخیر سازمان ثبت در آزادسازی اراضی و املاک قدردانی کردند، تاکید کردم که موضوع اسناد اخیر منحصر به آبپخش نیست و ان‌شاءالله در بخش‌های دیگر دشتستان هم اجرا خواهد شد، از رئیس سازمان ثبت درخواست کردیم که برای راه‌اندازی اداره ثبت در بخش‌های آبپخش و بوشکان همت کنند.

پس از مراسم بلافاصله به بوشهر برگشتم و در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس قوه قضائیه شرکت کردم. چند دقیقه ای به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان در مورد مدیرانی که با تصمیمات خود موجب ضرر هنگفت به مردم می‌شوند صحبت کردم و خواستار برخورد با ایشان شدم، نمونه آن موضوع ته‌لنجی، خرما و امروز گوجه‌فرنگی است.

در حاشیه جلسه شورای اداری استان با تعدادی از مدیران راجع به مسائل دشتستان گفتگو کردم. پس از جلسه برای ملاقات تعدادی از کارآفرینان و نیز شاکیان پرونده‌‌های کثیرالشاکی با وزیر دادگستری هماهنگ کردم تا در ملاقات رودررو مشکلات خود را بیان کنند.

آخر هفته با اقشار مختلف مردم ملاقات داشتم. با معاون وزیر نیرو برای جلسه با وزير پیرامون مسائل آب دشتستان و با مدیرکل بین‌الملل مجلس درباره سفر گروه دوستی پارلمانی شورای فدراسیون روسیه به تهران هماهنگی کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: